Joda, er klar over det. Pleier å bruke TomTom appen. Jeg tenkte mer på at jeg ikke gadd å tenke så mye på selve brakettløsningen etc. Tror den blir like lite brukt som GPS'en jeg har i bilen. Så og si aldriDykkeren skrev:iPhone har perfekte løsninger til GPS. Spander på deg Navigon app´en (jeg liker den best) eller TomTom (er sikkert noen rimeligere løsninger også). Navigon er super både til navigering og ruteplanlegging. Har brukt det programmet siden det kom på markedet til iPhone. Virker også å iPad (hvis du har gps, dvs. mobilnett på den).
Bjerknez' | Snart sommerferie! :)
- Bjerknez
- Innlegg: 23356
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R
Har ikke vurdert rumpetaske til lydopptakeren din? Jeg har kriega sin, å den er helt fantastisk. Slipper du å ha ryggsekk på deg.
Note 4
Note 4
- Bjerknez
- Innlegg: 23356
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R
Jo, det er vel egentlig den eneste løsningen egentlig... Uansett så må den være festet til ryggen på et slags vis og da er det vel kanskje en rumpetaske som er mest diskret...LordShaft skrev:Har ikke vurdert rumpetaske til lydopptakeren din? Jeg har kriega sin, å den er helt fantastisk. Slipper du å ha ryggsekk på deg.
Note 4
Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R
Kom på hvor jeg hadde sett en slik triumph før
[video]https://m.youtube.com/watch?v=F5FEj9U-CJM[/video]
[video]https://m.youtube.com/watch?v=F5FEj9U-CJM[/video]
Yamaha Mt-10 '17 Ariel Red Hunter 500 37
- Bjerknez
- Innlegg: 23356
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R
KultTonys skrev:Kom på hvor jeg hadde sett en slik triumph før
[video]https://m.youtube.com/watch?v=F5FEj9U-CJM[/video]
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Sv: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R
Ja jeg har en slik.... Brukt den til å ha mobil, penger, snus og litt småtteri.... Akkurat passe stor, men ikke så stor at den er for pregende....Bjerknez skrev:Jo, det er vel egentlig den eneste løsningen egentlig... Uansett så må den være festet til ryggen på et slags vis og da er det vel kanskje en rumpetaske som er mest diskret...LordShaft skrev:Har ikke vurdert rumpetaske til lydopptakeren din? Jeg har kriega sin, å den er helt fantastisk. Slipper du å ha ryggsekk på deg.
Note 4
Samt så klipser du den bare rundt livet, er vanntett og er helt super til sitt bruk.
Jeg kjøpte denne for at jeg ikke hadde innerlommer på skinndressen min før. Nå blir den brukt til mic å gopro dingser
Note 4
- Bjerknez
- Innlegg: 23356
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Sv: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R
Skal se om jeg finner meg en passende rumpetaske til å plassere mikrofonen i. Trenger vel strengt tatt ikke noe fra Kriega til dyre penger her, men den bør jo være vanntett...LordShaft skrev:Ja jeg har en slik.... Brukt den til å ha mobil, penger, snus og litt småtteri.... Akkurat passe stor, men ikke så stor at den er for pregende....Bjerknez skrev:Jo, det er vel egentlig den eneste løsningen egentlig... Uansett så må den være festet til ryggen på et slags vis og da er det vel kanskje en rumpetaske som er mest diskret...LordShaft skrev:Har ikke vurdert rumpetaske til lydopptakeren din? Jeg har kriega sin, å den er helt fantastisk. Slipper du å ha ryggsekk på deg.
Note 4
Samt så klipser du den bare rundt livet, er vanntett og er helt super til sitt bruk.
Jeg kjøpte denne for at jeg ikke hadde innerlommer på skinndressen min før. Nå blir den brukt til mic å gopro dingser
Note 4
I dag får jeg også mest sannsynlig resten av Kriega veskene jeg har bestillt så da blir det prøvepakking. Skal også se om jeg får satt inn sykkelen i kjelleren i dag, slik at jeg kan stå der og kose meg
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R
Dette problemet hadde jeg også
Finn en som er vanntett og har litt plass... Helt håpløst. De fleste er i skinn og tar inn vann som en sil.
Derfor ble valget rimelig enkelt når jeg kom over kriega sin. Men klart, finner du noe billig andre plasser så gi en lyd. Greit å vite.
Prøvepakking er viktig. Samme er bilder av resultatet... Hint hint
Note 4
Finn en som er vanntett og har litt plass... Helt håpløst. De fleste er i skinn og tar inn vann som en sil.
Derfor ble valget rimelig enkelt når jeg kom over kriega sin. Men klart, finner du noe billig andre plasser så gi en lyd. Greit å vite.
Prøvepakking er viktig. Samme er bilder av resultatet... Hint hint
Note 4
- Bjerknez
- Innlegg: 23356
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R
Kan nok hende jeg prøver en liten prøvepakking i kveld og legger ut bilde, men først, er det middagslurLordShaft skrev:Dette problemet hadde jeg også
Finn en som er vanntett og har litt plass... Helt håpløst. De fleste er i skinn og tar inn vann som en sil.
Derfor ble valget rimelig enkelt når jeg kom over kriega sin. Men klart, finner du noe billig andre plasser så gi en lyd. Greit å vite.
Prøvepakking er viktig. Samme er bilder av resultatet... Hint hint
Note 4
- Bjerknez
- Innlegg: 23356
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R
Da har jeg drvet med litt prøvepakking av Kriega veskene og det ser ut til at jeg har plass i massevis
I den ene US10 vesken: To par sko + toalettsaker
I den andre US10 vesken: T-skjorter, Boxere og sokker. 5stk av hver. Litt plass til overs til småting.
I US30 vesken: tre par med olabukser, en penbukse, 3 gensere og en dressjakke, samt ett par penskjorter.
I US20 vesken: Denne har jeg for det meste fylt opp med papir for å illustrere, men her kan jeg putte ting jeg evt. handler på veien og eller andre ting jeg ikke helt hat tenkt så mye på. Ser for meg kjedespray, regntett overtrekk til kjøredressen og diverse andre ting.
I tankvesken som er en Givi XS308 så har jeg alt av tekniske duppeditter som GPS/iPad/iPhone/Batteribanker/Ladere/Hjelmkamera/fotoapparat/kaffekanne etc.
Under er et bilde av Kriega veskene ferdig satt sammen:
I den ene US10 vesken: To par sko + toalettsaker
I den andre US10 vesken: T-skjorter, Boxere og sokker. 5stk av hver. Litt plass til overs til småting.
I US30 vesken: tre par med olabukser, en penbukse, 3 gensere og en dressjakke, samt ett par penskjorter.
I US20 vesken: Denne har jeg for det meste fylt opp med papir for å illustrere, men her kan jeg putte ting jeg evt. handler på veien og eller andre ting jeg ikke helt hat tenkt så mye på. Ser for meg kjedespray, regntett overtrekk til kjøredressen og diverse andre ting.
I tankvesken som er en Givi XS308 så har jeg alt av tekniske duppeditter som GPS/iPad/iPhone/Batteribanker/Ladere/Hjelmkamera/fotoapparat/kaffekanne etc.
Under er et bilde av Kriega veskene ferdig satt sammen:
- Bjerknez
- Innlegg: 23356
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R
Ved siden av veskekjøpet over så sitter jeg å lurer på om jeg skal bestille meg et sett med dekk til Street'en. På våt vei kjører jeg uansett pent og langt i fra sykkelens/dekkenes smertegrense, men på tørr asfalt kommer jeg nok til å bli mer aktiv, selv om jeg nok ikke klarer å tyne sykkelen/dekkene til maksgrensen.
Det viktigste for meg er to ting og disse er også veldig selvmotsigende, men prioritet nr. 1 er grep på tørr asfalt da det er på tørr asfalt jeg stort sett kommer til å kjøre. Vertfall aktivt.
Det har jo vært mye skriverier i positiv grad rundt Mihelin Pilot Road 4 og Pilot Power 3. Er det disse to som ligger i tet når det kommer til mc dekk? Hvilke av disse to er best på tørr asfalt med tanke på grep i sving?
Tips om andre gode dekk som presterer på tørt føre mottas også
Har vert snakk om dekk tidligere i denne tråden, men ønsker å ta opp diskusjonen rundt dette igjen da jeg kanskje får belyst noen punkter samt kanskje også får flere meldemmer med erfaringer som bidrar
Det viktigste for meg er to ting og disse er også veldig selvmotsigende, men prioritet nr. 1 er grep på tørr asfalt da det er på tørr asfalt jeg stort sett kommer til å kjøre. Vertfall aktivt.
Det har jo vært mye skriverier i positiv grad rundt Mihelin Pilot Road 4 og Pilot Power 3. Er det disse to som ligger i tet når det kommer til mc dekk? Hvilke av disse to er best på tørr asfalt med tanke på grep i sving?
Tips om andre gode dekk som presterer på tørt føre mottas også
Har vert snakk om dekk tidligere i denne tråden, men ønsker å ta opp diskusjonen rundt dette igjen da jeg kanskje får belyst noen punkter samt kanskje også får flere meldemmer med erfaringer som bidrar
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Sted: Buskerud
Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R
Jeg har tidligere år prioritert godt grep på våt vei, med baktanken at jeg aldri har problemer med grepet på tørr vei.
Mao selv de dekkene som sitter godt/bedre på vått gir meg ikke problemer på tørt.
Det har vært med aktiv kjøring i mine øyne (selvsagt innenfor angitte fartsgrenser og regler...), men jeg ser jo på enkelte bilder at noen bruker dekkenes flate mer enn meg :-)
Mao selv de dekkene som sitter godt/bedre på vått gir meg ikke problemer på tørt.
Det har vært med aktiv kjøring i mine øyne (selvsagt innenfor angitte fartsgrenser og regler...), men jeg ser jo på enkelte bilder at noen bruker dekkenes flate mer enn meg :-)
- Bjerknez
- Innlegg: 23356
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R
Jeg ser argumentet ditt her...Tommas skrev:Jeg har tidligere år prioritert godt grep på våt vei, med baktanken at jeg aldri har problemer med grepet på tørr vei.
Mao selv de dekkene som sitter godt/bedre på vått gir meg ikke problemer på tørt.
Det har vært med aktiv kjøring i mine øyne (selvsagt innenfor angitte fartsgrenser og regler...), men jeg ser jo på enkelte bilder at noen bruker dekkenes flate mer enn meg :-)
Slik jeg kjører så vil vel kanskje de fleste dekk tåle mine svinger på tørre veier, hehe.
Men på våt vei føler jeg at jeg uansett kjører laaangt under dekkenes/sykkelens yttergrenser. Det er på tørr asfalt jeg som de fleste andre er mer sktiv og det er da jeg vil ha best mulig grep. Så derfor er jeg nok på utkikk etter dekk som fungerer best på tørt føre. Altså uten at jeg trenger å bytte for hver 3.000km.
Det er sikkert nevnt før, men er Pilot Power 3 og Pilot Road 4 omtrent like slitesterke? Altså med tanke på hvor langt man kan kjøre på disse før de ikke er lovlige?
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R
Pilot road 4 er nok mer slitesterke - ihvertfall ifølge produsenten...
Interessant tema dette egentlig. Det blir jo kompromisser som alt annet. En ting er jo å kjøre pent i svingene når det regner, men hva med nødbremsing? Hvis du kommer til en situasjon der du ligger i 80 i 80-sonen og du må bråbremse i regnvær så er det vel greit å ha et par dekk som er god på våt vei?
Og nå som du har fult Kriega-kitt som er vanntett så er du jo nødt til å kjøre når det regner
Edit: Gratulerer med 100 sider på bloggen din forresten
Interessant tema dette egentlig. Det blir jo kompromisser som alt annet. En ting er jo å kjøre pent i svingene når det regner, men hva med nødbremsing? Hvis du kommer til en situasjon der du ligger i 80 i 80-sonen og du må bråbremse i regnvær så er det vel greit å ha et par dekk som er god på våt vei?
Og nå som du har fult Kriega-kitt som er vanntett så er du jo nødt til å kjøre når det regner
Edit: Gratulerer med 100 sider på bloggen din forresten
- Bjerknez
- Innlegg: 23356
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R
Joda... ser argumentet ditt, selv om jeg ikke tror at Kriega veskene er det som gjør at jeg kommer til å kjøre i vått vær, hehe. Ser også argumentet med nødbremsing...Cutless skrev:Pilot road 4 er nok mer slitesterke - ihvertfall ifølge produsenten...
Interessant tema dette egentlig. Det blir jo kompromisser som alt annet. En ting er jo å kjøre pent i svingene når det regner, men hva med nødbremsing? Hvis du kommer til en situasjon der du ligger i 80 i 80-sonen og du må bråbremse i regnvær så er det vel greit å ha et par dekk som er god på våt vei?
Og nå som du har fult Kriega-kitt som er vanntett så er du jo nødt til å kjøre når det regner
Edit: Gratulerer med 100 sider på bloggen din forresten
Men de gangene jeg har vert nærmest ulykke elelr ubehagelige situasjoner så langt er på tørr asfalt (evt. tørr asvalt med grus) og jeg ser for meg at det er der jeg trenger egenskapene. Jeg kjører nok 90% på mer eller mindre tørr asfalt i løpet av sesongen og de få dagene det er skikkelig vått er jeg nom mest sannsynlig hjemme i sofaen.
Pilot Road 4 høres kanskje ut som det beste allround dekket, mens Pilot Power 3 kanskje er hakket vassere på tørr asfalt...
Ikke lett dette, hehe.
Ja se der ja! 100 sider gitt...