Hyosung GT 125- tung å geare.

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Hyosung GT 125- tung å geare.

Legg inn av Snikkeren »

Jeg trodde det bare var kåpen og oppned gaffelen som var forskjellen på en GT 125 og GT 125R.

MCJournalen skriver:
Koreanske Hyosung er ferske på det europeiske markedet og byr med GT-serien på relativt moderne tosylindrede sykler med 125, 250 og 650 ccm sylindervolum. Designen er nesten identisk for de ulike modellene og 125 virker voksen. R-modellene har sportslig helkåpe og GT 125 R har påkostet chassis med oppned forgaffel og kraftig skivebrems foran. Ramme og konstruksjon eller skiller seg ikke nevneverdig fra 650-modellen. Det betyr også relativt høy vekt for en 125-kubikker
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Gammelgutt

Re: Hyosung GT 125- tung å geare.

Legg inn av Gammelgutt »

Pollti skrev:Og 650 motoren sklir også rett inn. 125/250/650 deler ramme og plast rundt salen. Litt forskjell på tankene fra 125 til 250/650 men også de kan brukes omhverandre. Den største forskjellen er gaffelene. 250 og 650 har oppned gaffel. Ihvertfall 650 har dobble skiver fremme. Ombyggings sett finnes for 125 modellen, det koster ca USD 950.
Ikveld er Kim - Il Comet på operasjonsbenken. Forakselen oppdateres til 2009 versjonen som er mye mere solid, det innebærer litt oppboring av venstre gaffel og innpressing av en hylse med gjenger.
Min erfaring så langt av svake punkt er gearskifte og foraksel på 2006. Vurdere en å kjøpe 2006 modell eller eldre så prut prisen ned, max 15000 mener jeg. Da ender sluttprisen på ca 19000 med 2008 gearskifte og modifisert forgaffel. Shinko Klinko dekkene er bare å bytte ut først som sist, de er fine på tørr vei men grusomme i regn. Nå er plutselig den billige 125en kommet opp i 22 000. Det er jaggu meg nok for en ukurant lett sykkel i et noe sært norsk marked.
Ser en bort i fra det så er den hyggelig å eie. Meget god drivstofføkonomi bla. Faktisk så bruker jeg Kim -Il mere enn Cagge til nærtransport. Den duger til det meste selv om den ikke er skremmende spennende. :\m/: Er en opptatt av staus så er ikke dette lett sykkelen å kjøpe ihvertfall. Men for oss litt sære, Gammlingen og meg, så er ikke Hyo så ille. Antagelig så avhenger hvordan en liker og oppfatter denne kloningen litt av hvordan er ser på økonomi og transportbehovet sitt. Min dom : Grei nok men ikke spennende.
Det er en annen ramme på 650, den består av to paralelle rør på hver side, og motoren "henger" oppunder ramma. Forskjellen på tankene er vel muligens bare fordi nyere 250/650 har innsprøytningsmotorer, men jeg kan ikke se noen forskjell utseendemessig.

Min 250 girer da så mykt og fint, Mekhi med sin 400ccm og automat dro nå ikke fra Il Tempo i aksen.

650 gt og gtR og 250 R har doble skiver foran, gt 250 og begge 125 har enkel skive. 125 har ikke oppnedgaffel på noen av utgavene, i alle fall ikke de jeg har sett.

Shinkodekkene er bare ræva, men utrolig slitesterke. Har prøvd Maxis Promaxx, fullt brukbare til normal bruk, holdt 15000 km. Pirelli Diablo H sitter som klistret på vått og tørt føre, holdt nesten 11000 km. Har nå Michelin Pilot road 2 bak og et eller annet Metzelerdekk foran. Begge sitter klistret på vått og tørt føre. Bakdekket har rullet over 8000 km og det er masse igjen.

Il Tempo Petit bruker nå rundt 0,33 l/mil ved normal kjøring, Daelim Roadwin 125 brukte også 0,33.

Hva mener du med at Hyosungen ikke er spennende?. For gamlinger som meg er den helt fin, har gitt meg mange fine turer og flotte kjøreopplevelser. Den har nå bare gått 49000 km siden 29 mai 2009. :bananas

Pollti

Re: Hyosung GT 125- tung å geare.

Legg inn av Pollti »

GT 125R har oppned gaffel. Amerikanerene bygger om GT 250 og GT 250R med 650 motoren.

Svar