Men så skal det for ordens skyld i rettferdighetens navn nevnes at Kjørnescampingen ikke ligger så nær inntil E-veien som Gullvågcampingen gjør...

Jeg vil tippe avstanden er bortimot 100 meter, muligens mer.
Fra resepsjonsbygget på Kjørnes og opp til E5 er det nok omtrent 100 meter ja. Men i tillegg nesten 100 meter opp. Det er ganske bratt der. Fra avkjøring til campingplassen starter E5 på en lang bakke der det stiger ganske betraktelig opp mot Vesterland som ligger i nærheten av høyeste punkt på veien mellom Sogndal og Mannheller fergekai. Tungtrafikken høres ganske bra på campingplassen der de sliter seg over fjellet for å nå ferga.AJ skrev: 21 nov 2019, 15:51 Gaupne/Sandvik Camping er sikkert et bra sted. Og som Flattop påpeker så har man det aller meste i umiddelbar nærhet her.
Men så skal det for ordens skyld i rettferdighetens navn nevnes at Kjørnescampingen ikke ligger så nær inntil E-veien som Gullvågcampingen gjør...:
E5 Kjørnes.JPG
Jeg vil tippe avstanden er bortimot 100 meter, muligens mer.
Ja, det tror jeg og
Men vi stiller kjellv...kjellv skrev: 21 nov 2019, 22:57Ja, det tror jeg ogTreff er treff, innholdet skaper vi sammen på treffet uansett hvor det holdes.
Det som er det største håpet med et slikt treff, det er at det melder seg interesse og oppmøte fra forummedlemmer som ikke har vært på treff før. På de tre treff vi har hatt de tre siste årene har det ennå ikke møtt opp medlemmer fra det nye fylket Vestland. Foreløpig har det ikke meldt seg interesserte i tråden heller.. det uroer meg littNå skal treffet holdes på vestlandet, nettopp for å være mer tilgjengelig for vestlendinger.
Jeg håper dere snart melder dere i tråden og bidrar i planlegging![]()
Dette er en virkelig stor nyhet, i hvert fall for oss som er over gjennomsnittet interessert i historie. Saken er så stor at til og med en lokalavis for det sentrale Østlandet har fattet interesse for den https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/J ... ent=row-22 Da vet jeg med sikkerhet at det skal bli tur til Smøla neste sommerAudi Mannen skrev: 22 nov 2019, 09:35Men vi stiller kjellv...kjellv skrev: 21 nov 2019, 22:57Ja, det tror jeg ogTreff er treff, innholdet skaper vi sammen på treffet uansett hvor det holdes.
Det som er det største håpet med et slikt treff, det er at det melder seg interesse og oppmøte fra forummedlemmer som ikke har vært på treff før. På de tre treff vi har hatt de tre siste årene har det ennå ikke møtt opp medlemmer fra det nye fylket Vestland. Foreløpig har det ikke meldt seg interesserte i tråden heller.. det uroer meg littNå skal treffet holdes på vestlandet, nettopp for å være mer tilgjengelig for vestlendinger.
Jeg håper dere snart melder dere i tråden og bidrar i planlegging![]()
... selv om vi for tiden er litt opptatt av å endre norgeshistorien her i fylket med gamle båter og graver. Med litt go'vilje og godt vær har jeg delvis utsikt fra stua til dagens store nyhet. Men det kan ikke stoppe "vikinger" fra å dra på moderne tokt med 2 hjulinger for å treffe andre hedninger
For å spore litt av men jeg synes det er verdt en kommentar... dersom man går inn på google maps og kikker på plassen hvor det nye/gamle vikinge skipet er funnet så finner man en bedrift som ligger 30m unna som heter "Viking Boats". Snakk om å ha truffet godt med både navn og lokasjon.
Hei alle,då er det vel på tide å skrive et innlegg,og ikkje berre lese andre sine......kjellv skrev:Jeg håper dere snart melder dere i tråden og bidrar i planlegging![]()
Se der jakjellv skrev: 22 nov 2019, 20:55Hei alle,då er det vel på tide å skrive et innlegg,og ikkje berre lese andre sine......
Er innfødt sunnfjording og blir nok med på dette,holder en knapp på Gaupne/Skjolden kontra Sogndal,lite gjennomgangs-trafikk,er stort sett kun innfødte og forvilla turistar som er i det området. Mange muligheter for kortare og lengre "rundturar".
Likar at det alternative muligheter for overnatting,telt.hytte,hotell,whatever.... Om eg bruker BMWen så drar eg med meg camper bak den.
Med tanke på fellesturar,så betyr avstanden mellom Sogndal og Gaupne lite,synest eg....
Mvh;Svein
Der ser du Kjell , dem tar seg bare god tid - hoppe ikke bare på sånn som denne forvilla turistenSveinB skrev: 22 nov 2019, 20:47er stort sett kun innfødte og forvilla turistar som er i det området.kjellv skrev:Jeg håper dere snart melder dere i tråden og bidrar i planlegging![]()
Likar at det alternative muligheter for overnatting,telt.hytte,hotell,whatever.... Om eg bruker BMWen så drar eg med meg camper bak den.
Med tanke på fellesturar,så betyr avstanden mellom Sogndal og Gaupne lite,synest eg....
Mvh;Svein
kjellv skrev: 25 nov 2019, 07:47 Du må ikke se på deg selv som påfyll i forumtreffet @rolf-arne.På forumtreffet er det nettopp det sosiale, den gode praten som er viktigst, og det man husker best fra treffet. Men selvfølgelig er det et spennende distrikt vi skal besøke i 2020, med morsomme veier og flott natur
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk