Tja, vil tro en ZZR1400 er bedre på veldig mye, men selv om jeg har kun begrenset kjøreerfaring med ZZR så tror jeg en GTR er bedre til touring.simpson skrev:Bare til kun turbruk?.......JohnnyTh skrev:Til kun turbruk er GTR1400 enda bedre:) i værtfall for oss voksneKawagutten skrev:Det har jeg aldri hørt om før og var mange forandringer bare på motor i 2002/2003. Til alround bruk er ZX12R?n bedre men er det snakk om kun turbruk kan ZZR1400 være bedre.Begge to er uansett ekstremt braZZR-Erling skrev:De første ZX12R'ene sølet sine motorer ut over Autobahn. Pga det fikk eierne beskjed om å utvide innkjøringsprosedyren. Muligens ble det noen endringer på motoren også..bare drit, og ZZR1400 er definitivt bedre!
Hva er den beste sykkelen?
Re: Hva er den beste sykkelen?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Hva er den beste sykkelen?
THERE CAN ONLY BE ONE

(fra filmen Highlander for de som ikke "'tog an")

(fra filmen Highlander for de som ikke "'tog an")
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Hva er den beste sykkelen?
Alle husker vel Connor MacLeod, of the Clan MacLeodSnikendeugle skrev:THERE CAN ONLY BE ONE
(fra filmen Highlander for de som ikke "'tog an")

Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Hva er den beste sykkelen?
Demodager 8-10 mai hos MonsterbikeKawagutten skrev:Får prøve den en gang til og på en litt lengre tur enn sist så får jeg se om meninga forandrer seg :-) Monsterbike skal sikkert ha en prøvekjørings dag i April.ZZR-Erling skrev:Jammen du må jo forstå at Kawa lager ikke en dårligere grombike, selvfølgelig er en ZZR1400 generelt bedre på alt kontra ZX12R.

Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: Hva er den beste sykkelen?
Da blir det sikkert en tur dit og muligens før det også :-)Carpa skrev:Demodager 8-10 mai hos MonsterbikeKawagutten skrev:Får prøve den en gang til og på en litt lengre tur enn sist så får jeg se om meninga forandrer seg :-) Monsterbike skal sikkert ha en prøvekjørings dag i April.ZZR-Erling skrev:Jammen du må jo forstå at Kawa lager ikke en dårligere grombike, selvfølgelig er en ZZR1400 generelt bedre på alt kontra ZX12R.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
Re: Hva er den beste sykkelen?
Joda, du har sikkert rett.JohnnyTh skrev:Tja, vil tro en ZZR1400 er bedre på veldig mye, men selv om jeg har kun begrenset kjøreerfaring med ZZR så tror jeg en GTR er bedre til touring.simpson skrev:Bare til kun turbruk?.......JohnnyTh skrev:Til kun turbruk er GTR1400 enda bedre:) i værtfall for oss voksneKawagutten skrev:Det har jeg aldri hørt om før og var mange forandringer bare på motor i 2002/2003. Til alround bruk er ZX12R?n bedre men er det snakk om kun turbruk kan ZZR1400 være bedre.Begge to er uansett ekstremt braZZR-Erling skrev:De første ZX12R'ene sølet sine motorer ut over Autobahn. Pga det fikk eierne beskjed om å utvide innkjøringsprosedyren. Muligens ble det noen endringer på motoren også..bare drit, og ZZR1400 er definitivt bedre!
Skulle bare se om du hadde gått i vinterdvale eller om du fortsatt hadde mer bensin til bålet.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Jeg slår over på diesel om vinteren, men dvale blir det lite av :-)simpson skrev:Joda, du har sikkert rett.JohnnyTh skrev:Tja, vil tro en ZZR1400 er bedre på veldig mye, men selv om jeg har kun begrenset kjøreerfaring med ZZR så tror jeg en GTR er bedre til touring.simpson skrev:Bare til kun turbruk?.......JohnnyTh skrev:Til kun turbruk er GTR1400 enda bedre:) i værtfall for oss voksneKawagutten skrev:Det har jeg aldri hørt om før og var mange forandringer bare på motor i 2002/2003. Til alround bruk er ZX12R?n bedre men er det snakk om kun turbruk kan ZZR1400 være bedre.Begge to er uansett ekstremt braZZR-Erling skrev:De første ZX12R'ene sølet sine motorer ut over Autobahn. Pga det fikk eierne beskjed om å utvide innkjøringsprosedyren. Muligens ble det noen endringer på motoren også..bare drit, og ZZR1400 er definitivt bedre!
Skulle bare se om du hadde gått i vinterdvale eller om du fortsatt hadde mer bensin til bålet.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Nå ble det litt mye Kawa-prat her altså, nå må noen blande seg inn å bryte opp litt snart :-)å



2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Hva er den beste sykkelen?
Essa, la de uvitende få krangle seg i mellom... Sitter her med knask å følger med. 
Note 3

Note 3
Re: Hva er den beste sykkelen?
En R sykkel kan ikke bli værdens beste, siden sykkeltypen ikke har eksistert lenge nok. Vanskelig å konkurere med modeller som er nesten uendret i 60 år
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- sankyo
- Innlegg: 566
- Registrert: 12 aug 2013, 14:30
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
- Bosted: Oslo
Re: Hva er den beste sykkelen?
Enig med at en R sykkel ikke må stikke av med titelen, men ikke enig med dine premisser ellers. Sjekket starten og der nevnes ikke noe slikt om hvor lenge typen finnes...
:D:D

simpson skrev:Ser at når noen skal ha ny sykkel, kommer det masse edder og galle om merker som de ikke kjører sjøl.
Noen mener tydeligvis å ha fasit på hva som er den beste sykkelen og ofte er det den de har selv.
På hvilket grunnlag kan "alle" ha fasiten på dette?
Noen mener til og med at gamle sykler uten ny teknologi er mye bedre siden at det er mindre som kan gå galt.
Hva med gamle engelske sykler? De manglet alt av teknologi, men var notorisk ustabile med tanke på driftsikkerhet, og bremser :-)å ?
Hva er best? Lengst serviceintervall? Minst feil og mangler? Billigst eller dyrest?
Kanskje Gold Wing er en god sykkel med lite feil og mangler og kanskje kan være "best", men den er helt ubrukelig for meg og min interesse så jeg vil kalle den værst....for meg.
Så hvordan kan noen være så skråsikre på at de vet hva som er best og dårligst?
Og ofte er de med de billigte merkene som prøver å hevde at deres sykkel er bedre enn langt dyrere merker.
Fyr løs, det er vinter og lenge igjen før ny sesong
Live long and prosper 

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Hva er den beste sykkelen?
Hvorfor skal ikke en R sykkel stikke av med seieren? Siden tidenes morgen har det vært forsøkt montert motor på trøsykkel, for så å kjøre omkapp med de! Enda større grunn til å vurdere de beste av de beste syklene... Nettopp R, som er best for meg (pr dags dato) 

- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Kan vel ikke si meg annet enn enig i grunntanken. Det er jo derfor denne tråden er populær, alle har en favoritt basert på sine egne premisser.Noen liker å kjøre om kapp, noen liker å kjøre langt, noen kort, noen til byen, noen nesten alle steder, noen liker komfort, andre bryr seg ikke, noen vil ha med seg alt på tur, noen kun en ryggsekk, noen liker historie, noen liker plast, noen liker crom, noen liker allsidighet, noen spesialitet osv. Kan jo ikke bli enighet herLordShaft skrev:Hvorfor skal ikke en R sykkel stikke av med seieren? Siden tidenes morgen har det vært forsøkt montert motor på trøsykkel, for så å kjøre omkapp med de! Enda større grunn til å vurdere de beste av de beste syklene... Nettopp R, som er best for meg (pr dags dato)

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: Hva er den beste sykkelen?
Menneske har av natur alltid konrurert om å være raskest, helt siden tidenes morgen.Bringisen skrev:Kan vel ikke si meg annet enn enig i grunntanken. Det er jo derfor denne tråden er populær, alle har en favoritt basert på sine egne premisser.Noen liker å kjøre om kapp, noen liker å kjøre langt, noen kort, noen til byen, noen nesten alle steder, noen liker komfort, andre bryr seg ikke, noen vil ha med seg alt på tur, noen kun en ryggsekk, noen liker historie, noen liker plast, noen liker crom, noen liker allsidighet, noen spesialitet osv. Kan jo ikke bli enighet herLordShaft skrev:Hvorfor skal ikke en R sykkel stikke av med seieren? Siden tidenes morgen har det vært forsøkt montert motor på trøsykkel, for så å kjøre omkapp med de! Enda større grunn til å vurdere de beste av de beste syklene... Nettopp R, som er best for meg (pr dags dato)
Menneske har alltid konkurert om å komme først, (i idretten, hvis noen lurte

Så jeg er enig i at R sykkel kan være best, selv om det er i de senere år fabrukantene har begynt å lage de.
Og Bringisen, enighet er vel ikke oppkriften på en underholdene tråd?


- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Hva er den beste sykkelen?
Det er vel et fåtall som kjører mc for å være raskest, farta begrenses som regel av dårlig råd,simpson skrev:Menneske har av natur alltid konrurert om å være raskest, helt siden tidenes morgen.Bringisen skrev:Kan vel ikke si meg annet enn enig i grunntanken. Det er jo derfor denne tråden er populær, alle har en favoritt basert på sine egne premisser.Noen liker å kjøre om kapp, noen liker å kjøre langt, noen kort, noen til byen, noen nesten alle steder, noen liker komfort, andre bryr seg ikke, noen vil ha med seg alt på tur, noen kun en ryggsekk, noen liker historie, noen liker plast, noen liker crom, noen liker allsidighet, noen spesialitet osv. Kan jo ikke bli enighet herLordShaft skrev:Hvorfor skal ikke en R sykkel stikke av med seieren? Siden tidenes morgen har det vært forsøkt montert motor på trøsykkel, for så å kjøre omkapp med de! Enda større grunn til å vurdere de beste av de beste syklene... Nettopp R, som er best for meg (pr dags dato)
Menneske har alltid konkurert om å komme først, (i idretten, hvis noen lurte)
Så jeg er enig i at R sykkel kan være best, selv om det er i de senere år fabrukantene har begynt å lage de.
Og Bringisen, enighet er vel ikke oppkriften på en underholdene tråd?![]()
sviktende mot og dårlig samvittighet, ikke av kjøretøy ... og det er vel heller ikke mange som mener at god kvalitet og andre positive trekk på en mc kan avleses på et speedometer.
Finnes det ingen statistikker over rapporterte feil på de enkelte modeller, tro?
Det hadde jo vært greit å fått avklart dette en gang for alle.
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Hva er den beste sykkelen?
Jeg vil påstå at den modellen som har vært minst plaget med gjengangerfeil i alle sine versjoner er VFRjhn skrev:Det er vel et fåtall som kjører mc for å være raskest, farta begrenses som regel av dårlig råd,simpson skrev:Menneske har av natur alltid konrurert om å være raskest, helt siden tidenes morgen.Bringisen skrev:Kan vel ikke si meg annet enn enig i grunntanken. Det er jo derfor denne tråden er populær, alle har en favoritt basert på sine egne premisser.Noen liker å kjøre om kapp, noen liker å kjøre langt, noen kort, noen til byen, noen nesten alle steder, noen liker komfort, andre bryr seg ikke, noen vil ha med seg alt på tur, noen kun en ryggsekk, noen liker historie, noen liker plast, noen liker crom, noen liker allsidighet, noen spesialitet osv. Kan jo ikke bli enighet herLordShaft skrev:Hvorfor skal ikke en R sykkel stikke av med seieren? Siden tidenes morgen har det vært forsøkt montert motor på trøsykkel, for så å kjøre omkapp med de! Enda større grunn til å vurdere de beste av de beste syklene... Nettopp R, som er best for meg (pr dags dato)
Menneske har alltid konkurert om å komme først, (i idretten, hvis noen lurte)
Så jeg er enig i at R sykkel kan være best, selv om det er i de senere år fabrukantene har begynt å lage de.
Og Bringisen, enighet er vel ikke oppkriften på en underholdene tråd?![]()
sviktende mot og dårlig samvittighet, ikke av kjøretøy ... og det er vel heller ikke mange som mener at god kvalitet og andre positive trekk på en mc kan avleses på et speedometer.
Finnes det ingen statistikker over rapporterte feil på de enkelte modeller, tro?
Det hadde jo vært greit å fått avklart dette en gang for alle.


2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Hva er den beste sykkelen?
Jeg ser poengene til folk i denne tråden, vi blir aldri enig hehe
Men jeg jeg ikke kommet dit hen at komfort er det viktigste når jeg kjøper sykkel. Det har en del å si, men andre ting som er langt viktigere. Men som sagt før, alt koker ned til hva nettopp jeg og du foretrekker i en sykkel.
Jeg er jo ekstremt svak for Ducati, det er noe med lyd og sjel i de syklene som stikker veldig dypt i meg. Selv om jeg føler jeg kjører noe av det "beste" på markedet i dag.... BMW

Men jeg jeg ikke kommet dit hen at komfort er det viktigste når jeg kjøper sykkel. Det har en del å si, men andre ting som er langt viktigere. Men som sagt før, alt koker ned til hva nettopp jeg og du foretrekker i en sykkel.
Jeg er jo ekstremt svak for Ducati, det er noe med lyd og sjel i de syklene som stikker veldig dypt i meg. Selv om jeg føler jeg kjører noe av det "beste" på markedet i dag.... BMW

- thewiz
- Innlegg: 637
- Registrert: 01 apr 2013, 16:32
- Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
- Bosted: Trondheim
Re: Hva er den beste sykkelen?
Yamaha R1 er den beste sykkelen IMO. Helst fra 2009 og utover. Makan til flott sykkel å kjøre ! Fin på langtur og har masse effekt. Drømmesykkelen min ! :)
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Hva er den beste sykkelen?
Det e vel en viss fare for at du har rett ... men det må jo være litt trasig for "hyper-mc"-fantastene at en såpass lite spenstig sykkel er "best"DrGreve skrev:Jeg vil påstå at den modellen som har vært minst plaget med gjengangerfeil i alle sine versjoner er VFRjhn skrev:Det er vel et fåtall som kjører mc for å være raskest, farta begrenses som regel av dårlig råd,simpson skrev:Menneske har av natur alltid konrurert om å være raskest, helt siden tidenes morgen.Bringisen skrev:Kan vel ikke si meg annet enn enig i grunntanken. Det er jo derfor denne tråden er populær, alle har en favoritt basert på sine egne premisser.Noen liker å kjøre om kapp, noen liker å kjøre langt, noen kort, noen til byen, noen nesten alle steder, noen liker komfort, andre bryr seg ikke, noen vil ha med seg alt på tur, noen kun en ryggsekk, noen liker historie, noen liker plast, noen liker crom, noen liker allsidighet, noen spesialitet osv. Kan jo ikke bli enighet herLordShaft skrev:Hvorfor skal ikke en R sykkel stikke av med seieren? Siden tidenes morgen har det vært forsøkt montert motor på trøsykkel, for så å kjøre omkapp med de! Enda større grunn til å vurdere de beste av de beste syklene... Nettopp R, som er best for meg (pr dags dato)
Menneske har alltid konkurert om å komme først, (i idretten, hvis noen lurte)
Så jeg er enig i at R sykkel kan være best, selv om det er i de senere år fabrukantene har begynt å lage de.
Og Bringisen, enighet er vel ikke oppkriften på en underholdene tråd?![]()
sviktende mot og dårlig samvittighet, ikke av kjøretøy ... og det er vel heller ikke mange som mener at god kvalitet og andre positive trekk på en mc kan avleses på et speedometer.
Finnes det ingen statistikker over rapporterte feil på de enkelte modeller, tro?
Det hadde jo vært greit å fått avklart dette en gang for alle.![]()

- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Jepp, jeg er enig i den siste setningen din, uenighet er underholdenesimpson skrev:Menneske har av natur alltid konrurert om å være raskest, helt siden tidenes morgen.Bringisen skrev:Kan vel ikke si meg annet enn enig i grunntanken. Det er jo derfor denne tråden er populær, alle har en favoritt basert på sine egne premisser.Noen liker å kjøre om kapp, noen liker å kjøre langt, noen kort, noen til byen, noen nesten alle steder, noen liker komfort, andre bryr seg ikke, noen vil ha med seg alt på tur, noen kun en ryggsekk, noen liker historie, noen liker plast, noen liker crom, noen liker allsidighet, noen spesialitet osv. Kan jo ikke bli enighet herLordShaft skrev:Hvorfor skal ikke en R sykkel stikke av med seieren? Siden tidenes morgen har det vært forsøkt montert motor på trøsykkel, for så å kjøre omkapp med de! Enda større grunn til å vurdere de beste av de beste syklene... Nettopp R, som er best for meg (pr dags dato)
Menneske har alltid konkurert om å komme først, (i idretten, hvis noen lurte)
Så jeg er enig i at R sykkel kan være best, selv om det er i de senere år fabrukantene har begynt å lage de.
Og Bringisen, enighet er vel ikke oppkriften på en underholdene tråd?![]()


Men når det gjelder det å være raskest har jeg aldri forstått. Jeg liker ikke å konkurrere og jeg liker ikke å skynde meg eller at klokken blir min beste venn.
Kommer kanskje av at jeg liker å nyte , hater å stresse og elsker det bedagelige

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Jeg er enig, ikke noe er så lite spennende som feilfrie kjøretøy med lange garantier. Misforstå meg rett, selvfølgelig er det betryggende at noe aldri klikker og at man slipper verkstedsbesøk som ikke er planlagte.jhn skrev:Det e vel en viss fare for at du har rett ... men det må jo være litt trasig for "hyper-mc"-fantastene at en såpass lite spenstig sykkel er "best"DrGreve skrev:Jeg vil påstå at den modellen som har vært minst plaget med gjengangerfeil i alle sine versjoner er VFRjhn skrev:Det er vel et fåtall som kjører mc for å være raskest, farta begrenses som regel av dårlig råd,simpson skrev:Menneske har av natur alltid konrurert om å være raskest, helt siden tidenes morgen.Bringisen skrev:Kan vel ikke si meg annet enn enig i grunntanken. Det er jo derfor denne tråden er populær, alle har en favoritt basert på sine egne premisser.Noen liker å kjøre om kapp, noen liker å kjøre langt, noen kort, noen til byen, noen nesten alle steder, noen liker komfort, andre bryr seg ikke, noen vil ha med seg alt på tur, noen kun en ryggsekk, noen liker historie, noen liker plast, noen liker crom, noen liker allsidighet, noen spesialitet osv. Kan jo ikke bli enighet herLordShaft skrev:Hvorfor skal ikke en R sykkel stikke av med seieren? Siden tidenes morgen har det vært forsøkt montert motor på trøsykkel, for så å kjøre omkapp med de! Enda større grunn til å vurdere de beste av de beste syklene... Nettopp R, som er best for meg (pr dags dato)
Menneske har alltid konkurert om å komme først, (i idretten, hvis noen lurte)
Så jeg er enig i at R sykkel kan være best, selv om det er i de senere år fabrukantene har begynt å lage de.
Og Bringisen, enighet er vel ikke oppkriften på en underholdene tråd?![]()
sviktende mot og dårlig samvittighet, ikke av kjøretøy ... og det er vel heller ikke mange som mener at god kvalitet og andre positive trekk på en mc kan avleses på et speedometer.
Finnes det ingen statistikker over rapporterte feil på de enkelte modeller, tro?
Det hadde jo vært greit å fått avklart dette en gang for alle.![]()
Men det finnes så mye annet som etter min mening er viktigere. Og kjøretøy som har lange garantier og har lav feilstatistikk blir etter min mening dønn kjedelig. Velbrukt teknikk og kjip materialfølelse er ikke særlig spennende. Se bare på KIA og Hyundai , det mest spennende med disse er 7 års garanti.
Men bevares , for noen er dette alfa og omega.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- Haavar
- Innlegg: 182
- Registrert: 08 feb 2012, 19:49
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF 1000R 97. FZX 750. SRX 600
Re: Hva er den beste sykkelen?
Den beste motorsykkelen er en som er på markedet nå. Den må gjøre den beste jobben som motorsykkel på asfalt som minst 90% av oss kjører mesteparten av tiden på.
Fremdrift:
Motorsykkelens viktigste oppgave er å flytte på seg. Den beste motorsykkelen har et fint forhold mellom mest mulig effekt og dreimoment over et bredt register. Lav vekt er også viktig for effektiv fremdrift. Den beste motorsykkelen har lav vekt i forhold til effekt og størrelse.
Veigrep:
Motorsykkelens oppgave er også å holde seg på veien. For å gjøre det må den først og fremst være utstyrt med de beste dekkene. De aller beste dekkene til asfaltbruk leveres vel stort sett i 17 tom. Så den beste sykkelen har 17 toms hjul. Fjæring, hjuloppheng og ramme er også viktig for å holde seg på veien. Den beste motorsykkelen har den beste fjæringen, ramme og hjuloppheng.
Stoppevne:
Når man først er i bevegelse kan det også være en fordel å kunne stoppe, noe som også er viktig for motorsykkelens evne til å holde seg på veien. Den beste motorsykkelen har de beste bremsene.
Ande kriterier er holdbarhet, komfort og pris i forhold til hva man får.
vilken sykkel er den beste vet ikke jeg, men jeg har et par kandidater på hvem som ikke er best:
Honda VFR, VAR kanskje best en gang, men 2014 modellen (800F) er ikke best på noe.
BMW GS1200 er en knakanes god sykkel, men veier for mye og er ikke utstyrt med de beste dekkene og bremsene til å kunne kalles den beste.
HVEM ER BEST på dekk, motor, vekt, bremser og chassie?
Fremdrift:
Motorsykkelens viktigste oppgave er å flytte på seg. Den beste motorsykkelen har et fint forhold mellom mest mulig effekt og dreimoment over et bredt register. Lav vekt er også viktig for effektiv fremdrift. Den beste motorsykkelen har lav vekt i forhold til effekt og størrelse.
Veigrep:
Motorsykkelens oppgave er også å holde seg på veien. For å gjøre det må den først og fremst være utstyrt med de beste dekkene. De aller beste dekkene til asfaltbruk leveres vel stort sett i 17 tom. Så den beste sykkelen har 17 toms hjul. Fjæring, hjuloppheng og ramme er også viktig for å holde seg på veien. Den beste motorsykkelen har den beste fjæringen, ramme og hjuloppheng.
Stoppevne:
Når man først er i bevegelse kan det også være en fordel å kunne stoppe, noe som også er viktig for motorsykkelens evne til å holde seg på veien. Den beste motorsykkelen har de beste bremsene.
Ande kriterier er holdbarhet, komfort og pris i forhold til hva man får.
vilken sykkel er den beste vet ikke jeg, men jeg har et par kandidater på hvem som ikke er best:
Honda VFR, VAR kanskje best en gang, men 2014 modellen (800F) er ikke best på noe.
BMW GS1200 er en knakanes god sykkel, men veier for mye og er ikke utstyrt med de beste dekkene og bremsene til å kunne kalles den beste.
HVEM ER BEST på dekk, motor, vekt, bremser og chassie?
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: Hva er den beste sykkelen?
Bringisen skrev:Nå ble det litt mye Kawa-prat her altså, nå må noen blande seg inn å bryte opp litt snart :-)å![]()
Neste gang er det Aprilia sin tur til å være best så det tar litt tid før vi kommer tilbake til BMW

X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Trenger ikke tenke på meg, jeg har jo nettopp fått den beste sykkelen. Bare ta den tiden du trenger du , noen trenger lenger tid enn andreKawagutten skrev:Bringisen skrev:Nå ble det litt mye Kawa-prat her altså, nå må noen blande seg inn å bryte opp litt snart :-)å![]()
Neste gang er det Aprilia sin tur til å være best så det tar litt tid før vi kommer tilbake til BMW

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hva er den beste sykkelen?
Jeg mener du er litt på jordet her, og du går i fellen som mange andre. Du sier du vet ikke hvilken sykkel som er den beste, men du vet hvem som ikke er best. Dette er jo helt uinteressantHaavar skrev:Den beste motorsykkelen er en som er på markedet nå. Den må gjøre den beste jobben som motorsykkel på asfalt som minst 90% av oss kjører mesteparten av tiden på.
Fremdrift:
Motorsykkelens viktigste oppgave er å flytte på seg. Den beste motorsykkelen har et fint forhold mellom mest mulig effekt og dreimoment over et bredt register. Lav vekt er også viktig for effektiv fremdrift. Den beste motorsykkelen har lav vekt i forhold til effekt og størrelse.
Veigrep:
Motorsykkelens oppgave er også å holde seg på veien. For å gjøre det må den først og fremst være utstyrt med de beste dekkene. De aller beste dekkene til asfaltbruk leveres vel stort sett i 17 tom. Så den beste sykkelen har 17 toms hjul. Fjæring, hjuloppheng og ramme er også viktig for å holde seg på veien. Den beste motorsykkelen har den beste fjæringen, ramme og hjuloppheng.
Stoppevne:
Når man først er i bevegelse kan det også være en fordel å kunne stoppe, noe som også er viktig for motorsykkelens evne til å holde seg på veien. Den beste motorsykkelen har de beste bremsene.
Ande kriterier er holdbarhet, komfort og pris i forhold til hva man får.
vilken sykkel er den beste vet ikke jeg, men jeg har et par kandidater på hvem som ikke er best:
Honda VFR, VAR kanskje best en gang, men 2014 modellen (800F) er ikke best på noe.
BMW GS1200 er en knakanes god sykkel, men veier for mye og er ikke utstyrt med de beste dekkene og bremsene til å kunne kalles den beste.
HVEM ER BEST på dekk, motor, vekt, bremser og chassie?

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.