Desmo's skriverier.
Re: Desmo's skriverier.
Bruker ikke du McHuset Nydal Intruder? Trodde de var seriøse. Eller er det så dem tar alt litt roligere nå som det er slutt på sesongen og tiden for lagring en inne?
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Jeg bruker IKKE MC-huset Nydal i dette tilfellet,men dette er nok siste gang jeg bruker disse kara.
Flinke folk forsåvidt,men uansett hva jeg sier synes de det er ok at Intruder står hele dagen i over ei uke i et lite verkstedlokale
hvor de skjærer,sveiser også videre...
Om Intruder er gammal er det vel ikke slik at de skal behandle innsatte reperasjonsobjekter dårligere enn de ville behandlet sine egne kjøretøyer ??
Flinke folk forsåvidt,men uansett hva jeg sier synes de det er ok at Intruder står hele dagen i over ei uke i et lite verkstedlokale
hvor de skjærer,sveiser også videre...

Om Intruder er gammal er det vel ikke slik at de skal behandle innsatte reperasjonsobjekter dårligere enn de ville behandlet sine egne kjøretøyer ??
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
Enig med deg, verkstedet har et ansvar for å ta vare på Intruder'n når den er der. Og la den stå i sveise-/vinkelslipersprut er ikke å gjøre det. Pluss at de var nå lovlig trege attpåtil.
Pogo
Pogo
Jaha, da var det visst slutt på høsten. Det har kommet godt og vel 10 cm snø i dag. Så da ble jeg pent nødt om å vekke Hondafreseren til liv. Jeg hadde bare stengt bensinkrana og kjørt tom forgasseren i vår etter oljeskiftet, så jeg var litt spent på hvor mye jeg måtte dra for å få startet. Jeg dro ett litt halvhjerta drag i snora uten store forventninger. Det var alt som skulle til, det brummet på direkten.
Jeg er litt imponert over hvor lettstartede de er disse små ensylindrede luftkjølte firetakterne fra Honda. Men det er jo slik som det bør være, snøfresere og gressklippere er hjelpemidler som skal starte lett og helst med en gang. Men å gå over til Honda i resten av de motoriserte greiene jeg har er ikke aktuelt. Bil og MC får være europeiske. 

Pogo
Pogo
- Intruder
MC og bil er japanske,Stiga gressklipper aner jeg ikke hvor er produsert..
Kanskje made in Nippon den også..?
Kanskje made in Nippon den også..?

Nil satis nisi optimum !
Nil satis nisi optimum !
Klipper'n din er nok kanskje svensk, den. Med amerikansk motor fra "rykkj å nappån" (Briggs&Stratton).

Pogo
Pogo
Har snøfreser med 220V start. Greit nok. Men når faenskapet drar i gang så høres det fælt ut. Ikke startet ifjor så må ta en prøvestart snart ? Bilen trenger vinterdekk og men det blir ikke før til uka.
- Intruder
Dekkskifte to ganger i året
Snøbrøyting halve året
Grasklipping halve året
Livet er for kjipt..
Snøbrøyting halve året
Grasklipping halve året

Livet er for kjipt..

Nil satis nisi optimum !
Nil satis nisi optimum !
Syns at snørydding er i grunnen greit, når du er ferdig kommer ikke den samme snøen igjen. Unntaket er hvis du bor slik til at du er utsatt for vind, da kan snøen blåse tilbake. Mens den forbaskede plenen må slås og slås igjennom hele sommeren, for den vokser opp igjen. 

Pogo
Pogo
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Hvis det er alt du har å gjøre, må livet bli kjipt.Intruder skrev:Dekkskifte to ganger i året
Snøbrøyting halve året
Grasklipping halve året
![]()
![]()
Livet er for kjipt..
Bruk mere kunstgjødsel, så blir det ikke så lenge å vente mellom hver plenklipping

De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Skal en virkelig få effekt av gjødslinga må en spe på med salpeter i litt rikelige mengder. Da kan plenen klippes annenhver dag, og så blir den nesten blå!Jompa skrev:Hvis det er alt du har å gjøre, må livet bli kjipt.Intruder skrev:Dekkskifte to ganger i året
Snøbrøyting halve året
Grasklipping halve året
![]()
![]()
Livet er for kjipt..
Bruk mere kunstgjødsel, så blir det ikke så lenge å vente mellom hver plenklipping

Pogo
Pogo
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
både fullgjødsel og saltpeter?
da blir du bura dobbelt inn-MÅ jo værra terrorist da...
da blir du bura dobbelt inn-MÅ jo værra terrorist da...

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Ja,eller noe aldeles vederstyggelig glad i å klippe plen. :-)å
Pogo
Pogo

Norges største V-fres? Den er i hverfall stor. 2,60 meter arbeidsbredde uten kantvinger, med kantving er det 3,10 meter. Vifta er 1,05 meter i diameter. Beregnet for traktorer med opp til 300 hk. Den veier 2 tonn, så det nytter ikke å bruke den på en gråtass.

Pogo
Pogo
- Intruder
Har en kamerat som er helfrelst på traktor og utstyr...han blir nok imponert
Naboen kjører trailer..den forrige var på 560 hk,den nye 750 !!
Og Intruder er det i kubikk !! (750) yess !! :-)å

Naboen kjører trailer..den forrige var på 560 hk,den nye 750 !!
Og Intruder er det i kubikk !! (750) yess !! :-)å
Nil satis nisi optimum !
Nil satis nisi optimum !

Et vakkert stykke mekanikk. Rolls-Royce Merlin. 27 liter slagvolum. Det var en australier som saget av to syindre fra en ødelagt Merlin og laget motorsykkelmotor av den. En V-twin på vel 4 liter.
Pogo
Pogo
Nå var det kommet så pass mye snø, at jeg dro i gang hr.Honda og freset den vekk. Har vært litt lat med snøryddinga i det siste. Det har bare kommet et par cm om gangen så det har fått ligge. Men i går og i dag har det snødd, så nå var det på tide å ta et tak. Lett og fin snø, så nå bør det ikke begynne å blåse.
Pogo
Pogo
Således! Nå er ribba og julepølsene stekt. Må ha det selv om jeg skal bort til naboen på juleselskap i dag. Skal jo ha kald ribbe og pølse til frokost i morgen + til å gå og snoke på utover i romjula. syns det nesten er bedre enn varm ribbe, jeg. Så da ønsker jeg God Jul fra Toten. 

Pogo
Pogo
-
- Motorsykkelen din: x
Hallo Desmo
I helga var jeg i et trivelig 50-årslag, og der traff jeg en gammal kjenning som hadde løst på å kjøpe seg MC sa han. Det var ikke vanskelig for oss å få igang en samtale med et sånnt flott samtaleemne
Han var ikke noen erfaren mc-kjører, og jeg lurte på hva slags sykkel han ønska seg?
En nesten ny Triumph Bonneville eller Scrambler var det han hadde sett seg ut. Så nå tenkte jeg å høre litt med deg om dine erfaringer med din Neil
Kvalitet, performance, kjøreegenskaper, bruksegenskaper, passer den til en som ikke er så høy-vokst og allt annet som måtte være relevant av råd til en som ønsker seg en sånn type sykkel

I helga var jeg i et trivelig 50-årslag, og der traff jeg en gammal kjenning som hadde løst på å kjøpe seg MC sa han. Det var ikke vanskelig for oss å få igang en samtale med et sånnt flott samtaleemne

En nesten ny Triumph Bonneville eller Scrambler var det han hadde sett seg ut. Så nå tenkte jeg å høre litt med deg om dine erfaringer med din Neil

Kvalitet, performance, kjøreegenskaper, bruksegenskaper, passer den til en som ikke er så høy-vokst og allt annet som måtte være relevant av råd til en som ønsker seg en sånn type sykkel

Jo, hei du!
Når det gjelder mine erfaringer med sånn "Ny-klassisk" Triumph er de udelt positive. Kvaliteten er like god som enhver sjelfri japsesykkel. Når det gjelder ytelser er det om å gjøre å "legge lista" passe høyt. Dvs. dette er sykler for trivelige turer i rolig tempo. Med 50-60 hk fra en twin på 900 kubikk er det ikke noen racer. Men de ser ikke ut som racere heller. Men tro ikke at kjøreegenskapene står i stil til ytelsen. Neida, det ikke noe problem med nedbrekk så fothvilerne subber i svingene, uten at det merkes noen ustabile tendenser av den grunn. Og så er de veldig lettkjørte og derfor godt egnet som nybegynnersykler. De har jo endel høyere sal enn f.eks customsykler, men det er ikke noe problem å plante begge beina i bakken for en normalt høy person. Når vi er inne på dette med sittestilling, er den enkel og grei; Rett opp og ned med litt brede armer. Så det er passe å holde seg under 100, noe som gjør dem veldig "førerkort-vennlige". Serviceintervallene er normalt lange (20.000 mellom hver storservice) og forholdsvis snille på drikke er de også. Og så er det så velsignet godt bunndrag i de motorene, over 50, og 5. giret kan brukes nesten hvor som helst. Enda en faktor for enkel og avstresset kjøring. Og så er de pene å se på, ordentlige motorsykler.
Det er mange som har lurt på om jeg hadde mye jobb med å restaurere Neil, og alle er blitt like overrasket når jeg har fortalt at han er en -07 modell. Med de originale pottene er han litt vel moderne i lyden, så jeg er glad for at han hadde TOR-potter (Triumph Off Road) montert da jeg kjøpte ham. Sånne sykler kler litt mer lyd a la 60-tallet.
Skulle det være noe jeg har glemt får du bare spørre, så skal jeg svare så godt jeg kan.
Når det gjelder mine erfaringer med sånn "Ny-klassisk" Triumph er de udelt positive. Kvaliteten er like god som enhver sjelfri japsesykkel. Når det gjelder ytelser er det om å gjøre å "legge lista" passe høyt. Dvs. dette er sykler for trivelige turer i rolig tempo. Med 50-60 hk fra en twin på 900 kubikk er det ikke noen racer. Men de ser ikke ut som racere heller. Men tro ikke at kjøreegenskapene står i stil til ytelsen. Neida, det ikke noe problem med nedbrekk så fothvilerne subber i svingene, uten at det merkes noen ustabile tendenser av den grunn. Og så er de veldig lettkjørte og derfor godt egnet som nybegynnersykler. De har jo endel høyere sal enn f.eks customsykler, men det er ikke noe problem å plante begge beina i bakken for en normalt høy person. Når vi er inne på dette med sittestilling, er den enkel og grei; Rett opp og ned med litt brede armer. Så det er passe å holde seg under 100, noe som gjør dem veldig "førerkort-vennlige". Serviceintervallene er normalt lange (20.000 mellom hver storservice) og forholdsvis snille på drikke er de også. Og så er det så velsignet godt bunndrag i de motorene, over 50, og 5. giret kan brukes nesten hvor som helst. Enda en faktor for enkel og avstresset kjøring. Og så er de pene å se på, ordentlige motorsykler.
Det er mange som har lurt på om jeg hadde mye jobb med å restaurere Neil, og alle er blitt like overrasket når jeg har fortalt at han er en -07 modell. Med de originale pottene er han litt vel moderne i lyden, så jeg er glad for at han hadde TOR-potter (Triumph Off Road) montert da jeg kjøpte ham. Sånne sykler kler litt mer lyd a la 60-tallet.
Skulle det være noe jeg har glemt får du bare spørre, så skal jeg svare så godt jeg kan.

Pogo
Pogo
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
du er ikke alene om det...håper saltdritten blir borte sammen med de 12 minus som er meldt...Desmo skrev:Satt bare og kjedet meg litt.

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Andreas
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Tydelig at du liker å holde syklene i orden
Bra med ekstrautstyr på den Monsteren din. Handlet du den slik, eller har du satt på litt deler selv?

Termignonipottene ble montert av forhandleren da jeg kjøpte den. Ellers har jeg satt på det andre selv. Litt karbonstash og et par titan deksler.Andreas skrev:Tydelig at du liker å holde syklene i ordenBra med ekstrautstyr på den Monsteren din. Handlet du den slik, eller har du satt på litt deler selv?

Pogo
Pogo