Jeg håper jeg har dratt med meg sommervær fra østsiden av fjellet. Det ser ikke helt håpløst ut fra campinghytta i Sunndalsøra i skrivende stund, regnet er ikke tilstedekjellv skrev: 20 jul 2022, 20:01 Jeg har et par uker ferie igjen som spares til august. Håper på at sommeren skal komme til vestlandet også, den har vi ikke sett mye til så langt.
Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
KjellV sin logg. Vinterparkert
-
- Motorsykkelen din: Honda CBR1000F, Honda Africa Twin
Re: KjellV sin logg.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Ja det hadde virkelig vært noe..greina skrev: 20 jul 2022, 21:49Jeg håper jeg har dratt med meg sommervær fra østsiden av fjellet. Det ser ikke helt håpløst ut fra campinghytta i Sunndalsøra i skrivende stund, regnet er ikke tilstedekjellv skrev: 20 jul 2022, 20:01 Jeg har et par uker ferie igjen som spares til august. Håper på at sommeren skal komme til vestlandet også, den har vi ikke sett mye til så langt.
Sent fra min SM-A515F via Tapatalk![]()
Ser ikke helt ugreit ut i morra. Har du planer om å kjøre Aursjøveien kanskje?
I fall du roter deg vestover mot Molde, så stikk innom ApexMC på Hjelset så skal du i det minste få deg en kaffekopp å varme deg på

-
Å si at jeg har en plan er optimistisk all den tid jeg egentlig var på tur i Sverige, men det er en historie for seg selvkjellv skrev: 20 jul 2022, 22:57Ja det hadde virkelig vært noe..greina skrev: 20 jul 2022, 21:49Jeg håper jeg har dratt med meg sommervær fra østsiden av fjellet. Det ser ikke helt håpløst ut fra campinghytta i Sunndalsøra i skrivende stund, regnet er ikke tilstedekjellv skrev: 20 jul 2022, 20:01 Jeg har et par uker ferie igjen som spares til august. Håper på at sommeren skal komme til vestlandet også, den har vi ikke sett mye til så langt.
I fall du roter deg vestover mot Molde, så stikk innom ApexMC på Hjelset så skal du i det minste få deg en kaffekopp å varme deg på![]()

- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Ta i mot tilbudet. Kjellv serverer god kaffe i passende pappkrus.greina skrev: 20 jul 2022, 23:23Å si at jeg har en plan er optimistisk all den tid jeg egentlig var på tur i Sverige, men det er en historie for seg selvkjellv skrev: 20 jul 2022, 22:57Ja det hadde virkelig vært noe..greina skrev: 20 jul 2022, 21:49Jeg håper jeg har dratt med meg sommervær fra østsiden av fjellet. Det ser ikke helt håpløst ut fra campinghytta i Sunndalsøra i skrivende stund, regnet er ikke tilstedekjellv skrev: 20 jul 2022, 20:01 Jeg har et par uker ferie igjen som spares til august. Håper på at sommeren skal komme til vestlandet også, den har vi ikke sett mye til så langt.
I fall du roter deg vestover mot Molde, så stikk innom ApexMC på Hjelset så skal du i det minste få deg en kaffekopp å varme deg på![]()
Det blir nok Aursjøveien siden jeg er på disse kanter, men det utelukker ikke en kopp kaffe i Molde :) Takk for tilbudet, så skal jeg se i morgen hvordan jeg ordner meg
![]()

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Det var interessant! Du var egentlig på tur i Sverige, og har havnet på Sunndalsøra..greina skrev:Å si at jeg har en plan er optimistisk all den tid jeg egentlig var på tur i Sverige, men det er en historie for seg selvkjellv skrev: 20 jul 2022, 22:57Ja det hadde virkelig vært noe..greina skrev: 20 jul 2022, 21:49Jeg håper jeg har dratt med meg sommervær fra østsiden av fjellet. Det ser ikke helt håpløst ut fra campinghytta i Sunndalsøra i skrivende stund, regnet er ikke tilstedekjellv skrev: 20 jul 2022, 20:01 Jeg har et par uker ferie igjen som spares til august. Håper på at sommeren skal komme til vestlandet også, den har vi ikke sett mye til så langt.
Det blir nok Aursjøveien siden jeg er på disse kanter, men det utelukker ikke en kopp kaffe i Molde :) Takk for tilbudet, så skal jeg se i morgen hvordan jeg ordner meg
Dette virker jo som noe jeg selv kunne ha gjort. Dette kan det fort bli flere kaffekopper av

- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Da fikk jeg et hyggelig besøk av greina på tampen av dagen. Det ble bare én kaffekopp på han siden han kom så seint, han fikk det som var igjen på kanna. Men en flott tur over fjellet fra Sunndalsøra hadde han også fått, Aursjøveien for de som ikke er kjent.
Takk for trivelig prat. Som det ante meg, jeg er ikke alene om å ha et avslappet forhold til turplanlegging. Da er vi i alle fall to som ikke planlegger når vi er på tur, vi tar det på sparket og både planlegger og replanlegger underveis.
Ha en flott tur videre uansett hvor du havner
Takk for trivelig prat. Som det ante meg, jeg er ikke alene om å ha et avslappet forhold til turplanlegging. Da er vi i alle fall to som ikke planlegger når vi er på tur, vi tar det på sparket og både planlegger og replanlegger underveis.
Ha en flott tur videre uansett hvor du havner

-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Aah..!
Se der, ja|
Bilde som viser personen bak brukernavnet. Det liker vi

God tur videre, greina

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Ikke så alt for ulik deg AJ :)
-
Takk for kaffen og praten
Det blir overnatting på hytta til en kompis på den andre siden av fjorden i natt. Hvor ferden går videre aner jeg ikke ennå, men det blir vel sørover før jeg drar meg østover igjen på lørdag. Tror jeg 

- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Du nevnte at du hadde lyst ut på Vestkapp i forbifarten. Kanskje dagen i morgen ikke er så dum for akkurat det. Nordavind gjør at det ikke akkurat blir temperaturrekord utpå der, men vindretningen holder muligens tåka unna. Men det blir mye vind utpå der!greina skrev: 21 jul 2022, 19:22 Takk for kaffen og pratenDet blir overnatting på hytta til en kompis på den andre siden av fjorden i natt. Hvor ferden går videre aner jeg ikke ennå, men det blir vel sørover før jeg drar meg østover igjen på lørdag. Tror jeg
![]()
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:

Noen likhetstrekk, ja :) .
Utvilsomt kraftigere bart hos greina. Men tror jeg slår ham på skjegglengden...

Regner med at han er noen år yngre enn det jeg er så det vil nok ikke ta lange tiden å ta igjen det forspranget, hvis interessen er til stede

Og som de fleste vet så øker ikke akkurat skjeggveksten med alderen. Så der er jeg nok på taperlaget uansett.
Så en får utnytte muligheten sa lenge man har den... :). Og slik er statusen akkurat nå...:

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
Det ser ut til at regnet holder seg borte fra Vestlandet et par dager (sikkert fordi jeg har med regntøy, hadde det blitt igjen hjemme så hadde det bøttet ned fra dag toDu nevnte at du hadde lyst ut på Vestkapp i forbifarten. Kanskje dagen i morgen ikke er så dum for akkurat det. Nordavind gjør at det ikke akkurat blir temperaturrekord utpå der, men vindretningen holder muligens tåka unna. Men det blir mye vind utpå der!
2022-07-21_edited.jpg

- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Du får vurdere det nærmere når du nærmer deg. Det er høyt og nakent oppe på platået, og den sterke vingen kommer du til å merke godt. Men kanskje ikke før du nærmer deg platået.greina skrev: 21 jul 2022, 20:54Det ser ut til at regnet holder seg borte fra Vestlandet et par dager (sikkert fordi jeg har med regntøy, hadde det blitt igjen hjemme så hadde det bøttet ned fra dag toDu nevnte at du hadde lyst ut på Vestkapp i forbifarten. Kanskje dagen i morgen ikke er så dum for akkurat det. Nordavind gjør at det ikke akkurat blir temperaturrekord utpå der, men vindretningen holder muligens tåka unna. Men det blir mye vind utpå der!
2022-07-21_edited.jpg), så det blir nok en tur i den retningen :)
Da venter vi på bilder i morgen

Slik så det ut i fjor da jeg var der sist:
-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
Slik var været da jeg og flere fra MCsiden.no var på Vestkapp i 2011, helt vindstille og blå himmel.
Magisk og nesten litt andektig, en opplevelse man sent glemmer...:

Magisk og nesten litt andektig, en opplevelse man sent glemmer...:

- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Re: KjellV sin logg. Sommertur 2022 med forumtreff i Bø.
Det pakkes for Forumtreff i Bø, kombinert med årets sommertur. Planen har i lengre tid vært å bruke noen dager på grusveier i Jotunheimen og Valdres med lavvo og fiskestang, kanskje både på tur og retur. Værmeldingene har trøblet det til litt for meg, og jeg er nå litt usikker på rutevalget sørover. Det kommer heftige regnbyger med lyn og torden nordover østlandet ut på dagen i morgen, og det kan være et sjakktrekk å kjøre sørover Vestlandet i morgen. Så kan jeg komme over til Valdres via Lærdal og Tyin i løpet på onsdag, da skal det verste være over.
Finner ut av dette i kveld og morgen tidlig tenker jeg..

Finner ut av dette i kveld og morgen tidlig tenker jeg..

- Audi Mannen
- Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300
God tur. Har du tenkt deg veldig langt sør før ankomst treffet? Er du innafor rekkevidde og fremdeles i Jotunheimen så hekter jeg meg på i løpet av torsdagen.Mulig jeg starter onsdag ettermiddag etter jobb og kjører mot Geiranger for å campe en plass og for å få en tjuvstart og nyte litt mere mc tur.
Yamaha XJR 1300
- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Jeg har plan om å bruke onsdag og torsdag i Jotunheimen og Valdres, mulig jeg beveger ned til Hallingdal på torsdag. Men jeg skal være tydelig på hvor jeg har tanker på overnatting torsdag-fredag i god tid dersom du tenker å campe sammen med meg denne natta. Har studert et fjellområde sør for E7 mellom Gol og Geilo, kanskje det er her jeg havner.. Her er det et nettverk av grusveier som ikke googlebilen har vært. Dette frister litt.Audi Mannen skrev: 15 aug 2022, 21:25 God tur. Har du tenkt deg veldig langt sør før ankomst treffet? Er du innafor rekkevidde og fremdeles i Jotunheimen så hekter jeg meg på i løpet av torsdagen.Mulig jeg starter onsdag ettermiddag etter jobb og kjører mot Geiranger for å campe en plass og for å få en tjuvstart og nyte litt mere mc tur.
Fra Gol til Bø er det omtrent 20 mil.
- Audi Mannen
- Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300
Det høres ut som en god idè, Jeg har pakka ned Thermacell myggjager, så en liten camp i fri mark skal fungere. Bør kanskje pakke ned hengekøye med myggnetting og tarp også da, er ikke sikkert det er lett å finne en stor plass til stort telt der oppe? Været ser bra ut også... enn så lenge.
Yamaha XJR 1300
- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Jeg har med både hengekøye og lavvo. Hengekøyecamping i Hallingdal kan så absolutt bli aktuelt.Audi Mannen skrev: 16 aug 2022, 06:57 Det høres ut som en god idè, Jeg har pakka ned Thermacell myggjager, så en liten camp i fri mark skal fungere. Bør kanskje pakke ned hengekøye med myggnetting og tarp også da, er ikke sikkert det er lett å finne en stor plass til stort telt der oppe? Været ser bra ut også... enn så lenge.
- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Da er jeg på tur. Det blir sørover Vestlandet i dag for å unngå det verste regnet som er på vei nordover. Satser på å kjøre over Tyin i morgen og komme over fjellene bak regnet igjen.
På ferga mot Vestnes nå.
På ferga mot Vestnes nå.

- Tore L
- Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
God tur og kjør forsiktig - vi treffes på Bø :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
- Olav K
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Tør jeg foreslå fjellveien mellom Hemsedal Skisenter og bygda Leveld ovenfor Ål? Her er du over tregrensa, og det er haugevis med muligheter for telting. Og naturen over der er nydelig.kjellv skrev: 15 aug 2022, 21:48 Har studert et fjellområde sør for E7 mellom Gol og Geilo, kanskje det er her jeg havner.. Her er det et nettverk av grusveier som ikke googlebilen har vært. Dette frister litt.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Godt forslag Olav. Jeg har sett denne på kartet uten å tenke så mye mer på den.Olav K skrev:Tør jeg foreslå fjellveien mellom Hemsedal Skisenter og bygda Leveld ovenfor Ål? Her er du over tregrensa, og det er haugevis med muligheter for telting. Og naturen over der er nydelig.kjellv skrev: 15 aug 2022, 21:48 Har studert et fjellområde sør for E7 mellom Gol og Geilo, kanskje det er her jeg havner.. Her er det et nettverk av grusveier som ikke googlebilen har vært. Dette frister litt.
Skal vurdere alternativer i kveld. Regner med jeg skal komme opp i fjellheimen etter at styggeværet har passert i morgen.
Byrkjelo nå.
- Olav K
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Det er en veldig fin tur over der. Kjører (nesten) alltid den vegen når jeg skal østoverkjellv skrev: 16 aug 2022, 15:15Godt forslag Olav. Jeg har sett denne på kartet uten å tenke så mye mer på den.Olav K skrev:Tør jeg foreslå fjellveien mellom Hemsedal Skisenter og bygda Leveld ovenfor Ål? Her er du over tregrensa, og det er haugevis med muligheter for telting. Og naturen over der er nydelig.kjellv skrev: 15 aug 2022, 21:48 Har studert et fjellområde sør for E7 mellom Gol og Geilo, kanskje det er her jeg havner.. Her er det et nettverk av grusveier som ikke googlebilen har vært. Dette frister litt.
Skal vurdere alternativer i kveld. Regner med jeg skal komme opp i fjellheimen etter at styggeværet har passert i morgen.
Byrkjelo nå.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Landa i Lærdal i kveld. Lavvoen er oppe og middag har jeg spist.
Har satt teltet sammen med flere andre motorsyklister, men praten går dårlig her. En fa Tyskland, en fra Italia og to fra Nederland. Har jo prata litt med alle, men praten gikk tungt..

Har satt teltet sammen med flere andre motorsyklister, men praten går dårlig her. En fa Tyskland, en fra Italia og to fra Nederland. Har jo prata litt med alle, men praten gikk tungt..