Honda VFR800, er dette noe for en 24-åring?

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Honda VFR800, er dette noe for en 24-åring?

Legg inn av mortenolb »

Jeg har bare testa 2015-modellen, og det er forsåvidt en grei sykkel. Litt døll til å være 800, og den er dreva helt feil. Hvis ~00-modell er dreva på samme måte ser jeg nesten på det som et must å ordne. Måtte ligge i 4. gir i 120km/t for å ha noe som helst krefter å hente.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Honda VFR800, er dette noe for en 24-åring?

Legg inn av Bjerknez »

Jg ser mange er enig med antydingene til mortenolb her:
http://vfrworld.com/forums/showthread.p ... -vibrating" onclick="window.open(this.href);return false;

Ser ut til at det mangler veldig mye krefter under 7.000rpm. og det er vist ganske vesentlig med krefter som mangler også. Ellers så har jeg litt sansen for utseendet. Et rent og pent design :thumleft

EDIT:
Når det er sagt så bør ikke dette ha noe som helst å si for DEG. Har man ikke kjørt motorsykkel før så vil uansett denne ha krefter nok til å skremme vannet av deg og vel så det. ALT går helt sykt når det kommer til motorsykler for en førstegangskjører. Så jeg mener du bør kjøpe den sykkelen du liker best. Om det er Ducati, Triumph eller Honda spiller liten trille.

Det skal sies at jeg aldri har kjørt en VFR800. Men jeg synes de nye modellene er flotte å se på. Bra utseende!

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Honda VFR800, er dette noe for en 24-åring?

Legg inn av Jompa »

Hei.
Jeg snakket tilfeldigvis med en i går som kjører VFR 800.
Han nevnte at det var mye gearing.............
Men om du ikke har "turtallskrekk" trenger ikke det å være noe problem.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Honda VFR800, er dette noe for en 24-åring?

Legg inn av L-NA »

Siden ikke Greven er her så får jeg gjøre mitt beste for å tale hans sak, og da vel mest for at jeg her er inderlig enig med han. VFR 800 er ett trygt og godt kjøp. Selv så har jeg kun erfart VFR 750 (tror den var 98 mod) En sykel som går stygg fort :-)

Generelt så vil jeg si at det ikke er uten grunn til at denne sykelen har vert kåret til Verdens beste sykkel av mange MC magasiner (for en god del år siden). Ang giring, så vil jeg si at ved "Normal" kjøring slik man skal og bør kjøre på Norske veier, så er det mer en nok moment og krefter, men vil en ha det gøy, så har den ingenting under 7000 Rpm og gjøre. Så kjøres det litt "friskt" på svingete veier, så er kunste å gire slik at en ligger godt over 7000rpm når en ønsker krefter.
Eneste Årsak til at jeg selv ikke kjøpte VFR den gangen var den litt sportslige kjøre stillingen som passer dårlig for mine stive ben, og X-Bow design....Kort sagt ..en Kjempe sykkel :-) :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Honda VFR800, er dette noe for en 24-åring?

Legg inn av mortenolb »

Jeg er nysgjerrig på forskjellen på de gamle modellene og nyeste, omtalen dere gir må vel bety at den gamle er mye mer brukelig? Følelsen av å ligge i 6. gir i 120 med 2015-modellen og dumpe all gassen kan sammenlignes med når du kjører scooter, ligger på ca. 2km/t under toppfarta og gir gass.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Honda VFR800, er dette noe for en 24-åring?

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Jeg er nysgjerrig på forskjellen på de gamle modellene og nyeste, omtalen dere gir må vel bety at den gamle er mye mer brukelig? Følelsen av å ligge i 6. gir i 120 med 2015-modellen og dumpe all gassen kan sammenlignes med når du kjører scooter, ligger på ca. 2km/t under toppfarta og gir gass.
Altså ingenting? :lol :lol

Da skal du få prøve UP'en til kjærringa opp Fredrikstadbroa i 4-giret i 60km/t. Farten SYNKER!! :lol

Svar