E39 - Trondheim til Aalborg

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: E39 - Trondheim til Aalborg

Legg inn av E-strom »

Canutus skrev:Skulle du ha litt tid til overs nedover kan eg også anbefale en omvei over Stordalen.
https://goo.gl/maps/1vTsT71Mh2H2
Også er det jo fint å kjøre gjennom Gulen
https://goo.gl/maps/cgjd6tRuCLH2
Mange muligheter.....
Den over Stordalen (altså å fortsette Fv57 over fjorden og sørover) har jeg sett på. Den innebærer enda en ferge, men jeg sparer litt tid på ikke å kjøre tilbake til Lavik og i tillegg er det ett par mil kortere - vi får se :)

Opedal - Gulen - Matre får jeg ha til gode til en senere anledning :thumleft
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: E39 - Trondheim til Aalborg

Legg inn av E-strom »

Forbipasserende skrev:Om vei , båt vent og utgifter. Men værdt det.
Dvs du kjører mot stavanger ifra sirka Sauda, ikke helt inn i sauda..
Dvs noe sånn som mot Sand- Hjelmeland, Muligens det er en avløper til R13. Magiske veier, vann, natur, sikt.

Overnatting, der er noe Mossvangen kamping rett i nærheten av alle ishallene/ Clarion hotel energy/ mossvannet/ esso stasjon. Er alltid en drøss med campingvogner, noen mc. I hjertet av stavanger omtrent.

Har kjørt ifra Trondheim til Stavanger, sjøsiden før. Fin tur.... Likte godt nord for Bergen. Men mye båter, koster litt ekstra. Finner du ikke soveplass kan du jo nesten sove på ferje kaia innendørs ;)
Den veien du foreslår her ligger på listen over "neste gang". Jeg har planer om å kjøre over Sognefjellet og så det vi kan kalle "indre vei" for å få med med perlene i fjordene. Dessuten er det vel to/fem/sju fjelloverganger som jeg også skulle ha kjørt der i sør/vest. Retur for denne ruten kan jo f.eks. være Telemark og Valdresflya.

Takk for tipset om camping i Stavanger - kan godt hende jeg lander der i morgen kveld en gang :thumleft
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: E39 - Trondheim til Aalborg

Legg inn av kjellv »

E-strom skrev:
kjellv skrev:Legger du ut sporing på locatoweb? I så tilfelle skal du ikke se bort fra at du får følge av en FJR et stykke i morgen kveld.
Kan ikke love sporing, men sender en sms når ferga går fra Molde :-)
Si heller fra når ferga går fra Halsa! Har ingen mulighet til å ta deg igjen hvis du allerede har kjørt forbi :O

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: E39 - Trondheim til Aalborg

Legg inn av E-strom »

Der kom turens første skivebom...!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38048
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: E39 - Trondheim til Aalborg

Legg inn av AJ »

E-strom skrev:Der kom turens første skivebom...!
Å :eh ?

Fortell mer...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: E39 - Trondheim til Aalborg

Legg inn av kjellv »

Jeg får nok ta en stor del av skylden selv, burde sendt E-strom en SMS i stedet for å legge melding her i forumet om en mulig misforståelse. Jeg var ikke klar over at E-strom trodde jeg bodde på sørsiden av fjorden. Jeg og Morten K36 og kanskje noen til hadde en tanke om å møte ham ved "Krifast" og kjøre sammen med ham til Molde fergekai.
Men slik kan det gå. Vi får bare ønske han god tur videre og satse på bedre lykke neste gang.
Dere får følge med ham videre på turen, kanskje andre lengre sør kan gjøre noe lignende. Trivelig kar dette, vel verdt å gjøre noen anstrengelser for å bli kjent med ham :thumleft

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: E39 - Trondheim til Aalborg

Legg inn av E-strom »

Kjedelig bom det der Kjellv - spesielt fordi jeg ikke kom fra og kunne treffe deg i Trondheim i går heller....

Men, men - Ørsta nå, og lurer på om jeg kommer til Stavanger i morgen kveld?
Rundt regnet 60 mil litt avhengig av hvilke omveier jeg tar, pluss tre ferger. Det blir nok en hel dag i setet det :twothumbs:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: E39 - Trondheim til Aalborg

Legg inn av kjellv »

E-strom skrev:Kjedelig bom det der Kjellv - spesielt fordi jeg ikke kom fra og kunne treffe deg i Trondheim i går heller....

Men, men - Ørsta nå, og lurer på om jeg kommer til Stavanger i morgen kveld?
Rundt regnet 60 mil litt avhengig av hvilke omveier jeg tar, pluss tre ferger. Det blir nok en hel dag i setet det :twothumbs:
Ja kjedelig var det, men pytt pytt. Vi bor jo ikke lengre unna hverandre at det blir flere muligheter :thumleft
Men da er vi spente på dagens oppdatering fra deg. Rakk du Stavanger, og kommer det bilder :yeyeye

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: E39 - Trondheim til Aalborg

Legg inn av E-strom »

kjellv skrev:...Men da er vi spente på dagens oppdatering fra deg. Rakk du Stavanger, og kommer det bilder :yeyeye
Jepp - rakk helt til Sandnes hvor jeg møtte en studiekamerat fra "den gangen da...". Det ble en fin kveld :lol
Sist redigert av E-strom den 23 jun 2016, 01:40, redigert 1 gang totalt.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: E39 - Trondheim til Aalborg

Legg inn av E-strom »

Det ble en begivenhetsrik dag - 55-60 mil langs fantastiske og etterhvert (for meg) ukjente veier. Startet langs delvis kjente veier, men også her med en overraskelse innlagt (ferge fra Lote til Anda hadde ikke jeg fått med meg før den dukket opp foran framhjulet).

Må få skyte inn at jeg ikke kjører med GPS på, men baserer meg på lesing av kart på forhånd. For å finne frem i byer er GPS'en suveren. Mener selv jeg får sett mye mer uten...

Fire ferger i dag, og hver gang var jeg først av og fikk E39 helt for meg selv - - lenge :roll

Lite trafikk før Bergen, men ganske mye kaos etter Skei fordi veien var for smal. Det løste trailerne ved å rygge, men det fikset ikke noen av dem bak - de fant bare knappen til nødblinken... Den meteren med vei jeg trengte var åpen så jeg kjørte smilende rundt hele hurlumheien :vs

Været ble stadig bedre, og jeg måtte etterhvert lette litt på antrekket. Å kjøre gjennom Bergen i rushtiden anbefales ikke :O

Turen over Stord ble ett høydepunkt - spesielt øyhoppingen på slutten gjorde inntrykk...

I morgen blir det Nordsjøveien, jærstrender og Fv44 i retning Kristiansand og etterhvert Danmark :thumleft

Bilde
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: E39 - Trondheim til Ålborg - strekningen Jæren til Kristiansand

Legg inn av E-strom »

Har fått tak i WiFi, så nå kan jeg få lastet opp bilder også :thumleft

Fv44 og Fv43 er noen perler som jeg anbefaler varmt :prf

Startet fra Sandnes og krysset rett over E39 til Sola-stranda. Deretter langs Jær-strendene i retning sørøst. Flatt til å begynne med, etterhvert ble sandstrender byttet ut med mer stein, og landskapet ble mer "sørlandsk".

Den artigste veien var ned til Jøssingfjord (og Helleren), og videre over fjellet ned til Åna Sira. Smal, full av hårnålsvinger og med godt dekke. Artig med husene under Helleren - har hørt at de ikke har takstein fordi det aldri kommer nedbør dit!

Fortsatte videre og valgte E39 igjen en liten tur før jeg tok Fv510/509/465/43/463 til Lista. Deretter Fv43 videre til Kristiansand og ferge til Hirtshals. Så langt hadde været vært ypperlig, men to minutter etter at jeg kom meg inn på ferga fosset regnet ned...

Hirtshals til Blokhus ble kjørt langs 55/559 på GPS.

Stranda ved Sola:
Bilde

Ved Årsland:
Bilde

Jøssingfjord og Helleren:
Bilde

Bilde

Bilde

Lista:
Bilde
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38048
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: E39 - Trondheim til Aalborg

Legg inn av AJ »

Husker jeg kjørte om Helleren på 80-tallet med bil.
Har enda til gode å gjøre det med MC... :redface .

Takker for at du deler flotte bilder :thumleft .
God tur videre!

Huske endelig å ta bilder fra Øksnebjerg ved Frederikshavn i Danmark, om du legger turen innom der :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: E39 - Trondheim til Aalborg

Legg inn av E-strom »

AJ skrev:... Huske endelig å ta bilder fra Øksnebjerg ved Frederikshavn i Danmark, om du legger turen innom der :) .
Det står på planen i morgen :thumleft
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38048
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: E39 - Trondheim til Aalborg

Legg inn av AJ »

E-strom skrev:
AJ skrev:... Huske endelig å ta bilder fra Øksnebjerg ved Frederikshavn i Danmark, om du legger turen innom der :) .
Det står på planen i morgen :thumleft
Det ser jeg fram til :twothumbs: !
Husk å ta bilde ved bautaen med de svimlende høydemeterne preget inn ;) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: E39 - Trondheim til Ålborg, fra Blokhus til Løkken

Legg inn av E-strom »

Har akkurat kjørt Blokhus - Løkken tur/retur på stranda..!

Der har danskene lagt E152, og jeg benyttet anledningen til å utfordre motorsykkelferdighetene med ca 25km kjøring i sand med ulik fasthet.

Fant etterhvert ut at det mest praktiske ble stående kjøring i andre gir slik at jeg kunne gi gass og løfte framhjulet når sanden ble løsere. Samme teknikk brukte jeg også over de mange bekkene som krysser stranda.

Bærre lækkert :-D

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Svar