Voodoodoo's 2hjulsverdag

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
ZZR-Erling

Re: Voodoodoo's 2hjulshverdag - Haya på Ringen

Legg inn av ZZR-Erling »

Hva vil du si om Pilot Road 3 dekkene? Grep, feedback, styrepresisjon etc.

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Voodoodoo's 2hjulshverdag - Haya på Ringen

Legg inn av Voodoodoo »

Road 3 funker fint til turistkjøring, på en varm sommerdag og om rundetidene skal under 8.30 ville jeg heller ha valgt mer sportslige dekk.
Road 3 styrer bra men er følsomme for dekktrykk. Endte opp med å kjøre 2,6/2,8 på kalde hjul.
Mer enn nok grep men i varmere vær kan de nok overopphete ganske kjapt. Merket tendenser etter 2 runder i kun 12c.

Var forøvrig ikke under 9.30 i år ser jeg på laptimer'n og maksfarta var 217(gps). Tenker at rundt 9min. er helt ok men da må oppsettet bli bedre. Fortidens jaging rundt 8 blank er nok fortid, kanskje like greit.

Haya'n min må få en sjau på demperfronten. Komboen feit gubbe og std. dempere med ukjent vedlikehold ga en ullen følelse når man pushet litt. Spes i innbremsing før sving var det dårlig respons. Har fått opp forspenninga men må få meg fjærer i min vektklasse. Var fornøyd med Wilbersoppsettet på Zx'n og går vel for tilsvarende på Haya'n.



Memento mori
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

ZZR-Erling

Re: Voodoodoo's 2hjulshverdag - Haya på Ringen

Legg inn av ZZR-Erling »

Voodoodoo skrev:Road 3 funker fint til turistkjøring, på en varm sommerdag og om rundetidene skal under 8.30 ville jeg heller ha valgt mer sportslige dekk.
Road 3 styrer bra men er følsomme for dekktrykk. Endte opp med å kjøre 2,6/2,8 på kalde hjul.
Mer enn nok grep men i varmere vær kan de nok overopphete ganske kjapt. Merket tendenser etter 2 runder i kun 12c.

Var forøvrig ikke under 9.30 i år ser jeg på laptimer'n og maksfarta var 217(gps). Tenker at rundt 9min. er helt ok men da må oppsettet bli bedre. Fortidens jaging rundt 8 blank er nok fortid, kanskje like greit.

Haya'n min må få en sjau på demperfronten. Komboen feit gubbe og std. dempere med ukjent vedlikehold ga en ullen følelse når man pushet litt. Spes i innbremsing før sving var det dårlig respons. Har fått opp forspenninga men må få meg fjærer i min vektklasse. Var fornøyd med Wilbersoppsettet på Zx'n og går vel for tilsvarende på Haya'n.





Memento mori

Informasjon som forventet :thumleft

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Voodoodoo's 2hjulshverdag - Haya på Ringen

Legg inn av Voodoodoo »

Hadde storrengjøring etter vårens utflukt i helga. Må bare lovprise pro-oiler'n(aut kjedesmører).
Har nå rulla 1000mil med produktet og det gjør jobben perfekt. Alltid velsmurt og rent kjede. Legger seg seff litt gugge på felgen men i motsetning til klissete kjedespray så fjernes dette lett uten avfetting. Har heller ikke slitasje å snakke om på kjede og har tilgode å stramme kjedet etter montering.
Kostet noen kroner i innkjøp og var knotete å få montert men absolutt hvert prisen.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Voodoodoo's 2hjulshverdag

Legg inn av Voodoodoo »

Hjemmeværende i dag så hva passer bedre enn å pimpe sykkelen litt.
Kom nemlig på at jeg hadde en rull med 3m carbon film liggende.

Måtte sage litt i bakre underkåpe når 08 eksosen skulle på så den blei ikke helt fin, dessuten var den full av riper og steinsprut fra før av....

Tok dremelen og runda kantene sånn noenlunde, vaska skiten helt rein og la på litt film. Fikk det sånn noenlunde til, har aldri brukt greiene før så...

Bilde

Blei seende slik ut på sykkelen:
Bilde
Bilde



Når jeg først var i gang bestemte jeg meg for å prøve meg på speila også da det ene var ripet opp etter en velt forrige eier hadde:


Bilde


Bilde

Og til slutt synes jeg biken fortjente å få Nurburgring klistremerket... Nå som den er innkjørt :prf


Bilde


Det var dagens garasjestund.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Voodoodoo's 2hjulshverdag - carbon pimping

Legg inn av simpson »

Hmmm :-k Har ett par ark med carbontape.
Ble ikke værst, brukte du føner for å forme den til?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Voodoodoo's 2hjulshverdag - carbon pimping

Legg inn av LordShaft »

njaaaa.... skeptisk :-# Likte ikke de speilene i karbon. Det ble bare litt feil i mine øyner :redface

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Voodoodoo's 2hjulshverdag - carbon pimping

Legg inn av Barbarozza »

Godt jobba, speilene ble bra,imponert, hvordan greide du å få det så fint i buene ? Klipte du til og la på 2 biter ? Jeg var i garasjen i går og synka throttlebodies, mitt garasjebidrag, pita jobb, skal synke enda en gang ikveld. Vanskelig å få så bra jeg vil...men er nede på snart 5 hg, Ergo måtte jeg idag svinge Sthil motorsaga og la Honda være Honda i garasjen. Traff selvsagt på en liten stein som lå rett under en sevjesugende eik jeg har felt, og ergo fikk jeg ikke kjedet til å ta i det hele tatt etterpå. Så har gitt meg

Så blir maskinsliping av kjede i kveld hos svoger i kveld.

Har foresten prøvd ut et nytt kjedesmøring, fra Belray, ikke noe klin, slags voks og olje, merkelig konsistens, fikk det på messa, får se hvordan det funker. Har satt på et JT 45 tenner bak og det var faktisk en fin forbedring på gamlefar. Krypkjøring ble mye bedre og går ikke så fort på tomgang. Her er den på jobben på Onsdag :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Barbarozza den 10 mai 2013, 16:39, redigert 1 gang totalt.
Memento mori

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Voodoodoo's 2hjulshverdag - carbon pimping

Legg inn av Voodoodoo »

simpson skrev:Hmmm :-k Har ett par ark med carbontape.
Ble ikke værst, brukte du føner for å forme den til?
Brukte en føner samt en liten sånn gassloddebolt fra tema, må være forsiktig med loddebolten så det ikke blir for varmt.

Blei noen småfeil hist og her men man lærer aldri om man ikke prøver.

Kommer til å handle noen meter til av den folien, har et par andre prosjekter også.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Voodoodoo's 2hjulshverdag - carbon pimping

Legg inn av Voodoodoo »

LordShaft skrev:njaaaa.... skeptisk :-# Likte ikke de speilene i karbon. Det ble bare litt feil i mine øyner :redface
Smaken er som baken, jeg synes iallefall det blei penere enn med et strøkent og ett ripespeil.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Voodoodoo's 2hjulshverdag - carbon pimping

Legg inn av Voodoodoo »

Barbarozza skrev:Godt jobba, speilene ble bra,imponert, hvordan greide du å få det så fint i buene ? Klipte du til og la på 2 biter ? Jeg var i garasjen i går og synka throttlebodies, mitt garasjebidrag, pita jobb, skal synke enda en gang ikveld. Vanskelig å få så bra jeg vil...men er nede på snart 5 hg, Ergo måtte jeg idag svinge Sthil motorsaga og la Honda være Honda i garasjen. Traff selvsagt på en liten stein som lå rett under en sevjesugende eik jeg har felt, og ergo fikk jeg ikke kjedet til å ta i det hele tatt etterpå. Så har gitt meg

Så blir maskinsliping av kjede i kveld hos svoger i kveld.

Har foresten prøvd ut et nytt kjedesmøring, fra Belray, ikke noe klin, slags voks og olje, merkelig konsistens, fikk det på messa, får se hvordan det funker. Har satt på et JT 45 tenner bak og det var faktisk en fin forbedring på gamlefar. Krypkjøring ble mye bedre og går ikke så fort på tomgang. Her er den på jobben på Onsdag :)
Speila brukte jeg 3 biter, la først innnerst mot festet, deretter ytterst på siden før jeg la hovedbiten. Skar så til med tapetkniv.
3m folien var fin å jobbe med sjøl om det var litt for kaldt i garasjen i dag. Anbefales å ha mer enn 20c i rommet.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Voodoodoo's 2hjulshverdag - carbon pimping

Legg inn av Barbarozza »

Voodoodoo skrev: Blei noen småfeil hist og her men man lærer aldri om man ikke prøver.
Kommer til å handle noen meter til av den folien, har et par andre prosjekter også.
Riktig innstilling. Halve morroa er jo å gjøre det meste sjøl. Jeg skal kaste meg på ventiljustering, ja ikke bare måle men justere de etter en tidlig alpeferie i r. Skal nedover den 7 juni med 5 stk

Etter det skal jeg vurdere å selge den, jeg har jo hatt den i over 5 år..hva jeg ender opp med da vet jeg ikke. Alt fra Zx12r, Sprint ST1050, VFR800, Busa og Superduke samt Speedtripple 2011 har svirra i huet.

Nå har jeg hatt 2 superdigre svære greier som begge var verdens raskeste i sin tid, så farta er ikke så farlig lengre. Men trenger noe jeg kan kjøre langt på :) Altså som jeg orker å kjøre langt med :)
Memento mori

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Voodoodoo's 2hjulshverdag - carbon pimping

Legg inn av LordShaft »

Voodoodoo skrev:
LordShaft skrev:njaaaa.... skeptisk :-# Likte ikke de speilene i karbon. Det ble bare litt feil i mine øyner :redface
Smaken er som baken, jeg synes iallefall det blei penere enn med et strøkent og ett ripespeil.
Smaken er helt klart som baken, å så lenge du liker det, er vel alle andre sin mening helt uinteressant :thumleft
Jeg klarer bare ikke å unngå å si min mening når det kommer til slike ting :redface

Hvilke andre prosjekter har du på gang?

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Voodoodoo's 2hjulshverdag - carbon pimping

Legg inn av Voodoodoo »

Barbarozza skrev:
Voodoodoo skrev: Blei noen småfeil hist og her men man lærer aldri om man ikke prøver.
Kommer til å handle noen meter til av den folien, har et par andre prosjekter også.
Riktig innstilling. Halve morroa er jo å gjøre det meste sjøl. Jeg skal kaste meg på ventiljustering, ja ikke bare måle men justere de etter en tidlig alpeferie i r. Skal nedover den 7 juni med 5 stk

Etter det skal jeg vurdere å selge den, jeg har jo hatt den i over 5 år..hva jeg ender opp med da vet jeg ikke. Alt fra Zx12r, Sprint ST1050, VFR800, Busa og Superduke samt Speedtripple 2011 har svirra i huet.

Nå har jeg hatt 2 superdigre svære greier som begge var verdens raskeste i sin tid, så farta er ikke så farlig lengre. Men trenger noe jeg kan kjøre langt på :) Altså som jeg orker å kjøre langt med :)
VFR bkir for lat så den skal du ikke ha, ZX12 er jo en jævli fin sykkel i svart/gull men her er det lite å velge i mht tilbehør/baggasje, Sprint st 1050 har jeg ingen efaring med men den er jo Britisk :scratch , superduke til touring WTF! , tripple 2011 er jo Britisk den og... Nei få deg en annen hypertourer.. ZZR14, Haya eller K13s ..Om du vil ha mer komfort er jo K13 en banker, der sitter man fint.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Voodoodoo's 2hjulshverdag - carbon pimping

Legg inn av Barbarozza »

Voodoodoo skrev:
VFR bkir for lat så den skal du ikke ha, ZX12 er jo en jævli fin sykkel i svart/gull men her er det lite å velge i mht tilbehør/baggasje, Sprint st 1050 har jeg ingen efaring med men den er jo Britisk :scratch , superduke til touring WTF! , tripple 2011 er jo Britisk den og... Nei få deg en annen hypertourer.. ZZR14, Haya eller K13s ..Om du vil ha mer komfort er jo K13 en banker, der sitter man fint.
Jeg har ikke lyst å låne penger, og finanskrisa rister i min bransje også så har ikke lyst å legge altfor mye gryn på bordet bare. Sykkelen jeg har er fin den, alt er jo gjort med den, tror nesten ikke det er en bedre vedlikeholdt XX der ute. Men jeg har lyst på FORANDRING :-D Du har jo bytta sykler de siste åra som jeg har bytta penskjorter :) Jeg har beholdt min, og jeg har gjort ALT med den...ikke noe mer å gjøre...bortsett fra å bore den og det gidder jeg ikke siden blokka er tynn nok som den er, og stroking gjør at farta på stemplene blir for høy :)

Britisk er kult, kunne tenke meg noe ingen andre har. VFR, ja den er lat, men det finnes noen triks og det kunne jeg godt ha hatt som hobby :) Samtidig er jeg jo blitt gammal...så 80 mil i varmen holder...En oppreist sak...ja...skal jeg greie å beholde lappen så kanskje ikke så dumt...er blitt ganske pinglete etter Meheia Passaten i fjor.

Duken er jævlig kul i svinger..som speedtripple....bedre en Z1000sx :) Hysterisk gøy

Se her, denne fyren er litt eldre en meg og sa at etter at han fikk seg en Superduke fikk han en ny vår spesiellt i alpene :-)

https://www.youtube.com/watch?v=wH43HHOdiN8" onclick="window.open(this.href);return false;
Memento mori

Svar