Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Lasse`s logg: Sykkel på vinterlagring =(

Legg inn av Busa Trond »

lasse_hansen skrev:Hei folkens!!!

Da var jeg endelig tilbake på mcsiden.no, og gud jeg må si jeg har savnet dere alle :thumleft Spesielt er savnet etter sykkelen stort, men den har jo fått en rompe-modifikasjon når jeg henter den ut igjen da :P :p

Grunnen for at jeg ikke har vært tilstede her på en stund er grunnet MASSE jobb, og når jeg har kommet hjem etter arbeid, så har mye av tiden gått til opp pussing av leiligheten våres. Men nå begynner ting å roe seg, virker det ihvertfall som... Så vi får se.
Ja nå er det virkelig lenge siden vi har hørt fra deg, nesten så at nå må det bli vår snart :thumleft .
Ønsker deg et Godt Nytt År :vs

Men bare for og få deg på banen igjen har jeg laget en liten Rørleggerjulequiz til deg :redface

Hvor mange feil er det på dette bilde :D , og hvorfor???????
Finn 3 feil.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
rogg
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Bilde

Noen feil her.... :scratch
Rogg..
Sees på veiene...

SMIA MC

Brukeravatar
Hjernen
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)

Legg inn av Hjernen »

Ikke isolert ferdig, krana øverst til venstre er stengt og varmekablene er på, eller har jordfeilbryter'n slått ut
(rødt lys i boksen til høyre) ??
Godt Nyttår!!
Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Jeg syns det ser fagmessig ut :scratch , men siden han BusaTrond har en finger med her, så er det nok bare rør :vs
Godt Nytt Tickke-år Lasse, ække lenge igjen nå :thumleft

Brukeravatar
Busa Trond

Legg inn av Busa Trond »

:vs

Da er det nok på tide og blåse av Rørleggerjulequizen.
Det kom ikke inn noen riktige svar, det var ikke mange svar i det heltatt :-k . Men da er det på tide og komme med svaret, og røpe at årets vinner hadde vunnet ei uke på et flott hotell i Spania :D

1. Premie.jpg

Ser den at dette veldig bransje orientert, men passer bra for Lasse :prf . Bilde er tatt i fjor i ei boligblokk på Ringeriket som var bygget ca 1960. Jeg fikk beskjed om og bytte ut ventilen, og bare smalt inn en ny. Dem ringte etter noen dager igjen og fortalte at det ikke hadde blitt noen merkbar forbedring. Etter noen e-post fant jeg ut at den hadde vært montert feil fra den var ny :scratch . Dem har levd med en dårlig varmtvanns løsning i over 50 år, helt utrolig. Men nå er det bygget om, og her er svaret :yeyeye

2013-01-08090935_zps97f4c858.jpg
Svar: Som du ser av bilde her som er fasiten var varmtvann sirkulasjon koblet helt fordømt.

ArcticTiger skrev:Jeg syns det ser fagmessig ut :scratch , men siden han BusaTrond har en finger med her, så er det nok bare rør :vs
Eller som dem sier, det eneste som var tett etter rørleggeren det var kloakken :D
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Legg inn av lasse_hansen »

Da var det på tide å titte innom mcsiden igjen vel.. Nå var det endelg helg, snøen faller ned utenfor vinduet. Og savnet etter Z1000 er STORT omdagene... hehe.
Men "heldigvis" er det mye å gjøre på jobben omdagene, så får jo noe annet å tenke på.. Og igår fant jeg ut, eller jeg trur jeg har en vannlekasje på stikkledningen inn til huset... Så til uka blir det å dra opp på kommunen å se om dem har tegninger på hvor evt stikkledningen kan ligge hen... Kanskje jeg får vite hvor utvendigstoppekran er også.. :scratch

Satt forresten her omdagen og satt sammen noen bilder av sykklene jeg har hatt, og den jeg har den dag idag. Håper det er et fint plaster på såret for at jeg har vært fraværende her på forumet en stund :P :p
Motorsykler (jpeg) kopi.jpg

Brukeravatar
lasse_hansen

Godt nyttår forresten folkens, og beklager til BusaTrond, så ikke quizen føre nå jeg. Litt seint ute, eller kan jeg svare nå (Jeg LOVER, har ikke sett på fasiten) :yeyeye Kan jeg forsatt vinne syden tur? :knegg

Brukeravatar
Busa Trond

Legg inn av Busa Trond »

lasse_hansen skrev:Godt nyttår forresten folkens, og beklager til BusaTrond, så ikke quizen føre nå jeg. Litt seint ute, eller kan jeg svare nå (Jeg LOVER, har ikke sett på fasiten) :yeyeye Kan jeg forsatt vinne syden tur? :knegg
Jaja... siden du ikke har sett fasiten enda er det lov å prøve seg. Kommer det et riktig svar, skal jeg sjekke om det er noen restplasser igjen.

Men du må være rask, det ser ut til at det er bare en plass igjen på et firemannsrom, men da må du være villig til og dele seng :vs Uvist hvor lenge denne plassen er ledig :-)å
restplass.jpg

Brukeravatar
lasse_hansen

er det de jeg skal dele seng med??? :prf Kan du ikke bare bestille den sengen da, så skal du få svaret... :P :p

Brukeravatar
lasse_hansen

Hmm, nå idag hjem ifra jobb lyste sola opp verden rundt meg. Og veibanen var fri for vann og slaps.. Da slo tanken meg, JEG SAVNER Z1000èn MIN!! :prop:

Ser frem til sommeren, mc-kjøring, treffe enda flere mcìster, turer :prf

Brukeravatar
lasse_hansen

Hei igjen folkens!

Har sikkert vært oppe før dette her, men hvordan er det med å bestille plastikk deler til mc ifra utlandet, USA og slikt? Har en ting jeg vurderer å bestille til sykkelen. Og denne delen kommer på rundt 1200 norske kroner... Kommer toll og slikt i tillegg der da? Noen som vet?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

lasse_hansen skrev:Hei igjen folkens!

Har sikkert vært oppe før dette her, men hvordan er det med å bestille plastikk deler til mc ifra utlandet, USA og slikt? Har en ting jeg vurderer å bestille til sykkelen. Og denne delen kommer på rundt 1200 norske kroner... Kommer toll og slikt i tillegg der da? Noen som vet?
Meget stor sannsynlighet for at norsk moms og tollbehandlingsgebyr kommer i tillegg (norsk moms på varer over kr. 200,- ...), med mindre du greier å få lurt selger til å krysse av på "Gift" på tag'en og/eller sette verdien langt under salgsprisen...
Neppe tollavgift. Er ingen toll på slike deler som dette, så vidt jeg kjenner til..
Tollbehandlingsbegyret tar en stor del av kaka i enkelte tilfeller. Spesielt hvis Tollpost Globe har fått oppdrag med å frakte varen og gjør toll"service"-oppdraget for deg... :-)å
Har dårlig erfaring med nettopp dem... :evil

Brukeravatar
lasse_hansen

Har nettopp sendt mail til Alf Graarud og hørt om dem kan skaffe det. Så får vi se til hvilken pris :yeyeye

TheHaughom
Motorsykkelen din: KTM

Legg inn av TheHaughom »

AJ skrev:
lasse_hansen skrev:Hei igjen folkens!

Meget stor sannsynlighet for at norsk moms og tollbehandlingsgebyr kommer i tillegg (norsk moms på varer over kr. 200,- ...), med mindre du greier å få lurt selger til å krysse av på "Gift" på tag'en og/eller sette verdien langt under salgsprisen...
Neppe tollavgift. Er ingen toll på slike deler som dette, så vidt jeg kjenner til..
Tollbehandlingsbegyret tar en stor del av kaka i enkelte tilfeller. Spesielt hvis Tollpost Globe har fått oppdrag med å frakte varen og gjør toll"service"-oppdraget for deg... :-)å
Har dårlig erfaring med nettopp dem... :evil
Så lenge delene er Kawa-grønn burde vel Tollpost Globe la det passere uten toll og MVA 8)
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
lasse_hansen

Har nå fått bestilt meg ny hugger til z1000 sxèn.. Bestilte den gjennom Graarud, min lokale mc sjappe... Ble faktisk ikke noe dyrere enn om jeg hadde bestilt den selv på nettet ifra utlandet.. Legger ved bilde av den jeg bestilte
z1000sx hugger.jpg

Svar