Hva er den beste sykkelen?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av LordShaft »

Epylypzon skrev:
LordShaft skrev:Hør hør Olav!!! :thumleft
En blir aldri enig om hva som er den beste sykkelen. Jeg har den beste sykkelen for meg akkurat nå... Men det kan fort forandre seg med årene. Dessuten vil en yngre målgruppe se etter helt andre kvaliteter enn en eldre målgruppe. :prf

Ikke alltid :P Jeg var 24 når jeg kjøpte min første sykkel (R6). Etter 1 sessong hadde jeg kun lyst på ADV sykkel ;P
Hehehe.... det er alltid noen som bekrefter unntaket :lol
Nei men hvorfor du valgte ADV sykkel, og dens kvaliteter.... kan være basert på helt andre ting enn en eldre og gjerne mer erfaren sjåfør :thumleft
Selv om dere liker sykler i samme segmentet :prf

Du har nå hvertfall valgt riktig merke ser jeg :yeyeye :lol

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2751
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av simpson »

Epylypzon skrev:
LordShaft skrev:Hør hør Olav!!! :thumleft
En blir aldri enig om hva som er den beste sykkelen. Jeg har den beste sykkelen for meg akkurat nå... Men det kan fort forandre seg med årene. Dessuten vil en yngre målgruppe se etter helt andre kvaliteter enn en eldre målgruppe. :prf

Ikke alltid :P Jeg var 24 når jeg kjøpte min første sykkel (R6). Etter 1 sessong hadde jeg kun lyst på ADV sykkel ;P
Kjenner en på 64 år som kjører R1 med full Acropovic, powercommander +++
Så det kan gå begge veier.

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Epylypzon »

LordShaft skrev:
Epylypzon skrev:
LordShaft skrev:Hør hør Olav!!! :thumleft
En blir aldri enig om hva som er den beste sykkelen. Jeg har den beste sykkelen for meg akkurat nå... Men det kan fort forandre seg med årene. Dessuten vil en yngre målgruppe se etter helt andre kvaliteter enn en eldre målgruppe. :prf

Ikke alltid :P Jeg var 24 når jeg kjøpte min første sykkel (R6). Etter 1 sessong hadde jeg kun lyst på ADV sykkel ;P
Hehehe.... det er alltid noen som bekrefter unntaket :lol
Nei men hvorfor du valgte ADV sykkel, og dens kvaliteter.... kan være basert på helt andre ting enn en eldre og gjerne mer erfaren sjåfør :thumleft
Selv om dere liker sykler i samme segmentet :prf

Du har nå hvertfall valgt riktig merke ser jeg :yeyeye :lol

Det er kanskje sant :=) Rask er den også, tilogmed på bane :thumleft :thumleft
våler.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

Olav K skrev:Det har vel vært nevnt i denne tråden tidligere, men "den beste sykkelen" vil vel uansett, alltid bli en høyst subjektiv og individuel vurdering for hver enkelt av oss.?
Bringisen har fått seg en fullspekket GS og mener den er best, Johnny Th har andre behov og ønsker og kjører sporttourer, Lordshaft har en heftig plastrakett... jeg personlig kjører streetfighter fordi jeg liker konseptet, selv om det er en sykkel som er "ubrukelig" til det meste. Men mine behov og ønsker går i all hovedsak på dags og ettermiddagsturer av ymse lengde og jeg elsker "handlingen" på Street Triple'n. Fornuften i meg tilsier at jeg burde hatt en adventuresykkel av et eller annet slag men pr i dag har jeg lyst å være ufornuftig, og bare nyte en komfortabel og sporty sykkel man kan slenge rundt på svingete vestlandsveier.
Ergo, pr i dag, så er den beste sykkelen Triumph Street Triple R. For meg!! :prf :prf
Ikke fordi at den har en trippel motor, ikke fordi det er en Triumph (er ikke "fanboy" av noe merke) og ikke fordi den er verst på noen måte.
MEN: Den får meg til å smile fra øre til øre og vel så det!! :thumleft
Regner ikke med at andre er så enig men pytt...det kan jeg leve med :lol
Dette er jo vi faktisk helt enig i alle sammen her inne ser det ut til. Ingen kjøper drømmesykkelen sin hvis den ikke er drømmesykkelen/den beste sykkelen.
Man baserer også ofte sine drømmer på mange års erfaring og drømmer om fremtiden, ikke på hva noen flåsete kommentarer fra bedrevitere og folk med andre interesser enn deg selv :-)å
Jeg har jo nettopp valgt min drømmesykkel og har endelig fått bestilt/bygget den med akkurat det jeg hadde på ønskelisten. Ventet til og med ulidelig i nesten et halvt år før den kom. Solgte alt jeg hadde av fotoutstyr, tømte sparekontoen og må smøre matpakke med meg på jobb de neste 5 årene. Ufornuftig ???? ja i manges øyne, men kjempefornuftig i mine. Alt for å få nettopp min drømmesykkel, klart da at ingen andre sykler er verdens beste. :vs

Men hva denne tråden angår så må jo man ikke være enig, for da dør jo tråden ut :lol
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av DrGreve »

simpson skrev:Haha Greven, faktisk det morsomste jeg har sett fra deg.
Da mangler det i såfall et smiletegn..? :lol
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av jhn »

Den må gå fortere enn 300 km/h for å være best, sies det ... men under 300, er de best da også? I tilfellet !ja", hva er det som gjør at de er best da? Eller er de bare best over 300, og ellers middelmådige?
Når hadde dere over 300 sist, og over hvor lang tid?
Er det ikke kjedelig å ha "verdens beste sykkel" ... når du bare får oppleve denne kvaliteten i noen korte øyeblikk i løpet av et helt mc-liv

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Busa Trond »

jhn skrev:...Når hadde dere over 300 sist, og over hvor lang tid?
Er det ikke kjedelig å ha "verdens beste sykkel" ... når du bare får oppleve denne kvaliteten i noen korte øyeblikk i løpet av et helt mc-liv
300 er jo orgasmisk. Men det er jo veien opp ditt som er mye av moroa :P :p

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av SuperMorten »

Busa Trond skrev:
jhn skrev:...Når hadde dere over 300 sist, og over hvor lang tid?
Er det ikke kjedelig å ha "verdens beste sykkel" ... når du bare får oppleve denne kvaliteten i noen korte øyeblikk i løpet av et helt mc-liv
300 er jo orgasmisk. Men det er jo veien opp ditt som er mye av moroa :P :p
Det du sier er at 300 er bedre enn sex? og da er jeg jomfru :knegg


Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av LordShaft »

SuperMorten skrev:
Busa Trond skrev:
jhn skrev:...Når hadde dere over 300 sist, og over hvor lang tid?
Er det ikke kjedelig å ha "verdens beste sykkel" ... når du bare får oppleve denne kvaliteten i noen korte øyeblikk i løpet av et helt mc-liv
300 er jo orgasmisk. Men det er jo veien opp ditt som er mye av moroa :P :p
Det du sier er at 300 er bedre enn sex? og da er jeg jomfru :knegg


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ikke noe å være flau for det Supermorten :lol

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

SuperMorten skrev:
Busa Trond skrev:
jhn skrev:...Når hadde dere over 300 sist, og over hvor lang tid?
Er det ikke kjedelig å ha "verdens beste sykkel" ... når du bare får oppleve denne kvaliteten i noen korte øyeblikk i løpet av et helt mc-liv
300 er jo orgasmisk. Men det er jo veien opp ditt som er mye av moroa :P :p
Det du sier er at 300 er bedre enn sex? og da er jeg jomfru :knegg


Sent from my iPhone using Tapatalk
Noen sier jo til og med at sex er oppskrytt. Kanskje dette er de samme som sier at 300km/t er bedre enn sex. Og hvis man tenker på hvor ofte eller hvor lenge de holder 300, så er det kanskje ikke rare sexen de har :lol
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av SuperMorten »

Bringisen skrev:
SuperMorten skrev:
Busa Trond skrev:
jhn skrev:...Når hadde dere over 300 sist, og over hvor lang tid?
Er det ikke kjedelig å ha "verdens beste sykkel" ... når du bare får oppleve denne kvaliteten i noen korte øyeblikk i løpet av et helt mc-liv
300 er jo orgasmisk. Men det er jo veien opp ditt som er mye av moroa :P :p
Det du sier er at 300 er bedre enn sex? og da er jeg jomfru :knegg


Sent from my iPhone using Tapatalk
Noen sier jo til og med at sex er oppskrytt. Kanskje dette er de samme som sier at 300km/t er bedre enn sex. Og hvis man tenker på hvor ofte eller hvor lenge de holder 300, så er det kanskje ikke rare sexen de har :lol
:prf :lol


Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av jhn »

Var det i begynnelsen av denne tråden VFR 750/800 ble diskutert? ... jeg kom tilfeldigvis over en grei oppsummering av VFR's historie ... om noen skulle være interessert.
http://www.honda-v4.com/sabmag/vfr-norge/

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

En ting vet jeg helt sikkert og det er at jeg har ikke verdens beste sykkel. Jeg har gjort alt for mye med den til at den kan være best. Skal det være best for noen så må det være en som ikke må bygges om eller ha masse ekstrautstyr
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:En ting vet jeg helt sikkert og det er at jeg har ikke verdens beste sykkel. Jeg har gjort alt for mye med den til at den kan være best. Skal det være best for noen så må det være en som ikke må bygges om eller ha masse ekstrautstyr
Er ikke enig i det at en sykkel ikke kan forandres eller utvides. Personlig synes jeg det er litt kjedelig om man ikke kan finne noe å gjøre eller putte på sykkelen om vinteren før en ny sesong.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

Selvsagt ikke. Men en beste sykkel må jo være en som ikke mangler noe i orginalstand. Det aller meste kan jo modifiseres og påbygges til det ugjenkjennelige.

Er jo litt teit med min sykkel feks. "Alle" monterer høyere vindskjerm. Skulle den vært vurdert som best så burde den hatt dette orginalt.

En ting jeg legger merke til er mange som sverger til andre typer sykkel enn R og sport sier det er så farlig å utrygt å kjøre i 200. Er muligens derfor man gjør de valgene man gjør. Jeg kjørte til Penemunde i helgen ca 160 mil på ab og stort sett med marsjfart mellom 180 og 200km/t. Kan ikke si jeg var så veldig redd eller utrygg. Hadde jeg ikke likt å kjøre i over 120 så hadde jeg sikkert kjøpt en annen bil - og en annen sykkel
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Svar