Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Dykkeren skrev:iPhone har perfekte løsninger til GPS. Spander på deg Navigon app´en (jeg liker den best) eller TomTom (er sikkert noen rimeligere løsninger også). Navigon er super både til navigering og ruteplanlegging. Har brukt det programmet siden det kom på markedet til iPhone. Virker også å iPad (hvis du har gps, dvs. mobilnett på den).
Joda, er klar over det. Pleier å bruke TomTom appen. Jeg tenkte mer på at jeg ikke gadd å tenke så mye på selve brakettløsningen etc. Tror den blir like lite brukt som GPS'en jeg har i bilen. Så og si aldri :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Har ikke vurdert rumpetaske til lydopptakeren din? Jeg har kriega sin, å den er helt fantastisk. Slipper du å ha ryggsekk på deg.

Note 4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Har ikke vurdert rumpetaske til lydopptakeren din? Jeg har kriega sin, å den er helt fantastisk. Slipper du å ha ryggsekk på deg.

Note 4
Jo, det er vel egentlig den eneste løsningen egentlig... Uansett så må den være festet til ryggen på et slags vis og da er det vel kanskje en rumpetaske som er mest diskret...

Brukeravatar
Tonys
Innlegg: 317
Registrert: 30 okt 2014, 20:19
Motorsykkelen din: Yamaha mt-10
Sted: Tønsberg

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Tonys »

Kom på hvor jeg hadde sett en slik triumph før
[video]https://m.youtube.com/watch?v=F5FEj9U-CJM[/video]
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Tonys skrev:Kom på hvor jeg hadde sett en slik triumph før
[video]https://m.youtube.com/watch?v=F5FEj9U-CJM[/video]
Kult :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Bjerknez skrev:
LordShaft skrev:Har ikke vurdert rumpetaske til lydopptakeren din? Jeg har kriega sin, å den er helt fantastisk. Slipper du å ha ryggsekk på deg.

Note 4
Jo, det er vel egentlig den eneste løsningen egentlig... Uansett så må den være festet til ryggen på et slags vis og da er det vel kanskje en rumpetaske som er mest diskret...
Ja jeg har en slik.... Brukt den til å ha mobil, penger, snus og litt småtteri.... Akkurat passe stor, men ikke så stor at den er for pregende....
Samt så klipser du den bare rundt livet, er vanntett og er helt super til sitt bruk.
Jeg kjøpte denne for at jeg ikke hadde innerlommer på skinndressen min før. Nå blir den brukt til mic å gopro dingser

Note 4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sv: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:
Bjerknez skrev:
LordShaft skrev:Har ikke vurdert rumpetaske til lydopptakeren din? Jeg har kriega sin, å den er helt fantastisk. Slipper du å ha ryggsekk på deg.

Note 4
Jo, det er vel egentlig den eneste løsningen egentlig... Uansett så må den være festet til ryggen på et slags vis og da er det vel kanskje en rumpetaske som er mest diskret...
Ja jeg har en slik.... Brukt den til å ha mobil, penger, snus og litt småtteri.... Akkurat passe stor, men ikke så stor at den er for pregende....
Samt så klipser du den bare rundt livet, er vanntett og er helt super til sitt bruk.
Jeg kjøpte denne for at jeg ikke hadde innerlommer på skinndressen min før. Nå blir den brukt til mic å gopro dingser

Note 4
Skal se om jeg finner meg en passende rumpetaske til å plassere mikrofonen i. Trenger vel strengt tatt ikke noe fra Kriega til dyre penger her, men den bør jo være vanntett...

I dag får jeg også mest sannsynlig resten av Kriega veskene jeg har bestillt så da blir det prøvepakking. Skal også se om jeg får satt inn sykkelen i kjelleren i dag, slik at jeg kan stå der og kose meg :roll

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Dette problemet hadde jeg også :lol
Finn en som er vanntett og har litt plass... Helt håpløst. De fleste er i skinn og tar inn vann som en sil.
Derfor ble valget rimelig enkelt når jeg kom over kriega sin. Men klart, finner du noe billig andre plasser så gi en lyd. Greit å vite.

Prøvepakking er viktig. Samme er bilder av resultatet... Hint hint

Note 4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Dette problemet hadde jeg også :lol
Finn en som er vanntett og har litt plass... Helt håpløst. De fleste er i skinn og tar inn vann som en sil.
Derfor ble valget rimelig enkelt når jeg kom over kriega sin. Men klart, finner du noe billig andre plasser så gi en lyd. Greit å vite.

Prøvepakking er viktig. Samme er bilder av resultatet... Hint hint

Note 4
Kan nok hende jeg prøver en liten prøvepakking i kveld og legger ut bilde, men først, er det middagslur :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Da har jeg drvet med litt prøvepakking av Kriega veskene og det ser ut til at jeg har plass i massevis :thumleft

I den ene US10 vesken: To par sko + toalettsaker
I den andre US10 vesken: T-skjorter, Boxere og sokker. 5stk av hver. Litt plass til overs til småting.
I US30 vesken: tre par med olabukser, en penbukse, 3 gensere og en dressjakke, samt ett par penskjorter.
I US20 vesken: Denne har jeg for det meste fylt opp med papir for å illustrere, men her kan jeg putte ting jeg evt. handler på veien og eller andre ting jeg ikke helt hat tenkt så mye på. Ser for meg kjedespray, regntett overtrekk til kjøredressen og diverse andre ting.

I tankvesken som er en Givi XS308 så har jeg alt av tekniske duppeditter som GPS/iPad/iPhone/Batteribanker/Ladere/Hjelmkamera/fotoapparat/kaffekanne etc.

Under er et bilde av Kriega veskene ferdig satt sammen:
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Ved siden av veskekjøpet over så sitter jeg å lurer på om jeg skal bestille meg et sett med dekk til Street'en. På våt vei kjører jeg uansett pent og langt i fra sykkelens/dekkenes smertegrense, men på tørr asfalt kommer jeg nok til å bli mer aktiv, selv om jeg nok ikke klarer å tyne sykkelen/dekkene til maksgrensen.

Det viktigste for meg er to ting og disse er også veldig selvmotsigende, men prioritet nr. 1 er grep på tørr asfalt da det er på tørr asfalt jeg stort sett kommer til å kjøre. Vertfall aktivt.

Det har jo vært mye skriverier i positiv grad rundt Mihelin Pilot Road 4 og Pilot Power 3. Er det disse to som ligger i tet når det kommer til mc dekk? Hvilke av disse to er best på tørr asfalt med tanke på grep i sving?

Tips om andre gode dekk som presterer på tørt føre mottas også :thumleft

Har vert snakk om dekk tidligere i denne tråden, men ønsker å ta opp diskusjonen rundt dette igjen da jeg kanskje får belyst noen punkter samt kanskje også får flere meldemmer med erfaringer som bidrar :thumleft

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Tommas »

Jeg har tidligere år prioritert godt grep på våt vei, med baktanken at jeg aldri har problemer med grepet på tørr vei.
Mao selv de dekkene som sitter godt/bedre på vått gir meg ikke problemer på tørt.

Det har vært med aktiv kjøring i mine øyne (selvsagt innenfor angitte fartsgrenser og regler...), men jeg ser jo på enkelte bilder at noen bruker dekkenes flate mer enn meg :-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Tommas skrev:Jeg har tidligere år prioritert godt grep på våt vei, med baktanken at jeg aldri har problemer med grepet på tørr vei.
Mao selv de dekkene som sitter godt/bedre på vått gir meg ikke problemer på tørt.

Det har vært med aktiv kjøring i mine øyne (selvsagt innenfor angitte fartsgrenser og regler...), men jeg ser jo på enkelte bilder at noen bruker dekkenes flate mer enn meg :-)
Jeg ser argumentet ditt her...

Slik jeg kjører så vil vel kanskje de fleste dekk tåle mine svinger på tørre veier, hehe.
Men på våt vei føler jeg at jeg uansett kjører laaangt under dekkenes/sykkelens yttergrenser. Det er på tørr asfalt jeg som de fleste andre er mer sktiv og det er da jeg vil ha best mulig grep. Så derfor er jeg nok på utkikk etter dekk som fungerer best på tørt føre. Altså uten at jeg trenger å bytte for hver 3.000km.

Det er sikkert nevnt før, men er Pilot Power 3 og Pilot Road 4 omtrent like slitesterke? Altså med tanke på hvor langt man kan kjøre på disse før de ikke er lovlige?

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Cutless »

Pilot road 4 er nok mer slitesterke - ihvertfall ifølge produsenten...

Interessant tema dette egentlig. Det blir jo kompromisser som alt annet. En ting er jo å kjøre pent i svingene når det regner, men hva med nødbremsing? Hvis du kommer til en situasjon der du ligger i 80 i 80-sonen og du må bråbremse i regnvær så er det vel greit å ha et par dekk som er god på våt vei?


Og nå som du har fult Kriega-kitt som er vanntett så er du jo nødt til å kjøre når det regner ;-)

Edit: Gratulerer med 100 sider på bloggen din forresten :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Pilot road 4 er nok mer slitesterke - ihvertfall ifølge produsenten...

Interessant tema dette egentlig. Det blir jo kompromisser som alt annet. En ting er jo å kjøre pent i svingene når det regner, men hva med nødbremsing? Hvis du kommer til en situasjon der du ligger i 80 i 80-sonen og du må bråbremse i regnvær så er det vel greit å ha et par dekk som er god på våt vei?


Og nå som du har fult Kriega-kitt som er vanntett så er du jo nødt til å kjøre når det regner ;-)

Edit: Gratulerer med 100 sider på bloggen din forresten :thumleft
Joda... ser argumentet ditt, selv om jeg ikke tror at Kriega veskene er det som gjør at jeg kommer til å kjøre i vått vær, hehe. Ser også argumentet med nødbremsing...

Men de gangene jeg har vert nærmest ulykke elelr ubehagelige situasjoner så langt er på tørr asfalt (evt. tørr asvalt med grus) og jeg ser for meg at det er der jeg trenger egenskapene. Jeg kjører nok 90% på mer eller mindre tørr asfalt i løpet av sesongen og de få dagene det er skikkelig vått er jeg nom mest sannsynlig hjemme i sofaen.

Pilot Road 4 høres kanskje ut som det beste allround dekket, mens Pilot Power 3 kanskje er hakket vassere på tørr asfalt...
Ikke lett dette, hehe.

Ja se der ja! 100 sider gitt... :bb_p:

Svar