Tok sjansen på å skru litt på Tiger i dag. Gikk løs på demontering av mye plast for å komme til Pipercross-luftfilteret.
Det originale Triumph-filteret ble byttet ut med et vaskbart Pipercross "effekt"-filter på 10K servicen i vinter.
Nå var tiden inne for å sjekke om det var behov for å gjøre det reint. Var egentlig ikke det, men siden jobbet med å få tilgang til boksen var gjort ble det satt på plass nytt rent filter.
Merker på meg selv at jeg ikke lenger synes det er like morsomt å skru som tidligere, men kanskje lysten kommer tilbake nå som jeg både har bytta olje og filter i tillegg til den mer arbeidskrevende prosessen med å bytte luftfilter. Begge deler gikk jo greit :-) Bortsett fra at jeg holdt på å gi opp da jeg skulle løsne bensinslangen fra tanken. Skjønte ikke helt hvordan låsemekanismen funka, men det gikk greit etter hvert
det også.
Så kanskje lysten til å skru mer kommer tilbake? Vi får se... Sykker'n startet fint etter 'operasjonen', men en testkjøring for å se om alt er i orden gjenstår om litt.
Etter å ha gjort disse to tingene - bytte olje og filter
og luftfilter - kan jeg si såpass at det å bytte luftfilter var ganske mye enklere på TDM'en, mens bytte av olje og oljefilter er
mye enklere på Tiger. Heldigvis! Siden det er disse tingene man bytter oftere enn luftfilter...
Her noen bilder fra dagens jobb i garasjen, som tok en god del lenger tid for meg enn de fem minuttene en Tigerforumist på et utenlandsk forum fikk seg til å påstå...
Så på med tank og kåpedeksler igjen...: