Velte-petter og jeg trillet Totenrunden i dag, det er passe langt når ferien en inne på siste dagen. For i morgen er det "striskjorte og havrelefse" og videre fram til Jul. Ikke en singel fridag før 1. Juledag, det er deprimerende å tenke på. Men det er hverdager det er flest av i året. :-)å
Driver på et lite mekanisk-/sveiseverksted som heter Tokvam AS. Vi lager snøfresere, strømaskiner, feiemaskiner og skjær til traktorer. Og litt forskjellig ellers av utstyr for vedlikehold av vei.
Denne tiden av året er jeg for en gangs skyld på linje med de lokale agrarer når det gjelder været. Sol og litt varme er det som gjelder. I dag har vi en slik fin høst-/sensommerdag med passe føre for motorsykkelkjøring og tresking. Så da tok jeg Velte-petter ut av garasjen for en liten tur Toten rundt. Men jeg var nesten alene motorsyklist i dag, for jeg møtte bare tre sykler på runden.
Det har så vidt blitt høst her på Toten. Litt lavere dagtemperatur og ikke så fint vær med sol. Men det var ikke værre enn at jeg tok Velte-petter en Totenrunde i dag, så vi fikk luftet oss litt. Det går jo mot slutten av sesongen nå som September har startet. Håper jo at jeg kan ta noen flere turer før jeg parkerer for året. Det kommer seg litt an på spørs det.
I dag kjørte jeg og Leif Brasereidfoss + + . kaldt fra morran og brukte stillongs og genser under.Men de helvetes hanska er kalde,kjøpte dem som vinterhansker hos forhandler i fjor !!
Sist helg kjørte vi søndag Gjøvik-Eina-Hurdal-Minnesund-Espa og hjem,var du ute så vi kanskje eventuelt møttes tru du ??
Det var fint vær i går også,men da hadde jeg ikke tid til å ta en tur. Men i dag derimot, ble det en Totenrunde med Velte-petter. Nå skal jeg ta meg en tur på Vangen og stemme. Og så skal jeg varme opp fårikålen fra forrige helg til middags. Da har den blitt varmet opp for tredje gang og begynner å bli ordentlig god.
I anledning den vakre høstdagen tok jeg Neil med meg på en Totenrunde i dag. Sesongen kan snart være over, så jeg måtte benytte meg av sjansen. Naturlig nok var det stille på veien med andre sykler. Møtte en ved Prøven på Raufoss som hadde det travelt med å få kjørt seg en tur. Han kjørte en UJM i etter mitt syn høy fart. Tipper han hadde nærmere 100, enn 60, som var gjeldende fartsgrense.
Ikke så pent vær i dag, men temperatur høy nok til å kjøre en liten tur. Så Neil og jeg trillet Toten rundt og hadde det ganske bra i dag. Møtte to stykker til på turen, en cruiser og en HD. Begge hilste.
Jaja, da var morroa slutt for i år. Med temperaturer godt under +10 og saltede veier er det bare å innse at syklene har det best i garasjen. Så dagen i dag har blitt brukt til å gjøre det vinterklart ute og inne. Velte-petter ble satt på depotstøttene, og Neil fikk støtte på gaffelen. Så nå er dekkene klar av gulvet. Ute var det noensmåting å ta tak i; Klippe busker, sette opp brøytestikker langs veien og sette hr. Honda fremst i garasjen. Skal dra en skjøteledning fra kontakta innerst i garasjen og fram til Husqvarnan slik at jeg kan sett batteriet på vedlikeholdslading i vinter.