Turvenn/øvelseskjøring - Stavanger?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Turvenn/øvelseskjøring - Stavanger?

Legg inn av CB9 »

blir ikke dette litt som disse somalske piratkjørelærerne som ikke lærer deg en dritt foruten å prate gebrokkent ..?
er kanskje lov om det ikke er involvert penger ..?

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Turvenn/øvelseskjøring - Stavanger?

Legg inn av CB9 »

lykke til

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 711
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Turvenn/øvelseskjøring - Stavanger?

Legg inn av KåreDump »

CB9 skrev:blir ikke dette litt som disse somalske piratkjørelærerne som ikke lærer deg en dritt foruten å prate gebrokkent ..?
er kanskje lov om det ikke er involvert penger ..?
Nå er vel TS allerede begynt med oppkjøringen (hos det jeg regner med er en godkjent trafikkskole), så her er det vel bare å snakk om mengdetrening.

Dattra mi kjørte opp i fjor, og vi øvelseskjørte MYE. Enkelte dager øvde vi på ting jeg har lært meg i løpet av mine tjue år på MC, andre ganger hadde hun fått innspill fra kjørelærer om ting hun burde trene på.

Kjørte også en del turer med ei venninne (gubben hennes hadde ikke hatt lappen lenge nok til å øvelseskjøre med henne).

Slik jeg ser det er dette en suveren måte å få inn den nødvendige mengdetreningen!

- og ikke minst det kan være en flott måte for en eldre sjåfør å friske opp litt!
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Turvenn/øvelseskjøring - Stavanger?

Legg inn av CB9 »

mengdetrening er sikkert vel og bra men unødvendig for de fleste. det holder med det obligatoriske er min mening.
uansett blir det forskjell på å kjøre med venner og kjente og en eller annen ukjent ATGATT-sjåfør med refleksvest og stavangerdialekt.. 'grøss'

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Turvenn/øvelseskjøring - Stavanger?

Legg inn av CB9 »

jeg kan skjønne det å øve ekstra på kjøregårdsøvelsene.

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 711
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Turvenn/øvelseskjøring - Stavanger?

Legg inn av KåreDump »

Du kødder nå, ikke sant???
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Turvenn/øvelseskjøring - Stavanger?

Legg inn av CB9 »

nei, jeg kan ikke fordra stavangerdialekt

PettermedP
Innlegg: 9
Registrert: 14 apr 2016, 10:21
Motorsykkelen din: HD 48

Re: Turvenn/øvelseskjøring - Stavanger?

Legg inn av PettermedP »

Hei Kåre,

Jepp, nettopp det jeg er ute etter. Kan kjøre, men oppkjøringen blir unødvendig dyr når jeg ikke får kjørt mellom timene. Forventer ikke at noe skal gidde å stå i kjøregården og se på. Bare det å kjøre tur sammen vill hjulpet. Du er ikke tilfeldigvis i Stavangerområdet du da?

Petter
KåreDump skrev:
CB9 skrev:blir ikke dette litt som disse somalske piratkjørelærerne som ikke lærer deg en dritt foruten å prate gebrokkent ..?
er kanskje lov om det ikke er involvert penger ..?
Nå er vel TS allerede begynt med oppkjøringen (hos det jeg regner med er en godkjent trafikkskole), så her er det vel bare å snakk om mengdetrening.

Dattra mi kjørte opp i fjor, og vi øvelseskjørte MYE. Enkelte dager øvde vi på ting jeg har lært meg i løpet av mine tjue år på MC, andre ganger hadde hun fått innspill fra kjørelærer om ting hun burde trene på.

Kjørte også en del turer med ei venninne (gubben hennes hadde ikke hatt lappen lenge nok til å øvelseskjøre med henne).

Slik jeg ser det er dette en suveren måte å få inn den nødvendige mengdetreningen!

- og ikke minst det kan være en flott måte for en eldre sjåfør å friske opp litt!

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Turvenn/øvelseskjøring - Stavanger?

Legg inn av CB9 »

plantegningene for kjøregården er vel tilgjengelig sånn at du kan mekke noe hjemme eller i nærheten? siden du alt har sykkel mener jeg

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 711
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Turvenn/øvelseskjøring - Stavanger?

Legg inn av KåreDump »

PettermedP skrev:Du er ikke tilfeldigvis i Stavangerområdet du da?
Dessverre, holder nok til "litt" lenger nord... I følge Google Maps er det 1.735 km langs raskeste vei mellom oss.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

PettermedP
Innlegg: 9
Registrert: 14 apr 2016, 10:21
Motorsykkelen din: HD 48

Re: Turvenn/øvelseskjøring - Stavanger?

Legg inn av PettermedP »

Ja, det ble litt langt:) Uanset takk.

Petter

uote="KåreDump"]
PettermedP skrev:Du er ikke tilfeldigvis i Stavangerområdet du da?
Dessverre, holder nok til "litt" lenger nord... I følge Google Maps er det 1.735 km langs raskeste vei mellom oss.[/quote]

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Turvenn/øvelseskjøring - Stavanger?

Legg inn av SverreOlsen »

Du har som sakt Holey Riders som holder til her:
image.png
Hviss du hadde snakket med dem tror eg det er flere så kunne hatt deg med på øvelsekjøring for og si det sånn! Mange glade turfolk med kansje littegran kristen bakgrund. Er ikke noe HA for og si det sånn hviss du ikke kjenner til dem. Er alle slaks mennesker som brenner for sykkel! Alle typer sykkler!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

PettermedP
Innlegg: 9
Registrert: 14 apr 2016, 10:21
Motorsykkelen din: HD 48

Re: Turvenn/øvelseskjøring - Stavanger?

Legg inn av PettermedP »

Takk for tips Sverre!
SverreOlsen skrev:Du har som sakt Holey Riders som holder til her:
image.png
Hviss du hadde snakket med dem tror eg det er flere så kunne hatt deg med på øvelsekjøring for og si det sånn! Mange glade turfolk med kansje littegran kristen bakgrund. Er ikke noe HA for og si det sånn hviss du ikke kjenner til dem. Er alle slaks mennesker som brenner for sykkel! Alle typer sykkler!

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Turvenn/øvelseskjøring - Stavanger?

Legg inn av Elruts84 »

Jeg treffer ofte Holy Riders gutter på de lokale turene jeg er på. Alt fra kveldsturer til tur/retur Statoil. De er kontaktsøkende, nysgjerrige på sykkelen. Og utrolig trivelige folk. De er behjelpelige og lette og snakke med. Det å ta turen forbi og spørre skader ikke.

Syns det er bra du spør her jeg, det viser jo bare at du forstår at mengdetrening vil gjøre det lettere for deg og bedre sjåfør av deg. Jeg bor på klepp om det er noe du lurer på :D Kan ikke alt, men hjelper gjerne.

Når sesongen er i gang for fullt tar du en tur til Oltedal. Hva onsdag. Treff men mange hyggelige MC venner. :D

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Turvenn/øvelseskjøring - Stavanger?

Legg inn av SverreOlsen »

Elruts84 skrev:Jeg treffer ofte Holy Riders gutter på de lokale turene jeg er på. Alt fra kveldsturer til tur/retur Statoil. De er kontaktsøkende, nysgjerrige på sykkelen. Og utrolig trivelige folk. De er behjelpelige og lette og snakke med. Det å ta turen forbi og spørre skader ikke.

Syns det er bra du spør her jeg, det viser jo bare at du forstår at mengdetrening vil gjøre det lettere for deg og bedre sjåfør av deg. Jeg bor på klepp om det er noe du lurer på :D Kan ikke alt, men hjelper gjerne.

Når sesongen er i gang for fullt tar du en tur til Oltedal. Hva onsdag. Treff men mange hyggelige MC venner. :D

Elruts
Mange fine sykkler på onsdagane ja, så er en intresert i sykkler er det rette stedet og dra! Holdt til på ganddal så var der en gang i blandt før :-)

Svar