Og årets prosjekt, "Finne ut av HD-hypen", er for min del avsluttet.
Siden folk flest hopper direkte til avsnittet med konklusjonen i lange avhandlinger, så hopper jeg også direkte dit:
HD er ikke noe for meg.

Altså, den jeg har er en kul sak, trimmet bra, dog med ukjente inngrep, men den går fryktelig mye bedre enn en standard EVO. Og den er kul å putre rundt på, og kul å se på.
Men jeg skal primært ha kun én mc, har jeg bestemt meg for, og den skal brukes til mer enn å se på, og putre rundt på. Så da legges Softailen snart ut for salg. Kanonbra utgangspunkt for en som vil ha et lett vinterprosjekt av denne typen.
Så da er jeg tilbake til GS. Superanvendelig mc, som funker til det meste. Nå er min satt opp med fullt veskesett type alu, og står nyservet på Speed, etter stor service med bytte av alle væsker, filtere, byttet bremseklosser, og sjekket ut factory recalls. Good to go, og planen er Kroatia i juni 2019.
Det er bare ett lite problem...... På fellesturen på lørdag på forumtreffet på Dovreskogen, var jeg dum nok til å takke ja til Flattops tilbud om å prøvekjøre K1200LT. Det ble ca 10 - 15 mil i Romsdalske omgivelser, på Bayersk Luxuscruiser.......

De som kanskje har gjort et hederlig forsøk på å finne en ryddig K1200LT, vet antagelig hvor vanskelig det er. Mye lurvete greier, dårlig med servicehistorikk, bytta olje sjøl, that's it, lite kunnskap om hva annet som er gjort med sykkelen, men alt er jo i orden lissom..... Greit nok å utføre vedlikehold sjøl, men da bør man i hvert fall kunne legge frem en form for logg, noen kvitteringer fra delekjøp kanskje, eller andre ting som gjør det hele troverdig. Og særlig hvis man forventer en god pris.
Men, så dukka det plutselig opp et eksemplar på Ål i Hallingdal som ser lovende ut. Ny i Norge, 2007 modell, med kun 23900 km på telleren. Den står reservert til undertegnede, og skal inspiseres på mandag........

To be continued........