Hva er den beste sykkelen?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:
En ting jeg legger merke til er mange som sverger til andre typer sykkel enn R og sport sier det er så farlig å utrygt å kjøre i 200. Er muligens derfor man gjør de valgene man gjør. Jeg kjørte til Penemunde i helgen ca 160 mil på ab og stort sett med marsjfart mellom 180 og 200km/t. Kan ikke si jeg var så veldig redd eller utrygg. Hadde jeg ikke likt å kjøre i over 120 så hadde jeg sikkert kjøpt en annen bil - og en annen sykkel
Da har du misforstått meg i alle fall. Har ingen problemer med å stole på sykkelen i 200km/t. Dagens sykler er helt fantastiske, med alskens sikkerhet og tekniske dupeditter. Heller tviler jeg ikke på egne ferdigheter.
Det jeg er redd for er i hovedsak tre ting.

1.Andre idioter som finnes på veien.
2.Politiet som kan gjøre slik at jeg ikke får kjøre sykkel på svært lenge.
3.Myndighetene som vil gjøre slik at jeg aldri får kjøre sykkel mer.

En siste ting som ikke har med noen av tingene å gjøre, er at der jeg helst liker å kjøre motorsykkel har man aldri behov for disse hastighetene likevel.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av jhn »

JohnnyTh skrev: En ting jeg legger merke til er mange som sverger til andre typer sykkel enn R og sport sier det er så farlig å utrygt å kjøre i 200. Er muligens derfor man gjør de valgene man gjør. Jeg kjørte til Penemunde i helgen ca 160 mil på ab og stort sett med marsjfart mellom 180 og 200km/t. Kan ikke si jeg var så veldig redd eller utrygg. Hadde jeg ikke likt å kjøre i over 120 så hadde jeg sikkert kjøpt en annen bil - og en annen sykkel
De som sier dette tenker sikkert ikke på AB ... de fleste har nok ikke kjørt der og tenker sikkert på de veiene de vanligvis kjører, og der er det gjerne litt farlig og utrygt å kjøre i 200.
Hvis alle hadde hatt AB så langt fremme i pannebrasken som du har, hadde det nok vært flere høyfartsturere her i landet, og færre slike utsagn.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Kawagutten »

,
Sist redigert av Kawagutten den 03 mar 2014, 06:03, redigert 1 gang totalt.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

Kawagutten skrev:jeg kan be folk hit til tur eller hastighetstur så kan folk bestemme selv hva de vil :-)
Nå skjønte jeg ikke helt hva du mener :-k

Når det gjelder hastigheter så bør jo det stå i forhold til veien. Har kjørt på veier i 50 der jeg har vært mer redd enn på autobahn i 200km/t.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:
En ting jeg legger merke til er mange som sverger til andre typer sykkel enn R og sport sier det er så farlig å utrygt å kjøre i 200. Er muligens derfor man gjør de valgene man gjør. Jeg kjørte til Penemunde i helgen ca 160 mil på ab og stort sett med marsjfart mellom 180 og 200km/t. Kan ikke si jeg var så veldig redd eller utrygg. Hadde jeg ikke likt å kjøre i over 120 så hadde jeg sikkert kjøpt en annen bil - og en annen sykkel
Da har du misforstått meg i alle fall. Har ingen problemer med å stole på sykkelen i 200km/t. Dagens sykler er helt fantastiske, med alskens sikkerhet og tekniske dupeditter. Heller tviler jeg ikke på egne ferdigheter.
Det jeg er redd for er i hovedsak tre ting.

1.Andre idioter som finnes på veien.
2.Politiet som kan gjøre slik at jeg ikke får kjøre sykkel på svært lenge.
3.Myndighetene som vil gjøre slik at jeg aldri får kjøre sykkel mer.

En siste ting som ikke har med noen av tingene å gjøre, er at der jeg helst liker å kjøre motorsykkel har man aldri behov for disse hastighetene likevel.
Kjør der det er lovlig så slipper du å tenke på politi og myndighet. Og velger man vei og tidspunkt litt smart så slipper man så mange andre idioter og.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Kawagutten »

.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:
JohnnyTh skrev:
En ting jeg legger merke til er mange som sverger til andre typer sykkel enn R og sport sier det er så farlig å utrygt å kjøre i 200. Er muligens derfor man gjør de valgene man gjør. Jeg kjørte til Penemunde i helgen ca 160 mil på ab og stort sett med marsjfart mellom 180 og 200km/t. Kan ikke si jeg var så veldig redd eller utrygg. Hadde jeg ikke likt å kjøre i over 120 så hadde jeg sikkert kjøpt en annen bil - og en annen sykkel
Da har du misforstått meg i alle fall. Har ingen problemer med å stole på sykkelen i 200km/t. Dagens sykler er helt fantastiske, med alskens sikkerhet og tekniske dupeditter. Heller tviler jeg ikke på egne ferdigheter.
Det jeg er redd for er i hovedsak tre ting.

1.Andre idioter som finnes på veien.
2.Politiet som kan gjøre slik at jeg ikke får kjøre sykkel på svært lenge.
3.Myndighetene som vil gjøre slik at jeg aldri får kjøre sykkel mer.

En siste ting som ikke har med noen av tingene å gjøre, er at der jeg helst liker å kjøre motorsykkel har man aldri behov for disse hastighetene likevel.
Kjør der det er lovlig så slipper du å tenke på politi og myndighet. Og velger man vei og tidspunkt litt smart så slipper man så mange andre idioter og.
Nettopp :prf
Og da er vi tilbake til der jeg var tidligere......hvor ofte i løpet av en sesong klarer de fleste av oss å oppfylle de to kravene dine.
Nei....topphastighet er den desidert minst benyttede egenskapen til en sykkel.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Kawagutten »

Og da er vi tilbake til der jeg var tidligere......hvor ofte i løpet av en sesong klarer de fleste av oss å oppfylle de to kravene dine.
Nei....topphastighet er den desidert minst benyttede egenskapen til en sykkel.

det kommer an på om du har muligheten eller ikke.
Om du tørr eller ikke vil.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av SuperMorten »

Toppfart er i mine øyne helt uinteressant. Det store flertall av kjørende i dag opplever aldri toppfart på dagens kjøretøy, enten det er på 2 eller 4 hjul, bortsett fra en og annen bonde med ny traktor.


Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7013
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Jompa »

SuperMorten skrev:Toppfart er i mine øyne helt uinteressant. Det store flertall av kjørende i dag opplever aldri toppfart på dagens kjøretøy, enten det er på 2 eller 4 hjul, bortsett fra en og annen bonde med ny traktor.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hva med mopedister, lettmotorsyklister, førere av lastebiler og vogntog.
Riktignok ikke flertallet av trafikkanter, men en gansle stor andel allikevel.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2751
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av simpson »

SuperMorten skrev:Toppfart er i mine øyne helt uinteressant. Det store flertall av kjørende i dag opplever aldri toppfart på dagens kjøretøy, enten det er på 2 eller 4 hjul, bortsett fra en og annen bonde med ny traktor.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hører kanskje ikke til flertallet, men har alltid testet toppfart på alt jeg har/har hatt med motor.
Opptil flere ganger pr. år....... :knegg

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Kawagutten »

simpson skrev:
SuperMorten skrev:Toppfart er i mine øyne helt uinteressant. Det store flertall av kjørende i dag opplever aldri toppfart på dagens kjøretøy, enten det er på 2 eller 4 hjul, bortsett fra en og annen bonde med ny traktor.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hører kanskje ikke til flertallet, men har alltid testet toppfart på alt jeg har/har hatt med motor.
Opptil flere ganger pr. år....... :knegg
Det trodde jeg alle gjorde men ikke ville si det :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

Kawagutten skrev:Og da er vi tilbake til der jeg var tidligere......hvor ofte i løpet av en sesong klarer de fleste av oss å oppfylle de to kravene dine.
Nei....topphastighet er den desidert minst benyttede egenskapen til en sykkel.

det kommer an på om du har muligheten eller ikke.
Om du tørr eller ikke vil.
Ikke enig. Som tidligere sagt så har jeg oftere topphastighet enn jeg krysser ørkener og elver. At man trenger over 300km/t vil jeg ikke påstå. Men er jo deilig å kunne ta en transportetappe nedover Europa der man kan holde en behaglig fart mellom 160 og 200km/t. Er jo ikke alle som har så veldig lyst til å kjøre tog hele tiden.

Hvis man bare skal kjøre rundt i Norge så forstår jeg det, men hvis man tar en eller tre Europaturer i året så blir det ganske mange timer i disse hastighetene.

Jeg er sikkert en dinosaur. Denne diskusjonen hadde man aldri sett på åtti og nittitallet, da skulle det forttest mulig. Ingen hadde da sagt at man er fornøyd med en sykkel med lav toppfart. Selv om det i noens øyner ikke er så ofte, så er det gøy å vite at man kan.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

SuperMorten skrev:Toppfart er i mine øyne helt uinteressant. Det store flertall av kjørende i dag opplever aldri toppfart på dagens kjøretøy, enten det er på 2 eller 4 hjul, bortsett fra en og annen bonde med ny traktor.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Traktoren min har toppfart på 18km/t. Har hatt det på den en gang og det var skremmende! :roll
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

Hvor fort mener dere en sykkel må gå da? 120km/t, 140km/t, 170km/t, 200km/t?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Svar