Og da tror jeg at jeg er i mål med bagasjeplass på Tracern. Har nå Bagster-trekk med veske forann, og kan i tillegg veksle mellom sw-motech "tail-bag" og toppboks-løsningen jeg mekket meg forrige helg.

Disse karbon "slufsene" er dem i blank eller matt karbon!AJ skrev:...Ferdig montert:
Helt enig! Jeg liker å vite litt om min bike, hvordan den fungerer og er skrudd sammen. Det gir meg en god følelse når jeg kjører den. Jeg vil påstå at jeg kjenner også alle funksjoner som fins i knapper og menyer :-DAJ skrev:Jeg er ingen mekaniker, men synes det artig å kjenne på mestringsfølelsen med god hjelp av godt verktøy. På Stelvio'en jeg hadde var mye veldig enkelt. Som å bytte plugger f.eks., uten at dette er noe man gjør i tide og utide.
Litt mer avansert med et kjapt nedlastet gratisprogram som via PC og en VAG kabelkontakt på sykkelen gjorde det mulig å endre mappinga, om ønskelig, i tillegg til noen andre justeringer og ikke minst TPS justering. Det siste med god hjelp fra at måleinstrument koblet til en nippel på hvert spjeldhus.
Ble noen kvalitetstimer i garasjen med enkle mekanikksysler som dette med Stelvio'en. Hadde jeg beholdt den ville jeg også gjort ventiljusteringene selv. Like enkelt som på en Skoda 130 jeg hadde i sin tid- skrue og mutter, enkelt og greit. Ingen skims og av med tanken og denslags.
Blir nok ikke så mye teknisk "Hva har du gjort med MC'en i dag" med KTM'en...
Der er jeg også på nivå, tør jeg meneZZR-Erling skrev:Jeg vil påstå at jeg kjenner også alle funksjoner som fins i knapper og menyer :-D
Ja, æ lik kardang. Så problemfritt på langturene, også rekker jeg en øl før de med kjede er klareAJ skrev:Der er jeg også på nivå, tør jeg meneZZR-Erling skrev:Jeg vil påstå at jeg kjenner også alle funksjoner som fins i knapper og menyer :-D.
Også har jeg faktisk lært å sette pris på cruisecontrolen, faktisk. Har levd i den villfarelse (![]()
...) at no' sånt hadde jeg slett ikke behov for.
Og i motsetning til deg, antar jeg, trives jeg med vedlikeholdsarbeidet kjededrift fører med seg. Fullstendig galskap, antakelig, men trives også med å sjekke og justere kjedeslakken, finne fram tommestokk, momentnøkkel og det andre verktøyet jeg trenger for å gjøre jobben.
Som gamle fiskere gjerne sier: "skinn og bein er halve moroa". Halve gleden er med andre ord borte for dere med kardangsykler![]()
Som du sikkert har fått med deg har jeg montert en automatisk kjedesmører med riktig god olje, virker det som, og som gjør at kjedespray er historie.ZZR-Erling skrev:
Ja, æ lik kardang. Så problemfritt på langturene, også rekker jeg en øl før de med kjede er klare![]()
Får kvota mi med kjededrift ifm crosseran her i gården. Kan love deg at de lever i et hardt miljø. Har i grunn funnet ut at på de funker tynn multispray, feks Biltema X4 mye bedre enn klinete kjedespray. Da fester ikke finsanda seg.
AJ skrev:Der er jeg også på nivå, tør jeg meneZZR-Erling skrev:Jeg vil påstå at jeg kjenner også alle funksjoner som fins i knapper og menyer :-D.
Også har jeg faktisk lært å sette pris på cruisecontrolen, faktisk. Har levd i den villfarelse (![]()
...) at no' sånt hadde jeg slett ikke behov for.
Og i motsetning til deg, antar jeg, trives jeg med vedlikeholdsarbeidet kjededrift fører med seg. Fullstendig galskap, antakelig, men trives også med å sjekke og justere kjedeslakken, finne fram tommestokk, momentnøkkel og det andre verktøyet jeg trenger for å gjøre jobben.
Som gamle fiskere gjerne sier: "skinn og bein er halve moroa". Halve gleden er med andre ord borte for dere med kardangsykler![]()
Relax skrev: Hvis man er "sprø nok" når det gjelder sykkel og vedlikehold ...liker man til og med å lese denne boken...
Merksnodig bok....
https://www.ark.no/ark/books/Pirsig-Rob ... vle_fmLSVM
AJ skrev:Relax skrev: Hvis man er "sprø nok" når det gjelder sykkel og vedlikehold ...liker man til og med å lese denne boken...
Merksnodig bok....
https://www.ark.no/ark/books/Pirsig-Rob ... vle_fmLSVM![]()
Artig.
Har hørt en del om denne, men aldri lest den.
Kanskje på tide å skaffe seg et eks.?