Hyosung GT 125 og GT 250.

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Gammelgutt

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Gammelgutt »

Ikke det jeg vet.


2008: 26500 km
2009: 14300 km :knegg

Pollti

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Pollti »

Nei, det hadde jo vært ille :knegg Her finner du noe rimeligere deler og utstyr enn i Norge http://www.startright.co.uk/index.php?m ... ung+gt+250" onclick="window.open(this.href);return false; Selv om en dytter på moms og frakt er det billigere. Nå ligger jeg i vill diskusjon med den lokale Hyosong pusheren om å kjøpe en 250 maken til din. Jeg må bare kvitte meg med litt garasjeræl først så blir det mere koreansk industriavfall i garasjen ser det ut som.
I løpet av juli er vi i mål tror jeg. Denne sykkelen har imponert meg veldig. Bruker den bensin forresten ?

Ragnhild

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Ragnhild »

Pollti skrev:Bruker den bensin forresten ?
Sikkert

Pollti

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Pollti »

Virker ikke sånn. Tanken blir jo aldri tom ? :scratch

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Desmo »

Det bare virker sånn, for det tar så lang tid å komme noen vei. :lol
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Gammelgutt

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Gammelgutt »

Pollti skrev:Nei, det hadde jo vært ille :knegg Her finner du noe rimeligere deler og utstyr enn i Norge http://www.startright.co.uk/index.php?m ... ung+gt+250" onclick="window.open(this.href);return false; Selv om en dytter på moms og frakt er det billigere. Nå ligger jeg i vill diskusjon med den lokale Hyosong pusheren om å kjøpe en 250 maken til din. Jeg må bare kvitte meg med litt garasjeræl først så blir det mere koreansk industriavfall i garasjen ser det ut som.
I løpet av juli er vi i mål tror jeg. Denne sykkelen har imponert meg veldig. Bruker den bensin forresten ?
Mellom 0,28 og 0,35 allt etter kjøring. Den bruker minst på småkjøring i lave hastigheter. :gk

Pollti

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Pollti »

Desmo skrev:Det bare virker sånn, for det tar så lang tid å komme noen vei. :lol
Har det da ikke travelt ser du. 8)

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Jalmar »

Sånn er det med meg når jeg er ute og kjører også. Men jeg klarer fint å kjøre rolig med 1200 kubikk også jeg ... :redface
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Pollti

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Pollti »

Kjører fælt sjelden fortere enn 90 i 100 sona på motorveien med bil og jeg. Det er masete å kjøre fort.

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Jalmar »

Jeg lar sjelden speedometernåla passere 100 på Voyageren. 8)
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Pollti

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Pollti »

Clutchwirene er visst svake på Hyosungene. De har en tendens til å ryke oppe ved hendelen. Jeg bestilte 2 ekstra sammen med en service pakke fra England. Problemet er visst mest for 2006 til 2008 modellene. Så da traff jeg innertier de luxe siden Kim-Il er i det segmentet der. :knegg No fun uten møl. :prf
Spedde på med en hugger og senterstøtte. Garasjegulv sysseler er på vei da vil jeg tro.

Pollti

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Pollti »

Jalmar skrev:Jeg lar sjelden speedometernåla passere 100 på Voyageren. 8)

Du har speedometer i miles min gode mann ! :ills ( Cagge hadde over 120 på måleren da det ristet lett i Donnaens chassis når Voye dundret forbi. I full respekt for de 997 overflødige kubikkene så bøyde Il Duce nakken og engasjerte høyrehånda og farten var moderat deretter.)
Sist redigert av Pollti den 20 jun 2009, 20:30, redigert 1 gang totalt.

Pollti

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Pollti »

For å fullføre den historien så må det jo sies at Voye føreren var litt uten illisjoner etter å ha kjørt 17 km i gangfart bak en stinkende rød italiener på utkikk etter passende brosmekokeplass. Til og med bestemødre i Nissan Micra tutet vilt ;e men kaffeplassen fantes der til slutt. :oh

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Jalmar »

Kaffeplassen var perfekt. Det samme gjaldt både farten og turen. :thumleft

Dessuten stinker det jo ikke av Donnaen. To-takts-eksos er og blir en liflig duft. Så jeg håper at det for evig tid vil være mulig å høre og lukte to-takt.

Selv vil jeg holde meg til fire-takt. Syns det er greit med slitestyrken og gangkulturen som fire-takt leverer. Og med alt rælet jeg skal ha med meg på tur, er det et must med litt kubikk. :janikk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Gammelgutt

Re: Hyosung GT 125 og GT 250.

Legg inn av Gammelgutt »

Jalmar skrev:Kaffeplassen var perfekt. Det samme gjaldt både farten og turen. :thumleft

Dessuten stinker det jo ikke av Donnaen. To-takts-eksos er og blir en liflig duft. Så jeg håper at det for evig tid vil være mulig å høre og lukte to-takt.

Selv vil jeg holde meg til fire-takt. Syns det er greit med slitestyrken og gangkulturen som fire-takt leverer. Og med alt rælet jeg skal ha med meg på tur, er det et must med litt kubikk. :janikk
Drar du med deg mer ræl enn meg er du god, pluss at jeg veier vel fullt påkledd 1,25 brutto medistertonn.

Svar