Kant'1ns kjøreblogg- Reisen til veiens ende

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Til Lysebotn for å ta seg en is.

Legg inn av ojda »

Se der har gutten kommet seg inn i sitt "Gamle fortellermodus" igjen ja, veldig bra :thumleft

Flott fortalt og mye flotte bilder (Jeg falt spesiellt for ett her og jeg, men sier ikke hvem) :[-(

Håper isen smakte, det ble jo tross alt 666,6 mil for å hente den :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Til Lysebotn for å ta seg en is.

Legg inn av Kawagutten »

Bra rapport ja og måtte le litt når jeg så Speeden nede ved vannkanten i den parken på Setesdal.Tenkte på det samme da jeg stoppet der når jeg var på vei til Norgestreffet men tok meg ikke tid til det så parkerte ved skiltet i bakgrunn hehe
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Til Lysebotn for å ta seg en is.

Legg inn av LordShaft »

Hahahaha :lol :lol Jordslag i fisen. Takk, den blir jeg å bruke fra nå av :lol

Å en annen ting, som skremmer meg langt mer enn den telleren din. Er at du skriver dette fra hukommelsen. Du har ikke vært inne å sjekket navnet på et av stedene. Du bare skriver fra autismen din :P :p :P :p

Strålende skrevet, fantastiske bilder å velkommen på rett kjøl igjen. Dette var snop å lese med noe godt i glasset.

Det er første gang jeg har sett deg tatt så mye bilder på tur, har du litt feber? :scratch

Å uansett så misunnelig jeg er, så unner jeg deg denne turen så mye som du har gått glipp av etter vi kom hjem fra tur. Suss i panna. Trøst deg med at vi skal ha en tur til av samme sort. Men da legger vi inn en overnatting eller to der nede. Det er mye fint vær i september og oktober også må du huske :thumleft

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Til Lysebotn for å ta seg en is.

Legg inn av Tommas »

Rett og slett skikkelig bra! Bilder og ord i skjønn forening.

Jordslag uttrykket skal arkiveres for senere bruk :lol

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Til Lysebotn for å ta seg en is.

Legg inn av L-NA »

God underholdning for en stakker som sitter på Jobb og synest synd på seg sjølv....(uten grunn) Flotte bilder og flott raport :thumleft
Klok Bestemor du har....forresten :-) :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Til Lysebotn for å ta seg en is.

Legg inn av Bjerknez »

Kan jo ikke si annet enn at jeg misunner sandkassa di onkel :redface
Merker jeg begynner å bli mektig lei flate Østfoldveier nå... :-k

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Til Lysebotn for å ta seg en is.

Legg inn av Olav K »

Takk alle sammen, for fine kommentarer sålangt,

@Ojda: Det var ikke så mye å tilføre etter at Lord'n hadde skrevet et slikt mektig epos om De Fantastiske Fire på tur i Europa. Men jeg har noe på gang, men blei satt litt tilbake da jeg glemte nettbrettet mitt igjen på et dumt sted. Det er dog på vei hjem nå... :prf

@Kawagutten: Det var ikke noen tvil, her skulle jeg utpå og ta meg en fem-minutter, og det kommer jeg til å gjøre heretter når jeg turer i Setesdalen :thumleft Fin plass

@Elolz: Takk for det.. kan love at det var en knallbra tur :thumleft (for meg - på min måte... regner med at det finnes noen som ikke ser gleden i å gladgasse 12 timer i strekk... :-)å

@ Lordshaft: Blei tatt litt bilder igår ja, men ingen feber :redface ... jobber med meg selv for å bli flinkere til å stoppe og knipse... men du (som en av svært få) vet jo hvordan herpesen klør i gass-hånda mi.. så ikke aaaalltid så lett å stoppe når man har kommet i siget. Burde hatt minst ti stopp til igår for å knipse i fineværet. Men det ER lettere å stoppe når man kjører aleine..helt klart

@Tommas: Takk for det.. kjekt dere leser, setter pris på, OG kommenterer :prf

@L-NA: Jeg vet endel om hvordan det er å sitte på jobb og drømme seg hjem til familie og ikke minst MCen. Har hatt ett antall tunge dager ute på havet, men det kan man ta igjen når man er hjemme og sola skinner en tirsdag.... andre er på jobb, mens vi kan ture på som vi vil :D

@Bjerkenez: Ja jeg er nokså priviligert mtp på fine MC veier og natur. Jeg har nok vært veldig snill i mitt forrige liv som blei gjenfødt på vestlandet :knegg

Edit: Skrivefeil
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Til Lysebotn for å ta seg en is.

Legg inn av L-NA »

Olav K skrev:T
@L-NA: Jeg vet endel om hvordan det er å sitte på jobb og drømme seg hjem til familie og ikke minst MCen. Har hatt ett antall tunge dager ute på havet, men det kan man ta igjen når man er hjemme og sola skinner en tirsdag.... andre er på jobb, mens vi kan ture på som vi vil :D
l
Blir nok veeeeeldig feil av meg å klage over å være på Jobb, har det jo fantastisk fint på da, laaaange friturer og greier.....men som den "Gode Normann" Jeg er så klager en jo litt for å holde tradisjonen i hevd.. :redface

Men Jeg må si at jeg har (dessverre) veldig sansen for den formen for kjøring som denne siste turen din...12 -14- 16 timer i salen på en dag "berre lækkert"...
Etter at jeg kjøpte Guzzi, ble dette noe jeg som bare ble morsommere og morsomere. Lengste turen på en dag ble 17 timer fra Sandnessjøen og hjem :-)
Hadde jeg blitt spurt om å kjøre tilbake neste dag, hadde jeg glist, startet opp Twin`n, og valgt lengste rute med mest mulig hårnål svinger :prop: :prop: :D :D :D ...bare må ha det... :-)å :-)å

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Til Lysebotn for å ta seg en is.

Legg inn av Olav K »

@L-NA
alt til sin tid, for å få bukt med en kjørefeber som mangler sidestykke er en slik tur perfekt , for meg.
Men engang (snart) ser jeg fram til en "rusletur" i samme området, null stress og få med meg ting jeg normalt bare gladgasser forbi :thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Til Lysebotn for å ta seg en is.

Legg inn av LordShaft »

Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver her LNA. Jeg tror dette kommer av at du finner din sykkel.
Det spiller forsåvidt ikke noen rolle hvilket segment du kjører i, men når du treffer den spikeren på hodet i forhold til sykkelvalg så er dette noe alle vil trives langt mere med.

For min egen del var det noe magisk å kjenne at det var ikke vondt noe sted som satt begrensninger for hvor langt jeg kunne kjøre

Note4

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Til Lysebotn for å ta seg en is.

Legg inn av Olav K »

Ettersom Speedy nærmer seg 20000 kjørte kilometer, skulle jeg hatt en service.. hovedservice sådann.
Mailet Eurospeed i Glava (det er bare noen få mil ekstra i forhold til AGM i Særp) men tror du ikke at den stakkars fyren (Roger) som har jobbet seg nesten fordervet med å flytte firmaet fra Karlstad til Glava,... og deretter prøvd å jobbe opp et miljø rundt bedriften, opplevde at eiendommen brant ned til grunnen natt til søndag? :sorry
http://nwt.se/arvika/2015/08/23/gammalt ... n-ner-till" onclick="window.open(this.href);return false;
Så ingen Sveatur på meg for å ta en "harryservice" til en billig penge. :sorry :sorry

Kanskje sjekke med Classic i Sem i stedet? :-k
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Til Lysebotn for å ta seg en is.

Legg inn av ojda »

Olav K skrev:Ettersom Speedy nærmer seg 20000 kjørte kilometer, skulle jeg hatt en service.. hovedservice sådann.
Mailet Eurospeed i Glava (det er bare noen få mil ekstra i forhold til AGM i Særp) men tror du ikke at den stakkars fyren (Roger) som har jobbet seg nesten fordervet med å flytte firmaet fra Karlstad til Glava,... og deretter prøvd å jobbe opp et miljø rundt bedriften, opplevde at eiendommen brant ned til grunnen natt til søndag? :sorry
http://nwt.se/arvika/2015/08/23/gammalt ... n-ner-till" onclick="window.open(this.href);return false;
Så ingen Sveatur på meg for å ta en "harryservice" til en billig penge. :sorry :sorry

Kanskje sjekke med Classic i Sem i stedet? :-k
Ja, jeg så det heromdagen. Jævelig trist, men han gir seg vel ikke :-)å
Var på servise med min hos Graarud heromdagen, og fikk hakeslepp når jeg skulle betale regningen :-k
Det ble vel sånn litt mer en halvparten av hva jeg hadde regnet med :prf Resten gikk med på Systembolaget :lol Kan jo være værdt å sende han Alf en mail :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Til Lysebotn for å ta seg en is.

Legg inn av Olav K »

:[-X :[-X
Elolz skrev:Sånn for å dra den videre fra en an tråd innpå her, perfekt timing å bytte den ut med en 1290 SuperDuke R? :erte :knegg Tenk så beleilig å bare svippe rett bortom Ride istedenfor, 2 sylindre, 251cc og 45HK ekstra. :yeyeye
:[-X :[-X

:-# :x dette er ikke sunt for meg å lese... men jeg tipper at Tommas fikk kloa i demoen til MC-deler, så det "røverkjøpet" er allerede tatt. :-)å
Og at det er praktisk å ha servicmuligheter i Bergen er det ingen tvil om.
Det ser desverre ut til å drøye med å få en Triumph-forhandler tilbake til verdens beste by.
Så jeg får tåle å dra østover en gang i blandt med Speed'en min.
Hos AGM skulle de ha mellom 7- og 10000 for 20000 servicen. Mulig man kan spare noen tusenlapper i Sveariket, jeg har sendt en prisforespørsel til Triumph i Gøteborg også. Og uansett.. jeg må jo kjøre ett par dager tur retur for denne servicen uansett. Særp eller Gøta.. same same :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Til Lysebotn for å ta seg en is.

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev::[-X :[-X
Elolz skrev:Sånn for å dra den videre fra en an tråd innpå her, perfekt timing å bytte den ut med en 1290 SuperDuke R? :erte :knegg Tenk så beleilig å bare svippe rett bortom Ride istedenfor, 2 sylindre, 251cc og 45HK ekstra. :yeyeye
:[-X :[-X

:-# :x dette er ikke sunt for meg å lese... men jeg tipper at Tommas fikk kloa i demoen til MC-deler, så det "røverkjøpet" er allerede tatt. :-)å
Og at det er praktisk å ha servicmuligheter i Bergen er det ingen tvil om.
Det ser desverre ut til å drøye med å få en Triumph-forhandler tilbake til verdens beste by.
Så jeg får tåle å dra østover en gang i blandt med Speed'en min.
Hos AGM skulle de ha mellom 7- og 10000 for 20000 servicen. Mulig man kan spare noen tusenlapper i Sveariket, jeg har sendt en prisforespørsel til Triumph i Gøteborg også. Og uansett.. jeg må jo kjøre ett par dager tur retur for denne servicen uansett. Særp eller Gøta.. same same :knegg
Hovedservice på Street'en kostet 4.500,- hos Triumph i Glava hvis jeg ikke husker helt feil. Hvis ventiljustering måtte til så skulle jeg bare slenge på en arbeidstime. Verdt å høre med de vertfall...

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Til Lysebotn for å ta seg en is.

Legg inn av mortenolb »

Bjerknez skrev: Hovedservice på Street'en kostet 4.500,- hos Triumph i Glava hvis jeg ikke husker helt feil. Hvis ventiljustering måtte til så skulle jeg bare slenge på en arbeidstime. Verdt å høre med de vertfall...
Les noen poster tilbake..

Svar