Feil signal behøver nødvendigvis ikke å tenne "motorlampa".ZZR-Erling skrev:Feil signal...vil det isåfall settes alarm i displayet?Haavar skrev:Tett katalysator, slitt turbo, feil signal fra tempsensorer/luftmengdemåler?
Har du hatt diagnose på den? Kjenner du noen med vag-com så kan div verdier sjekkes mens du kjører.
Nei, ikke lest ut noen OBD-koder eller andre.
Takker for gode tips
Det kan ligge feilkoder i ECU etter periodiske feil som kan lage krøll. Få slettet disse kan hjelpe.
Ellers så kan jo en liten "tuning" av ECU i ekte VW ånd kanskje hjelpe deg gjennom EU kontroll (på eget ansvar)


Klippet fra diskusjonsforum:
https://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=226212
Get a Vag-Com or find someone who has one, turn the IQ setting up as high as you can get it... then have the car re-tested. It should pass with flying colors. After it passes, return the IQ setting to a level that produces a comfortable level of power without producing excessive exhaust smoke.
http://www.myturbodiesel.com/wiki/injec ... ammer-mod/