Snart helg, folkens!
- Kjitta8648
- Motorsykkelen din: Din MC her
Re: Snart helg, folkens!
Skal jobbe. Sladde rundt på vinterføre i Bimmen. :)
Så skal jeg klargjøre Mondoen. Den er i ferd med å forlate meg. Solgt for en billig penge til høystbydende.
Så skal jeg jobbe litt mer.
Så skal jeg klargjøre Mondoen. Den er i ferd med å forlate meg. Solgt for en billig penge til høystbydende.

Så skal jeg jobbe litt mer.

"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
Det lønner seg alltid å måke før mildværet kommer. Da er snøen rimelig lett å hanskes med for de med dårlig rygg ihvertfall. Nå husker jeg ikke egenvekten for snø, men kram snø er veldig mye tyngre enn tørr snø. Faktisk er kram snø så tung at jeg tar hensyn til det noen ganger ved lasting. Problemet er å få en god måling av snødybden.
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
den falte snøen beholder tyngden sin uansett tempratur....men hvis det blir mildt og regner-DA blir snøen tyngre...
egenvekten på snø/mengde vann regnes i snitt som 1/10 av høyden selv om det er store forskjeller.
gammel komprimert snø kan nærme seg 8/10 av volum.
egenvekten på snø/mengde vann regnes i snitt som 1/10 av høyden selv om det er store forskjeller.
gammel komprimert snø kan nærme seg 8/10 av volum.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Samma det...
Jeg lar snøen ligge inntil videre
I hvert fall denne helgen...
Jeg lar snøen ligge inntil videre

I hvert fall denne helgen...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Du har ikke tenkt å måke Hadeland snøfritt enda? 

We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
Ja, klart det :)Pollti skrev:Njål er gutten sin !
Han har jo et utrolig bra opphav

Vi får da håpe at AJ klarer å få rydda unna snøen til det blir partytime :[-o<Desmo skrev:Du har ikke tenkt å måke Hadeland snøfritt enda?
Kjørte R250 Dokka - Vingrom i dag, og der var det snø nok og vel så det.
http://www.avalanche.org/~uac/encyclope ... y_snow.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Fikk ikke åpna denne linken...Pollti skrev:http://www.avalanche.org/~uac/encyclope ... y_snow.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Samma det...
Nå snør det litt igjen, gitt...

Skal det ingen ende ta, dette...?

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Dæinsse dæinsse Dokka miRagnhild skrev:Vi får da håpe at AJ klarer å få rydda unna snøen til det blir partytime :[-o<Desmo skrev:Du har ikke tenkt å måke Hadeland snøfritt enda?
nå ska Dokka vara bli....

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
R 250 Dokka - Vingrom er grom motorsykkelvei om sommeren.Ragnhild skrev:Vi får da håpe at AJ klarer å få rydda unna snøen til det blir partytime :[-o<Desmo skrev:Du har ikke tenkt å måke Hadeland snøfritt enda?

Men det er ikke Hadeland, det er Nordre Land.
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
Her AJ :
Density, Snow:
The stability of the snowpack is influenced by many factors, but two of the most important is the strength of the weak layer and the load it has to support. The weight of the snow resting on a weak layer is a factor of the depth of the slab and its density. Snow density can be thought of in technical terms and numbers (% density, kg/m3) but most people have an intuitive feel for snow density, even if you don’t realize it. Snow that is light and billows up in your face while you’re riding is very low density, while high density snow feels thick, heavy, or even wet.
New snowfall has an initial density, usually in the 3-20% range. Once it accumulates on the old snow surface, metamorphism takes over causing the snow to gradually become more dense. The rate at which new snow becomes densifies depends on temperature, among other things. We all know warm weather can quickly ruin light powder snow, while cold temperatures can slow down the densification process and preserve powder for quite some time.
Another important factor to consider regarding snow density is trends during a storm. If the temperature is warm when the snow starts falling, and then becomes colder, we have what we call a “right side up” storm. The snow is light and fluffy on top and becomes more dense with depth. A far less desirable scenario is called an “upside down” storm and is the result of increasing temperatures during snowfall. The result is heavy, denser snow on top of lighter snow -- you can see what we’re getting at can’t you? An upside down storm can result in a slab (dense snow) over a weak layer (less dense snow), providing the necessary ingredients for slab avalanches.
Density, Snow:
The stability of the snowpack is influenced by many factors, but two of the most important is the strength of the weak layer and the load it has to support. The weight of the snow resting on a weak layer is a factor of the depth of the slab and its density. Snow density can be thought of in technical terms and numbers (% density, kg/m3) but most people have an intuitive feel for snow density, even if you don’t realize it. Snow that is light and billows up in your face while you’re riding is very low density, while high density snow feels thick, heavy, or even wet.
New snowfall has an initial density, usually in the 3-20% range. Once it accumulates on the old snow surface, metamorphism takes over causing the snow to gradually become more dense. The rate at which new snow becomes densifies depends on temperature, among other things. We all know warm weather can quickly ruin light powder snow, while cold temperatures can slow down the densification process and preserve powder for quite some time.
Another important factor to consider regarding snow density is trends during a storm. If the temperature is warm when the snow starts falling, and then becomes colder, we have what we call a “right side up” storm. The snow is light and fluffy on top and becomes more dense with depth. A far less desirable scenario is called an “upside down” storm and is the result of increasing temperatures during snowfall. The result is heavy, denser snow on top of lighter snow -- you can see what we’re getting at can’t you? An upside down storm can result in a slab (dense snow) over a weak layer (less dense snow), providing the necessary ingredients for slab avalanches.
Var som jeg skulle sagt det selv. 

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")