ZZR-Erling skrev:De første ZX12R'ene sølet sine motorer ut over Autobahn. Pga det fikk eierne beskjed om å utvide innkjøringsprosedyren. Muligens ble det noen endringer på motoren også..bare drit, og ZZR1400 er definitivt bedre!
Det har jeg aldri hørt om før og var mange forandringer bare på motor i 2002/2003. Til alround bruk er ZX12R?n bedre men er det snakk om kun turbruk kan ZZR1400 være bedre.Begge to er uansett ekstremt bra
Til kun turbruk er GTR1400 enda bedre:) i værtfall for oss voksne
ZZR-Erling skrev:De første ZX12R'ene sølet sine motorer ut over Autobahn. Pga det fikk eierne beskjed om å utvide innkjøringsprosedyren. Muligens ble det noen endringer på motoren også..bare drit, og ZZR1400 er definitivt bedre!
Det har jeg aldri hørt om før og var mange forandringer bare på motor i 2002/2003. Til alround bruk er ZX12R?n bedre men er det snakk om kun turbruk kan ZZR1400 være bedre.Begge to er uansett ekstremt bra
Har eid en zzr1400 og har nå en zx12r 05 uti garasjen her som jeg har lufta endel. Zzr1400 er bedre til allt. Den går bedre, svinger bedre har bedre demping bedre sittestilling bedre bremser(abs) allt er bedre enn på zx12'n.
Det er ikke dermed sagt at zx12 er dårlig men verden går nå engang fremover.
Sjøl kjører jeg 03 Hayabusa og er ikke i tvil om at den nye busa'n er bedre på allt den og.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
ZZR-Erling skrev:Jammen du må jo forstå at Kawa lager ikke en dårligere grombike, selvfølgelig er en ZZR1400 generelt bedre på alt kontra ZX12R.
Får prøve den en gang til og på en litt lengre tur enn sist så får jeg se om meninga forandrer seg :-) Monsterbike skal sikkert ha en prøvekjørings dag i April.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
simpson skrev:Litt morsomt at HP4 er en råere "spesial" utgave av S1000RR, men den ikke har noe mere duppeditter, er lettere eller har mere effekt enn en standard Panigale S.......
Men Superleggera er absolutt i særklasse. Eneste problemet er at du får 2 HP4 for prisen av en Supeleggera
Nå var det vell ikke pris vi diskuterte hær HP4 er en vanlig serieprodusert sykkel, eller? Superleggera skal lages kun i 500 utgaver, og alle er solgt for lenge siden. Observerte nr 8 - 9 - og 10 på fabrikken i dag Vet at det ivertfall er 3 stk på vei til Norge
Kawagutten skrev:Nå skal det sies at den ZX12R`n jeg hadda ikke var helt orginal og at den er lettere enn ZZR14 og etter min mening bedre sittestilling.
En zx12 veier 216 tørr vs en ZZR 2007 som veier 224, de 8 kiloene ligger vel alle i det eksta eksosrøret så med slipon så er de vel nesten like.
Mer trøkk fra bånn på zzr og like mye hk på topp.
At du opplever sittestillingen som mer behagelig på den redskaper du kjører daglig er ganske naturlig, prøv å kjør en dagsetapoe med hver så merker du forskjellene..
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
Kawagutten skrev:Nå skal det sies at den ZX12R`n jeg hadda ikke var helt orginal og at den er lettere enn ZZR14 og etter min mening bedre sittestilling.
En zx12 veier 216 tørr vs en ZZR 2007 som veier 224, de 8 kiloene ligger vel alle i det eksta eksosrøret så med slipon så er de vel nesten like.
Mer trøkk fra bånn på zzr og like mye hk på topp.
At du opplever sittestillingen som mer behagelig på den redskaper du kjører daglig er ganske naturlig, prøv å kjør en dagsetapoe med hver så merker du forskjellene..
Zx12r veier 210 tørr står det i Service-manualen for 2002-2006.. :-) (mulig det er noe optimistisk, men det gjelder vel de fleste oppgitte tørrvekter på mc, inklusiv zzr1400 )
PS. Enda godt vi har fått pensa over til Kawasaki istedenfor bmw, i forhold til tråd-overskrift.
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
ZZR-Erling skrev:De første ZX12R'ene sølet sine motorer ut over Autobahn. Pga det fikk eierne beskjed om å utvide innkjøringsprosedyren. Muligens ble det noen endringer på motoren også..bare drit, og ZZR1400 er definitivt bedre!
Det har jeg aldri hørt om før og var mange forandringer bare på motor i 2002/2003. Til alround bruk er ZX12R?n bedre men er det snakk om kun turbruk kan ZZR1400 være bedre.Begge to er uansett ekstremt bra
Til kun turbruk er GTR1400 enda bedre:) i værtfall for oss voksne
Bare til kun turbruk?.......
Tja, vil tro en ZZR1400 er bedre på veldig mye, men selv om jeg har kun begrenset kjøreerfaring med ZZR så tror jeg en GTR er bedre til touring.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
ZZR-Erling skrev:Jammen du må jo forstå at Kawa lager ikke en dårligere grombike, selvfølgelig er en ZZR1400 generelt bedre på alt kontra ZX12R.
Får prøve den en gang til og på en litt lengre tur enn sist så får jeg se om meninga forandrer seg :-) Monsterbike skal sikkert ha en prøvekjørings dag i April.
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår 2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning 2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5) 2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
ZZR-Erling skrev:Jammen du må jo forstå at Kawa lager ikke en dårligere grombike, selvfølgelig er en ZZR1400 generelt bedre på alt kontra ZX12R.
Får prøve den en gang til og på en litt lengre tur enn sist så får jeg se om meninga forandrer seg :-) Monsterbike skal sikkert ha en prøvekjørings dag i April.
Demodager 8-10 mai hos Monsterbike
Da blir det sikkert en tur dit og muligens før det også :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++