Vurderinger - "anmeldelser" av div. utstyr.

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38175
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Vurderinger - "anmeldelser" av div. utstyr.

Legg inn av AJ »

Fidel skrev:
Bimma skrev: Men kjøper aldri hjelm uten å prøvekjøre den først.... :knegg
Det gjør jeg! Og det har gitt seg noen rare utslag. Jeg er urokkelig i troen på at høy smerteterskel og ubøyelig treskalle er det som skal til for å få fiberet i hjelmen til å gi etter for deretter å forme seg vakkert rundt mitt hode. Litt etter skoutblokkingsprinsippet, om du vil.
Jeg også kjøper hjelm uten å prøve først. Nettopp fordi jeg tror at de fleste hjelmene er innrettet slik at de former seg etter hodene våre.
Det viktigste, tror jeg, er å finne rett størrelse. Dvs. at hjelmen skal oppleves som ganske trang til å begynne med. Deretter formes den rimelig greit etter treskallene våre... 8)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Vurderinger - "anmeldelser" av div. utstyr.

Legg inn av cheron »

Aldri prøvekjørt mine hjelmer.. Veistøy, vindsus er ikke noe problem hos meg da jeg ikke hører det allikevel :D

Er mer opptatt av at plastikkklumpen passer oppå hue mitt :lol
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Re: Vurderinger - "anmeldelser" av div. utstyr.

Legg inn av Pollti »

Også er du den heldige mottager av videosnutten Døvespråket for Dummies . :scratch Bulldozeren jeg er gift med syntes ikke den var morsom i det hele tatt men kjærringer er bare sånn de. :mrb

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Vurderinger - "anmeldelser" av div. utstyr.

Legg inn av cheron »

Jeg lo godt da jeg så den :)

Pollti; har sendt deg mail ;)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38175
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Vurderinger - "anmeldelser" av div. utstyr.

Legg inn av AJ »

BUMP'er denne tråden, jeg, siden det stadig kjøpes utstyr og tilbehør hvor kjøperne etter hvert kanskje kan 'anmelde' her i "Vurderinger - "anmerldelser" av div. utstyr" ...

Ingen tvang eller plikt, så klart, men kan være til god nytte for andre brukere her på MCsiden.no.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Vurderinger - "anmeldelser" av div. utstyr.

Legg inn av Cbr »

Trengte noe te å kunne ta meg ting i. Ikke så kjekt med ryggsekk pga stabilitet å plastbiter på reimer så skrape tanken. Svære vesker på sidene eller stikkende ut bak eller på tanken passet ikke mine behov. Det står ikke i stil med MC min eller komme i veien for meg, synes jeg.

En kamerat av meg kjøpte dette produktet så passet perfekt. Det er et setetrekk så og er en bag så trekkes over baksete å kan sammentrekkes/åpnes med glidelås når ikke i bruk. Det går ikke å bruke sete til å sitte på da, men har ikke tenkt å ha noen bakpå uansett. Å ta den av igjen er fort gjort. blir trukket over å det er 4 borrelås. Hvis jeg bare har litt i, så trekke jeg glidelås så slår an igjen bare del hvis så profil blir trekanta veske (så ting ikke bevege for mye på seg.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde


http://www.thecycleguys.com/default.asp ... egoryID=17

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Vurderinger - "anmeldelser" av div. utstyr.

Legg inn av Dexter »

Smart liten sak det dær :thumleft
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38175
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Vurderinger - "anmeldelser" av div. utstyr.

Legg inn av AJ »

Jeg kjøpte Falco 330-Axis for kort tiden siden.
Disse er jeg så langt godt fornøyd med og støvlene4 har så langt holdt produsentens løfter; de har vært vanntette.
Nå har ikke jeg utfordret støvlene unødig mye, men på turen med Dexter og Globe til Geiranger, ble det noe kjøring i regn og støvelene holdt vannet på utsiden :thumleft

Bilde

+ sider med FAlco 330-Axis:
Gir inntrykk av god kvalitet i alle detaljer
Lav vekt
God passform
Solid og gripesikker såle
Synes å være vanntette
'Made in Italy'...

Ingen spesielle - sider med Falcostøvlene, men noen vil kanskje synes støvleskaftet er litt kort.
Etter regnvær ser det ut til at glidelåsen går litt tregt. Bør nok smøres jevnlig.
Støvlene er stive og kan påføre brukeren gnagsår.

Priser i Norge:
Fra kr. ca. 1790,- /Buntmaker Nilssen) til kr. 1990,- (Bullfighter)

Priser i utlandet:
Tildels betydelig lavere som f.eks. herfra:
http://www.silverstonemotor.com/boutiqu ... e_lg=lg_us" onclick="window.open(this.href);return false;



Ved bestilling uten prøving på forhånd anbefales å bestille én størrelse større enn hva du pleier å bruke.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Vurderinger - "anmeldelser" av div. utstyr.

Legg inn av Snikkeren »

Flott at du er fornøyd med de nye støvlene sine.

Angående smøring av glidelåsen kom jeg til å tenke på en ting, men har ikke prøvd det selv. Det burde jo gå an å smøre de med voks slik som vi gjør på tørrdrakten. Det både smører og holder vannet ute. Noen som har prøvd det?
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Gammelgutt

Re: Vurderinger - "anmeldelser" av div. utstyr.

Legg inn av Gammelgutt »

Jeg smører glidelåsene i skinnklærne med skinnsmøring når jeg smører dressen, hvet ikke om det hjelper?. :scratch

hondapilot
Innlegg: 9
Registrert: 19 aug 2010, 21:53
Motorsykkelen din: Honda cbr 900 1998

Re: Vurderinger - "anmeldelser" av div. utstyr.

Legg inn av hondapilot »

Hei alle tohjulsglade. Vil legge inn ett godord for pinlock. Etter en sommer med mye kjøring i regn setter jeg virkelig satt pris på denne innretningen. Pinlock er en plastbit omsluttet av en silikonpakning (el) som settes på innsiden av visiret og dekker mesteparten av synsfeltet. Dette lager gir et lite luftlag mellom visiret og pinlock'en. Hensikten er å gjøre gluggen doggfri, og det klarer den med glans. Har ikke opplevd dogg med denne på, hverken vår, sommer eller høst. Hverken tung pusting, hosting, nysing eller gjesp inne i hjelmen skaper problemer. Eneste negative side må være at ved fremoverlent kjørestilling kommer pinlocken's øvre grense inn i synsfeltet og forstyrrer litt. Men det er ikke værre enn att det går. Anbefales.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Vurderinger - "anmeldelser" av div. utstyr.

Legg inn av Duville »

hondapilot skrev:Hei alle tohjulsglade. Vil legge inn ett godord for pinlock. Etter en sommer med mye kjøring i regn setter jeg virkelig satt pris på denne innretningen. Pinlock er en plastbit omsluttet av en silikonpakning (el) som settes på innsiden av visiret og dekker mesteparten av synsfeltet. Dette lager gir et lite luftlag mellom visiret og pinlock'en. Hensikten er å gjøre gluggen doggfri, og det klarer den med glans. Har ikke opplevd dogg med denne på, hverken vår, sommer eller høst. Hverken tung pusting, hosting, nysing eller gjesp inne i hjelmen skaper problemer. Eneste negative side må være at ved fremoverlent kjørestilling kommer pinlocken's øvre grense inn i synsfeltet og forstyrrer litt. Men det er ikke værre enn att det går. Anbefales.
Svært enig !

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Vurderinger - "anmeldelser" av div. utstyr.

Legg inn av Globe »

hondapilot skrev:Hei alle tohjulsglade. Vil legge inn ett godord for pinlock. Etter en sommer med mye kjøring i regn setter jeg virkelig satt pris på denne innretningen. Pinlock er en plastbit omsluttet av en silikonpakning (el) som settes på innsiden av visiret og dekker mesteparten av synsfeltet. Dette lager gir et lite luftlag mellom visiret og pinlock'en. Hensikten er å gjøre gluggen doggfri, og det klarer den med glans. Har ikke opplevd dogg med denne på, hverken vår, sommer eller høst. Hverken tung pusting, hosting, nysing eller gjesp inne i hjelmen skaper problemer. Eneste negative side må være at ved fremoverlent kjørestilling kommer pinlocken's øvre grense inn i synsfeltet og forstyrrer litt. Men det er ikke værre enn att det går. Anbefales.
Hei hondapilot :vs og hjertelig velkommen til oss her på mcsiden :=D> :=D>

Har selv pinlock og vil si meg helt enig med deg, funker som gull! :thumleft

Bilde

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Vurderinger - "anmeldelser" av div. utstyr.

Legg inn av SheDevil »

Velkommen skal du være hondapilot

Jeg har en Nolan hjelm med innervisir og er av samme oppfatning, fins itj nokka likar :prf
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Vurderinger - "anmeldelser" av div. utstyr.

Legg inn av Dexter »

Jeg har èn gang opplevd at pinlocken ikke helt gjorde jobben... Det var da jeg og Globe kjørte Trollstigen med 10 meters sikt i pissvåt tåke... Men utover det kan jeg bare si :thumleft
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Svar