Hva er den beste sykkelen?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

Bringisen skrev:
jhn skrev:
JohnnyTh skrev: Skal man bare kjøre i Norge så trenger man verken 300 i topphastighet eller offroad kapasiteter.
Man trenger vel strengt tatt hverken 300 eller offroad-kapasiteter i noen europeiske land, og derfor diskuterer vi ikke offroad-sykler, men allroad.
De veiene og det underlaget disse syklene er lagd for har vi flust av her til lands ... og de er helt lovlige.

Hvor lang er AB ... det er vel bare der man kan kjøre lovlig i 200 i Europa ... kanskje i hele verden for alt jeg vet. Man kan fort få inntrykk av at det er det som er normalen på kontinentet pga hvordan du ganske konsekvent sier "nedover Europa" og "på europeiske veier" o.l. når du snakker om høye hastigheter
Enig... Og steder i Tyskland der fartsgrensen er +130 ferre og ferre.
En annen ting som jeg tenker på nå når jeg er blitt voksen er........hva opplever man å se når man ligger i hastigheter opp mot 300..... Ikke mye.

Jeg skal ikke svartmale nr.1 ønsket til enkelte, om å kunne kjøre fortest mulig. Jeg husker at jeg selv har vært der en gang, eneste som gjaldt var å ha en av de raskeste serieproduserte motorsykler. Alt annet kom i andre rekke.
Legger ikke skjul på at det var gøy den gangen, men jeg opplever nok mer rekreasjon og entusiasme nå for tiden.
25% av ab i Tyskland har fri fart fremdeles. Og så er det nå en gang slik at hvis du skal noe sted i Europa så er det 50 til 100 mil med Tyskland i veien uansett hvor du skal. Motorveiene i resten av Europa varierer jo fra 110-140km/t.

Jeg har aldri vært noen tilhenger av 300+ hastigheter og helt sikkert på at man ser lite da. Det som er mer normalt er jo 150+ og da får man jo og tid til å se det meste som finnes langs motorveier. Det er da heller ikke så vanvittig mye å se på langs de fleste av disse motorveiene. Er vel ikke der man kjører hvis man skal se på ting. Motorvei kjører man for å komme et sted. Eller det er derfor jeg kjører motorveier.
Jeg ser at jeg har fremstilt meg selv som et fartselskende monster og skjønner ikke helt hvordan jeg fikk det til for som jeg har sagt mange ganger så trives jeg bedre i 160 km/t enn i 200. Over 200 så blir kjøringen krevende synes nå jeg. Men noen ganger så vil man bare fort frem.

Mulig at når jeg føler meg gammel, at jeg og blir fornøyd med en sykkel med toppfart på 170km/t, men jeg tror det er en stund til jeg blir så gammel.
Det som er bra i Norge er at her spiller det ingen rolle hva slags sykkel du har, alt fungerer på de gode veiene vi har her i landet og med så lave fartsgrener :thumleft Viktigste er vel å kjøre med det man har.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:
jhn skrev:
JohnnyTh skrev: Skal man bare kjøre i Norge så trenger man verken 300 i topphastighet eller offroad kapasiteter.
Man trenger vel strengt tatt hverken 300 eller offroad-kapasiteter i noen europeiske land, og derfor diskuterer vi ikke offroad-sykler, men allroad.
De veiene og det underlaget disse syklene er lagd for har vi flust av her til lands ... og de er helt lovlige.

Hvor lang er AB ... det er vel bare der man kan kjøre lovlig i 200 i Europa ... kanskje i hele verden for alt jeg vet. Man kan fort få inntrykk av at det er det som er normalen på kontinentet pga hvordan du ganske konsekvent sier "nedover Europa" og "på europeiske veier" o.l. når du snakker om høye hastigheter
Enig... Og steder i Tyskland der fartsgrensen er +130 ferre og ferre.
En annen ting som jeg tenker på nå når jeg er blitt voksen er........hva opplever man å se når man ligger i hastigheter opp mot 300..... Ikke mye.

Jeg skal ikke svartmale nr.1 ønsket til enkelte, om å kunne kjøre fortest mulig. Jeg husker at jeg selv har vært der en gang, eneste som gjaldt var å ha en av de raskeste serieproduserte motorsykler. Alt annet kom i andre rekke.
Legger ikke skjul på at det var gøy den gangen, men jeg opplever nok mer rekreasjon og entusiasme nå for tiden.
25% av ab i Tyskland har fri fart fremdeles. Og så er det nå en gang slik at hvis du skal noe sted i Europa så er det 50 til 100 mil med Tyskland i veien uansett hvor du skal. Motorveiene i resten av Europa varierer jo fra 110-140km/t.

Jeg har aldri vært noen tilhenger av 300+ hastigheter og helt sikkert på at man ser lite da. Det som er mer normalt er jo 150+ og da får man jo og tid til å se det meste som finnes langs motorveier. Det er da heller ikke så vanvittig mye å se på langs de fleste av disse motorveiene. Er vel ikke der man kjører hvis man skal se på ting. Motorvei kjører man for å komme et sted. Eller det er derfor jeg kjører motorveier.
Jeg ser at jeg har fremstilt meg selv som et fartselskende monster og skjønner ikke helt hvordan jeg fikk det til for som jeg har sagt mange ganger så trives jeg bedre i 160 km/t enn i 200. Over 200 så blir kjøringen krevende synes nå jeg. Men noen ganger så vil man bare fort frem.

Mulig at når jeg føler meg gammel, at jeg og blir fornøyd med en sykkel med toppfart på 170km/t, men jeg tror det er en stund til jeg blir så gammel.
Det som er bra i Norge er at her spiller det ingen rolle hva slags sykkel du har, alt fungerer på de gode veiene vi har her i landet og med så lave fartsgrener :thumleft Viktigste er vel å kjøre med det man har.
Jeg har på ingen måte en oppfattelse av at du er et fartselskende monster, men heller en oppfattelse av at du ofte velger de 25% med veier i Europa som har høyrere fart enn 130. Kanskje liker du disse veiene, hva vet jeg, og jeg bryr meg vel egentlig ikke så mye om hvor folk liker å ferdes heller.

Eneste jeg vet er at det finnes mange flere alternativer og at denne typer er få selv om du absolutt vil kjøre gjennom Tyskland. Jeg synes det finnes mange spennende landsbyveier og har selv kjørt via England, Frankrike til Spania uten å kjøre Tyskland. Fine opplevelser.
Skal jeg absolutt "over" Tyskland til mer kontinentale strøk, er toget et greit alternativ om man absolutt vil "sove" seg gjennom Tyskland uten å se noe.

Selvfølgelig forstår jeg at de gangene man vil fort frem gjennom Tyskland og ikke vil ta toget, så er det fint å kunne kjøre noen minutter i hastigheter over 200 km/t uten at turtallspilen nærmer seg rødgrensen.
Men jeg mener fremdeles at denne muligheten uansett begrenses til stadighet av andre trafikanter om man ikke kjører mellom kl.23.00 - 06.00.

Snakker man om hastigheter rundt 150-160 så finnes det jo plutselig mange sykler som er komfortable nok for disse korte strekningene, deriblant også allroadere. Man må ikke da ha en sykkel som i teorien kan klare 300, selv om en slik sykkel putrer roligere i disse hastighetene.

Uansett så dukker dette "problemet" som vi nå diskuterer så sjelden opp at jeg ikke kan se at dette bør være kriterie nummer en for valg av sykkel. Man kan nok fint kjøre til kontinentet f.eks selv på en Honda 700 Deuville eller hva den heter, toppfarten er ikke er noe å skryte av, men noen mener den er en komfortabel tursykkel. Og den kan nok også fint holde trafikkflyten på AB bortsett fra en og annen forbipasserende i høyrefeltet.

Disse tingene som jeg snakker om handler nok ikke om å bli gammel. Hvis du liker helst å ferdes på motorveistrekninger i 150+ når man er 30-40, så tror jeg ikke dette endrer seg selv om man blir eldre. Dette er nok kun personlighetsforskjeller og om hvordan man oppfatter gleden ved motorsykkelkjøring. Da er det jo supert at det finnes alternativer som dekker behovene til et hvert ønske. Man må jo ikke på død og liv være lik andre.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

Der har du nok rett i mange ting. Hvis jeg ville hatt noe som jeg kunne rase rundt på ab med i over 200 så hadde jeg ikke valgt den tursykelen jeg har nå. Det var andre grunner til det.
Problemet mitt er ofte at jeg har begrenset tid når jeg er på tur, så da blir ofte Danmark og Tyskland en transport etappe som jeg bare vil bli ferdig med. Har krysset Tyskland på kryss og tvers nesten uten motorveier, men det tar tid.

For meg var det flere årsaket til at jeg gikk for en GTR.
Stor nok motor til å ta med seg bagasje og pasasjer, behaglig kjørestilling, god bagasjeløsning, brukbart forbruk, god vind og værbeskyttelse, gode bremser og lettkjørt og til slut så er designet en stor faktor.
Mange vil nok protestere på disse punktene i forhold til valget mitt, men for meg som kom fra en gammel sykkel så skåret denne høyt på alle.
Og så var det prisen. Jeg gjorde en kjempehandel når jeg kjøpte den. Utrolig hva en skilsmisse kan gjøre med priser :lol
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:Der har du nok rett i mange ting. Hvis jeg ville hatt noe som jeg kunne rase rundt på ab med i over 200 så hadde jeg ikke valgt den tursykelen jeg har nå. Det var andre grunner til det.
Problemet mitt er ofte at jeg har begrenset tid når jeg er på tur, så da blir ofte Danmark og Tyskland en transport etappe som jeg bare vil bli ferdig med. Har krysset Tyskland på kryss og tvers nesten uten motorveier, men det tar tid.

For meg var det flere årsaket til at jeg gikk for en GTR.
Stor nok motor til å ta med seg bagasje og pasasjer, behaglig kjørestilling, god bagasjeløsning, brukbart forbruk, god vind og værbeskyttelse, gode bremser og lettkjørt og til slut så er designet en stor faktor.
Mange vil nok protestere på disse punktene i forhold til valget mitt, men for meg som kom fra en gammel sykkel så skåret denne høyt på alle.
Og så var det prisen. Jeg gjorde en kjempehandel når jeg kjøpte den. Utrolig hva en skilsmisse kan gjøre med priser :lol
Ingen kan vel protestere på punktene i valget ditt !

Det er jo nettopp det så mange tuller med i slike tråder som dette. Man tar sine egne vurderinger opp mot andres og konkluderer med at de andre tar feil.
Men de andre har jo like mye rett som deg selv, sett fra sine punkter :prf
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2749
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av simpson »

L-NA skrev:Da vil jeg bare takke SIMPSON, for denne fantastiske PMS tråden som han startet nå 99 sider tilbake i tid (11 Des 2013). Jeg har "hoppet" litt tilbake, og lest om V4 VS alle andre alternativer, Ducati, Hk/Nm, på side 10 mener Bringisen at tråden begynner å gå tom :-) .
Også nevnt er biler, våpen, kjølesystem, Russisk kvalitet og kvantitet, personer, ADW sykkler vs alle andre, og R sykler VS alle andre. Og så har vi jo en fra Bergen som stadig, og med jevne mellomrom roper høyt og skjærende :[-o< BMW GS....og så Kawasaki tilhengerne som hardnakket mener å vite at skal det være beste sykkelen....så må den gå fort....til slutt skal det faktisk gå så fort at en har sex i over 300 km :-k ...ja for at det skal være beste sykkelen :-k :-k

Takker igjen for en underholdende tråd, før jeg kler på meg og går ut i Garasjen for å starte opp Verdens beste sykkel for årets første lille kjøre tur :D :D :D
( Selv om den ikke er egnet til å ha sex verken med, eller på i noen som helst hastighet) :D :D :vs :prop:
Haha, ja L-NA, dette ble mye morro og det er ikke slutt enda.
Bra oppsummert, tror dette er den tråden med mest off-topic, men det er bare gøy.
Jeg har ledd mye, blitt litt irritert, litt oppgitt og mye engasjert. Og det er det flere som har blitt.
Nå nærmer sesongen seg men det har vært gøy å få ut litt frustrasjon i vinter.
Du får bytte båt så vi kan møtes for en sykkelprat igjen :thumleft

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2749
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av simpson »

JohnnyTh skrev:
Haavar skrev:Folk kjøper stort sett ikke en sykkel som går i 300kmt for å faktisk kjøre i de hastighetene selv på offentlig veg.
At en sykkel gjør 300 kmt sier noe om sykkelens kapasitet og kvalitet. Motor, ramme, hjuloppheng, fjæring, styring, bremser, aerodynamikk, stabilitet ja ALt er dimensjonert til å tåle å kjøre i 300 kmt. Det må jo være velbygde sykler.
Kjøre i en elv krever også sitt av en sykkel, men man kjører vel ikke i elver så ofte og lenge av gangen.
I Norge er det uansett forbudt å kjøre i elver og i 300 kmt.
Har du en sykkel som kan kjøre i 300... i en elv... Da har du den beste sykkelen :D .
Ja det er jo et poeng at man ikke har lov til å kjøre verken i elver eller utenfor vei i Norge. Man har heller ikke lov til å kjøre i 300 men det er jo ikke så langt til steder man har lov til dette. Skal man bare kjøre i Norge så trenger man verken 300 i topphastighet eller offroad kapasiteter.
Jeg tror ikke det er mange som bruker topphastigheten på sykkelen sin ofte. Jeg har ikke enda fått prøvd min. Men Jeg liker bare å kunne holde greit tempo på Europeiske motorveier og da må vel toppfarten være litt over 200km/t. Viktigste for meg er at den er behagelig å kjøre i pluss 150km/t. Jeg liker ikke å kjøre seinere enn 150km/t på autobahn for da får man så mange hissige Tyskere bak seg.
Tja, det er mange som kjører R sykler med skilt på bane i norge, og det er ikke fartsgrense på Rudkogen selv om de ikke når helt opp til 300.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

Har tatt meg tid til å lese gjennom tråden fra start igjen og ser hva konklusjonen må bli. Og vi har vel vært innom konklusjonen opp til flere ganger :D

Det er utrolig mange forskjellige oppfatninger av hva som er best og hva som er riktig. Dette bunner selvfølgelig i hva man trives med og hvordan man ønsker å bruke motorsykkelen til. Ikke minst kommer selvfølgelig egen erfaring også inn i bildet.

Tråden viser at brukerne av mcsiden.no setter veldig mange forskjellige egenskaper høyest.
Tråden viser og at noen setter en helt spesiell egenskap foran det meste annet. Noen setter summen av mange egenskaper høyest.
Tråden viser også at salgsstatistikker ikke nødvendigvis speiler hva mcsiden.no sine brukere synes er best, heller ikke om det er nytt eller gammelt.

Konklusjonen må bli som følger: "Akkurat som jeg , så vet alle hvilken sykkel som er den beste sykkelen" :D
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

Bringisen skrev:Har tatt meg tid til å lese gjennom tråden fra start igjen og ser hva konklusjonen må bli. Og vi har vel vært innom konklusjonen opp til flere ganger :D

Det er utrolig mange forskjellige oppfatninger av hva som er best og hva som er riktig. Dette bunner selvfølgelig i hva man trives med og hvordan man ønsker å bruke motorsykkelen til. Ikke minst kommer selvfølgelig egen erfaring også inn i bildet.

Tråden viser at brukerne av mcsiden.no setter veldig mange forskjellige egenskaper høyest.
Tråden viser og at noen setter en helt spesiell egenskap foran det meste annet. Noen setter summen av mange egenskaper høyest.
Tråden viser også at salgsstatistikker ikke nødvendigvis speiler hva mcsiden.no sine brukere synes er best, heller ikke om det er nytt eller gammelt.

Konklusjonen må bli som følger: "Akkurat som jeg , så vet alle hvilken sykkel som er den beste sykkelen" :D
Bra konklusjon men ikke for meg. Jeg aner ikke hva som er best. Trodde lenge det var en K1600gt. Men etter å ha hørt den girkassen så er jeg ikke så sikker lengre
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av jhn »

Bringisen skrev: ...
Det er utrolig mange forskjellige oppfatninger av hva som er best og hva som er riktig. Dette bunner selvfølgelig i hva man trives med og hvordan man ønsker å bruke motorsykkelen til. Ikke minst kommer selvfølgelig egen erfaring også inn i bildet.
....
Det er også utrolig mange som forveksler begrepene "hva jeg liker best" og "hva er den beste sykkelen"
Før man kan finne et slags svar må man nesten bli enige om hva man diskuterer.
Kanskje endre trådens tittel til "hva innbiller DU deg er den beste sykkelen?" e.l.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Kawagutten »

Synes det var moro med kraftig motor men det er ikke et must ved kjøp av sykkel i dag. Noen forandrer meninger opp til flere ganger gjennom et mc liv og den beste blir da hva som passer deg i nåtid.
Tror vi har mye like meninger om hvordan vi vil ha en sykkel men forskjellig smak og det er det nok av rundt omkring.
PS har ikke så mye i mot BMW som folk tror,hadde bare vært moro å høre litt mer om andre merker også:-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:
Bringisen skrev:Har tatt meg tid til å lese gjennom tråden fra start igjen og ser hva konklusjonen må bli. Og vi har vel vært innom konklusjonen opp til flere ganger :D

Det er utrolig mange forskjellige oppfatninger av hva som er best og hva som er riktig. Dette bunner selvfølgelig i hva man trives med og hvordan man ønsker å bruke motorsykkelen til. Ikke minst kommer selvfølgelig egen erfaring også inn i bildet.

Tråden viser at brukerne av mcsiden.no setter veldig mange forskjellige egenskaper høyest.
Tråden viser og at noen setter en helt spesiell egenskap foran det meste annet. Noen setter summen av mange egenskaper høyest.
Tråden viser også at salgsstatistikker ikke nødvendigvis speiler hva mcsiden.no sine brukere synes er best, heller ikke om det er nytt eller gammelt.

Konklusjonen må bli som følger: "Akkurat som jeg , så vet alle hvilken sykkel som er den beste sykkelen" :D
Bra konklusjon men ikke for meg. Jeg aner ikke hva som er best. Trodde lenge det var en K1600gt. Men etter å ha hørt den girkassen så er jeg ikke så sikker lengre
Nei, det er klart. Noen vet kanskje ikke hva de ønsker heller :-)
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

jhn skrev:
Bringisen skrev: ...
Det er utrolig mange forskjellige oppfatninger av hva som er best og hva som er riktig. Dette bunner selvfølgelig i hva man trives med og hvordan man ønsker å bruke motorsykkelen til. Ikke minst kommer selvfølgelig egen erfaring også inn i bildet.
....
Det er også utrolig mange som forveksler begrepene "hva jeg liker best" og "hva er den beste sykkelen"
Før man kan finne et slags svar må man nesten bli enige om hva man diskuterer.
Kanskje endre trådens tittel til "hva innbiller DU deg er den beste sykkelen?" e.l.
Ikke for å kverulere, men jeg er ikke enig :vs

Hvis det du sier skal klinge riktig i mine ører så må man da velge f.eks "Hva er den raskeste sykkelen" eller "Hva er den letteste sykkelen". Da spisser man diskusjonen inn på målte fakta.
Og da snakker man ikke om "Hva er den beste sykkelen" , fordi for min del så er verken den raskeste eller den letteste den beste sykkelen.
Det jeg liker er også det beste.......for meg ;-)
Jeg innbiller meg sjelden ting, i så fall blir det holdt for meg selv. Når jeg finner ut av ting, kan jeg heller utrykke det verbalt eller skriftlig.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

Kawagutten skrev: PS har ikke så mye i mot BMW som folk tror,hadde bare vært moro å høre litt mer om andre merker også:-)
Da har jo du kommet til rett forum , og jeg synes det er kjekt med mangfold, ellers er jo alle enige :P :p
Vil jeg kun diskutere BMW finnes det flust av andre forum :thumleft
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Busa Trond »

Bringisen skrev:...Noen vet kanskje ikke hva de ønsker heller :-)
Joda joda.... en sykkel med motoren til nye ZZR1400, aggressiviteten S1000, sittestillingen til Explorer, sete til nye GS, demperene til Multistrada, lyden til 1198, høyfart stødigheten til F312, vekta til EnduroR, bunndraget til Rockett3 og like turbulens og vindstille som Hayabusa. Da driter jeg i utseende :prf

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

Busa Trond skrev:
Bringisen skrev:...Noen vet kanskje ikke hva de ønsker heller :-)
Joda joda.... en sykkel med motoren til nye ZZR1400, aggressiviteten S1000, sittestillingen til Explorer, sete til nye GS, demperene til Multistrada, lyden til 1198, høyfart stødigheten til F312, vekta til EnduroR, bunndraget til Rockett3 og like turbulens og vindstille som Hayabusa. Da driter jeg i utseende :prf
Det vil si at du aldri vil få din drømmesykkel ;-)
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Svar