AJ Arena...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Godtvoksen

Re: AJ Arena...

Legg inn av Godtvoksen »

ojda skrev: Jeg leste Avtrykk i høst, fikk de til å handle den inn på biblioteket på jobben.
Jeg kjøpte den boken i høst, og den gjorde et svært sterkt inntrykk på meg. Og jeg har enda ikke funnet ord på hva jeg tenkte og følte når jeg leste den.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Godtvoksen skrev:
ojda skrev: Jeg leste Avtrykk i høst, fikk de til å handle den inn på biblioteket på jobben.
Jeg kjøpte den boken i høst, og den gjorde et svært sterkt inntrykk på meg. Og jeg har enda ikke funnet ord på hva jeg tenkte og følte når jeg leste den.
Vi som bidro med større og mindre bidrag, men ingen uviktige og betydelige, synes også det ble en god bok som vi håper og tror kan hjelpe andre i samme situasjon som oss. Prosessen fram til ferdig produkt var også smertefull og krevende, noe det alltid vil være, vil jeg tro, når vonde sår åpnes på nytt...
Så langt har alle tilbakemeldinger vi har fått og som jeg vet om, vært positive og det er vi glade for.

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Godtvoksen skrev:
Ja, det er en sterk bok, men det er ikke minst en nyttig bok.
Det er bra å få det svart på hvitt fra de det gjelder hvordan de opplever det, hvordan de ønsker å bli møtt, spesiellt fordi det er så mange som har vært med på boken at man får en god innsikt.
Det er trist, men ettersom årene går begynner det å bli ganske mange venner, barns venner, bekjente og kolegaer som har valgt å avslutte på denne måten. Jeg mener å kunne sitere fra boken: "Dette er noe de ferreste av oss blir berørt av". Noe som iallefall for meg er veldig feil.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

ojda skrev: Det er trist, men ettersom årene går begynner det å bli ganske mange venner, barns venner, bekjente og kolegaer som har valgt å avslutte på denne måten. Jeg mener å kunne sitere fra boken: "Dette er noe de ferreste av oss blir berørt av". Noe som iallefall for meg er veldig feil.
Husker ikke selv akkurat nå hvor dette sitatet står, men et eller annet sted i boken er det.
En viss sannhet er det i utsagnet, men det er også utvilsomt sant at mange blir berørt at et selvmord.
Utsagnet/sitatet blir derfor mer et uttrykk for håp om at færrest mulig skal oppleve dette...
Og mitt håp vil alltid være at alle mine venner og folk jeg kjenner og er i ferd med å bli kjent med, aldri noengang skal oppleve det vondeste og meste smertefulle jeg kan tenkte meg og som dessverre ble den harde og brutale virkeligheten for oss fredag den 19.9. for tre år siden!

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

ojda skrev: Det er bra å få det svart på hvitt fra de det gjelder hvordan de opplever det, hvordan de ønsker å bli møtt
Nå kjøpte jeg først og fremst boka for å vise min støtte og sympati for det familien AJ har gjennomgått og naturligvis i visse stunder fortsatt sliter med. Og som AJ selv skriver i boken så er nærhet og møtet mellom mennesker viktigere en de fleste ord.

Kroppsspråk vil alltid være det viktigste kommunikasjonverktøyet vi har. Bare ord skaper fort misforståelser.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Som 'vaktmester' for hyttenaboen ga "Dagmar" god uttelling siden trærne som falt overende på eiendommen blir 'vaktmester'-ved til vinteren. Sånt kommer godt med :thumleft
Kort vei å frakte veden og uten å måtte betale for den. Veldig bra!
Utfordringen med rotvelta trær er, som ArcticTiger minnet meg på i en annen post, å passe på at man unngår å få nedblåste trær i spenn til å slå tilbake og gjøre skade på høgger'n.
Rotvelta er selvfølgelig også skummel... Lurt å bruke litt tid for å finne ut av hvordan man angriper utfordringen. Gjorde det i dag på nyttårsaften og alt gikk bra. :prf

Her noen bilder fra dagens høggerarbe'...:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Som den observante iakttaker vil se har høgger'n iført seg utrangerte MC-klær, som også denne gangen viste seg å være være godt egnet til oppgaven... :-)
Fikk gjort mye i dag, men det gjenstår fortsatt en dags arbeid, vil jeg anta, før vedkubbene og grov kvist er klar til å hentes.
Skal bli deilig med litt go' gammaldags vedakløyving til våren :jada:

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Re: AJ Arena... Nyttårshogst etter "Dagmars" herjinger

Legg inn av ArcticTiger »

:thumleft Det var noen reale kubber det der AJ! Åsså rett i nabolaget da gitt :knegg
Men jeg syns nok du burde spandert på deg ei årntli vernebukse når du skal ut med Mottorsaga :[-X Effektive greier de der Husqvarna-sagene, som herjer fært med pipestilkene dine før du veit ordet av det :oh
Godt Nytt 2012 til deg og Bakpå, og om ikke før, så møtes vi iaffal i Karlstad :D :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Jo'a...
har sett på en slik 'profesjonell' høggerbukse som sørger for at kjedet stopper og dermed hindrer/reduserer skade. Blir det mer nedfall i nabolaget blir det nok til at man anskaffer seg en slik :janikk

Riktig Godt Nytt År til deg og fruen også :thumleft

Og jada! :prop: gleder meg til å møtes i Karlstad

Svein2
Motorsykkelen din: MC

Legg inn av Svein2 »

De fleste ser forskjell ja.... :yahoo
MC bukse.jpeg
Vernebukse for motorsag.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Artig med praktisk og fysisk krevende vedahogst for en som til daglig prater med folk og knatrer ned på tastaturet det folk prater om... :redface

Brukeravatar
Sprint
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95

Legg inn av Sprint »

God trimm detta AJ,måtte kjøpe meg "høggerbukse" da kjede var å beit i buksa 2 ganger samma dag. :oh Ingen skade på meg buksa fikk ekstra lufehull :eh
For livets glade gutter går solen aldri ned.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Sprint skrev:God trimm detta AJ,måtte kjøpe meg "høggerbukse" da kjede var å beit i buksa 2 ganger samma dag. :oh Ingen skade på meg buksa fikk ekstra lufehull :eh
Saga er skumle greier som fort kan finne andre ting å sage på...
Har gått bra så langt de gangene jeg har brukt den siden jeg fra tenårene var i skogen med faren min :overtro
Veldig forfriskende med en dag i skogen! Gleder meg nesten vilt til neste helg og håper på bra vær slik at jeg kan fortsette med hogsten :thumleft

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Godt nytt år AJ,hyggelig å se deg i skauen att !!! :prop:
Håper du blir ferdig så du rekker til Karlstad,OG med alle bevegelige ledd i orden ..!! :thumleft
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svein2
Motorsykkelen din: MC

Legg inn av Svein2 »

Dette var meget imponerende, men hold deg på bakken du AJ. :prop:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=TZMfRL9jj7s[/video]

Brukeravatar
MaxTron
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650

Legg inn av MaxTron »

Farlig redskap ei motorsag ja, så pass på og ta ting med ro når du har valgt å ikke kjøpe bukse.

Sjøl gjør æ nesten ingenting med motorsaga uten værnebuksa på.
Den har forresten krympa den og de siste åra... :8-[

Forøvrig er også vindfallhogst en meget farlig jobb, en skolekompis fra ungdomsskolen vart drept da ett "rotflak" velta over han under opprydning etter den berømte nyttårsorkanen...

Sjølingen kosta på oss begge eget eget vindfallhogst-kurs den vinteren, var meget nyttig må æ si. Men så var vi jo i skogen nesten heile vinteren for å rydde opp også.
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

Svein2 skrev:Dette var meget imponerende, men hold deg på bakken du AJ. :prop:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=TZMfRL9jj7s[/video]

Måtte bruke det firmaet her hjemme i våres på ei gedigen furu det ikke var noe sted å felle.

med vindværet vi hadde nå nettopp var det godt investerte kroner. :thumleft
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Pollti
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Pollti »

Skjønner ikke åffer du egler deg inn på sånne sinna damer jeg AJ ? Du burde ikke ha rotet med Dagmar tror jeg ? Også er jeg bombesikker på at Bakpå støtter meg i det \:D/ Det er godt Bakpå er forståelsfull ellers hadde du fått :orefk

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

MaxTron skrev: Forøvrig er også vindfallhogst en meget farlig jobb, en skolekompis fra ungdomsskolen vart drept da ett "rotflak" velta over han under opprydning etter den berømte nyttårsorkanen...

Sjølingen kosta på oss begge eget eget vindfallhogst-kurs den vinteren, var meget nyttig må æ si. Men så var vi jo i skogen nesten heile vinteren for å rydde opp også.
Rotvelter er skimle greier og det er all grunn til å ta det rolig når man jobber med slikt.
Men på samme måte som Sjølingen fikk jeg nok god opplæring av far min. Vokste opp med en del skogsarbeid knytta til gården jeg kommer fra og den lærdommen og ikke minst respekt for redskap - økser og sager - og trær (som bl.a. fallretninger ved trefelling og rotvelta trær) sitter planta i ryggmargen.

Og :overtro ! har aldri hatt uhell med motorsag, men ikke alltid vært like heldig med øksa... :-J

:mk

Pollti
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Pollti »

Når det gjelder boka di AJ så kjøpte jeg den før jeg #oppdaget# at du var forfatteren. Den er nå overlatt HG. Boka altså. . Bortsett fra at jeg har lest boka så vil jeg ikke yttre meninger offentlig siden det som har rammet BP og deg er veldig privat bortsett fra fra at hva jeg syntes er bånn i bøtta ikke kan sammenlignes med deres versjon. Min sympati !

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Flott vinterdag i dag da Bakpå og jeg gikk oss en tur oppe i grenda her vi bor.
Knipset noen bilder også.
Her et par av dem, bla. av hytta til japanske (!) Komyko, som ble satt opp i ca. 1920, forøvrig identisk med nabohytta til forfatteren og historikeren Karsten Alnæs.

Bilde

Og så litt utsikt fra området...
Bilde

Vakkert vintervær i dag. Men lengter likefullt til våren... :P :p

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Re: AJ Arena... Vakker vinter... men venter på våren!

Legg inn av AJ »

Litt fram og tilbake, hit og dit på sider man er innom på nettet... Så dukker jammen dette opp, gitt :oh
En Tiger 1050 med henger!?
Ja, nå har jeg sett det også... :jada:

http://www.tiger1050.com/index.php/topi ... #msg239250" onclick="window.open(this.href);return false;

:-k
Må studeres litt nærmere...

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Re: AJ Arena... Tiger med hale...?

Legg inn av ArcticTiger »

:O :scratch :8-[
Hmm, "ødelegge" en leken sprtssykkel slik a gitt :[-( ! Men, hmm, ja, med Tiger Triple motorens gode kraft- og dreiemoment over et bredt turtallsområde, så drarn vel lettvindt en liten henger :thumleft
Men jeg trur likevel jeg hadde overlatt detta til BMW, Harly og GoldWing-folket :-k

Brukeravatar
Northman
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Legg inn av Northman »

ArcticTiger skrev::O :scratch :8-[
Hmm, "ødelegge" en leken sprtssykkel slik a gitt :[-( ! Men, hmm, ja, med Tiger Triple motorens gode kraft- og dreiemoment over et bredt turtallsområde, så drarn vel lettvindt en liten henger :thumleft
Men jeg trur likevel jeg hadde overlatt detta til BMW, Harly og GoldWing-folket :-k
Så kan vi jo diskutere om Tigern er en sportssykkel ;) :erte
It is better to exist unknown to the law.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Northman skrev:
ArcticTiger skrev::O :scratch :8-[
Så kan vi jo diskutere om Tigern er en sportssykkel ;) :erte
:knegg
Javisst... En sportslig tursykkel, vil jeg nok si at den er. Men noen sportsykkel i betydningen racing er den nok ikke, skul je mene...
Men sprek nok, det er'n :thumleft Sprek nok for meg i hvert fall... ;-)

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

AJ , finn dette på Youtube.
"I`ve got a tiger by the tail !"..........Buck Owens.

Klarer det ikke sjøl,AJ,har stått på stedet hvil i 48 år... :skriver
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar