Desmo's skriverier.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Desmo

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Jompa skrev:Rasteplass i Balsfjord, skal på en jobb i Bardufoss.
Og nå e det på høy tid å komme seg i vei igjen.

Faen, dette skulle stått i Hvagjørduakkuratnåtråden. Ja, ja skit i det.
:lol Akkurat hva jeg trenger. Helt på jordet villblogging.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Så var det helgefri og god tid. Og når været attpåtil stemte, så måtte jeg ut å lufte Velte-petter. Det ble bare en Totenrunde, men det er mer enn jeg har gjort på en stund.
Denne uka har gått med til litt prøving og feiling for å få reparert "Fille-bilen". Det har manglet adskillige hestekrefter i den. En kamerat som jobber på Esso'n nede i gata hektet på diagnoseapparatet dems og fant en feil. Det var en turbotrykksføler som måtte skiftes påstod maskina. Del ble bestilt og time booket på tirsdag denne uka. Da føleren var skiftet og feilkoden slettet skulle jeg prøvekjøre. Og resultatet uteble, for bilen dro like dårlig. Da ringte kameraten til Møller Bil, Gjøvik og gjorde rede for situasjonen. I løpet av telefonsamtalen fikk han vite at det var en føler til som regulerte turbotrykket. Denne delen var på lager på Gjøvik og ble bestilt til onsdag. Så på onsdag skiftet kameraten denne føleren og slettet feilkoden på ny. Jeg prøvde å kjøre en liten tur, men ingen forandring. Da sa en noe frustrert kamerat at jeg skulle komme igjen etter arbeidet på torsdag, så skulle han prøve å få snakket med en mekaniker hos Møller til jeg kom. Da jeg kom på torsdag fikk jeg beskjed om å kjøre inn på løftebukken. Kameraten heiste "Fille-bilen" opp og skrudde løs plastplata under motoren. Så tok han frem lommelykta og tredde armen opp til turboen og kjente etter om staget mellom trykk-klokka og wastegate'n satt fast. Samtidig sjekket han om turboslangene satt sammen. "Nå vil jeg prøve denne doningen en tur", sa kameraten. Han ble borte i vel 5 minutter før han kom tilbake med et litt "lurt" utrykk i fjeset. "Nå får du som kjenner bilen prøve". Jeg satte meg på plass, og kjørte av gårde. Allerede i første motbakken jeg kom til kjente jeg at det hadde skjedd en forandring. Draget var det gode,gamle. Så det ble jo litt utgifter på det der,men ikke så galt som hvis jeg hadde levert den hos Møller på Gjøvik.
Hadde bare gressklippene kommet tilbake fra reparasjon nå, så hadde alt vært fryd og gammen.
Pogo

Pollti
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Pollti »

Leamikk er jo alltid kilde til mye gøy ! I dag beskuet jeg en dritbillig ST3, helt strøken og med fullt koffertsett. Interessen dalte nært null når det ble opplyst at datahjernen var kaputt og den koster 23 000. Pluss at den må ha ny tenningslås og speedometer for disse 3 enhetene må snakke sammen må vite. Bortsett fra dette småtteriet så var dekkene utskiftingsmodne og denne mopeden "må" ha spesial dekk.
Jeg flagget null interesse og foretok en strategisk tilbake trekking til Hysa mi.
Stakkars fyr, han må ha hatt ukas dyreste feilkobling av batteriet ? Kan beskrives som lett frustrert :sorry

Brukeravatar
Andreas
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS

Legg inn av Andreas »

Pollti skrev:Leamikk er jo alltid kilde til mye gøy ! I dag beskuet jeg en dritbillig ST3, helt strøken og med fullt koffertsett. Interessen dalte nært null når det ble opplyst at datahjernen var kaputt og den koster 23 000. Pluss at den må ha ny tenningslås og speedometer for disse 3 enhetene må snakke sammen må vite. Bortsett fra dette småtteriet så var dekkene utskiftingsmodne og denne mopeden "må" ha spesial dekk.
Jeg flagget null interesse og foretok en strategisk tilbake trekking til Hysa mi.
Stakkars fyr, han må ha hatt ukas dyreste feilkobling av batteriet ? Kan beskrives som lett frustrert :sorry
En ny ECU koster IKKE 23000, og dette problemet finnes det billigere løsninger på enn å bytte alt :vs Så hvis denne ST3`n er veldig billig, kan det være et kupp :D

Pollti

Legg inn av Pollti »

Den betuttede eieren sa 23 000 han ? Veldig pent holdt sykkel er det som utløste antydning til eietrang hos meg. Bortsett fra ødelagt elektronikk og dekk er den veldig fin å se på. Hva tror du ny datahjerne koster da ? Og er det sånn at tenningslås og speedometer må programmeres for å "snakke" med datahjernen ? :scratch
Noe som jeg syntes er litt rart er at elektronikken ble ødelagt av feilmontert batteri. Hovedsikringen røyk men allikevel så gikk elektronikken ad dundas, det syntes jeg er litt rart men så er mine kunnskaper om strøm og elektronikk sterkt begrenset. :knegg

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

Det er ikke så rart om elektronikken "smeller" med feilmontert batteri. Regner med at det da var + og - som ble byttet om. Uten at jeg vet hvordan sikringene på denne på denne sykkelen er lagt opp, vil
Jeg tro at hovedsikringa uansett er den største sikringa, og når den ryker er skaden allerede skjedd.
Elektronikk kan ellers havarere pga både foe høy og for lav spenning, og feilkopling.
Hvis du f eks sender strøm inn i en utgang, eller belaster en utgang for mye; samme resultat. Poff.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Det er helt utrolig! Sola skinner og det har ikke regnet på over ett døgn. Slike værforhold bør utnyttes til fulle. :D Så jeg tok Velte-petter med meg ut på en Totenrunde. Det ble litt "inspirert" kjøring enkelte steder, men det får nå være det det vil. Det gikk ikke styggfort, bare litt over grensa. Kjenner det at Velte-petter er laget for turtall når jeg strammer wire'n litt. Det lunker og går i 3-4000 o/min når jeg følger grensene, og det blir for lite for italjener'n. Så en gang i mellom er jeg oppe og "hilser" på turtallssperra. :redface
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Finværet holder, så det ble en tur med Velte-petter i dag også. Jeg utvidet Totenrunden med en sving ut i Kolbu på 244 og vestvegen ned til Borglund. Har faktisk møtt en del sykler på disse turene nå i helga. Og jeg har hilst til alle. Det har blitt hilst tilbake med et par unntak; En GW og to klassiske japser (Kawa Z900?).
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Jeg tok meg en kjapp ettermiddagstur Toten rundt i dag. Med så pass fint vær må en jo benytte anledningen. Det skjedde ikke noe særlig i dag. Bare en fin runde i passelig tempo.
"Fille-bilen" er fortsatt ikke i orden, så imorgen skal gutta på Esso'n nede i gata prøve å skifte en vanntemperaturføler. Den kan gi slik feilkode som de får opp på bilen min. Men, med min vanlige flaks må vel turboen skiftes.......
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Jippi! Endelig Fredag og bra vær. Det betyr ut med Velte-petter for å trille en tur. Det ble den sedvanlige Toten-runden med variasjoner over temaet. Noen få sykler til ute og kjørte i dag. Men det er blitt stillere langs veiene. Det er jo 1 September i morra, og det betyr at sesongen er inne i sin siste hele måned.
Føljetongen om Fille-bilen går sin skjeve gang. Nå er det opp til Gutta hos Møller bil Gjøvik å finne ut hva som feiler den.
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Tok Velte-petter en kjapp ettermiddagsrunde Toten Rundt i dag. Jeg hadde litt uvanlig følge fra Lena til Raufoss. Det var en med en Yamaha TRX 850 som var ute og kjørte seg en tur. Så vi buldret i kor gjennom Kolbu, Bøverbru og Reinsvoll før han svingte av i Raufoss. Ellers var det lite sykler ute nå.
Pogo

Pollti

Legg inn av Pollti »

Du kan levere Folkevogna di hos Brøderene London kl 9 mandag =; Bilder av Velte Petter da ?

Pollti

Legg inn av Pollti »

HausGestapo kjøpte den dritten her da jeg slapp hun løs i bruktbilsjappa:

Bilde

Med automatgear og 115 hk er det ikke noen racer akkurat. Hun kikket litt betuttet på meg og pep forsiktig om at vi tar vel Alfaen på langtur. Det gjør vi for dette germanske greiene her
er bare no ånkli møl ! :lol

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Pollti skrev:Du kan levere Folkevogna di hos Brøderene London kl 9 mandag =; Bilder av Velte Petter da ?
Reise helt til Oslo for å levere Fille-bilen, når vi har Vazelina Bilopphøggeri på Gjøvik? Nei, jeg tror ikke det.
Pogo

Pollti

Legg inn av Pollti »

Huk på henger,last på VP, og tenk på hvor hyggelig tur du har hjemover :thumleft

Svar