Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
- FredrikE24
- Innlegg: 4758
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Siden styredempern lekker som en sil, og ikke demper skikkelig(har fylt den med ny olje, men hjalp lite). Bestilte jeg en fra Nederlandske Hyperpro, Bolt-on
Skal bli utrolig gøy å prøve, er enormt mye god respons på nett om disse
Videre, så har jeg mast utrolig lenge om at jeg skrubber nedi overalt. En nærere inspeksjon av fothvilere viser at jeg må enten kjøpe nye originale, eller kjøpe noe annet.
Det har jeg gjort, her får man i tillegg litt mer vinkel på nedlegget.. Både pose og sekk
Jeg sparer stadig opp til Öhlins, men ingen hast med å bestille. Tipper jeg legger inn bestilling i februar en gang Frister både forran(Telelever) og bak egentlig
Skal bli utrolig gøy å prøve, er enormt mye god respons på nett om disse
Videre, så har jeg mast utrolig lenge om at jeg skrubber nedi overalt. En nærere inspeksjon av fothvilere viser at jeg må enten kjøpe nye originale, eller kjøpe noe annet.
Det har jeg gjort, her får man i tillegg litt mer vinkel på nedlegget.. Både pose og sekk
Jeg sparer stadig opp til Öhlins, men ingen hast med å bestille. Tipper jeg legger inn bestilling i februar en gang Frister både forran(Telelever) og bak egentlig
- FredrikE24
- Innlegg: 4758
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Fikk spesialpris på et sett(!) med. Öhlins dempere nå fra en frittstående selger i Italia. Bestilte først kun demper bak, men etter litt meldinger frem og tilbake fra EBay fikk jeg han til å kansellere bestillingen og ta det direkte med han og en framdemper kom også med. 2 timer etterpå fikk jeg beskjed om at pakka er på vei fra Italia
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7013
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Å ? Æ har bestandig trudd at skrapte fothvilere gir høy status.FredrikE24 skrev:
Videre, så har jeg mast utrolig lenge om at jeg skrubber nedi overalt. En nærere inspeksjon av fothvilere viser at jeg må enten kjøpe nye originale, eller kjøpe noe annet.
Det har jeg gjort, her får man i tillegg litt mer vinkel på nedlegget.. Både pose og sekk
ig
Kan æ få kjøpe de gamle fra deg ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- E-strom
- Innlegg: 642
- Registrert: 08 apr 2012, 11:33
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
- Sted: Trondheim
- Kontakt:
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Ikke selg til første og beste - legg de ut på finn.no og se hva du kan få for slike ettertraktede statussymbolerJompa skrev:Å ? Æ har bestandig trudd at skrapte fothvilere gir høy status.FredrikE24 skrev:
Videre, så har jeg mast utrolig lenge om at jeg skrubber nedi overalt. En nærere inspeksjon av fothvilere viser at jeg må enten kjøpe nye originale, eller kjøpe noe annet.
Det har jeg gjort, her får man i tillegg litt mer vinkel på nedlegget.. Både pose og sekk
ig
Kan æ få kjøpe de gamle fra deg ?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
- FredrikE24
- Innlegg: 4758
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Skal love deg at det skrape nedi med denne i sving er ikke spesielt vanskelig på denne maskinen! Det er en lav, lang og brei sak som merkelig nok har veldig lav sittestilling(veldig behagelig for meg hvertfall) Kanskje jeg skal masseprodusere disse?
Jeg legger merke til at prefacelift syklene(97-00) har litt andre hvilere som er løftet noe, i motsetning til min(facelift).
Man ser jo på disse bildene at den ser jo litt "sæggy" ut gjennom svinga. Sitter man rett opp og ned, så subber man med en gang.
Legg merke til gnistene på ene bildet
Jeg legger merke til at prefacelift syklene(97-00) har litt andre hvilere som er løftet noe, i motsetning til min(facelift).
Man ser jo på disse bildene at den ser jo litt "sæggy" ut gjennom svinga. Sitter man rett opp og ned, så subber man med en gang.
Legg merke til gnistene på ene bildet
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- FredrikE24
- Innlegg: 4758
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
- FredrikE24
- Innlegg: 4758
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Fikk over meg i kveld at jeg skulle kle av sykkelen for å gjøre klar til vask innenpå! Overraskende mye greier som gjemmer seg under der. Skifta luftfilter når jeg først var kommet meg ned til luftfilteret :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Sted: Talgje
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Veldig kjekk garasje du har
Rekner med det er det nye filteret du har bilde av :)
Aldri kjørt sykkel med styredemper, hva er den største forskjellen når en går fra sykkel uten til med og omvendt? Du har vell kjørt uten på kjøreskole osv rekner eg med? :)
Rekner med det er det nye filteret du har bilde av :)
Aldri kjørt sykkel med styredemper, hva er den største forskjellen når en går fra sykkel uten til med og omvendt? Du har vell kjørt uten på kjøreskole osv rekner eg med? :)
- FredrikE24
- Innlegg: 4758
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Full vask av motor og ramme. Dette tar virkelig tid, men begynner sammensetning og oljeskift i morgen!
Ingen tvil om at denne sykkelen ikke har vært vasket skikkelig på 15 år...
Ingen tvil om at denne sykkelen ikke har vært vasket skikkelig på 15 år...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- FredrikE24
- Innlegg: 4758
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Garasjen er en velsignelse. Den sørger for at man kan gjøre alt mulig i ro og mak med 25 stabile varmegrader inne hele vinteren gjennom Med innlagt vann med varmtvann kan man vaske henda, vaske sykkel osv. Uten å måtte hente vann. Jeg forstår ikke hvorfor mange bygger garasje idag uten å i det minste legge opp til vannforsyning.SverreOlsen skrev:Veldig kjekk garasje du har
Rekner med det er det nye filteret du har bilde av :)
Aldri kjørt sykkel med styredemper, hva er den største forskjellen når en går fra sykkel uten til med og omvendt? Du har vell kjørt uten på kjøreskole osv rekner eg med? :)
Tja, styredemperen er jo ikke aktiv/merkbar når man svinger normalt. Ved raskt styreutslag eller dumper i sving, mye kastevind og dritt i høy fart på motorvei, så stabiliserer den styringen rett og slett. Jeg har bare kjørt denne med delvis defekt demper, så skal bli spennende å se hva jeg får ut av det. På kjøreskolen kjørte jeg henholdsvis Yamaha XJ6(Den hadde gått 20 mil da jeg tok den i bruk) og FZ6. I mine øyne ikke sammenlignbart på noen måte med BMWen. Man får følelsen av at Yamahaene ikke er skrudd sammen skikkelig XJ6en gikk helt elendig, anstrengende å kjøre.
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Er spent på gliset etter første skikkelige "Øhlinstur"! Det må du ta bilde av :-)
- FredrikE24
- Innlegg: 4758
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Jeg må si at jeg gleder meg vilt til Öhlinsene kommer på! Jeg satt på Metzeler Roadtec Z8 nå før jeg parkerte og det gjorde til at jeg gledet meg litt ekstra for ny sesong. De oppgraderingene på demping og styredemper håper jeg gir det lille(store) ekstra! Kunne sikkert kjøpt et helt nytt remus-anlegg i år, men tenker at jeg ikke får noe ut av svingene på den måten
Siste jeg gjorde igår, var å trekke to ledninger fra Hella-pluggen på venstre side bak og sette på y-leddet som man får kjøpt fra BMW dersom man ønsker to hella-plugger. Loddet og krympet på slanger på y-leddet noen lange ledninger som jeg tvinnet pent sammen og trakk opp til der jeg har montert sigarettenneruttaket. Loddet kabelsko på plass oppe ved uttaket også selvfølgelig. Å klemme på kabelsko og skjøte med hylser er fy fy. Det samme er det å klippe i originalt ledningsnett, eller gjøre slike tilsvarende inngrep.
Har ventet til øyeblikket hvor tanken er av sykkelen. Nå var tidspunktet kommet :)
Siste jeg gjorde igår, var å trekke to ledninger fra Hella-pluggen på venstre side bak og sette på y-leddet som man får kjøpt fra BMW dersom man ønsker to hella-plugger. Loddet og krympet på slanger på y-leddet noen lange ledninger som jeg tvinnet pent sammen og trakk opp til der jeg har montert sigarettenneruttaket. Loddet kabelsko på plass oppe ved uttaket også selvfølgelig. Å klemme på kabelsko og skjøte med hylser er fy fy. Det samme er det å klippe i originalt ledningsnett, eller gjøre slike tilsvarende inngrep.
Har ventet til øyeblikket hvor tanken er av sykkelen. Nå var tidspunktet kommet :)
- Tore L
- Innlegg: 827
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Fin blogg Fredrik og må si at dette ser imponerende ut, hvordan du vedlikeholde din kjære K12RS.
Fine fasiliteter må jeg si du også har, blir spennende å følge deg videre utover vinteren :)
Fine fasiliteter må jeg si du også har, blir spennende å følge deg videre utover vinteren :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Ja Roadtec Z8I o/m er bra greier, selv har jeg kjørt ca 10000 på arvtakeren Roadtec 01, etter å ha kjørt på Z8I o/m og PR4. Jeg kjenner ingen store forskjeller, men litt bedre er det vel, også leveres de i en forsterket utgave som skal passe fint på din som jo veier en hel del.
Dekk og demping, det er ting man har skikkelig igjen for å ha iorden!
Er opplagringen av kardangen din i god stand?
Dekk og demping, det er ting man har skikkelig igjen for å ha iorden!
Er opplagringen av kardangen din i god stand?
- FredrikE24
- Innlegg: 4758
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K12RS
Om du tenker på kardangen internt, så virker den tight og pinjong-tettingen holder tett. Skiftet kardangolje istad og den var smekkfull hvertfall, så ingen lekkasjer, og det er kjempebra. Når det gjelder opplagringen i paraleveren så virker også dette tight og fint, både svingarm og bakerst som lagrer opp kardangen i høyderetning. Jeg hadde på planen å skifte dem i vinter, men de virka veldig fine egentlig.
Det fantes ikke et fnugg av spon i olja, så satser på at det store kulelageret i kardangen går en sesong til, så får en følge med når jeg skifter olje til neste høst :)
Jeg kan fint skifte lagrene(ikke på pinjongen dog) på egenhånd og har måleur så man får shimsa den riktig. Rykter skal ha det til at de er slurvete shimset(preload) fra fabrikk
Det fantes ikke et fnugg av spon i olja, så satser på at det store kulelageret i kardangen går en sesong til, så får en følge med når jeg skifter olje til neste høst :)
Jeg kan fint skifte lagrene(ikke på pinjongen dog) på egenhånd og har måleur så man får shimsa den riktig. Rykter skal ha det til at de er slurvete shimset(preload) fra fabrikk