Det der lærte jeg alt om mha en kokk fra Molde. Vi kledde oss litt opp og skrev alt på rom 116. Ingen spurte om noenting ! Vi var til og med på Ordfører møte i Tromsø og kom på forsiden av Nordlys. Kort etter Sjefen så det ble det degradering. Igjen.Jompa skrev:Pollti: Æ begynte å mistrives litt, for alt på menyen va svindyrt, særlig for meg som va en fattig artillerist
Jompa, en mann i begynnelsen av 60'årene.
Re: Jompa, en mann i femtiårene....
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Haha, bra !Pollti skrev:Det der lærte jeg alt om mha en kokk fra Molde. Vi kledde oss litt opp og skrev alt på rom 116. Ingen spurte om noenting ! Vi var til og med på Ordfører møte i Tromsø og kom på forsiden av Nordlys. Kort etter Sjefen så det ble det degradering. Igjen.Jompa skrev:Pollti: Æ begynte å mistrives litt, for alt på menyen va svindyrt, særlig for meg som va en fattig artillerist
Men du va ikke i selskap med en fisker som va ute etter ræva di.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Skulle latt n sikle skikkelig før du sa at det tross alt er håp i hengende snøre...

Har forresten under hard festing havnet med antatte rompeliebhabere,selv om jeg var drittfull trur jeg ikke det skjedde noe møkkstaking.har ikke fått noen rævkomplekser iallfall !!

Har forresten under hard festing havnet med antatte rompeliebhabere,selv om jeg var drittfull trur jeg ikke det skjedde noe møkkstaking.har ikke fått noen rævkomplekser iallfall !!

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
- Jompa
Det har blitt noen stunder i garagen siste uke og i helga.
Fått unna litt småpusling etter at jeg fikk vaska sykkelen grundig en kveld.
Oljen er bytta og de fleste synlige plastikdelene har fått en omgang med "Tire & bumpershine".
De nye skive ne ligger enda pent innpakka i platecoverne sine, jeg venter enda på nytt fremdekk.
Har begynt å få litt tru på at det kan bli ganske tøft med "luftigere" skiver, det ender vel med at det blir bytta skive bak også.
Får se, skal ihvertfall legge inn før og etter-bilder når greiene er kommet på plass.
Fikk endelig komla meg til å lage spesialverktøy til å åpne oljepåfyllinga.
Man trenger ett kosteskaft, vinkelsliper ( evt fres) og ett minimum av tiltakslyst.
Nyttig verktøy ? Tja, hvis man, som meg, er hysterisk redd for å lage riper i lakken.
Fått unna litt småpusling etter at jeg fikk vaska sykkelen grundig en kveld.
Oljen er bytta og de fleste synlige plastikdelene har fått en omgang med "Tire & bumpershine".
De nye skive ne ligger enda pent innpakka i platecoverne sine, jeg venter enda på nytt fremdekk.
Har begynt å få litt tru på at det kan bli ganske tøft med "luftigere" skiver, det ender vel med at det blir bytta skive bak også.
Får se, skal ihvertfall legge inn før og etter-bilder når greiene er kommet på plass.
Fikk endelig komla meg til å lage spesialverktøy til å åpne oljepåfyllinga.
Man trenger ett kosteskaft, vinkelsliper ( evt fres) og ett minimum av tiltakslyst.
Nyttig verktøy ? Tja, hvis man, som meg, er hysterisk redd for å lage riper i lakken.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Jompa
Æ fikk meg en litt ekkel overraskelse under middagen, som forøvrig var surra svinesteik, i går.
Da æ tok en god sprut av Johnnys origale Senap, søtstark, oppdaga æ at den smakte akkurat som lukta av Turtle Wax Tire & Bumpershine.
Måtte sjekke innholdet på begge, men fant ingen felles ingredienser. Bortssett fra aromastoffer.
Og ingen tekst på sennepen som sa noe om å kontakte lege omgående ved svelging, puhh.
Nå stod det egentlig veldig lite, nesten ingenting på Turtlewaxflaska om ka den egentlig inneholder.
Og kanskje svenskene har utelatt litt på sennepsflaska ?
I dag kom følgende SMS:
MC-dekket ditt er kommet. Så i kveld har æ demontert forhjulet, levere det i morra tidlig, og så blir det nye skiver etterpå.
Skal prøve og huske å legge inn før og etterbilder.
Da æ tok en god sprut av Johnnys origale Senap, søtstark, oppdaga æ at den smakte akkurat som lukta av Turtle Wax Tire & Bumpershine.
Måtte sjekke innholdet på begge, men fant ingen felles ingredienser. Bortssett fra aromastoffer.

Og ingen tekst på sennepen som sa noe om å kontakte lege omgående ved svelging, puhh.
Nå stod det egentlig veldig lite, nesten ingenting på Turtlewaxflaska om ka den egentlig inneholder.
Og kanskje svenskene har utelatt litt på sennepsflaska ?
I dag kom følgende SMS:
MC-dekket ditt er kommet. Så i kveld har æ demontert forhjulet, levere det i morra tidlig, og så blir det nye skiver etterpå.
Skal prøve og huske å legge inn før og etterbilder.
- Jompa
Nye skiver og klosser på plass.
Det gikk ikke helt etter boka, de nye skivene fra EBC viste seg å ha litt mindre diameter i hullet i midten.
Det var bare snakk om noen tiendels millimeter, men nok til at de ikke ville på plass.
Løsninga blei baufil, skjære hakk i innerkanten på ei av de gamle og slipe kanten av hjulnavet.
Bare å dreie skiva rundt helt til nyskiva gikk på plass, og likedan på andre sida.
Her er før og etterbildene.
Hele hjulet ser litt lettere ut med nyskivene. Synes sjøl at det blei ganske tøft.
Det gikk ikke helt etter boka, de nye skivene fra EBC viste seg å ha litt mindre diameter i hullet i midten.
Det var bare snakk om noen tiendels millimeter, men nok til at de ikke ville på plass.
Løsninga blei baufil, skjære hakk i innerkanten på ei av de gamle og slipe kanten av hjulnavet.
Bare å dreie skiva rundt helt til nyskiva gikk på plass, og likedan på andre sida.
Hele hjulet ser litt lettere ut med nyskivene. Synes sjøl at det blei ganske tøft.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Jompa! Det var nok ikke akurat dette kjerringa di mente,Jompa skrev:Nye skiver og klosser på plass.
da hu sa du måtte bli klar til hjul/jul

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Intruder
Over vidda det ristet og prompa
på setet satt gromgutten Jompa
han og sykkelen gikk begge på stompa..
ble for mye av pølsa og lompa
:-)å :-)å og det var den kraftanstrengelsen...hævv æ nais dei..!!
på setet satt gromgutten Jompa
han og sykkelen gikk begge på stompa..
ble for mye av pølsa og lompa
:-)å :-)å og det var den kraftanstrengelsen...hævv æ nais dei..!!
Nil satis nisi optimum !
Nil satis nisi optimum !
- Jompa
En gubbe fra innerst i Brummunddalen
gikk og klødde seg dagen lang, i analen
i tillegg til gikt
nei han så de`kke likt
han trudde at han sku bli galen.
Nais dai te deg også, Intruder
gikk og klødde seg dagen lang, i analen
i tillegg til gikt
nei han så de`kke likt
han trudde at han sku bli galen.
Nais dai te deg også, Intruder

- Intruder
I midnattssol satt Jompa på taket og skreik
på bakken sto kjærringa skjelven og bleik
Kjem du itte nedatt så seie je det nå
en tur til Åsgård det skal du jadden få
Kan du gå der med Brylkrem og sleik.....

Nil satis nisi optimum !
Nil satis nisi optimum !
- Jompa
Intruder han våkna litt småsur og mutt
lang kveld foran TVen, salmeboka minutt for minutt
som den hedning han var
tok han vodkaen bar
og på morran, da mangla han krutt
lang kveld foran TVen, salmeboka minutt for minutt
som den hedning han var
tok han vodkaen bar
og på morran, da mangla han krutt
- Jompa
E n tragedie av en sangtekst.
Æ har faktisk spilt tuba, eller Ess-bass som vi sa, i nesten ti år i skolekorpset.
Spilte ikke med rompa, men det kunne nok høres sånn ut til tider.
Æ har faktisk spilt tuba, eller Ess-bass som vi sa, i nesten ti år i skolekorpset.
- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Jompa skrev:E n tragedie av en sangtekst.

Æ har også spilt tuba i skolekorpset ... en sommerferie.
Jeg begynte siste øvelse før skoleferien. Jeg hadde instrumentet hjemme og øvde med et par kompiser, de lærte meg det de kunne ... bortsett fra noter.
Høsten og første øvelse kom, og det gikk jo kjempefint 5-6 øvelser, helt til vi fikk utdelt noen nye noter.
Da sluttet jeg, sparte til langt hår, kjøpte gitar og oppdaget Led Zeppelin, Deep Purple, Jimmy Hendrix og det som verre er

He he. Vi hadde en pøbel i nabolaget som het Petter som ble tvunget av faren sin til å spille tuba i skolemusikken. Hevnen hans var å tre tubaen ned over hodet på de små og spille løs.
Så ble Petter tatt i promille kontroll i landsbyens eneste lyskryss sånn ca 0335 på morgenen. Kan ikke skjønne hvem som ringte pollti sa Petter
Jeg rystet midt bestyrtet på hodet i sympati 
Så ble Petter tatt i promille kontroll i landsbyens eneste lyskryss sånn ca 0335 på morgenen. Kan ikke skjønne hvem som ringte pollti sa Petter

Nei ! Vennina til Sildelukta.Jompa skrev: Men du va ikke i selskap med en fisker som va ute etter ræva di.
- Jompa
Ønskes kjøpt : pent brukt bombekaster.
Naboen har "investert" i omtrent 20 trekkhunder som hyler dag og natt.
Og nå, litt over kl 22 er det visst matetid, han måtte nok bare se Monsen og hundene på TV først, for der var spetakkelet igang igjen.
Skal ikke skyte hundene, bare skremme dem til taushet..... BKer treffer aldri mål uansett såvidt jeg husker fra militæret.
De lager bare massevis av støy.
I morra ser det ut til å kunne bli " Turtlewax day" i garasjen, hvis ikke kjerringa kommer med noe som MÅ gjøres før jul.
Naboen har "investert" i omtrent 20 trekkhunder som hyler dag og natt.
Og nå, litt over kl 22 er det visst matetid, han måtte nok bare se Monsen og hundene på TV først, for der var spetakkelet igang igjen.

Skal ikke skyte hundene, bare skremme dem til taushet..... BKer treffer aldri mål uansett såvidt jeg husker fra militæret.
De lager bare massevis av støy.
I morra ser det ut til å kunne bli " Turtlewax day" i garasjen, hvis ikke kjerringa kommer med noe som MÅ gjøres før jul.
- Jompa
Mulig det her blir en gjentakelse ( se signaturteksten)Intruder skrev:I midnattssol satt Jompa på taket og skreik
En mann var innlagt på ovennevnte institusjon og fikk ønskeplate i NRK-Finnmark,
fra en nabo eller slektning. Og ønskeplata ?
'"Still crazy after all these years"
- Jompa
Endelig helg !
Er just kommet inn døra og tar en velfortjent pils.
Det ble over 40 mil i bil i dag, pluss noen timer arbeid.
De siste milene hjem begynte ryggen å verke, og ingenting setter fart på negative tanker som ett skikkelig ryggverk.
Så alle ideer om mc-turer til sommeren er lagt i skuffen, og der kan de bare ligge.
Det er uansett noen måneder til våren, og da kan æ bare åpne skuffa
Forleden kveld måtte æ bare bestille noen deler.
Æ har lenge tenkt at vibrasjonene i kåpa burde man kunne gjøre noe med, så det ble en haug med gummiforinger fra CMSnl. Og den store pakninga under kåpeglasset.
Det fine med priser i € er at alt ser mye billigere ut, helt til man tar kalkulatorn å regner om til nok.
Litt over 800 kroner for noen skarve gummiforinger.
Og i tillegg skal UPS ha minst 400.
Det blir ikke rare julegaven på kjerringa i år...
Er just kommet inn døra og tar en velfortjent pils.
Det ble over 40 mil i bil i dag, pluss noen timer arbeid.
De siste milene hjem begynte ryggen å verke, og ingenting setter fart på negative tanker som ett skikkelig ryggverk.
Så alle ideer om mc-turer til sommeren er lagt i skuffen, og der kan de bare ligge.
Det er uansett noen måneder til våren, og da kan æ bare åpne skuffa

Forleden kveld måtte æ bare bestille noen deler.
Æ har lenge tenkt at vibrasjonene i kåpa burde man kunne gjøre noe med, så det ble en haug med gummiforinger fra CMSnl. Og den store pakninga under kåpeglasset.
Det fine med priser i € er at alt ser mye billigere ut, helt til man tar kalkulatorn å regner om til nok.
Litt over 800 kroner for noen skarve gummiforinger.
Og i tillegg skal UPS ha minst 400.
Det blir ikke rare julegaven på kjerringa i år...
Når det gjelder bikkjer og Haus Gestapo så lurer jeg på hva som foregår i hodene på de
Vi har 2 bikkjer,1 Bacon Frikasse og en Boxer. De har ikke helt skjønt dette med seng og soving. Iflg haus Gestapo så får de ikke lov å være i senga men når HG snorker så kommer de 2 snikende ullteppene og kjaser og maser på min side av senga helt til HG blir ilter og pælmer meg ut
Men de to loppetransportørene får bli
Og ikke før har freden og natteroen senket seg i heimen så kommer jaggu loppetransportørene snikende og maser med meg igjen helt til jeg blir så våken at jeg står opp 0445
Og nåde dakkars lille meg hvis jeg går inn til HG igjen for da kommer loppehaugene etter og Haus Gestapos vrede når hysteriske høyder
:-)å

- Intruder
Tror Jompa / Pollti at en vindskjerm kan være tingen,jeg plages av vindsusen når jeg kjører ?
Eller kanskje en halvhjelm med skikkelig lyddempende effekt ?
Forresten,en av våre skiskytterkommentatorer var inne på noe da han ba Oslo stenge "så vi ikke får lyden på øret...vi blir forstyrret av den....
jeg fikk lyden inn i stua lell...jaggu forskjell på folk og fant...jeg måtte bare lide lell.................. :-)å
Forresten,en av våre skiskytterkommentatorer var inne på noe da han ba Oslo stenge "så vi ikke får lyden på øret...vi blir forstyrret av den....
jeg fikk lyden inn i stua lell...jaggu forskjell på folk og fant...jeg måtte bare lide lell.................. :-)å
Nil satis nisi optimum !
Nil satis nisi optimum !
-
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Uten å være noen ekspert, er jeg redd du ikke nødvendigvis kurere støy med en vindskjerm. Du kan like gjerne gjøre det mye verre!Intruder skrev:Tror Jompa / Pollti at en vindskjerm kan være tingen,jeg plages av vindsusen når jeg kjører ?

Da turbulens ofte oppstår ved ettermontering av slike...
Vindsus kureres nok enklest med noen rimelige ørepropper...

- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Dæven Jompa, så du Finn H Krogh?
Vindskjerm? På Shadowen min ble det 100% vindstille og turbulensfritt med uoriginal vindskjerm.
På denne type sykler går det stort sett fint vil jeg tro ... det er i alle fall min erfaring.
Peis på Intruder
Vindskjerm? På Shadowen min ble det 100% vindstille og turbulensfritt med uoriginal vindskjerm.
På denne type sykler går det stort sett fint vil jeg tro ... det er i alle fall min erfaring.
Peis på Intruder

- Jompa
Javisst så æ han.Ingen tvil om at gutten begynne å bli STOR.
Og vindskjerm ?
Ja, en passelig høy og brei skjerm kan fjerne vindsuset.
Æ veti ikke, men vil tippe at en zom rekker sånn omtrent til haka di, når du sitt på sykkelen, vil styre lufta opp og over deg uten for mye turbulens.
En skjerm til din sykkel kan du vel også endre vinkel på ganske enkelt.
Og vindskjerm ?
Ja, en passelig høy og brei skjerm kan fjerne vindsuset.
Æ veti ikke, men vil tippe at en zom rekker sånn omtrent til haka di, når du sitt på sykkelen, vil styre lufta opp og over deg uten for mye turbulens.
En skjerm til din sykkel kan du vel også endre vinkel på ganske enkelt.
Monterte vindskjerm da jeg hadde Jammaha Viagra. Da fikk jeg luftstrømmen så hjelmen løftet seg så fint, det var ubehagelig. Men så ble jeg "klarsynt" og fikk Hyse i garasjen. Ikke mye bedre den vindskjermen der
Nå har ikke Hysa egen produsert vindskjerm, det er Daelim sin modell. No jævla rallamikk. Syntes jeg. Men Daelim senterstøtte fungerer derimot veldig bra på Hyser, både på 125,250 og 650. Billige er de og. Kawa Bæiben moset fjæra til senterstøtta på 250en, hvordan klarte hun det er et mysterium. Ny fjær fra Korea kostet skremmende USD 1,85