LordShaft skrev:Juleniss1 skrev:LordShaft skrev:Alle sier at de "vet"
Tørr jeg da spørre hva som er grunnen til at folk allikevel ikke kler seg skikkelig eller unnlater å ta på seg ryggskinne?
Hvem er du som skal fortelle oss hva å kle seg skikkelig innebærer? Såvidt jeg vet så er hjelm det eneste som er påbudt for å kjøre moppe,alt det andre er frivillig.
Hva som er påbudt og hva som er fornuftig å kle seg i, er to helt forskjellige ting! Det skal ikke mye kunnskap eller erfaring til for å forstå at å kjøre sykkel i t-skjorte og shorts er høl i hodet. Det er ikke jeg som skal fortelle deg hva det vil si å kle seg skikkelig. Du er voksen, du har tydeligvis førerkort, da mener jeg at du bør være fornuftig nok til å forstå en ting eller to. Men mulig jeg tar feil. Kanskje noen har behov for å bli fortalt hva de burde ha på seg??
LordShaft skrev:Er folk så forbanna naiv at de tror at det skjer jo ikke meg. Alle som har skadet seg, tror dere ikke de har tenkt det samme? Er det noen som syns det er kult å kjøre i shorts og t-skjorte, men ikke tørr å innrømme det?
Jeg syns ikke det er kult,men det er hærlig en varm sommerdag å cruise avsted.Og da snakker jeg om rolig kjøring,full kontroll.(som alltid)
Så du innrømmer at du driter litt i det. Flott det
Du må gjerne definere for meg hva rolig kjøring, full kontroll vil si. For dette er et av de dummeste argumentene jeg hører!
LordShaft skrev:Er det latskap? På lik linje som folk kjører uten sikkerhetsbelte i bilen?
Nei,det er ikke latskap. Belte i bilen bruker jeg alltid.
Oki, det er ikke latskap, hva er det da som er grunnen til at du velger å kjøre uten på sykkel. Du har jo alltid på deg sele i bilen?
LordShaft skrev:I utgangspunktet driter jeg i hva andre måtte finne på å ha på seg....
Fortsett med det
Det går jo ikke ut over meg at andre er så (ja i mine øyner) tjukk i hodet at de velger å kjøre uten. Men når vi diskuterer dette, klarer jeg ikke la være å engasjere meg. Kanskje fordi jeg er såpass farget av jobben min og egne erfaringer.
Wow,were to start?
Du og Supermorten kan bare fortsette å insinuere at jeg trenger hjelp til å forstå mitt eget beste og at verden hadde vært best tjent med at mine gener ble luket vekk.Ikke spesiellt pent av dere,men det er greit. Selvtilliten min står han av.Jeg kunne jo tatt igjen,men velger heller å ta en tilgodelapp.
Jeg innrømmer at jeg avogtil kjører med redusert utstyr på,sånn er det bare.Kalkulert risiko. Jeg legger meg ikke opp i hva andre gjør,enhver får være sin egen lykkes smed.Jeg velger å stole på egne ferdigheter og observasjonsevne,uansett hva slags kjøretøy jeg kusker,og føler meg rimelig sikker i trafikken.Det har gått veldig bra,lenge.
Å kjøre i shorts i 50-60 kmt på tørre fine veier har jeg ingen problemer med.Men like lite som andre skal definere hva som er fornuftig for meg,så skal ikke jeg definere for andre hva som er sikker kjøring med full kontroll for andre. Hver enkelt skal ha lov å kjenne etter og bestemme det selv,det som er sikkert for meg trenger ikke være det for andre.
I min forskrudde verden tar jeg også hensyn til at sansene og observasjonsevnen ikke bør forstyrres av utenforliggende ting,så som f.eks musikk/tlf på øret mens jeg kjører. Full konsentrasjon.
Jeg fomler ikke frem mobilen for å ta bilder av andre trafikanter mens jeg kjører for å dokumentere og hisse meg opp over hvor idiotisk de kan finne på å kjøre.
Det er et uttrykk som heter:Summen av lastene er konstante. På et vis kan vi kanskje bruke det her? Jeg kan kanskje ha lov til å påstå at siden jeg ikke driver med sånne utenom-trafikale gadgets,så kan jeg tillate meg å ta en liten snarvei av og til,uten at summen forandrer seg?
Så får andre polstre seg så godt som dem mener er nødvendig for å trille seg en tur bort til fisketorget og posere,uten at jeg vil heve et øyebryn. Jeg vil jo nødig fremstå som en bedreviter. Akkurat det er jo ikke så lett,all den tid jeg vet best
Du spør hvorfor jeg bruker bilbelte. Flere grunner-det er påbudt-det koster meg null kalorier å ta det på-og sist men ikke minst;jeg kjører Volvo og der er det en sånn irriterende alarm som går med en gang man kommer over 15kmt hvis beltet ikke er på. På bakruta har jeg et stort klistremerke som sier" NO RUSH". Og hvis jeg ikke tar på beltet,og holder meg under 15kmt for å unngå at alarmen går,så opplever jeg stadig at hissige trafikkfarlige bilister kommer helt opp i røven på meg for å ta bilder.Hadde jeg også vært like hissig,så kunne man risikert katastrofe. Derfor