Ungspiren på Vestlandet er fortsatt i livet. Litt har skjedd siden sist oppdatering, så er nok på tide å oppdatere "det gode selskap" litt! :)
Endelig kan man si at våren er kommet. Et sikkert vårtegn er at GTI´n har blitt skodd med fersk gummi ment for varmere føre!
Kun 9 uker gjenstår av skolen, og eg går meget spennende tider i møte som matros-lærling. Kan medele at eg har vært heldig, lærekontrakta er i boks!
Skiene er offisielt lagt på hylla for denne gang. Sesongen ble avsluttet med en dagstur til Grotli Skiheiser på Strynefjellet. Føret og været var upåklagelig denne dagen. For et vestlandskar som meg var løypene litt tamme, men eg fikk kost meg på ski selv om!
Når man er vant med "Fra fjell til fjord", så blir det litt forskjell...
En fin roadtrip ble det også for å komme seg til fjells. Strynefjellet viste seg fra en av side bedre sider med tørre veier, brøytekanter og sol! Blir flott når Strynefjellssvingene kan forserest på to hjul igjen.
Vinteren på vestlandet har vært så som så, og dette har resultert i at "The Red Devil" har fått luftet seg på noen flotte turer i sola. Men en ting er sikkert, roadtrip med bil er jammen kjedelig i forhold til å ha en hissig doning under seg...
En av turene gikk til en kjent turistattraksjon, Kannesteinen. For de som ikkje kjenner historien, så er steinen blitt formet av vær og vind over mange, mange år. Faktisk for noen år tilbake var det en tysker som ønsket å kjøpe steinen, for å ta den med til Tyskland og plassere den i hagen sin.
Innlegget får plass til en skikkelig gladnyhet og, da var man meldt på "A2 til A" kurset, og det blir gjennomført i løpet av mai.
Synst det er greit å bare bli ferdig med det, selv om eg ikke får hentet ut lappen hos biltilsynet før til våren igjen...
Blir for det meste på sjøen det kommende året, så fant ut at det var greit å få tatt kurset så fort man har lov, slik at sykkelkjøringen fortsatt ligger "ferskt" i fingrene!
Gjennom vinteren har Youtube blitt flittig brukt til å se på turer med sykkel i Europa blant annet. Har alltid hatt et godt øye til Yamaha R6, Kawasaki ZX-6R og liknende. Men må ærlig si at eg har begynt å få øynene virkelig opp for Triumph. Speed Triple´n som Kant1 hadde trigget meg virkelig. Det var noe å legge øynene på!

Men eg sikter til en annen sykkel i Triumph-familien, nemlig Daytona 675. Virkelig en maskin etter min smak! En skal ikke se bort i fra at noe slikt står i garasjen om få måneder/år!
Min yngre bror blir konfirmert om få uker. Eg slo på stortromma å handlet MC-hjelm til han. (PS: Ja, han vet om det... Ellers kunne det ikkje blitt opplyst her

) Gikk for en Airoh Movement Far, oransj, fra XL-Moto. Strålende fornøyd med ordrer derifra, har handlet derifra i noen år. Hjelmen satt som et skudd, heldigvis! Så man kan vell si at eg har lagt et visst press på den yngre garde. Ser faktisk ut til at eg har fått lurt han til å gå for en Aprilia RS 125, slik som eg hadde i mine yngre dager!
Det var alt for denne gang,
over og ut fra det stormfulle Stadt!