Dexter's laboratory - klar for 2023
Re: Dexter's laboratory - Da er jeg i gang
Gøy og lese om dine turer.
Sesongen er tydeligvis i full gang..:-) Håper du tar turen sammen med Bimma til Sokndal.

- Dexter
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Denne helga står det egentlig på kalenderen at kona skal reise bort og jeg skal være hjemme med de små. Dersom hun mot formodning skulle velge å ikke dra så vil jeg vurdere å ta turenGodtvoksen skrev:Gøy og lese om dine turer.Sesongen er tydeligvis i full gang..:-) Håper du tar turen sammen med Bimma til Sokndal.

Det er det samme for skylda hvem som har den...
- Dexter
Fant et par "morro" bilde på ØP i dag. http://www.op.no/lesernes/article2505908.ece?start=110" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.op.no/lesernes/article2505908.ece?start=210" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.op.no/lesernes/article2505908.ece?start=421" onclick="window.open(this.href);return false;
Mimrebilder på ØP, her var det litt morsomme bilder å se tilbake på
http://www.op.no/lesernes/article2505908.ece?start=210" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.op.no/lesernes/article2505908.ece?start=421" onclick="window.open(this.href);return false;
Mimrebilder på ØP, her var det litt morsomme bilder å se tilbake på

Sist redigert av Dexter den 05 apr 2010, 16:35, redigert 2 ganger totalt.
Det stemmer det, du sa det sist. Det må tilskrives min begynnende senilitet...Dexter skrev: Denne helga står det egentlig på kalenderen at kona skal reise bort og jeg skal være hjemme med de små. Dersom hun mot formodning skulle velge å ikke dra så vil jeg vurdere å ta turen

- Dexter
Da har jeg vært på tur igjen! Det ble 10 mil i dag. Kjørte sammen med KentR. Det var kjempehyggelig! Vi møttes på Shell på Skollenborg. KentR fyllte drivstoff og vi fikk hilst. Deretter ble vi fort enige om ca. tur.
Første etappe ble til Hvittingfoss. Her stoppet vi på gatekjøkkenet ved rundkjøringa og tok en kopp kaffe og ble litt bedre kjent. Her ble vi enige om neste etappe og KentR som er litt mer kjent enn meg viste vei. Vi kjørte da videre mot Hof og Eidsfoss, forbi Vestfossen og ned til Langebru og stoppa på Shell der og tok en liten pause. Nå var det begynt å bli mørkt og det ble fort kaldt. Vi kjørte så opp E134 og første avkjøring mot Darbu og strake veien opp til Skollenborg. Denne etappen ble vel den med høyest snittfart
. Vi vekslet på hvem som kjørte først. Kjørte til høyre og vinka nestemann frem. Kjøreturen var helt topp med unntakk av veistrekningen mellom Eidsfoss og Vestfossen. Her var det mye telehiv.
Jeg glemte jo helt å ta bilder. Glemte kamera også. Tok et mobilbilde på Langebru. KentR rømte fra fotoobjektene så det ble bare glisene med
[album]255[/album]
KentR er kjempebra å kjøre sammen med så jeg håper på flere turer etterhvert!
Første etappe ble til Hvittingfoss. Her stoppet vi på gatekjøkkenet ved rundkjøringa og tok en kopp kaffe og ble litt bedre kjent. Her ble vi enige om neste etappe og KentR som er litt mer kjent enn meg viste vei. Vi kjørte da videre mot Hof og Eidsfoss, forbi Vestfossen og ned til Langebru og stoppa på Shell der og tok en liten pause. Nå var det begynt å bli mørkt og det ble fort kaldt. Vi kjørte så opp E134 og første avkjøring mot Darbu og strake veien opp til Skollenborg. Denne etappen ble vel den med høyest snittfart

Jeg glemte jo helt å ta bilder. Glemte kamera også. Tok et mobilbilde på Langebru. KentR rømte fra fotoobjektene så det ble bare glisene med

[album]255[/album]
KentR er kjempebra å kjøre sammen med så jeg håper på flere turer etterhvert!

- KentR
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX 1400k2
Takker Dexter for en hyggelig kveldsrunde, og håper det blir flere turer utover sesongen. 

Stupid is what stupid does.
Life is not like a box of chocolate, its a bowl of jalapenos, what you do today may burn your ass tomorrow
Fritt etter forrest gump :-)
Life is not like a box of chocolate, its a bowl of jalapenos, what you do today may burn your ass tomorrow
Fritt etter forrest gump :-)
- Dexter
Re: Dexter's laboratory - Småmekk og turer
Da har Dexter-gutten hatt en middels bra handle og kjøredag.
Tok fri fra jobben i formiddag. Satte meg på sykkelen ca. kl. 10 og kjørte til Porsgrunn til Kawa-spesialisten. Der kjøpte jeg oljefilter og luftfilter.
Da jeg 20 mil senere kom hjem ble det tur til Biltema hvor jeg handlet følgende:
Olje
Kjedefett
Gasshjelp
Depotstøtte bak
Adapter, depotstøtte bak
Vaiersmører
Spilloljedunk
Så da er det bare til å gjøre seg klar for et aldri så lite oljeskift og luftfilterskift Globe, skal du ha den sekvensen som spillefilm eller holder det med noen bilder?
Tok fri fra jobben i formiddag. Satte meg på sykkelen ca. kl. 10 og kjørte til Porsgrunn til Kawa-spesialisten. Der kjøpte jeg oljefilter og luftfilter.
Da jeg 20 mil senere kom hjem ble det tur til Biltema hvor jeg handlet følgende:
Olje
Kjedefett
Gasshjelp
Depotstøtte bak
Adapter, depotstøtte bak
Vaiersmører
Spilloljedunk
Så da er det bare til å gjøre seg klar for et aldri så lite oljeskift og luftfilterskift Globe, skal du ha den sekvensen som spillefilm eller holder det med noen bilder?

- Globe
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Kontakt:
Aaahhhh manneshopping!!...hærlig!!
Så lenge du tar mange gode bilder av prosessen, så er det greit, men en liten filmsnutt skader jo ikke
Jeg demonterte deksler, tank og diverse i går, kamera stod på stativ, tok en del bilder...underveis :)
Så lenge du tar mange gode bilder av prosessen, så er det greit, men en liten filmsnutt skader jo ikke

Jeg demonterte deksler, tank og diverse i går, kamera stod på stativ, tok en del bilder...underveis :)
Mange slags press, dr...press, kjøremyepress, ta bildepress - kanskje det er flere 

- Dexter
Tar meg en øl nå (drikkepress?)Duville skrev:Mange slags press, dr...press, kjøremyepress, ta bildepress - kanskje det er flere

- Dexter
Glemte forresten å si at jeg fikk ørlite hjelp mens jeg var hos Kawa-spesialisten på fredag. Jeg har lenge vært usikker på hvor lenge kjede og drev har stått på sykkelen. Siden dette er første (tung)sykkelen min så er det en del ting jeg ikke har greie på enda. Så han ble med ut og sjekka for meg... Jeg visste at kjedet mitt trenger en liten stramming, men kommentaren hans ble da: Til å ha så slappt strammet kjede så er det overraskende tight (han dro ut midt på bak bakdrevet). Her trenger du ikke å bytte, dette er som nytt. Drev er uten synlig slitasje. Du må bare gi på en liten omdreining på strammeskruene så blir kjede så stramt som det skal være.
Gjett om jeg ble glad da!! En kostnad mindre og jeg kan trygt legge ut på lengre turer.
Gjett om jeg ble glad da!! En kostnad mindre og jeg kan trygt legge ut på lengre turer.

- Dexter
Da her jeg bedrevet litt hjemme-mekk. Som mekk-amatør er det jo en viss glede med alt jeg får til selv! Mestringsfølelse er viktig! Nå skal olje og luftfilter byttes!
Jeg kasta ut ungene og rusla i garasjen i morges.
Først måtte jeg tilpasse den nye depotstøtta. Hadde kjøpt slike adapter siden jeg har disse "støtte-dings-skruene" bak. For å få dette til når man er alene må man ty til litt improviserte løsninger. Jeg stroppet opp sykkelen slik at den akkurat står på bakken og er så godt som vannrett. Så er det å tilpasse adaptrene slik at de passer i de tidligere nevnte "skruene".
[album]304[/album][album]305[/album][album]306[/album]
Så måtte seter, bensintank og plastikken på venstre side tas av.
[album]309[/album][album]310[/album][album]311[/album][album]312[/album]
Så er det klart for å ta både luftfilter og oljefilter. Det viser seg imidlertid at jeg mangler et slags gitter til luftfilteret så det får jeg ikke byttet i dag da... Må bestille det. Ringer Kawa-spesialisten i morgen tenker jeg. Da gjenstår oljeskiftet. Den nye oljesamleren blir plassert og klartgjort for sin jomfrutur.
[album]313[/album]
Uttapping og bytting av oljefilter går som en lek. Så er det bare å få ny olje inn igjen. Så har det seg sånn da, at Kawasaki som er på andre siden av jordkloden sikkert da får en annen vinkel for påfylling...
På vår side av jordkloden er den litt klønete plassert spør du meg (men det gjør du nok ikke). Da bruker man det man har. Jeg laget en trakt av en 1,5 liters Farris-flaske. Så er det bare å tappe på olje. Enkelt og greit.
[album]314[/album][album]315[/album][album]316[/album]
Etter dette strammet jeg kjedet ørlite granne og smurte det. Dette glemte jeg å ta bilder av... Men nå er ihvertfall sykkelen klar for kjøring igjen.
Jeg kasta ut ungene og rusla i garasjen i morges.
Først måtte jeg tilpasse den nye depotstøtta. Hadde kjøpt slike adapter siden jeg har disse "støtte-dings-skruene" bak. For å få dette til når man er alene må man ty til litt improviserte løsninger. Jeg stroppet opp sykkelen slik at den akkurat står på bakken og er så godt som vannrett. Så er det å tilpasse adaptrene slik at de passer i de tidligere nevnte "skruene".
[album]304[/album][album]305[/album][album]306[/album]
Så måtte seter, bensintank og plastikken på venstre side tas av.
[album]309[/album][album]310[/album][album]311[/album][album]312[/album]
Så er det klart for å ta både luftfilter og oljefilter. Det viser seg imidlertid at jeg mangler et slags gitter til luftfilteret så det får jeg ikke byttet i dag da... Må bestille det. Ringer Kawa-spesialisten i morgen tenker jeg. Da gjenstår oljeskiftet. Den nye oljesamleren blir plassert og klartgjort for sin jomfrutur.
[album]313[/album]
Uttapping og bytting av oljefilter går som en lek. Så er det bare å få ny olje inn igjen. Så har det seg sånn da, at Kawasaki som er på andre siden av jordkloden sikkert da får en annen vinkel for påfylling...

[album]314[/album][album]315[/album][album]316[/album]
Etter dette strammet jeg kjedet ørlite granne og smurte det. Dette glemte jeg å ta bilder av... Men nå er ihvertfall sykkelen klar for kjøring igjen.
- Globe
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Kontakt:
Se her ja, DETTA var bra Dexter!!
Virkelig!! :=D>

-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Enig! Bra med bilder og greier og greier
Oljepåfyllinga på Kawasakien ser veldig enkel ut, spør du meg...
Oljepåfylling på tørrsumpmotorer slik jeg har på sykker'n min er ofte mye verre enn dette...
Å bytte filter er heller ingen 'plankekjøring'... mange skruer med ulik lengde, O-ringer og i det hele tatt deler, inkl filteret, så klart...
som med fintfølende hånd må tilpasses nøye når det skal settes sammen igjen...

Oljepåfyllinga på Kawasakien ser veldig enkel ut, spør du meg...

Oljepåfylling på tørrsumpmotorer slik jeg har på sykker'n min er ofte mye verre enn dette...
Å bytte filter er heller ingen 'plankekjøring'... mange skruer med ulik lengde, O-ringer og i det hele tatt deler, inkl filteret, så klart...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Dexter
Da er det jo greit å vite at jeg har det enkelt da! Og enkelt var det jo...AJ skrev:Enig! Bra med bilder og greier og greier![]()
Oljepåfyllinga på Kawasakien ser veldig enkel ut, spør du meg...![]()
Å bytte filter er heller ingen 'plankekjøring'... mange skruer med ulik lengde, O-ringer og i det hele tatt deler, inkl filteret, så klart...som med fintfølende hånd må tilpasses nøye når det skal settes sammen igjen...