Jompa, en mann i begynnelsen av 60'årene.
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Re: GYLLENE TIDER, og en smak av sommer.
Gjett hvor jeg skal i morgen.
Tips:
Et sted som kalles Mekka. Ikke i Irak, men Virak.
India kanskje ? Det blir minst tre tigere der.
Ca 58 mils kjøring, skal prøve å klmme meg ivei før hanen blir gal.
Tips:
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Kawagutten
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Jompa skrev:Gjett hvor jeg skal i morgen.
Tips:
Og to av de tigerne er blå

X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Jompa
Ingen andre som greide "jompas sommernøtt"?Kawagutten skrev:Jompa skrev:Gjett hvor jeg skal i morgen.
Tips:
-
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Du må hilse AT, og alle andre! 

- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Jompa skrev:Ingen andre som greide "jompas sommernøtt"?Kawagutten skrev:Jompa skrev:Gjett hvor jeg skal i morgen.
Tips:
Ikke stress!!! Om du klarer å komme deg avgårde førJompa blir Gaal, holder det i massevis

Sees i morgo Jompa

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

- ojda
I tillegg til å vite med hundre % sikkerhet at to av Tigrene er Blåååå, (foor tiden en matt blååå, og en Buusaaa blåå
Vet jeg nemelig |t deen siste er Orrrangge (ikke rød)

Vet jeg nemelig |t deen siste er Orrrangge (ikke rød)
)

- Gielas
- Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -16
Du skulle vel til Vidrek sør for Narvik, til ArcticTiger.Jompa skrev:Gjett hvor jeg skal i morgen.
Tips:
Mekka:
[img]http://i1064.photobucket.com/albums/u36 ... G_1025.jpg[/img]
Gielas
2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)
2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)
- Jompa
Nå har jeg også vært i Mekka. På mc-treff.
Flott tur og flotte dager med Arctic Tiger, ojda og busatrond. Traff også Dr Greve første kvelden da han såvidt stakk nesegrevet innafor døra.
Vi fikk utmerket mat og drikke, sov utmerket i Mekka og var høyt og lavt i Sjomen i går.
Det er egentlig Busatrond si "skyld" at jeg tok turen. Han tok kontakt for ca en mnd siden og lurte på om jeg hadde lyst å ta turen til Narvik samtidig som han og ojda skulle dit.
Må bare si at det var en kjempegod ide
Får komme tilbake senere med litt bilder.
Og til slutt:
Tusen takk til Arctic Tiger med frue for deres utrolige gjestfrihet.
Flott tur og flotte dager med Arctic Tiger, ojda og busatrond. Traff også Dr Greve første kvelden da han såvidt stakk nesegrevet innafor døra.
Vi fikk utmerket mat og drikke, sov utmerket i Mekka og var høyt og lavt i Sjomen i går.
Det er egentlig Busatrond si "skyld" at jeg tok turen. Han tok kontakt for ca en mnd siden og lurte på om jeg hadde lyst å ta turen til Narvik samtidig som han og ojda skulle dit.

Og til slutt:
- ojda
Jompa skrev:Nå har jeg også vært i Mekka. På mc-treff.
Og til slutt:
Om du søker Virak på gps'n skal du se at du havner på det samme tunet Gielas.
Å takk for laget til deg også Jompa

)

- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Re: GYLLENE TIDER, tur til Mekka
Forsinket bursdagshilsen fra Jiesjavvre,Stabbursdalen og strøka deromkring..

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jompa
Takk, æ har akkurat vært på en to-dagers bærtur i Biedjovaggi. Vest for Kautokeino, mot fylkesgrensa.Intruder skrev:Forsinket bursdagshilsen fra Jiesjavvre,Stabbursdalen og strøka deromkring..![]()
Skal hilse deg tilbake fra mygga.
- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
To dagers bærtur e vel ingenting å skrive hjem om, æ har vært på bærtur i årevis
- Jompa
Det er gått over ei uke siden "årets tur" til Arcic Tiger og Mekka litt sør for Narvik.
Det var Busa Trond som satte meg på ideen da han sendte et pm i slutten av juni.
Han og Ojda skulle en tur nordover til AT og lurte på om jeg kanskje stakk innom for en kaffekopp.
Litt langt og kjøre 56 mil for en kaffeskvett, men en telefon til AT fikk meg til å bestemme meg.
'Klart du skal komme og overnatte" var beskjeden.
Så mandag i forrige uke begynte jeg å sjekke om det fantes et nytt bakdekk i Alta.
Litt sent, og med litt "ukurant" dimensjon måtte det gå som det gikk, ingen dekk og få tak i.
Men det viste seg å være null problem, dekk kunne skaffes i Narvik. AT har kjentfolk i bransjen.
Så jeg bestemte meg for at dekket mitt måtte holde milene til Narvik, det gjorde det også.
I hvertfall holdt dekket på lufta, korden kom frem på turen sørover.
Tirsdag morra bar det ivei.
Det ble som vanlig mange pisse og røykepauser. Det er fordelen med å kjøre alene, kjøre i mitt eget tempo, stoppe når jeg vil eller blæra sier at jeg må.
Her er et bilde fra Rotsund med Havnnes og deler av Lyngsalpene.
Jeg har lenge hatt lyst til å kjøre Øverbygdveien (eller en av dem) i Indre Troms.
Svingte av E6 litt nord for Nordkjosbotn og angra nesten, dårlig vei og nærmere 30 grader i Tamokdalen. Men det tok seg opp eterhvert..
Indre Troms blei befolket sånn ca mellom 1750 og 1800 av fok fra østlandet.
og det merkes både på dialekt, byggeskikk og stedsmavn.
Blåtind sett fra "baksida"
jeg kom ned til E6 igjen ved rasteplassen ved Målselva. Den gamle riksveibrua....
Da vi alle tre var kommet frem tirsdag kveld, og hadde innlosjert oss i Mekka, var det mat.
Reker og øl. Store, veldig store reker.
Ingen kortvokst mat der i huset, nei.
Og litt senere på kvelden stakk Dr Greve innom med den flotte VFen sin.
AT hadde hengt opp gardiner og sørget for senger i Mekka.
Det er første gang jeg har sovet i ei seng med fartsgrense, eller aldersgrense ? Nåvel, jeg fylte ikke femti før noen dager senere.
Onsdag bar det inn til Narvik for dekkbytte, litt sigtseeing i byen før vi var både høyt og lavt i Sjomen.
Jeg fikk prøvd Tigern til Busa Trond og kjørt på grus, ei mil tilsammnen, på min egen sykkel.
Var nok ganske anspent i begynnelsen, men etterhvert syntes jeg sjøl at jeg fikk teken på kjøringa.
Ble ihvertfall ikke så veldig langt etter de andre tre.
Med nytt "grusdekk" Anakee 3 kunne det vel ikke gå galt ?
Lunch 1000 m.oh.
Etter lunchen tok "Tigrene" en litt lengre tur på grusen. Jeg syntes ei mil t/r på grus var akkurat passelig, så jeg ble igjen og slappet av.
AT i fint driv over Sjomfjellet.
Tre tigere og en dinosaur ?
På turen innover Sjomen byttelånte jeg og Busa Trond sykler. Kunne nok blitt vant til ADV-sykkel
Etter å ha kjørt høyt og lavt i Sjomen bar det tilbake til Vidrek og grillmiddag.
Torsdagen ble det hjemtur for min del, mens de andre tre tok en runde i Lofoten. Det har Busa Trond og Ojda skrevet mere om.
Jeg har sagt det flere ganger før og gjentar det gjerne :
Når man treffer folk fra MC-siden er det nesten alltid som å treffe gamle kjente. Og jeg ble ikke skuffet denne gangen heller.
Det var Busa Trond som satte meg på ideen da han sendte et pm i slutten av juni.
Han og Ojda skulle en tur nordover til AT og lurte på om jeg kanskje stakk innom for en kaffekopp.
Litt langt og kjøre 56 mil for en kaffeskvett, men en telefon til AT fikk meg til å bestemme meg.
'Klart du skal komme og overnatte" var beskjeden.
Så mandag i forrige uke begynte jeg å sjekke om det fantes et nytt bakdekk i Alta.
Litt sent, og med litt "ukurant" dimensjon måtte det gå som det gikk, ingen dekk og få tak i.
Men det viste seg å være null problem, dekk kunne skaffes i Narvik. AT har kjentfolk i bransjen.
Så jeg bestemte meg for at dekket mitt måtte holde milene til Narvik, det gjorde det også.
I hvertfall holdt dekket på lufta, korden kom frem på turen sørover.
Tirsdag morra bar det ivei.
Det ble som vanlig mange pisse og røykepauser. Det er fordelen med å kjøre alene, kjøre i mitt eget tempo, stoppe når jeg vil eller blæra sier at jeg må.
Her er et bilde fra Rotsund med Havnnes og deler av Lyngsalpene.
Jeg har lenge hatt lyst til å kjøre Øverbygdveien (eller en av dem) i Indre Troms.
Svingte av E6 litt nord for Nordkjosbotn og angra nesten, dårlig vei og nærmere 30 grader i Tamokdalen. Men det tok seg opp eterhvert..
Indre Troms blei befolket sånn ca mellom 1750 og 1800 av fok fra østlandet.
og det merkes både på dialekt, byggeskikk og stedsmavn.
Blåtind sett fra "baksida"
jeg kom ned til E6 igjen ved rasteplassen ved Målselva. Den gamle riksveibrua....
Da vi alle tre var kommet frem tirsdag kveld, og hadde innlosjert oss i Mekka, var det mat.
Reker og øl. Store, veldig store reker.
Ingen kortvokst mat der i huset, nei.
Og litt senere på kvelden stakk Dr Greve innom med den flotte VFen sin.
AT hadde hengt opp gardiner og sørget for senger i Mekka.
Det er første gang jeg har sovet i ei seng med fartsgrense, eller aldersgrense ? Nåvel, jeg fylte ikke femti før noen dager senere.
Onsdag bar det inn til Narvik for dekkbytte, litt sigtseeing i byen før vi var både høyt og lavt i Sjomen.
Jeg fikk prøvd Tigern til Busa Trond og kjørt på grus, ei mil tilsammnen, på min egen sykkel.
Var nok ganske anspent i begynnelsen, men etterhvert syntes jeg sjøl at jeg fikk teken på kjøringa.
Ble ihvertfall ikke så veldig langt etter de andre tre.
Med nytt "grusdekk" Anakee 3 kunne det vel ikke gå galt ?
Lunch 1000 m.oh.
Etter lunchen tok "Tigrene" en litt lengre tur på grusen. Jeg syntes ei mil t/r på grus var akkurat passelig, så jeg ble igjen og slappet av.
AT i fint driv over Sjomfjellet.
Tre tigere og en dinosaur ?
På turen innover Sjomen byttelånte jeg og Busa Trond sykler. Kunne nok blitt vant til ADV-sykkel

Etter å ha kjørt høyt og lavt i Sjomen bar det tilbake til Vidrek og grillmiddag.
Torsdagen ble det hjemtur for min del, mens de andre tre tok en runde i Lofoten. Det har Busa Trond og Ojda skrevet mere om.
Jeg har sagt det flere ganger før og gjentar det gjerne :
Når man treffer folk fra MC-siden er det nesten alltid som å treffe gamle kjente. Og jeg ble ikke skuffet denne gangen heller.

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Jompa
Må bare slenge inn de siste bildene fra turen.
Her er Ojda og Busa Trond i Mekka.
Jeg har en dragning mot gamle hus.
"Gammelhuset" hos AT.
På hjemturen stakk jeg innoim en kollega i Midttroms. Han har nettop kjøpt seg en 89-mod V-max og hadde blitt dødsfornærma om jeg hadde kjørt forbi uten å komme og se på sykkelen.
Vel fremme hos han var det lunchtid, så det ble nykokt sjøørret på verandaen.
"Snarturen" ble derfor nesten tre timer. Og så blir man dautrøtt av kokt fisk........
Her er V-maxen.
Kom hjem utpå kvelden. De siste milene gikk litt i overkant fort og jeg fikk kraftig pendling på sykkelen når speedometernåla kom litt over halvveis på skalaen.
Lurer på om det skyldes det nye dekket, bagasjen eller kraftig sidevind.
Skal ta meg en kveldstur i dag og får vel se om sykkelen oppfører seg likedan enda.
Her er Ojda og Busa Trond i Mekka.
Jeg har en dragning mot gamle hus.
"Gammelhuset" hos AT.
På hjemturen stakk jeg innoim en kollega i Midttroms. Han har nettop kjøpt seg en 89-mod V-max og hadde blitt dødsfornærma om jeg hadde kjørt forbi uten å komme og se på sykkelen.
Vel fremme hos han var det lunchtid, så det ble nykokt sjøørret på verandaen.
"Snarturen" ble derfor nesten tre timer. Og så blir man dautrøtt av kokt fisk........
Her er V-maxen.
Kom hjem utpå kvelden. De siste milene gikk litt i overkant fort og jeg fikk kraftig pendling på sykkelen når speedometernåla kom litt over halvveis på skalaen.
Lurer på om det skyldes det nye dekket, bagasjen eller kraftig sidevind.
Skal ta meg en kveldstur i dag og får vel se om sykkelen oppfører seg likedan enda.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Jompa
Ett trykk på starknappen og moren er i gang. Vibrasjonen kjennes godt i garasjegulvet.
På med hjelm og hansker, trille ut av garasjen, første gear går inn med et kraftig klunk.
Ut på hovedveien, motorn går ujevnt og høres forkjølt ut, trenger tre- fire kilometers oppvarming.
Overskyet, ingen lav kveldssol i øynene. Ute av 50-sona, to gear ned og fulle spjeld. Bare for å sjekke at alt fungerer........
Skarp høyresving. Litt nøling i inngangen til svingen og bakhjulet "blafrer" litt.
Gamle sykler skal kjøres med fast og bestemt hand.
Videre langs favorittstrekninga, oversiktelige svinger med god vei...... og så havna man bak en buss igjen.
Ut til venstre, ei kvart omdreining på gassen og sikten forover er fri igjen.
Ny 50-sone, opp med visiret, ei hand på styret, vanskelig å holde nåla under 50.
Slutt på 50-sona, bare å brøle oppover bakkene, nye tette svinger, kjenne at lufta blir litt kjøligere når vidda nærmer seg.
Snu før man møter regnet, motorbremse inn i svingene ned fra fjellet, og gasse ut av dem.
Nye biler foran, ett gear ned og bort med dem, herlig.
Det er dette mc-kjøring handler om, ikke hestekrefter, ekstralys, GPser, kofferter, og annet rask.
Kun ren kjøreglede !
På med hjelm og hansker, trille ut av garasjen, første gear går inn med et kraftig klunk.
Ut på hovedveien, motorn går ujevnt og høres forkjølt ut, trenger tre- fire kilometers oppvarming.
Overskyet, ingen lav kveldssol i øynene. Ute av 50-sona, to gear ned og fulle spjeld. Bare for å sjekke at alt fungerer........
Skarp høyresving. Litt nøling i inngangen til svingen og bakhjulet "blafrer" litt.
Gamle sykler skal kjøres med fast og bestemt hand.
Videre langs favorittstrekninga, oversiktelige svinger med god vei...... og så havna man bak en buss igjen.
Ut til venstre, ei kvart omdreining på gassen og sikten forover er fri igjen.
Ny 50-sone, opp med visiret, ei hand på styret, vanskelig å holde nåla under 50.
Slutt på 50-sona, bare å brøle oppover bakkene, nye tette svinger, kjenne at lufta blir litt kjøligere når vidda nærmer seg.
Snu før man møter regnet, motorbremse inn i svingene ned fra fjellet, og gasse ut av dem.
Nye biler foran, ett gear ned og bort med dem, herlig.
Det er dette mc-kjøring handler om, ikke hestekrefter, ekstralys, GPser, kofferter, og annet rask.
Kun ren kjøreglede !