Bringisen skrev:ZZR-Erling skrev:Sprettskit...
Vel vel. Hva skal man si, blei bra trekk i det her bålet.
Æ blir ofte tatt for å fremheve egen modell og merke, men om noen klare å finne en berykta tråd jeg og en hr "Svingapen" hadde i ukesvis på gamle gode Bike.no, vil de se at jeg hadde K1200S dengang, og jamra mæ fælt over hans ensretta reklame for BMW og sin GS? Fytte, da var det krig da, nesten så vintern bei kortar
Og, det her mene æ, så får selvfølgelig andre mene ka de vil: når æ ser side på side med jammer og klager på girkasse som er defekte, motorer som blåser blått, kjølevannslekasjer her og der, elektronikk som virka som stein i girkasse, ja, da blir i hvertfall æ betenkt, om det står Kawasaki eller noe anna på tanken, særlig når biken e meir en veldig dyr. Det e så æ misstenke at noen i ledelsen har vært meir enn ivrig på å få K1600 tidlig lansert. Håper ingeniørene i ettertid klarer å få a rett sammen.
Som sagt gjenntatte ggr: æ e veldig fan av endel løsninger til BMW, og skulle lett fått mæ tel å kjøpe en utprøvd modell, men en relativt ny K1600, nei, den vil æ faktisk ikke ha, omså kun for sitt "dårlige rykte".
Vel , jeg tror faktisk inderst inne , så har du jæ..... lyst på en K1600
Det viser seg i andre tråder at selv 1400ccm ikke er nok. I andre tråder drar du frem turbulens m.m fra K1600 og nå en video der lysene på en K1600 blinker. Tilslutt har du flere ganger fortalt om K1200S som du har hatt.
Men du bedyrer også flere ganger at neeeei!! en K1600 , det skal du ikke ha...
Jeg tror helt sikkert vi kommer til å se Erling på en K1600 snart

Hehehe...vel, jeg
var interessert i a, særlig pga det faktum at min kone har visse bein og kneproblemer etter et stygt forhjulsslipp en kald, (6 grader), mai dag på sportsdekk i en av de fine "Drangedalssvingene", men hverken hu eller jeg likte den noe særlig. Nu har jo ho blitt noe bedre i beina, og GSXR1000 er byttet i mere "moderate vinkler", dvs til Z1000SX, så da beholder jeg min ZZR 1352 ei stund til, (man veit jo aldri hvor lenge det er

).
Som vel skrevet tidligere så er en av årsakene til a vi ikke likte a: turbulens, kjedelig bike, mao for diger, (de er nu bare slik en sånn bike er, og ingen kritikk egentlig), kraftige lastvekselreaksoner og mye klink/klonk. Først og fremst turbulensen, "kjørbarhet" og lastvekselreaksjoner for min del. Var jo som natt og dag mot ZZR'n, nu er jo den kjededrevet, men noe av problemet henger sammen med dårlig mapping. Dersom man kjører en K16 litt høyt på turtall, slipper gassen og åpner gassen så rolig som man bare kan, vil man skjønne hva jeg snakker om...det napper til åkke som, (et veldig typisk inj på motorsykkel syndrom), men de fleste har jo kommet over det stadiet for lenge siden. Yamaha R1 var vel først med en god fiks, tospjeldsløsning. K1300GT ja..den er en av de aller aller beste jeg har kjørt i den kategorien. Den har fin inj, svinger bra og trekker sterkt, en helt annen bike enn unskyld utrykket, "monsteret" K16.
Dog er jeg nok "litt for glad" i å legge smooothe fine svinger, og en litt tightere bike, les Kawasaki ZZR 1400
Verste jeg vet er å bli sittende rett opp og rimelig passivt, å glo
gjennom en vindskjerm, dit skal jeg aldri.
Poenget, om det har vært noe da, med denne tråden, har vært å vise at noen biker faktisk har mere feil enn andre, men det later til at ingen bryr seg om det, så...da er det vel i grunn bare "mi greie" det da. Og ser jo at det kan virke sårende, selvfølgelig.
Knutk..
Hayabusa hadde svake bakrammer ett par år ja, tålte ikke kufferter.
ZZR1400 hadde tifleller av knekte hovedrammer på 06-07 modellene. Kjenner til en som sprakk i Norge, (Bodø). Ble generell world wide recal av det. Det sitter to "strammehylser" som tar opp slakk i innfestingen av en bolt som går mellom bjelkene bak. Denne hadde for høyt moment på noen, da sprakk det til slutt. Ingen kjente tilfeller på 08 -->.
Så har jeg vært gjennom tenkeboksn vedr "Adv-bike"..og jo, ja...de kan lokke meg litt..må finne ut mere der...les: prøvekjøring av Tiger Explorer og Multistrada...og muligens Selvioen..den har noe "sjelaktig" over seg...skal ha prima komfort for fører og passasjer, og lite feil
Yamahaen legger jeg vekk pga mye preik om motoren i den, samt at passasjerens føtter tar i kuffertene.
Hondaen er "overengineered", tung, har lastvekselreaksjoner og treffer ikke helt liksom
Kawasakien er bra, men ser heilt for jævlig ut :-)å
Suki kommer vist med noe i 2013
Nye GS...ka dokk trur......?