Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Re: Lasse`s logg: I lure hjørnet

Legg inn av lasse_hansen »

Hmm, jeg lurer på en ting folkens. På eksos anlegget på sykkelen, rett under sykkelen, føre katalysatoren så går det en ledning inn i eksospotta, hva er dette??
Hva er på innsiden av potta der hvor ledningen går inn?

Svein2
Motorsykkelen din: MC

Re: Lasse`s logg: I hælj-modus =)

Legg inn av Svein2 »

Det er vel ledningen til høytaler`n som sitter i eksosen din,
hadde ikke den vært der blir det vel ingen lyd på`n. :-k

Brukeravatar
lasse_hansen

Svein2 skrev:Det er vel ledningen til høytaler`n som sitter i eksosen din,
hadde ikke den vært der blir det vel ingen lyd på`n. :-k
Haha, hvor sitter da forsterkeren ? :lol

Men er det et spjel eller noe som sitter inni der hvor ledningen går inn? Evt noen som har eller klarer å finne bilde av hvordan det ser ut inni der hvor ledningen går? sitter å prøver å finne det ut selv nå, men ikke lett..

Edit: Fant ut nå trur jeg. Er det O2 sensor?

Men sitter det et spjel eller noe annet inni der også? Lyttet nemlig ordentlig på eksos anlegget istad når jeg hadde kjørt, og lå på gulvet i garasjen med motor igang. Og trur ganske sikkert at den tikkelyden jeg har i sykkelen kommer ifra området der den ledningen går inn i eksosen, evt om det er den som kan lage slik lyd?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Lasse`s logg: Skjermforlenger montert

Legg inn av Busa Trond »

lasse_hansen skrev: Busa Trond da, forsatt fornøyd med mc'n?
Helt klart fornøyd Lasse. Nå har jeg kjørt XX og Hayabusa en del år, så det er moro å prøve noe nytt og anderledes. Tror den snart har gått 5000Km nå, og makan til svingvillig sykkel da. Det er nok snart tid for å sette den inn på vinterlagring, blir Gps til jul på den i år. Jeg har kjøpt den med sidevesker og ekstralys som også kommer på den i vinter. Har kjørt litt over stokk og stein med den i det siste, veldig moro det også, men fy så møkkete den blir :-)å . Den fikk ei god runde med vaskebøtta og voks i går, så nå ser den nesten ny ut igjen. bilde her er mellom vasken og voksen :D

Bilde

Brukeravatar
lasse_hansen

Hei folkens!

Så flott at du er fornøyd Busa Trond, ser ut som en kjempesykkel det der så.. Du har jo fått kjørt noen km alt også så, det er bra :prf Gps er et must på en slik sykkel tørr jeg påstå, hvis man ikke har stedsans og hukommelse som en ......, ja si det.. God hukommelse og stedsans ihvertfall :knegg

Brukeravatar
lasse_hansen

Hei igjen!

Nå er det på`n igjen, skal klage litt mere av den tikke/klakke lyden. For å være helt ærlig så irriterer den lyden meg noe grenseløst, høres tilogmed når man står ved siden av sykkelene, så hører man tikk,tikk,tikk,tikk, osv..

Så idag kom en kompis på besøk, som også hørte den merkelige lyden, vi kom frem sammen til at det kommer ifra motoren, etter mye og nøye sjekk med og av forskjellige ting. Han har kjørt mc et par år lengere enn meg, og har hatt 3-4forskjellige sykler, og han har ikke hørt en slik lyd på en sykkel som er så ny får. Vi klarer lissom ikke å komme frem til hvor eller hva som lager lyden. Men det er helt klart motoren.
Han hadde også med seg et kamera, som klarte å fange opp den faens lyden bedre enn min klarte.. Lyden høres under hele filmen, men når vi dyttet kamera ned ved grenrøra så høres lyden aller best, sånn ca ved 45sek ut i filmen..

Trenger seriøst hjelp, og ikke hjelp med bruk av ørepropper eller lignende. hehe :knegg
Han kompisen min og synes den lyden var merkelig. Til og begynne med så hørtes den ikke så bra, men etterhvert som motoren ble varm, hørtes den GODT.
Og den har blitt værre, for jeg hørte den aldri så godt på tomgang som jeg gjør nå.
Håper det er noen der ute som kan hjelpe meg. Det er jo tross alt en ny sykkel, og en slik tikke/klakke lyd kan ikke være normalt.

Virker som lyden opphører akkurat idet man gir gass, så kommer den igjen rett etterpå.. Enten man holder gassen på, eller slipper den.. Men akkurat når man gir på forsvinner den virker det som..

Ps. Hør bort ifra motor lyden på filmen, men legg merke til den tikke/klakke lyden som er der. Den er ikke til å unngå å høre egentlig.

Hvis Globe også ser denne filmen, så kan han helt sikkert si at han ikke har sånn tikke/klakke lyd som høres der..
Jeg blir ihvertfall snart gal, vurderer nesten å sette sykkelen inn for vinteren, og be dem sjekke opp nærmere i det greine der.
Er nesten ikke engang kos å kjøre sykkel, når man har den irriterende lyden der.

Har sjekket dette:
-Tørr å påstå vi har sjekket alt av plast deksel,kåper, og lignende
-Eksos lekkasje er det ikke, heller ingen løse deler eller noe på eksosanlegget
-Sjekket alt av vaiere og ledninger, ingenting av dette.

Og det høres godt at lyden kommer ifra motor egentlig.

Å forresten, videoen er her: :P :p

[video]http://www.youtube.com/watch?v=PEQR_d0G ... e=youtu.be[/video]

Brukeravatar
ZZR-Tom
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Lasse`s logg: Blir GAL! :P :p

Legg inn av ZZR-Tom »

Forsvinner lyden når du tar inn clutchen?

Brukeravatar
lasse_hansen

Nei lyden er der uansett enten clutch er inne eller ute.
Har nå sendt en mail til forhandler også, der jeg forklarer hva det er.. Kan kanskje minne litt om en svak ventiltikking som jeg hadde på mopeden min. Den siste tiden jeg hadde den. :scratch

Men det skal vel ikke forekomme på en ny mc? Hørtes som sagt lyden før bare mellom 2-3000omd, og den var værst rundt 3000. Nå høres den hele tiden. Også på tomgang, det hørte jeg ikke før. Så virker som lyden blir værre jo mere jeg kjører.. Og jeg har kjørt rundt 2000km totalt, tørr ikke tenke på hvordan lyden er ved 10.000km :-k

Enda en film, men den forrige var der den høres best

http://www.youtube.com/watch?v=-Jkzsd9w ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
lasse_hansen

Nå høres nesten lyden litt slik ut, men ikke fult så høy tikking.

http://www.youtube.com/watch?v=Z43FJaPZOiE&feature=plcp" onclick="window.open(this.href);return false;

Hva er APE Manual CCT?

Leste litt og hørte på forskjellige filmer, og flere har montert APE Manual CCT, hvordan fungerer det?

Brukeravatar
lasse_hansen

etter mye input ifra nettet på engang, har jeg sterkt tru på at det er CCT, noe kjedestrammer om jeg ikke tar feil?

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

lasse_hansen skrev:Hei igjen!

Nå er det på`n igjen, skal klage litt mere av den tikke/klakke lyden. For å være helt ærlig så irriterer den lyden meg noe grenseløst, høres tilogmed når man står ved siden av sykkelene, så hører man tikk,tikk,tikk,tikk, osv..

Så idag kom en kompis på besøk, som også hørte den merkelige lyden, vi kom frem sammen til at det kommer ifra motoren, etter mye og nøye sjekk med og av forskjellige ting. Han har kjørt mc et par år lengere enn meg, og har hatt 3-4forskjellige sykler, og han har ikke hørt en slik lyd på en sykkel som er så ny får. Vi klarer lissom ikke å komme frem til hvor eller hva som lager lyden. Men det er helt klart motoren.
Han hadde også med seg et kamera, som klarte å fange opp den faens lyden bedre enn min klarte.. Lyden høres under hele filmen, men når vi dyttet kamera ned ved grenrøra så høres lyden aller best, sånn ca ved 45sek ut i filmen..

Trenger seriøst hjelp, og ikke hjelp med bruk av ørepropper eller lignende. hehe :knegg
Han kompisen min og synes den lyden var merkelig. Til og begynne med så hørtes den ikke så bra, men etterhvert som motoren ble varm, hørtes den GODT.
Og den har blitt værre, for jeg hørte den aldri så godt på tomgang som jeg gjør nå.
Håper det er noen der ute som kan hjelpe meg. Det er jo tross alt en ny sykkel, og en slik tikke/klakke lyd kan ikke være normalt.

Virker som lyden opphører akkurat idet man gir gass, så kommer den igjen rett etterpå.. Enten man holder gassen på, eller slipper den.. Men akkurat når man gir på forsvinner den virker det som..

Ps. Hør bort ifra motor lyden på filmen, men legg merke til den tikke/klakke lyden som er der. Den er ikke til å unngå å høre egentlig.

Hvis Globe også ser denne filmen, så kan han helt sikkert si at han ikke har sånn tikke/klakke lyd som høres der..
Jeg blir ihvertfall snart gal, vurderer nesten å sette sykkelen inn for vinteren, og be dem sjekke opp nærmere i det greine der.
Er nesten ikke engang kos å kjøre sykkel, når man har den irriterende lyden der.

Har sjekket dette:
-Tørr å påstå vi har sjekket alt av plast deksel,kåper, og lignende
-Eksos lekkasje er det ikke, heller ingen løse deler eller noe på eksosanlegget
-Sjekket alt av vaiere og ledninger, ingenting av dette.

Og det høres godt at lyden kommer ifra motor egentlig.

Å forresten, videoen er her: :P :p

[video]http://www.youtube.com/watch?v=PEQR_d0G ... e=youtu.be[/video]

Jeg skal sette meg på sykkelen med Drift HD170 kameraet montert. Det har ekstern mic, så skal jeg få festet mikken et sted foran motoren og kjøre meg en tur. Legger ut filmen her i emnet ditt, når jeg er ferdig! :thumleft

Brukeravatar
lasse_hansen

Toppers Globe... Etter å ha sett og lest mye på engelske forum, virker det som om jeg kanskje bør kjøpe manuell CCT... Hva trur folket her??

Får høre på videoen til Globe :P :p

Brukeravatar
lasse_hansen

Nå var jeg en liten tur ute å kjørte, og det tikket og tikket. hehe.. Men etter det jeg leste på nettet så er det vanlig at CCT lager lyd på kawasaki.. Og derfor lurer jeg på å kanskje få montert Manual CCT hos forhandler, om de også mener det an hjelpe, men er det noen ulemper med det?

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

hvorfor gjøre noe med "eventuelle" lyder...som skal være der? :scratch

Brukeravatar
biker7
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator

Legg inn av biker7 »

Kawa-motorer skal jo "Kakkle" litt ;-) Veit ikke håssen det er på dagens motorer, men har jo faktisk vært litt sånn tidligere hvertfall. Har ikke vært kjent for å gå så veldig pent de 4sylindrede kawa-motorene. Skal man ha motor som bare suser, så får man kjøpe Honda feks. :-)
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Svar