Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Tommas »

Jeg har da tenkt å kjøre grus selv om jeg kjøper meg Streetfighter ;-)


Bilde

Toven

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Toven »

Skal da kunne komme seg på crossær-banen et par ganger i løpet av sesongen med en Panigale også :prop:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=ERSgFbURRNQ[/video]

Veskene så jo knall ut! Da må jeg grave litt i pengebingen her også, var litt skeptisk på om man fikk en US20 oppå US30 sammen med US10 på sidene, men den problemstillinga løste du for meg :-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23388
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Toven skrev:Veskene så jo knall ut! Da må jeg grave litt i pengebingen her også, var litt skeptisk på om man fikk en US20 oppå US30 sammen med US10 på sidene, men den problemstillinga løste du for meg :-)
Men billig ble det til slutt IKKE. Til sammen 4.000,- for alle fire veskene inkl. frakt. :-)å

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Nå kan jeg bare prate for meg og kanten... Vi har begge testet grensene våres på pilot power 3...dette er definitivt de beste dekkene jeg noen gang har hatt.... De sitter som lim på tørt og har fantastiske egenskaper på vått føre. Jeg har ikke akkurat kneskrap på vått føre, men aldri opplevd nervøse dekk på veldig vått føre. Å jeg har kjørt aktivt fra Bergen til ålesund i pissregn.

Nå er det en evig diskusjon på at sport touring dekk, som pilot road 4 oppnår raskere optimal drifttemperatur på kalde veier, som vi som oftest har her i Norden. Sport dekk har fra tidligere hatt en optimal temp på ca 15 til 20 grader høyere enn touring dekkene. Selv om det ikke finnes et eneste bevis fra verken produsent eller folk på nettet... Tro meg, jeg har prøvd å finne info om hva som er optimal driftstemp på st dekk.
Når det er sagt... Så har jeg målt temperatur med hånden, og på normale dager (ca 16 grader i luften) føles sport dekkene akkurat like varm som st dekk. Men de har også hardere gummi.
Jeg er gira på å prøve pilot road 4 selv, på tross at de ikke anbefaler det på min sykkel.... Jeg "skal" ha sport dekk.

Note 4

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av ojda »

LordShaft skrev:Nå kan jeg bare prate for meg og kanten... Vi har begge testet grensene våres på pilot power 3...dette er definitivt de beste dekkene jeg noen gang har hatt.... De sitter som lim på tørt og har fantastiske egenskaper på vått føre. Jeg har ikke akkurat kneskrap på vått føre, men aldri opplevd nervøse dekk på veldig vått føre. Å jeg har kjørt aktivt fra Bergen til ålesund i pissregn.

Nå er det en evig diskusjon på at sport touring dekk, som pilot road 4 oppnår raskere optimal drifttemperatur på kalde veier, som vi som oftest har her i Norden. Sport dekk har fra tidligere hatt en optimal temp på ca 15 til 20 grader høyere enn touring dekkene. Selv om det ikke finnes et eneste bevis fra verken produsent eller folk på nettet... Tro meg, jeg har prøvd å finne info om hva som er optimal driftstemp på st dekk.
Når det er sagt... Så har jeg målt temperatur med hånden, og på normale dager (ca 16 grader i luften) føles sport dekkene akkurat like varm som st dekk. Men de har også hardere gummi.
Jeg er gira på å prøve pilot road 4 selv, på tross at de ikke anbefaler det på min sykkel.... Jeg "skal" ha sport dekk.

Note 4
@:Bjerksnez

Ser jo at det er dekk-typer som diskuteres her, men ærlig talt :[-X
Med en fartstid på 30-50 kjøretimer på "aktiv sykkel" er det
10, 20 ganger mer veigrep å hente på rett sporvalg og riktig gass/brems-håndtering
i H.H-svinger. En det man finner mellom gode asfalt-dekk :[-X
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23388
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

ojda skrev:
LordShaft skrev:Nå kan jeg bare prate for meg og kanten... Vi har begge testet grensene våres på pilot power 3...dette er definitivt de beste dekkene jeg noen gang har hatt.... De sitter som lim på tørt og har fantastiske egenskaper på vått føre. Jeg har ikke akkurat kneskrap på vått føre, men aldri opplevd nervøse dekk på veldig vått føre. Å jeg har kjørt aktivt fra Bergen til ålesund i pissregn.

Nå er det en evig diskusjon på at sport touring dekk, som pilot road 4 oppnår raskere optimal drifttemperatur på kalde veier, som vi som oftest har her i Norden. Sport dekk har fra tidligere hatt en optimal temp på ca 15 til 20 grader høyere enn touring dekkene. Selv om det ikke finnes et eneste bevis fra verken produsent eller folk på nettet... Tro meg, jeg har prøvd å finne info om hva som er optimal driftstemp på st dekk.
Når det er sagt... Så har jeg målt temperatur med hånden, og på normale dager (ca 16 grader i luften) føles sport dekkene akkurat like varm som st dekk. Men de har også hardere gummi.
Jeg er gira på å prøve pilot road 4 selv, på tross at de ikke anbefaler det på min sykkel.... Jeg "skal" ha sport dekk.

Note 4
@:Bjerksnez

Ser jo at det er dekk-typer som diskuteres her, men ærlig talt :[-X
Med en fartstid på 30-50 kjøretimer på "aktiv sykkel" er det
10, 20 ganger mer veigrep å hente på rett sporvalg og riktig gass/brems-håndtering
i H.H-svinger. En det man finner mellom gode asfalt-dekk :[-X
Joda, jeg annser ikke meg selv som noen proff kjører som klarer å tyne sykkelen (som jeg skrev lenger opp) men det er noe med at jeg vil ha såpass gode dekk at hvis noe galt kommer til å sje så vil jeg BARE ha meg selv å takke. Uansett så koster jo disse dekkene så og si like mye, så man kan jo like godt kjøpe noe som er førsteklasses når man først kjøper... ?

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av ojda »

Missforstå meg rett Bjerksnez, det var ikke for å "disse" deg jeg skrev det.
Men det er et faktum at mange av oss (undertegnede inkludert) har masse å hente
på å bruke sykkelen riktig ved høy-hastighets svingkjøring. Mye, mye mer enn
det man kan tjene på å gå fra det 3. beste til det beste dekket for aktuellt bruksområde.
Det at du har kort erfaring på aktuelle sykkeltype gjør selvfølgelig dette enda mer aktuellt,
men det gjelder nok i stor grad de fleste av oss. (Du kan bare prøve å kjøre riktig spor kontra helt "gæli" spor på vått føre). Det er masse veigrep å hente.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23388
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

ojda skrev:Missforstå meg rett Bjerksnez, det var ikke for å "disse" deg jeg skrev det.
Men det er et faktum at mange av oss (undertegnede inkludert) har masse å hente
på å bruke sykkelen riktig ved høy-hastighets svingkjøring. Mye, mye mer enn
det man kan tjene på å gå fra det 3. beste til det beste dekket for aktuellt bruksområde.
Det at du har kort erfaring på aktuelle sykkeltype gjør selvfølgelig dette enda mer aktuellt,
men det gjelder nok i stor grad de fleste av oss. (Du kan bare prøve å kjøre riktig spor kontra helt "gæli" spor på vått føre). Det er masse veigrep å hente.
Jeg blir for all del ikke "disset" Ojda, jeg legger ikke skjul på at jeg har mye å lære her med tanke på riktig sporvalg etc. Jeg ser også argumentene dine. Bare så det er sagt :thumleft

Det jeg derimot BLIR disset av er at du kaller meg "Bjerksnez" og ikke "Bjerknez" :lol

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av ojda »

Bjerknez skrev:
ojda skrev:Missforstå meg rett Bjerksnez, det var ikke for å "disse" deg jeg skrev det.
Men det er et faktum at mange av oss (undertegnede inkludert) har masse å hente
på å bruke sykkelen riktig ved høy-hastighets svingkjøring. Mye, mye mer enn
det man kan tjene på å gå fra det 3. beste til det beste dekket for aktuellt bruksområde.
Det at du har kort erfaring på aktuelle sykkeltype gjør selvfølgelig dette enda mer aktuellt,
men det gjelder nok i stor grad de fleste av oss. (Du kan bare prøve å kjøre riktig spor kontra helt "gæli" spor på vått føre). Det er masse veigrep å hente.
Jeg blir for all del ikke "disset" Ojda, jeg legger ikke skjul på at jeg har mye å lære her med tanke på riktig sporvalg etc. Jeg ser også argumentene dine. Bare så det er sagt :thumleft

Det jeg derimot BLIR disset av er at du kaller meg "Bjerksnez" og ikke "Bjerknez" :lol
Det du ikke vil tro er at jeg faktisk sjekket skrivemåten på nicket ditt fordi jeg ikke
husket om det var S eller Z på slutten :-k Vær nå fornøyd med at iallefall det ble riktig da :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23388
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

ojda skrev:
Bjerknez skrev:
ojda skrev:Missforstå meg rett Bjerksnez, det var ikke for å "disse" deg jeg skrev det.
Men det er et faktum at mange av oss (undertegnede inkludert) har masse å hente
på å bruke sykkelen riktig ved høy-hastighets svingkjøring. Mye, mye mer enn
det man kan tjene på å gå fra det 3. beste til det beste dekket for aktuellt bruksområde.
Det at du har kort erfaring på aktuelle sykkeltype gjør selvfølgelig dette enda mer aktuellt,
men det gjelder nok i stor grad de fleste av oss. (Du kan bare prøve å kjøre riktig spor kontra helt "gæli" spor på vått føre). Det er masse veigrep å hente.
Jeg blir for all del ikke "disset" Ojda, jeg legger ikke skjul på at jeg har mye å lære her med tanke på riktig sporvalg etc. Jeg ser også argumentene dine. Bare så det er sagt :thumleft

Det jeg derimot BLIR disset av er at du kaller meg "Bjerksnez" og ikke "Bjerknez" :lol
Det du ikke vil tro er at jeg faktisk sjekket skrivemåten på nicket ditt fordi jeg ikke
husket om det var S eller Z på slutten :-k Vær nå fornøyd med at iallefall det ble riktig da :lol
Men jeg skal vel kanskje holde kjeft, siden jeg skrev ditt nick feil også.. med stor "O" :lol

Brukeravatar
LoneRider
Innlegg: 154
Registrert: 10 aug 2013, 13:02
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
Sted: Telemark

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av LoneRider »

Bjerknez skrev:Ved siden av veskekjøpet over så sitter jeg å lurer på om jeg skal bestille meg et sett med dekk til Street'en. På våt vei kjører jeg uansett pent og langt i fra sykkelens/dekkenes smertegrense, men på tørr asfalt kommer jeg nok til å bli mer aktiv, selv om jeg nok ikke klarer å tyne sykkelen/dekkene til maksgrensen.

Det viktigste for meg er to ting og disse er også veldig selvmotsigende, men prioritet nr. 1 er grep på tørr asfalt da det er på tørr asfalt jeg stort sett kommer til å kjøre. Vertfall aktivt.

Det har jo vært mye skriverier i positiv grad rundt Mihelin Pilot Road 4 og Pilot Power 3. Er det disse to som ligger i tet når det kommer til mc dekk? Hvilke av disse to er best på tørr asfalt med tanke på grep i sving?

Tips om andre gode dekk som presterer på tørt føre mottas også :thumleft

Har vert snakk om dekk tidligere i denne tråden, men ønsker å ta opp diskusjonen rundt dette igjen da jeg kanskje får belyst noen punkter samt kanskje også får flere meldemmer med erfaringer som bidrar :thumleft
Kan anbefale PR4 på det sterkeste. På min sykkel, sammenlignet med Angel GT, var det som å gå på teppe kontra tregulv (samme trykk i dekkene). Og grepet ser ut til å være suverent, men det kan andre som sikkert presser grensene mer enn meg uttale seg bedre om.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23388
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Bare sån for å få det på det rene, så er ikke jeg en person som presser grenser overhodet. Vertfall ikke når det kommer til mc kjøring. Jeg liker bare å vite at de dekkene jeg har på er det beste man kan få på tørt føre, slik at jeg i ettertid slipper å tenke på at det var dekkenes skyld hvis det skulle skje noe. Men som jeg har nevnt så har nok de fleste dekk langt mer gripeevne enn jeg har "baller" så da er det vel uansett ikke feil å velge ett dekk som vinner tester og det er vel Pilot Road 4.

Har jo hele vinteren på meg, men det er deilig å holde PMS'en i sjakk med litt sjitprat i egen tråd :lol
Selv om det også så klart kommer en del fornuftig her, og det setter jeg pris på :thumleft

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Cutless »

Støtter tankegangen din Bjerknez. For å vri litt på argumentasjonen din så kan man jo si; jeg vil ha så gode dekk som er mulig for å ha større margin ift. feil man kan gjøre - eks dårlig sporvalg eller tvilsom gasskontroll.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23388
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Støtter tankegangen din Bjerknez. For å vri litt på argumentasjonen din så kan man jo si; jeg vil ha så gode dekk som er mulig for å ha større margin ift. feil man kan gjøre - eks dårlig sporvalg eller tvilsom gasskontroll.
Slik kan det også sies :thumleft

Hvis Pilot Power 3 er bedre på tørt føre blir det nok dette, hvis dem er like gode så blir det Pilot Road 4...tror jeg...

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - 2014 Triumph Street Triple R

Legg inn av ojda »

Cutless skrev:Støtter tankegangen din Bjerknez. For å vri litt på argumentasjonen din så kan man jo si; jeg vil ha så gode dekk som er mulig for å ha større margin ift. feil man kan gjøre - eks dårlig sporvalg eller tvilsom gasskontroll.
Eller å "vri det en halv runde til" å tenke: Jeg vil kjøre svingene så korrekt som mulig,
så jeg tåler å ha de nest beste dekkene ;-)
Men for å tilføye (utenfor diskusjonen) :-$ Jeg er også opptatt av stabile, forutsigbare spornøytrale dekk
på egen sykkel.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Svar