Det skulle vært en kosetur i kveldinga, men når uforutsette ting skjer så blir turen noe amputert, for å si dert sånn...
Siden jeg har gjort unna 'Mjøsa Rundt' og 'Randsfjorden Rundt' (14 dager før 1. mai...) tenkte jeg at det kunne være greid med en kveldstur rundt Tyrifjorden.
Det er fint rundt Tyrifjorden og jeg tenkte at kjøreforholdene også ville være fine.
Det er de også mange stederr, men etter at jeg tok av fra Vikersund og skulle utøve frydefull kjøring mot Sylling på vei 284 gikk jeg på en nedtur...
Deler av denne veien er rett og slett under en hver kritikk. La for øvrig merke til et skilt som opplyste om at veien ville bli stengt for kjøring den 5. mai. Forhåpentligvis pga. høyst nødvendig vedlikehold. Ja, ikke bare vedlikehold, men rett og slett omfattende kirurgiske inngrep!
Elendigheten kommer ikke godt nok fram på bildet, men de som kjenner veistrekningen kan underskrive på at 284 er trafikkfarlig på enkelte strekninger!!
Jeg kom med velberget fram til Sylling og i en rundkjøring merket jeg at sykker'n ikke oppførste seg helt adekvat...
Stoppet på eb bussholdeplass på dette gudsforlatte stedet og sparket med kjørestøvelen på bakdekket.
Og joda... tenkte jeg det ikke
](./images/smilies/grrr.gif)
der var det ikke mye luft igjen
Punktert... midt i ingensteder...

Takket være elendig veidekke.
Det tviler jeg ikke et øyeblikk på!
Kjørte forsiktig tilbake til noe som en gang hadde vært et tettsted fordi jeg husket å ha kjørt fordi en kiosk og bensinstasjon hvor det sto et skilt med "Sylling Bensin & Diesel" på.
Inne på bensinstasjonen sto det et par, opprinnelig pakistanere, så det ut som, og lagde mat uten å ense motorsyklisten som kom innom...
Jeg kikket rundt i lokalet for å se om de også rent tilfeldigvis hadde tetteskum på sprayboks.
Så langt i fra! Det var ingenting i lokalet som tydet på at dette var en bensinstasjon...
Ingen bombe akkurat...
Men området var ikke helt rensket for relevant utstyr. Joda, bensinpumpene var på plass og de virket til og med!
Vaskehall var det også der og utenfor denne hang det jaggu også en slange med luft til det lufttomme hjulet.
Inn med luft, hvislelyd, lokalisering av lyden og der! Yes!! en mystisk gjenstand i dekket hadde sabotert kveldsturen.
Heldigvis kom det et hyggelig par som jeg fikk låne penn og papir av og etter hvert kom en hyggelig Falck kar og plugget dekket.
Dermed var det tut & kjør igjen
Falck fyren mente at pluggingen ville holde dekkets levetid og da jeg kom hjem så var fortsatt all lufte på plass.
Så alti alt ble det en hyggelig tur likevl, men noen ny 'Tyrifjorden Rundt' frister ikke...
Så litt til slutt, noen bilder til fra dagens kosetur i kveldinga...
Bra utsikt fra garasjeanlegget til Sylling Bensin & Diesel...
Her er dekket ferdig plugget...
Etter å ha svingt meg opp Lierbakkene kjørte jeg den gamle E68 og langs denne veien er det mange idylliske plasser og fin fjordutsikt...:
Måtte bare oppom rasteplassene på E16 en kjapp også tur før jeg dro hjem...: