Dansekris skrev: 26 jun 2017, 17:29
Jeg har kjøpe en sånn strap-on gelmatte på Biltema før min langtur nå på lørdag. Koster vel 350kr eller noe sånt.
Har ikke penger eller tid til noen andre løsninger for øyeblikket.
Hvordan fungerte denne for deg?
For meg fungerte den fra Biltema (399,-) ihvertfall IKKE
Kjøpte denne og prøvde den for første gang på en 50mils dagstur på lørdag. Jeg ble faktisk fortere sliten i rævva enn uten ! Så denne kan du få kjøpt billig av meg i såfall Den passer dårlig på Tracer-setet, skulle i tilfelle vært en del bredere.
Jeg bruker som regel å kjøre ca +/- 1 time før en liten stopp. :)
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
En time uten stopp synes jeg får helt fint. Pleier å kjøre ca. 15 mil pr. Stopp når jeg kjører alene å da fyller jeg tanken samtidig. Å det er på upolstret sal som er relativt hard. En time på en Tracer hadde nok gått enda lettere. Behagelig sykkel å kjøre, bortsett fra vindskjermen. Den er like håpløs som de fleste andre vindskjermer.
Dansekris skrev: 26 jun 2017, 17:29
Jeg har kjøpe en sånn strap-on gelmatte på Biltema før min langtur nå på lørdag. Koster vel 350kr eller noe sånt.
Har ikke penger eller tid til noen andre løsninger for øyeblikket.
Hvordan fungerte denne for deg?
For meg fungerte den fra Biltema (399,-) ihvertfall IKKE
Kjøpte denne og prøvde den for første gang på en 50mils dagstur på lørdag. Jeg ble faktisk fortere sliten i rævva enn uten ! Så denne kan du få kjøpt billig av meg i såfall Den passer dårlig på Tracer-setet, skulle i tilfelle vært en del bredere.
Jeg bruker som regel å kjøre ca +/- 1 time før en liten stopp. :)
Bjerknez skrev: 05 jul 2017, 07:46
En time uten stopp synes jeg får helt fint. Pleier å kjøre ca. 15 mil pr. Stopp når jeg kjører alene å da fyller jeg tanken samtidig. Å det er på upolstret sal som er relativt hard. En time på en Tracer hadde nok gått enda lettere. Behagelig sykkel å kjøre, bortsett fra vindskjermen. Den er like håpløs som de fleste andre vindskjermer.
Det veit du ikke før du har kjørt en Tracer en hel dag, Bjerknez
10-12mil og stopp ok, neste 10-12 mil ok, neste 10-12mil så byner jeg som regel å kjenne det...
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
Bjerknez skrev: 05 jul 2017, 07:46
En time uten stopp synes jeg får helt fint. Pleier å kjøre ca. 15 mil pr. Stopp når jeg kjører alene å da fyller jeg tanken samtidig. Å det er på upolstret sal som er relativt hard. En time på en Tracer hadde nok gått enda lettere. Behagelig sykkel å kjøre, bortsett fra vindskjermen. Den er like håpløs som de fleste andre vindskjermer.
Det veit du ikke før du har kjørt en Tracer en hel dag, Bjerknez
10-12mil og stopp ok, neste 10-12 mil ok, neste 10-12mil så byner jeg som regel å kjenne det...
Det holdt med en tur fra Oslo til Eidsvoll for min del.
Kanskje er det ikke bare setet som skaper trøbbel. Mannfolk som skal på langtur har stor nytte av å bruke barberhøvelen før turen starter. Litt Talkum-pudder i tillegg bidrar til økt komfort. Dette er rimelig, men de gode og varige løsningene har en lei tendens til å koste. På min Tiger Exlorer fikk jeg bygd om setet. Resultatet var voldsomt, det er ikke lenger baken som bestemmer når jeg har kjørt for langt.
Joachim skrev: 05 jul 2017, 20:28
Kanskje er det ikke bare setet som skaper trøbbel. Mannfolk som skal på langtur har stor nytte av å bruke barberhøvelen før turen starter. Litt Talkum-pudder i tillegg bidrar til økt komfort. Dette er rimelig, men de gode og varige løsningene har en lei tendens til å koste. På min Tiger Exlorer fikk jeg bygd om setet. Resultatet var voldsomt, det er ikke lenger baken som bestemmer når jeg har kjørt for langt.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
dypen skrev: 13 feb 2019, 19:43
Bra tråd og mange gode forslag. Noen her som har byttet original sete på KTM 1050, 1090, 1190 eller 1290 til noe med bedre komfort ?
Valgte KTMs egne PowerParts Comfort Seats til 1290'en jeg kjøpte i fjor.
Hadde derimot originalsetene på den første 1290'en, som jeg kjørte 55K i løpet av de tre sesongene jeg hadde den.
Kan slå fast at PP setene er bedre enn de forrige originalsetene. De som fulgte med den nye har jeg aldri prøvd, så hvordan disse er vet jeg ikke.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
@dypen:
Noen velger for øvrig den 'ekstreme' varianten, som denne, Russel Day Long seat. Her i to versjoner... :
Russel seat.jpg
Her sammenlignet med KTM's egen PP seaty:
Russel vs PP.jpg
Selv synes jeg Russelsalen blir altfor mye upassende sdal på denne sykkelen... .
Sikkert behagelig, men lite kledelig.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.