Hehe... med et sånt statistisk materiale er det bare å bøye seg bak eksosanlegget.
De fleste av oss har hverdagskunnskap om væskeutvidelse ved oppvarming (og de av oss som flusher automatkasser måler sågar væskenivået ved en gitt temperatur for å konstatere når er full full ettersom giroljen øker i volum ved temperaturøkning). At så mange kjører i Alpene med konstant bremsetrykk eller kjører på bane var jeg ikke klar over. Uansett - mitt poeng var å berolige trådstarter, som sikkert forlengst har tappet ut eller sågar byttet bremsevæske, at det medførte ingen fare å kjøre med full beholder ettersom jeg, uten å kjenne trådstarter, ikke trodde han brukte hverken hånd- eller fotbrems som knagger for bagasje.
Og - at langvarig bremsebruk gir bremselåsing - da gjetter jeg på at vi snakker om vann i bremsevæsken gjennom mange år. (Se da bort fra ræva vedlikehold av bremsekaliprene og bremsestempler som derfor ikke returnerer).