BMW K100RS, K1 og R75/5
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: BMW K1200RS - Sesongslutt.
Vibrasjoner ved brems er typisk "bobbins" ja. Ikke byttet på K1200en, men skal til å gjøre det på K100en nå. Pulserer mildt sagt veldig ved brems. Kjøpte et bobbins-kit fra motobins.
Re: BMW K1200RS - Sesongslutt.
Da er K1200'en vasket, tørket og satt inn i garasjen. Klar for å plukkes ned igjen i vinter. Gleder meg til å skru litt igjen. 

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: BMW K1200RS - Sesongslutt.
Sabla fin maskin det der!
Det skal godt gjøres å overgå den samme kvaliteten som disse syklene har når man ser på nyere BMW.
Jeg ordna og fiksa på en K1300 i helga, og det er liksom ikke helt det samme.
Det skal godt gjøres å overgå den samme kvaliteten som disse syklene har når man ser på nyere BMW.
Jeg ordna og fiksa på en K1300 i helga, og det er liksom ikke helt det samme.
Re: BMW K1200RS - Sesongslutt.
Hvilken årsmodell er K1200en?
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
Re: BMW K1200RS - Sesongslutt.
Den gule er 97 modell. Første prod. år.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: BMW K1200RS - Sesongslutt.
Tok en sjangs å bestilte gps holder til facelift 2001---> Kan ikke se at dette ikke passer? Tar ikke borti noe når styret dreies.
Noen som kan anbefale en brukbar gps?
Må også legge opp strøm. Tenker som Fredrik å ta strøm fra uttaket under setet og splitte det opp til gps og usb uttak.
Noen som kan anbefale en brukbar gps?
Må også legge opp strøm. Tenker som Fredrik å ta strøm fra uttaket under setet og splitte det opp til gps og usb uttak.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: BMW K1200RS - Sesongslutt.
Kjøpte det samme kittet! Fine greier :)
Når det gjelder strøm så er det grei skuring å hente strøm der du nevner. Det kan imidlertid være kjekt å kjøpe BMWs Y-Split til formålet. Du finner den på Realoem.com. Y-splitten benyttes dersom man ønsker to uttak. Jeg satte på y-Split og fikk strøm i eksisterende uttak, samtidig dom jeg klipte av den ene kontakten og loddet på ledninger som ble ført frem. På den måten slipper man å kludre med originalt ledningsnett :)
Når det gjelder strøm så er det grei skuring å hente strøm der du nevner. Det kan imidlertid være kjekt å kjøpe BMWs Y-Split til formålet. Du finner den på Realoem.com. Y-splitten benyttes dersom man ønsker to uttak. Jeg satte på y-Split og fikk strøm i eksisterende uttak, samtidig dom jeg klipte av den ene kontakten og loddet på ledninger som ble ført frem. På den måten slipper man å kludre med originalt ledningsnett :)
Re: BMW K1200RS - Sesongslutt.
Ja, tenkte det. Er det denne? Nr. 3
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: BMW K1200RS - Sesongslutt.
Hvilken Gps og feste har du? Er de 4 hullene på plata på braketter standard?
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: BMW K1200RS - Sesongslutt.
Den braketten du har på det festet der er standard Garmin-formfaktor. Alle MC-fester for GarminGPSer passer på den klossen din der :)
Re: BMW K1200RS - Sesongslutt.
Service:
Byttet blink som var knekt
Demonterte plastikk
Tappet av olje, byttet oljefilter
Byttet gasswire
Sjekket ventiler, en litt trang og to litt løse
Sjekket tennplugger
Byttet luftfilter
Tappet bensin, skal bytte filter etterhvert
Liten oljelekkasje fremdeles under reg. Deksel.
Ellers er sykkelen tørr og fin.
Ingen vann eller olje forbruk på 6000km
Stort aquavitt å øl forbruk på eier.
Byttet blink som var knekt
Demonterte plastikk
Tappet av olje, byttet oljefilter
Byttet gasswire
Sjekket ventiler, en litt trang og to litt løse
Sjekket tennplugger
Byttet luftfilter
Tappet bensin, skal bytte filter etterhvert
Liten oljelekkasje fremdeles under reg. Deksel.
Ellers er sykkelen tørr og fin.
Ingen vann eller olje forbruk på 6000km
Stort aquavitt å øl forbruk på eier.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: BMW K1200RS - Sesongslutt.
Godt jobba!
Virker som sylinder 3 går litt magrere enn de resterende sylindrene. Har du kontrollert bensintrykk og dyser?
Virker som sylinder 3 går litt magrere enn de resterende sylindrene. Har du kontrollert bensintrykk og dyser?
Re: BMW K1200RS - Sesongslutt.
Det ser litt verre ut en det var. Alle pluggene var halvt sort og hvit, men plugg nr. Tre ligger andre veien enn de andre. Plugg 4 derimot var litt mørkere enn resten. Synes også at pluggledning på plugg 2 satt dårlig da jeg tok av plugghetta.
Sykkelen har jaget litt rundt tomgang. Skal Bytte bensinfilter, da jeg ikke aner når det er gjort sist. Bynner der.
Sykkelen har jaget litt rundt tomgang. Skal Bytte bensinfilter, da jeg ikke aner når det er gjort sist. Bynner der.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: BMW K1200RS - Sesongslutt.
Disse motorene går veldig ujevnt på tomgang, ettersom tomgangen reguleres kontinuerlig. Så er Step-motoren som drar på gass så grov, og samtidig treg, og den gjør justering kun ved avvik. Dvs. At den alltid er litt på etterskudd.
På K100/K1100 så har man ikke noe sånt, der er det bare en fast innstilling som gjelder for varm motor, så må man løfte nullpunktet noe ved kaldstart med «choken». Den går mye jevnere(helt jevnt), men man må imidlertid gjete litt på tomgangen ved kaldstart.
K1200RS er supersmooth på alle områder. Bortsett fra en ting, det er tomgangen, høres innimellom ut som noe er veldig galt. Rakler og går stygt.
På K100/K1100 så har man ikke noe sånt, der er det bare en fast innstilling som gjelder for varm motor, så må man løfte nullpunktet noe ved kaldstart med «choken». Den går mye jevnere(helt jevnt), men man må imidlertid gjete litt på tomgangen ved kaldstart.
K1200RS er supersmooth på alle områder. Bortsett fra en ting, det er tomgangen, høres innimellom ut som noe er veldig galt. Rakler og går stygt.