Speed Triple R vs Monster 1200 S

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
Tussi
Innlegg: 10
Registrert: 27 jan 2016, 16:48
Motorsykkelen din: Nuda900R

Re: Speed Triple R vs Monster 1200 S

Legg inn av Tussi »

Av de to ville jeg valgt Monster. Speed Triple ser bare litt ut som et insekt.
Se bare hvordan den ser ut fra siden.

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Speed Triple R vs Monster 1200 S

Legg inn av EasyRider »

Tussi skrev:Av de to ville jeg valgt Monster. Speed Triple ser bare litt ut som et insekt.
Se bare hvordan den ser ut fra siden.

+1 :thumleft
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Speed Triple R vs Monster 1200 S

Legg inn av Cutless »

Her var det mange gode innspill. Takk.

Angående det med driftsikkerhet har sikkert alle de europeiske produsentene noen svin på skogen. Årsaken til at jeg skrev det som minus på Monster er fordi jeg har vært en stund selv i Ducati-universet. Og i løpet av den tiden har jeg dannet meg en subjektiv mening om at Ducati har litt mer sjel, og man aksepterer at det kan oppstå noen små-problemer her og der. I denne rapporten så kommer Triumph og Ducati ca like dårlig ut faktisk: http://www.consumerreports.org/cro/news ... /index.htm

Angående utseende så er jeg overrasket over at så mange direkte misliker Speed'n. Den har kanskje ikke like pene linjer som Monster'n, men til gjengjeld så synes jeg den er veldig tøff/rå.

Vi får se hva fremtiden bringer. Begge er nok flotte sykler :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Speed Triple R vs Monster 1200 S

Legg inn av Bjerknez »

Drit i hva andre mener. Speed Triple er og blir en rå sykkel og jeg synes faktisk den er tøffere enn Ducatien. Jeg har hatt den gleden av å kjøre Speeden til Olav K og jeg kan ikke si annet enn at dette er en flott langtur sykkel. Nå har jeg riktignok ikke kjørt Ducatien og det er sikkert ikke noe galt med den heller. Tror du må gå noen runder med deg selv her ja, hehe

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Speed Triple R vs Monster 1200 S

Legg inn av simpson »

Litt morsom du.
En manns mening blir liksom fasit :O

Men det finnes mange reportasjer og statistikker der BMW kommer dårligst ut og har mest feil og mangler, likevel forguder du og skryter den langt opp i skyene.
Nei Bjerknez, bedre faktisk å høre på folk som har erfaring og ikke bare hva andre mener om det du har selv uten å ha gjort noe annet en i best fall en prøvekjøring.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Speed Triple R vs Monster 1200 S

Legg inn av Juicebox »

Tussi skrev:Av de to ville jeg valgt Monster. Speed Triple ser bare litt ut som et insekt.
Se bare hvordan den ser ut fra siden.
Ser ut som en feit kneler.

Eneste sykkelen som ser bra ut med Potter under hekken er r1. Ser så klumpete ut på speedern. Syns også den ser uproporsjonal ut, er noe annet enn pottene og fronten som ikke stemmer men klarer ikke å sette fingern på det.

Sikkert en herlig sykkel å kjøre uansett...

Har ikke så mye å si på utseendet til monstern... Italiensk, råtøff og bøllete. Den prøver heller ikke å være et insekt...
Sist redigert av Juicebox den 20 feb 2016, 09:59, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Speed Triple R vs Monster 1200 S

Legg inn av Bjerknez »

simpson skrev:
Litt morsom du.
En manns mening blir liksom fasit :O

Men det finnes mange reportasjer og statistikker der BMW kommer dårligst ut og har mest feil og mangler, likevel forguder du og skryter den langt opp i skyene.
Nei Bjerknez, bedre faktisk å høre på folk som har erfaring og ikke bare hva andre mener om det du har selv uten å ha gjort noe annet en i best fall en prøvekjøring.
Ro deg ned. Det var en link som ble postet da den dukket opp først på google når jeg søkte på ducati og driftsikkerhet. Tenkte kanskje det kunne vert artig å diskutert litt rundt dette. BMW kommer jo heller ikke så veldig godt ut i denne artikkelen og strengt tatt så bryr jeg meg svært lite om hva andre mener om BMW.

Sånn sett så forguder jeg vel Triumph mer faktisk.

Dette var da altså ikke et forsøk på og såre dine ducati følelser :thumleft

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Speed Triple R vs Monster 1200 S

Legg inn av simpson »

Dette har ikke noe med mine følelser å gjøre, men å peke på att andres meninger ikke alltid stemmer med virkeligheten.
Ingen tvil om at du er fornøyd med BMW og aldri har opplevd problemer av noe slag selv om statistikker og reportasjer sier noe helt annet?
Men hvem vet best, jeg som leser i MCblader, forum osv at BMW bare er dritten med haugevis av feil og mangler, eller du som faktisk eier og kjører BMW?
Jeg har sikkert kjørt over 100.000 km på div Ducatier uten ett eneste fuskeslag eller opplevd noe som helst problemer.
Men har hatt div japser og har ikke samme erfaring med de.
Men "alle" VET jo at Ducati ikke der driftssikre, selv om de aldri har sittet på en.
jaja, da sier jeg bare til sånne folk, god bedring.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Speed Triple R vs Monster 1200 S

Legg inn av AJ »

simpson skrev: Jeg har sikkert kjørt over 100.000 km på div Ducatier uten ett eneste fuskeslag eller opplevd noe som helst problemer.
:-k
Stemmer vel ikke helt dette, simpson? Hva med Norges-treffet i Lyndal i 2013... ;) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Speed Triple R vs Monster 1200 S

Legg inn av simpson »

Ja det stemmer, starterclutchen gikk. Hadde helt glemt det.
Dette var ett problem på tidlige modeller av 1098. Rett og slett underdimensjonert i forhold til motoren. Dette er en feil som Ducati burde hatt recall på.

Men bortsett fra det, ingenting.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Speed Triple R vs Monster 1200 S

Legg inn av AJ »

simpson skrev:Jo det stemmer, starterclutchen gikk.
Dette var ett problem på tidlige modeller av 1098. Rett og slett underdimensjonert i forhold til motoren. Dette er en feil som Ducati burde hatt recall på.

Men bortsett fra det, ingenting.
Da har du vært heldigere, for å si det slik, enn jeg var med min italiener. Ikke veldig store greiene, men et par stopp langs veien ble det de to sesongene jeg hadde sykkelen - den ene gangen røyk den ene coilen og den andre gangen hadde faktisk ene batterikabelen ristet løs (pga. vibrasjoner, vil jeg tro...?). Denne feilen burde jeg ha funnet ut på stedet, men kom ikke på å sjekke akkurat denne mulige feilkilden...
Noen andre småting var det også før motoren ga utvetydelig signaler om at flat tappet løsningen var i ferd med å slites i stykker. Dette skjedde rett før vinterlagringen og sykkelen fikk ny roller tap løsning, som alle nye Griso. Norge og Stelvio modeller fikk fra 2013 årgangen.
Sykkelen ble solgt og ny eier er visstnok strålende fornøyd med den, har jeg fått vite fra ham direkte.

Tross svakhetene og feilene som oppsto har dette ikke skremt meg vekk fra verken Guzzi eller andre italienske merker. Vurderte seriøst Aprilia Caponord etter salget av Stelvio'en, men endte altså opp med en uprøvd KTM 1290 SA i stedet, som kun har sviktet på et ubetydelig område, nemlig et blinklys foran som dugget (men virket fint fortsatt). Byttet på garanti uten spørsmål. Selvfølgelig...

Hadde for øvrig ingen feil på Triumph Tiger 1050'en jeg hadde. Så Triumph er også et mulig valg nok en gang i framtida.
BMW har jeg dog ingen erfaringer med, men har fått servert ganske mange skrekkhistorier om hva som kan skje med bla. kardangløsningen...
Men det er vel mye overdrivelser her også, tenker jeg... :-k .

Men tilbake til trådstarters alternativer og valgets kvaler:
tror han kommer til gjøre et godt kjøp uansett hvilken han velger. Neppe noen vesensforskjeller i kvaliteten på disse to, slik jeg ser det.
Jeg liker det kompakte designet til Triump'en, men ville nok endt opp med Ducati'en likevel. Ikke minst fordi den har en motor med riktig antall sylindre... :P
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Speed Triple R vs Monster 1200 S

Legg inn av Cutless »

Når det kommer til driftsikkerhet på ulike sykler og merker er det lite interessant å bruke en eller to personers erfaring som grunnlag. Uavhengig om det er snakk om 30 000 eller over 100 000 kilometer kjørt på det merket/sykkelen. Det som gjelder er statistikk med et stort nok utvalg.

Og det inntrykket jeg har etter å ha sett ulike statistikker er at europeiske motorsykler har lavere driftsikkerhet enn for eksempel japanske. Og den statistikken som ble linket til i sted viste at Ducati og Triumph var ca like dårlig, men Ducati var hakket under. Stemmer greit med fordommene jeg hadde når jeg opprettet tråden ;)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Speed Triple R vs Monster 1200 S

Legg inn av Bjerknez »

simpson skrev:Dette har ikke noe med mine følelser å gjøre, men å peke på att andres meninger ikke alltid stemmer med virkeligheten.
Ingen tvil om at du er fornøyd med BMW og aldri har opplevd problemer av noe slag selv om statistikker og reportasjer sier noe helt annet?
Men hvem vet best, jeg som leser i MCblader, forum osv at BMW bare er dritten med haugevis av feil og mangler, eller du som faktisk eier og kjører BMW?
Jeg har sikkert kjørt over 100.000 km på div Ducatier uten ett eneste fuskeslag eller opplevd noe som helst problemer.
Men har hatt div japser og har ikke samme erfaring med de.
Men "alle" VET jo at Ducati ikke der driftssikre, selv om de aldri har sittet på en.
jaja, da sier jeg bare til sånne folk, god bedring.
Jeg har da ikke sagt ett eneste ord i denne sammen hengen. Jeg limte inn en link som var noenlunde relativ til tråden for videre diskusjoner. Tenker da spesielt på hvordan vi mennesker tar valg etc. Mulig litt off topic, men det handler da vertfall m sykler som omtales i tråden.

Du vet helt sikkert best når det kommer til Ducati med alle de kilometrene du har kjørt en italiener. :thumleft

Svar