Desmo's skriverier.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Intruder »

Nå er dekkene i garasjen og klar av bakken skriver du...slik du (og jeg ?) kjører er vel dekkene mest i været hele sesongen ? :mc1

Til sommeren skal vi jaggu treffes,tar med Tause Leif og søker deg opp..så har du noe å glede / grue deg til... :lol

God vinter,og nissen er bare påfunnet...ikke vær redd lenger.. :yeyeye
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

I går startet vinteren på Lena. Men den ble ikke så brutal som yr og Meteorologiske truet med. Rett nok blåste det ganske friskt til å være på indre østland, men i den store sammenhengen var det ganske rolige vindforhold. Det kom vel en 5 cm snø som ikke ble jevnt fordelt, den ligger i skavler og le alle steder. Så nå kan det bare fortsette å snø. Det er jo vinter, så det hører til. :mk
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Den som hadde hatt et friskt batteri til Neil! Da skulle jeg ha putret meg en tur til Fjellhaug. For det er faktisk 12 varme i dag og det er over "minimumsgrensa" for å kjøre. Men jeg har ikke batteri, og GMS har ikke kontaktet meg for å si at det jeg har bestilt har kommet. Lett kjedelig situasjon å være i,men slik er det. Byr seg vel en anledning til eller to veit je.
Pogo

Pollti
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Pollti »

Nå har jeg ryddet i garasjen og helt innerst så fant jeg en gørr nedmøkka og støvete Hysesang. Litt lading så dro den pent igang. Men olja så ikke helt pen ut da jeg byttet den. Kan jeg ha slurvet med vedlikeholdet tro ? :-k :scratch Ifjor kjørte jeg hele 5 km med den :redface Lang sesong .
Den gode nyheten er at jeg har kjøpt Pesjå 806, ånkli fin polltibil med mye gaffatape reparasjoner. Sidevinduet bak er borte så 3 ruller Gaffa og den ble som ny igjen, nå er den strøken. Den skal bare gå T/R Stjørdal for å hente et flyttelass så ender den som aspirerende spikerpakke hos høggærn vil jeg tro ? Fyll olje og sjekk bensin hver 100 kilometer.
Haus Gestapo nekter å sitte i den men hun er jo megabortskjemt etter hun fikk Mercedes som jeg i all min visdom nettopp har byttet inn i en Kizhai med 178 hk. Hun vet ikke om det enda :lol Litt spenning i hverdagen må disse kjærringene ha syntes jeg :-)å Også forurenser ny bilen mye mere enn Mærsa. Høll i ozonlaget og mye CO2 utslipp gav oss mild vinter i år , så jeg tar ansvar og gjør mitt for neste år :[-o<

Pollti

Legg inn av Pollti »

Forresten så har jeg kjøpt ny Hyse GT 250 i Bergen som yngste avkommet har fått. den var så grisebillig at jeg ikke kunne si nei. 27 mai skal den hentes. Litt motvillig har jeg gått med på å besøke Haus Gestapos familie i Fjaler mot at jeg får ha en halv Braastad på innerlomma til bruk i sene kveldstimer. Det er jo grenser for hvor sosial jeg orker å være. Dagens høydepunkt blir antagelig fyrstekake og kaffe kl 1600 som vanlig ? Sånn ca kl 2130 er jeg sikkert på bristepunktet :scratch :-k
Også som vanlig :knegg Og jeg har fått grini meg til at Sara skal være med, ei boxer tispe på 5 år som liker å sikle på HG sin skulder når vi kjører bil. :knegg

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Småkubikk, lurvete biler reparert med gaffa og bikkje, og litt Braastad til å få sjelefreden på plass. Livet må ha fart pent med deg den tiden det har vært stille fra dine kanter, Pollti.
Pogo

Pollti

Legg inn av Pollti »

Joa, skal vel ikke klage ? Har gitt meg selv lønnspålegg i år så jeg overlever nok. Bikkjer er noe jeg liker på linje med hærpa polltibiler og småkubikk. Og da vet du hvor jeg er i lende ? Men jeg skal nok skremme møkka av Jalmar i juni og muligens Ragnhild hvis jeg finner henne blant barter og hvite tennis sokker ? :prop: I Trøndelag er alt mulig :-)å

Pollti

Legg inn av Pollti »

Bilde

Her er skjønnheten med 4 bein og propell hale. Ååå jeg er så glad i henne !

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Så bare et rødt kryss, jeg. Og det var jo ikke så spennende.
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Sånn ja! Endelig fikk jeg trillet en tur med Neil. Etter å ha sjekket luft og olje dro jeg utover Totenvika til Fjellhaug. Det er målet for årets første tur. Tok et bilde ved tidligere Fjellhaug standplass, hvor Nammo og Raufoss hadde prøveskytinger før i tiden. Snudde framhjulet hjemover til jeg kom til Billitt. Der svingte jeg av og kjørte om Østlia til Kapp. Tok en liten runde på kryss og tvers på bygda. Det fristet ikke til langtur i dag, for det blåste litt.Rett opp og ned sittestilling og vind er ikke like morro. For det var ikke alltid jeg som bestemte kursen i vindkastene.
Bilde
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Det ble så pass mildt i dag at jeg tok Neil og trillet årets første Totenrunde. Men det var ikke en sykkel å se på runden. Enten er folk på fjellet, eller så har de ikke tatt påskeferie enda. Det var litt kjølig oppe i Vestre Toten og Skreien. Det er ikke så langt til snø disse stedene. Men jeg hadde passe med klær under skinnhabitten så jeg frøs ikke. Å fryse på 2 hjul var jeg ferdig med da jeg parkerte mopeden for godt.
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Jaja, så ble det en liten tur i dag også. Jeg tok Neil med på kryss og tvers av bygda for å inspisere de lokale agrarers gjøren og laden. Og den kan summeres ganske kort; Er'e tørt nok, så onner de. Bra de blir ferdige så de ikke drar jord ut i veien over lang tid.
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

En vakker vårdag på Toten. Slik blir det kjøretur av. Neil og jeg trillet Toten rundt med en ekstrasving ut om Kolbu. Veiene har ikke plagsomt mye telehiv, så det går greit å holde styrefart. Det var endel andre sykler ute i dag og det var jo ålreit.
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Toten rundt i dag også med Neil, men det skulle jo bare mangle i finværet. Jeg funderte litt på å kjøre til Lillehammer og om Brøttum til Moelv i dag. Det slo jeg fra meg fordi det er så mye trafikk på rv.4 og E-6 i dag.
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Og enda en gang ble det en Totenrunde med Neil. Den er på litt over 6 mil og har en fin blanding av svinger og rette partier. Fartsgrensene varierer mellom 40 og 80, men det er mest 60. Så det tar omtrent 1 1/2 time å kjøre rundt. Veien er for det meste bra, men det er noen partier med ordentlig slitt asfalt. Spesiellt rundt Gjøvik er det ille.
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Totenrunde i dag også med Neil. Passer på å nyte de fine dagene som er mens jeg er halvt sykemeldt. Gjorde unna litt "våronn" hjemme før jeg dro, så i dag syns jeg at jeg fortjente å ta en tur.
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

I dag var kvikksølvet på riktig side av +10 streken, så da ble det en Totenrunde med Neil. Siden jeg reiste så pass tidlig var det ikke en sykkel til å se på runden. Det blir vel mer aktivitet på veiene i helga hvis været holdert seg.
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Neil og jeg var på vår faste runde i dag; Toten rundt. Jeg tok og la til en sving utover Kolbu på 244. Og deretter kjørte jeg til Borglund og Kolbukrysset. Tilbake til Lena kjørte jeg igjennom Vømmølsvika. Veiene er stort sett fri for åkerjord etter våronnskåte bønder. Det jo fordi det er så tørt alle steder. Så Neil er ganske ren selv om jeg har kjørt litt. Selvfølgelig er han støvete, men ikke værre enn at det går fint an å kjøre. :knegg
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Dagens Totenrunde med Neil fikk et ganske langt tillegg. Det begynte med 244 utover Kolbu og så svingte jeg ned mot Borglund. Der kjørte jeg Smågardsvegen til Bøverbru. Videre på Vestre Toten veg til Helsetsvingen. Der svingte jeg av og kjørte til Sletta. Fra Sletta kjørte jeg ned til Kapp igjen, hvor jeg kjørte Nylinna til Kraby. Og så tok jeg strake vegen hjem igjen. Det ble da 111 km, og da kjørte jeg samme vegen bare et par kilometer.
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Siden det er meldt annet vær i morgen, var det litt viktig å få trillet Totenrunden med Neil i dag. Og da jeg kjørte i arbeidstiden var det ingen sykler å se ellers. Det er hektisk aktivitet blandt de lokale agrarer om dagen. Bra at de blir tidlig ferdig med onna.
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Selv om det var nokså kjølig i går kveld og litt utover morran i dag gikk viseren på termometeret over 10-streken, Og da er det kjøreføre. Med noen litt truende skyer i sørvest trillet Neil og jeg litt planløst hit og dit på bygda. Det går veier på kryss og tvers her så en har mye å velge blandt. Ikke alle er like fine med tanke på standarden,men har en "offroader" går det nogenlunde greit å kjøre. Litt dumper og sprekker i asfalten er ingen hindring, bare en utfordring.
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Det ble bare en Totenrunde med Neil i dag. Det var ganske fint da jeg startet, men så skyet det til. Er det noe jeg unngår å kjøre i så er det regn. Det er bare hvis jeg blir "overfalt" av regn når jeg er på tur at jeg kjører i det.
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Trillet Totenrunden med Neil i dag. Siden det var i arbeidstida var det ikke fler sykler ute.
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Desmo skrev:Trillet Totenrunden med Neil i dag. Siden det var i arbeidstida var det ikke fler sykler ute.
Gjorde det samme i dag.
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

I dag hadde jeg tenkt å kjøre Velte-petter, men et strømtomt batteri satte en effektiv stopper for det. Så da ble det Neil som fikk "unngjelde" i stedet. Og det at det er Grunnlovsdag gjorde at jeg måtte bruke litt fantasi for å få kjørt litt. Så det ble litt på kryss og tvers i bygda. Jeg er bedt på middag hos naboen til kl. 15.00, så jeg hadde ikke all verdens tid heller. :knegg
Pogo

Svar