Joda. Og så tenker jeg også at kanskje de fleste Harleyer blir brukt mer til show-offs ned til pølsebua, i motsetning til BMWer som blir brukt til seriøs touring og tilbakelegger tusenvis av km i forhold til HD. Da skjer det naturligvis mer.simpson skrev: 23 apr 2017, 09:49 Men du må huske på at dette er snakk om nye sykler.
Og ofte i sånne type undersøkelser går det på all reklamasjon de får og ikke på hendelser der syklene stopper langs veien.
Minst og mest pålitelige mc-merker
Re: Minst og mest pålitelige mc-merker
Re: Minst og mest pålitelige mc-merker
Mulig du fortsetter lever på den tida når du starta MC karrieren din, Harley forbedra seg kraftig når de kom med EVO motoren i 84, enda bedre når twin cam kom i 1998. Tror ikke Harley er noe verre enn BMW, jeg kjenner flere som har kjørt Harleyene sine alt i fra 100k til over en million på original motor, det samme med BMW. Og de med Harley har ikke hatt noe mer problemer enn de med BMW, med skikkelig vedlikehold og ingen blodtrimming av motorene så holder de godt. Blant annet en kjenning som nå må ha en liten overhaling på Harleyen som har kjøpte i 87 og nå har passert 300k. Tror bare det ryktet er noe gamlingene har dratt med seg fra tidlig 80 og 70 tallet, det er jo stort sett de som fortsatt kjører MC og er også de som er mest sta. Tidene går fremover kjære deg.TGR skrev: 23 apr 2017, 10:00Joda. Og så tenker jeg også at kanskje de fleste Harleyer blir brukt mer til show-offs ned til pølsebua, i motsetning til BMWer som blir brukt til seriøs touring og tilbakelegger tusenvis av km i forhold til HD. Da skjer det naturligvis mer.simpson skrev: 23 apr 2017, 09:49 Men du må huske på at dette er snakk om nye sykler.
Og ofte i sånne type undersøkelser går det på all reklamasjon de får og ikke på hendelser der syklene stopper langs veien.
Hilsen mann på 21, som kjører BMW.

Re: Minst og mest pålitelige mc-merker
Altså, jeg sier bare hva jeg selv tror, eller ikke tror på.Trondgv skrev: 23 apr 2017, 11:19 Tror bare det ryktet er noe gamlingene har dratt med seg fra tidlig 80 og 70 tallet, det er jo stort sett de som fortsatt kjører MC og er også de som er mest sta. Tidene går fremover kjære deg.
Hilsen mann på 21, som kjører BMW.![]()
Betraktningene dine er greie nok, og jeg kjenner også flere som har klokketro på sine nyere Harleyer.
Forøvrig syntes jeg du burde spare deg for bruk av slike uttrykk som "kjære deg", i en debatt. Det kommer liksom fort i kategorien "lille venn" .. Ser litt kleint ut, når jeg teoretisk kunne vært din bestefar ...

Re: Minst og mest pålitelige mc-merker
Det blir vel egentlig like kleint som å si at de fleste Harleyene blir brukt til show off på pølsebua når det stort sett er like mange som kommer på BMWene sine. Harley blir brukt like mye til seriøs touring som BMW.TGR skrev: 23 apr 2017, 11:40Altså, jeg sier bare hva jeg selv tror, eller ikke tror på.Trondgv skrev: 23 apr 2017, 11:19 Tror bare det ryktet er noe gamlingene har dratt med seg fra tidlig 80 og 70 tallet, det er jo stort sett de som fortsatt kjører MC og er også de som er mest sta. Tidene går fremover kjære deg.
Hilsen mann på 21, som kjører BMW.![]()
Betraktningene dine er greie nok, og jeg kjenner også flere som har klokketro på sine nyere Harleyer.
Forøvrig syntes jeg du burde spare deg for bruk av slike uttrykk som "kjære deg", i en debatt. Det kommer liksom fort i kategorien "lille venn" .. Ser litt kleint ut, når jeg teoretisk kunne vært din bestefar ...![]()

Jeg syntes bare det blir for dumt å si at Harleyene ikke blir brukt til touring når de har såpass gode touringsykler som de har, dog med et mye større fokus på cruising kontra BMW som har mer sportstouring/adventure sykler.
Re: Minst og mest pålitelige mc-merker
Hm... I fjor kjørte jeg og fruen på hvær sin Sportster over Aursjøfjellet første helga i juni, de eneste syklene vi møtte var 7 Harleyer og en Buell oppe på hytta.TGR skrev: 23 apr 2017, 10:00Joda. Og så tenker jeg også at kanskje de fleste Harleyer blir brukt mer til show-offs ned til pølsebua, i motsetning til BMWer som blir brukt til seriøs touring og tilbakelegger tusenvis av km i forhold til HD. Da skjer det naturligvis mer.simpson skrev: 23 apr 2017, 09:49 Men du må huske på at dette er snakk om nye sykler.
Og ofte i sånne type undersøkelser går det på all reklamasjon de får og ikke på hendelser der syklene stopper langs veien.
Husker jeg tenkte for meg sjøl, "hvor i he####te er alle GS ene som selges?"
Re: Minst og mest pålitelige mc-merker
Igjen, jeg bare refererer til mine egne inntrykk. Jeg har kjørt touring i 39 år, og sett svært lite av HD'er på tur. Nå har jeg riktignok vært uten sykkel de siste 6 år, men jeg tviler på at ting har endret seg så veldig. Men det er altså min oppfatning da.Trondgv skrev: 23 apr 2017, 12:02 Det blir vel egentlig like kleint som å si at de fleste Harleyene blir brukt til show off på pølsebua når det stort sett er like mange som kommer på BMWene sine. Harley blir brukt like mye til seriøs touring som BMW.Det er i alle fall mitt intrykk når jeg har vært på tur. Det er jo ingen tvil om at det finnes mer custom Harleyer enn BMWer, men det er vel fordi det er mye større marked for det på Harley kontra BMW.
Jeg syntes bare det blir for dumt å si at Harleyene ikke blir brukt til touring når de har såpass gode touringsykler som de har, dog med et mye større fokus på cruising kontra BMW som har mer sportstouring/adventure sykler.
Og misforstå meg rett, jeg har hverken sagt eller ment at HD er dårlige greier. Jeg bare tror ikke noe på at en gjennomsnitts HD er betydelig mer driftssikker enn en ditto BMW.
Re: Minst og mest pålitelige mc-merker
Jeg ser da svært mye Harleyer på vegen, sånn gjennomsnittlig like mange Harleyer som andre merker, uten at jeg har hatt noe telling. Jeg tror ikke det er noe nevneverdig forskjell på driftsikkerheten på BMW eller Harley. Tror i så fall det blir mest bagateller eller mandagssykler som utgjør forskjellen her. MEN, jeg er kjapt ute med å mobbe Harley eiere med en gang det er noe galt på syklene deres, holder meg heller rolig når det er BMW.TGR skrev: 23 apr 2017, 12:13Igjen, jeg bare refererer til mine egne inntrykk. Jeg har kjørt touring i 39 år, og sett svært lite av HD'er på tur. Nå har jeg riktignok vært uten sykkel de siste 6 år, men jeg tviler på at ting har endret seg så veldig. Men det er altså min oppfatning da.Trondgv skrev: 23 apr 2017, 12:02 Det blir vel egentlig like kleint som å si at de fleste Harleyene blir brukt til show off på pølsebua når det stort sett er like mange som kommer på BMWene sine. Harley blir brukt like mye til seriøs touring som BMW.Det er i alle fall mitt intrykk når jeg har vært på tur. Det er jo ingen tvil om at det finnes mer custom Harleyer enn BMWer, men det er vel fordi det er mye større marked for det på Harley kontra BMW.
Jeg syntes bare det blir for dumt å si at Harleyene ikke blir brukt til touring når de har såpass gode touringsykler som de har, dog med et mye større fokus på cruising kontra BMW som har mer sportstouring/adventure sykler.
Og misforstå meg rett, jeg har hverken sagt eller ment at HD er dårlige greier. Jeg bare tror ikke noe på at en gjennomsnitts HD er betydelig mer driftssikker enn en ditto BMW.

- Tore L
- Innlegg: 1044
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: Minst og mest pålitelige mc-merker
Siden jeg kjører BMW og den er noe av det dårligste på lista
tok jeg et søk på mobile.de
Da på BMW R og K serie med mere en 100.000 km på telleren, og det dukket da opp 370 sykkler og flere med over 300.000 på telleren på begge serier. Og de av dere som kjører adventure, tror jeg heller ikke bør bekymre seg nevneverdig for holdbarhet på driverket. Se for eks på denne 2008 modelen :
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... eNumber=16
Så da får vi fortsatt sove gått om natt, selvom de har en voldsom feil present

Da på BMW R og K serie med mere en 100.000 km på telleren, og det dukket da opp 370 sykkler og flere med over 300.000 på telleren på begge serier. Og de av dere som kjører adventure, tror jeg heller ikke bør bekymre seg nevneverdig for holdbarhet på driverket. Se for eks på denne 2008 modelen :
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... eNumber=16
Så da får vi fortsatt sove gått om natt, selvom de har en voldsom feil present

Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Minst og mest pålitelige mc-merker
Artig lesing :-).
Spesielt ved å kikke til venstre på siden, for å se hvilken type sykkel den enkelte har i forhold til hva man mener om troverdigheten til undersøkelsen.
Spesielt ved å kikke til venstre på siden, for å se hvilken type sykkel den enkelte har i forhold til hva man mener om troverdigheten til undersøkelsen.