Hneve's MC blogg, tidligere "Hans sin påtvungne 40års krise"

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
hneve
Innlegg: 73
Registrert: 18 jul 2018, 22:39
Motorsykkelen din: '08 Fatboy
Bosted: Undrumsdal
Kontakt:

Re: Hans sin påtvungne 40års krise

Legg inn av hneve »

I dag har jeg da hatt oppsummeringen av sikkerhetskurs på vei, og vi har nå utsatt oppkjøringen fra tirsdag til nestkommende torsdag,, så jeg får litt flere timer å bli bedre på 90 graders svinger og sirkusøvelsen i kjøregården. Tror også jeg har litt generell eksamens angst.
Eneste han hadde å utsette på langkjøringen var at jeg måtte kjøre mer direkte inn i banen min i og rett etter sving, jeg må bli bedre på å håndtere sykkelen i lav krypfart.

hneve
Innlegg: 73
Registrert: 18 jul 2018, 22:39
Motorsykkelen din: '08 Fatboy
Bosted: Undrumsdal
Kontakt:

Re: Hans sin påtvungne 40års krise

Legg inn av hneve »

Da har det vært en hektisk tid med øvelseskjøring og kjøregård for alle penga, oppkjøring tidligere i dag.
Kjøregården gikk "greit" sa han, så vi satte ut. Og det gikk ikke så greit, et par vikeplikt situasjoner jeg oppfattet litt feil og det var det. Da er det visst ikke sjans før i mai neste år, men nå vet jeg litt mer hva jeg går til og fokuserer kanskje ikke for mye bare på kjøregården...

Er sikker en grunn til det men lurer på hvorfor de avslutter oppkjøringer på MC etter september?

Iallefall så blir det nok ikke noe nytt herifra før nyåret... #snufs#

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Bosted: Oslo

Re: Hans sin påtvungne 40års krise

Legg inn av niko »

Æsj. Synd at du røyk på veien, siden det var kjøregården du var mest engstelig for. Men da veit du at du takler kjeglene når våren kommer :thumleft

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 7056
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Bosted: Molde
Kontakt:

Re: Hans sin påtvungne 40års krise

Legg inn av kjellv »

Au.. det var da synd! Det har vært kjekt å følge deg i prosessen, men kjedelig at du ikke lykkes før sesongavslutning i år. Men det er bare å forberede seg godt på våren, det blir noen lange måneder med vinter uansett.
Mist ikke motet, til våren lykkes du skal du se :thumleft

hneve
Innlegg: 73
Registrert: 18 jul 2018, 22:39
Motorsykkelen din: '08 Fatboy
Bosted: Undrumsdal
Kontakt:

Re: Hans sin påtvungne 40års krise

Legg inn av hneve »

Ja, har vært igjennom en gang nå så tror jeg klarer å holde unna den største skjelven, håper allikevel på en tur eller to før kulda setter inn, vel kulde er ikke problem da for bare jeg ser på kjøre dressen så svetter jeg, tykk varm sak som virkelig har blitt mettet av svette i sommer. Mulig jeg må kikke på en litt tynnere en senere nå må jeg bare huske å sette av noen grunker til vårens oppkjøring...

Hadde håpet på en tur til vindfjelltunet før sesongen er over men får se om jeg får med meg noen. Alt håp er ikke ute enda, selv om jeg var rimelig nedfor og klar til å bare gi fasen tidligere i dag.
Fint å kunne dele litt her på forumet :)

Duke944
Innlegg: 107
Registrert: 05 nov 2014, 23:15
Motorsykkelen din: Desert Sled, Sherco 5.1, DRZ 400

Re: Hans sin påtvungne 40års krise

Legg inn av Duke944 »

Stryk pga vikeplikt-feil? Sensor har sannsynligvis redda deg unna ulykkesstatistikken....
Likevel; det er mulig å kjøre opp lenger sør og vest i landet ut oktober måned. Kristiansand, Bergen, Stavanger..

hneve
Innlegg: 73
Registrert: 18 jul 2018, 22:39
Motorsykkelen din: '08 Fatboy
Bosted: Undrumsdal
Kontakt:

Re: Hans sin påtvungne 40års krise

Legg inn av hneve »

Ja det kan jeg være enig i Duke944! Har gått igjennom turen i hodet i etterkant og lurer fælt hva i Holmestrand jeg drev med...
Tror jeg var oppspilt og alt for fokusert på kjøring og plassering, har hatt en erfaring i det å bli alt for fokusert på en ting hvor andre minst; om ikke mer, viktig havna i glemmeboka.
Fikk med meg angående vestlandet men tror jeg skal bruke litt mer tid på å få noen flere timer bak styret så jeg kan møte i mai med større selvsikkerhet.

kasantix
Innlegg: 6
Registrert: 20 feb 2019, 11:56
Motorsykkelen din: Triumph

Re: Hans sin påtvungne 40års krise

Legg inn av kasantix »

hneve skrev: 07 sep 2018, 22:30 Ja det kan jeg være enig i Duke944! Har gått igjennom turen i hodet i etterkant og lurer fælt hva i Holmestrand jeg drev med...
Tror jeg var oppspilt og alt for fokusert på kjøring og plassering, har hatt en erfaring i det å bli alt for fokusert på en ting hvor andre minst; om ikke mer, viktig havna i glemmeboka.
Fikk med meg angående vestlandet men tror jeg skal bruke litt mer tid på å få noen flere timer bak styret så jeg kan møte i mai med større selvsikkerhet.
Det her var en god tråd å følge for en småforvirret og engstelig midtlivskrisedame. I alder av 43 startet jeg forrige år på A-lapp med godt mot. Nå stresser jeg værre med både krypkjøring og unnamanøvre. Jeg synes det hele er til frustrasjon. Det er alt for gøy å gå glipp av lappen og jeg koser meg svært. Det er jo utrolig mye mer gøy enn å kjøre 4 hjul. Men det er ikke helt enkelt å forstå hvordan jeg skal få snodd 200 kg rundt disse kjeglene i gå-fart.....

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Hans sin påtvungne 40års krise

Legg inn av Sakkle »

kasantix skrev: 20 feb 2019, 12:14
hneve skrev: 07 sep 2018, 22:30 Ja det kan jeg være enig i Duke944! Har gått igjennom turen i hodet i etterkant og lurer fælt hva i Holmestrand jeg drev med...
Tror jeg var oppspilt og alt for fokusert på kjøring og plassering, har hatt en erfaring i det å bli alt for fokusert på en ting hvor andre minst; om ikke mer, viktig havna i glemmeboka.
Fikk med meg angående vestlandet men tror jeg skal bruke litt mer tid på å få noen flere timer bak styret så jeg kan møte i mai med større selvsikkerhet.
Det her var en god tråd å følge for en småforvirret og engstelig midtlivskrisedame. I alder av 43 startet jeg forrige år på A-lapp med godt mot. Nå stresser jeg værre med både krypkjøring og unnamanøvre. Jeg synes det hele er til frustrasjon. Det er alt for gøy å gå glipp av lappen og jeg koser meg svært. Det er jo utrolig mye mer gøy enn å kjøre 4 hjul. Men det er ikke helt enkelt å forstå hvordan jeg skal få snodd 200 kg rundt disse kjeglene i gå-fart.....
Øvelse... og masse av det.

Jeg slet med krypkjøringa selv, men det løsnet til slutt. Et tips som jeg tok med meg fra en på jobb (men som kjørerlæreren ikke likte) var å holde bakbremsen forsiktig inne mens man krypkjører. Dette stabiliserer sykkelen på en måte, klarer ikke helt forklare hvorfor, men du kan jo prøve det å se om det funker for deg.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24631
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hans sin påtvungne 40års krise

Legg inn av Bjerknez »

kasantix skrev: 20 feb 2019, 12:14
hneve skrev: 07 sep 2018, 22:30 Ja det kan jeg være enig i Duke944! Har gått igjennom turen i hodet i etterkant og lurer fælt hva i Holmestrand jeg drev med...
Tror jeg var oppspilt og alt for fokusert på kjøring og plassering, har hatt en erfaring i det å bli alt for fokusert på en ting hvor andre minst; om ikke mer, viktig havna i glemmeboka.
Fikk med meg angående vestlandet men tror jeg skal bruke litt mer tid på å få noen flere timer bak styret så jeg kan møte i mai med større selvsikkerhet.
Det her var en god tråd å følge for en småforvirret og engstelig midtlivskrisedame. I alder av 43 startet jeg forrige år på A-lapp med godt mot. Nå stresser jeg værre med både krypkjøring og unnamanøvre. Jeg synes det hele er til frustrasjon. Det er alt for gøy å gå glipp av lappen og jeg koser meg svært. Det er jo utrolig mye mer gøy enn å kjøre 4 hjul. Men det er ikke helt enkelt å forstå hvordan jeg skal få snodd 200 kg rundt disse kjeglene i gå-fart.....
Det er en typisk gjenganger det der. Krypkjøringstesten er gjerne den det snakkes mest om rundt oppkjøring noe som er forståelig da denne kan virke uoverkommelig i starten.

Det eneste rådet jeg kan gi er å øvekjøre mye. Spesielt i bytrafikk. Da blir det mye krypkjøring. Etter hvert vil du bli vant til sykkelen samt blikkbruk og da vil krypkjøringen virke mer overkommelig.

Hvilken sykkel man bruker til krypkjøringen spiller også en vesentlig rolle. Det er vanskeligere å sno en cruiser eller en større sykkel med kanskje dårlig svingdiameter rundt kjeglene enn en liten og lett sykkel etc.

kasantix
Innlegg: 6
Registrert: 20 feb 2019, 11:56
Motorsykkelen din: Triumph

Re: Hans sin påtvungne 40års krise

Legg inn av kasantix »

Ja det er veldig sant. Men tror det er forankringen min og som du sier blikket som er ute på tur. Jeg er ikke rolig nok inni så da blir det rot utenpå også.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24631
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hans sin påtvungne 40års krise

Legg inn av Bjerknez »

kasantix skrev: 20 feb 2019, 12:39 Ja det er veldig sant. Men tror det er forankringen min og som du sier blikket som er ute på tur. Jeg er ikke rolig nok inni så da blir det rot utenpå også.
Når man blir mer selvsikker og trygg på egen kjøring så vil nok mye av dette ramle på plass. Men man kommer nok ikke utenom å øve litt. Hvis du bor i Fredrikstad eller omegn så kan du øve så mye du orker på trafikkstasjonen på Hafslund. Der står kjeglene ute hele sesongen.

Du må vike for evt. kjøreskoler som dukker opp, men tar du det på kvelden så går det nok bra.

NeXtGeN
Innlegg: 82
Registrert: 24 sep 2018, 14:13
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 750

Re: Hans sin påtvungne 40års krise

Legg inn av NeXtGeN »

Mine tips til kjøregård etter å ha kjørt opp i høst:

- Senk skuldrene, manuelt, de går ikke ned av seg selv!
- Ikke se på speedometeret rett før du skal bremse på bremsetest osv, gi heller på til du ligger 4-6 km/t over og flytt hodet opp og fokuser blikket fremover.
- Senk skuldrene, det må gjøres mange ganger iløpet av disse testene!
- På krypkjøring så kan du godt henge litt på bakbrems, men husk at det er ikke om å gjøre å kjøre så sakte som mulig, men klare å komme seg igjennom hindrene. Jeg personlig drev konkurranse med meg selv om å kjøre så sakte jeg kunne, det funket dårlig, hver gang.
- Senk skuldrene!

Ellers så har det ikke noe å si om du ikke gjør alt i kjøregården perfekt, jeg satte ned en fot på krypkjøring, og jeg følte at svingene mine var i dårligste laget. Jeg misset også en avkjøring jeg skulle ta til høyre når vi var ute å kjørte, men sensor var fornøyd. De skjønner at man er nervøs osv, men de er ute etter å se om du er trygg i trafikken og håndterer sykkelen tilfredsstillende.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24631
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hans sin påtvungne 40års krise

Legg inn av Bjerknez »

Jeg tror at en sensor ser på helheten. Det er ganske lett å se om fullføringen av krypkjøringen besto av flaks eller kontroll. Man ser gjerne på hvordan man bruker kroppen etc.

Personlig var jeg ganske bekymret på krypkjøringstesten når jeg kjørte opp. Det var den eneste øvelsen jeg fryktet litt. Men jeg besto den faktisk med glans og fikk faktisk pluss i margen for god forankring. Jeg subbet borti den ene kjeglen med bakhjulet så den flyttet seg litt, men sensor sa at dette hadde ingen betydning. Han så at jeg hadde kontroll ellers og ga meg full pott.

På selve oppkjøringen var jeg dog sikker på at jeg dreit meg loddrett ut. Vi kom til et kryss med vanlig høyreregel og det kom en liten lastebil i som skulle ut på veien der jeg kjørte. Jeg valgte å gi gass og smette over krysset før han kom mens sensor som kjørte bak måtte stoppe. Da var jeg sikker på at det var kjørt.

Vel fremme så la jeg meg paddeflat hvor jeg fortalte at jeg så lastebilen men valgte og forte meg forbi krysset.

Det eneste sensor sa at dette hadde han ikke tenkt særlig over og at han trolig ville gjort det selv også. Han sa at det viste at jeg var "trygg" på situasjonen og tok en beslutning. Noe som var bra.

Jeg fikk også overhengende skryt for bruk av blinklys. Han kunne ikke se at jeg glemte blinklys en eneste gang. Dette er veldig unormalt sa han. Dermed ble helthetsinntrykket veldig bra.

Konklusjonen er at hvis sensor ser at du er trygg på deg selv så går det veldig bra. De som er nervøse og usikre glemmer veldig ofte slike ting som blinklys da det tar for mye av oppmerksomheten i en stresset situasjon. Dette er ting som kan dra ned helheten og sette deg i et dårligere lys.

Jeg fikk en bitteliten notis i margen om at jeg ikke burde bli alt for selvsikker med et smil.

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Hans sin påtvungne 40års krise

Legg inn av Sakkle »

Bjerknez skrev: 20 feb 2019, 14:57 Jeg tror at en sensor ser på helheten.
Helt klart...

Så vidt jeg forstår er kjøregården ment for å sikre at man har et vist minimum av kontroll. Dersom du er helt på trynet i kjøregården avbrytes oppkjøringen der, før man kjører ut i trafikken. Dersom man har noen små feil, men demonstrerer at man mestrer sykkelen i store trekk, vil man slippe til i trafikken. Det er her den "virkelige" oppkjøringen starter... :twothumbs:

Hun som kjørte opp rett før meg gjorde flere små feil i kjøregården, fot nedi osv. men bestod med glans. I følge sensoren (jeg overhørte samtalen hans med kjørelæreren hennes) kjørte hun praktfullt i trafikken og han dreit fullstendig i at hun ikke mestret krypkjøringa helt.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5032
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: Hans sin påtvungne 40års krise

Legg inn av FredrikE24 »

Jeg vil si at alt går lettere for en med mye mengdetrening. Jeg føler at jeg selv har hatt mye utbytte av å ha kjørt moped fra barnehagealder. Det å manøvrere en tohjuling med motor går helt uten å tenke. Feilfri var jeg dog ikke på oppkjøring, unnamanøveren, der mente sensor at jeg i en situasjon med regn hadde mistet grepet og lagt ned sykkelen. Resten var plankekjøring i kjøregården. Fikk beskjed om at jeg godt kunne kjørt fortere på krypkjøringen, det var ikke om og gjøre å kjøre så sakte som mulig. Man skulle bare bevise at man kunne kjøre i gangfart rundt hindringer.
Når det gjelder sving, og brems i sving. Fest blikket på kjeglene som er utgangen allerede før du har passert porten hvor du skal begynne svingen.

Når det gjelder kjøringen min på vei, var den grei nok, men fikk beskjed om at jeg kunne heller roe ned inn i sving og heller gasse litt hardere ut. Det gikk litt på bekostning av plassering. Igjen, som mopedfører så ønsker man å holde farten oppe mest mulig, da det tar tid å komme opp i 80-90 igjen. Jeg var ikke godt nok vant med at det er plenty med drag på en motorsykkel at det gir en bedre flyt totalt sett.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39837
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hans sin påtvungne 40års krise

Legg inn av AJ »

Sakkle skrev: 20 feb 2019, 19:28 Hun som kjørte opp rett før meg gjorde flere små feil i kjøregården, fot nedi osv. men bestod med glans. I følge sensoren (jeg overhørte samtalen hans med kjørelæreren hennes) kjørte hun praktfullt i trafikken og han dreit fullstendig i at hun ikke mestret krypkjøringa helt.
Det er kanskje slik at sensor ser på tilfeller med foten-i-bakken ved krypkjøring som god (nok) kontroll på sykkelen når krypkjøringen krever slik kontroll? Det er tross alt bedre å være ekstra forsiktig ved å plante foten i bakken enn å på død og liv holde farten og "vingle" seg framover i trafikken med fare for å komme over i motgående eller å risikere å gå over ende...
Jeg vet ikke :dontknow ...
Ikke minst fordi jeg aldri har måttet kjøre opp med innlagt krypkjøringsøvelse. Men ute i trafikken i de tilfellene jeg må krypkjøre er jeg alltid klar for å sette ned foten når situasjonen krever det for å ha best mulig kontroll over motorsykkelen.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Hans sin påtvungne 40års krise

Legg inn av Sakkle »

AJ skrev: 20 feb 2019, 19:46 Ikke minst fordi jeg aldri har måttet kjøre opp med innlagt krypkjøringsøvelse. Men ute i trafikken i de tilfellene jeg må krypkjøre er jeg alltid klar for å sette ned foten når situasjonen krever det for å ha best mulig kontroll over motorsykkelen.
Hehe vi kan vel alle være enige om at det er bedre å sette ned foten en å "gå ned med skuta"...
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Bosted: Fredrikstad

Re: Hans sin påtvungne 40års krise

Legg inn av overlay »

AJ skrev: 20 feb 2019, 19:46
Sakkle skrev: 20 feb 2019, 19:28 Hun som kjørte opp rett før meg gjorde flere små feil i kjøregården, fot nedi osv. men bestod med glans. I følge sensoren (jeg overhørte samtalen hans med kjørelæreren hennes) kjørte hun praktfullt i trafikken og han dreit fullstendig i at hun ikke mestret krypkjøringa helt.
Det er kanskje slik at sensor ser på tilfeller med foten-i-bakken ved krypkjøring som god (nok) kontroll på sykkelen når krypkjøringen krever slik kontroll? Det er tross alt bedre å være ekstra forsiktig ved å plante foten i bakken enn å på død og liv holde farten og "vingle" seg framover i trafikken med fare for å komme over i motgående eller å risikere å gå over ende...
Jeg vet ikke :dontknow ...
Ikke minst fordi jeg aldri har måttet kjøre opp med innlagt krypkjøringsøvelse. Men ute i trafikken i de tilfellene jeg må krypkjøre er jeg alltid klar for å sette ned foten når situasjonen krever det for å ha best mulig kontroll over motorsykkelen.
Jeg klarte å sette foten nedi under oppkjøring. Sensoren sa at det var greit, han syntes jeg kjørte så sakte og kontrollert (fremtil jeg måtte toutche) at det ikke var rart at foten måtte toutche nedi. Det viktig er å ikke gi opp, fortsett som om det ikke skulle skjedd. Om jeg ikke husker feil så har man to forsøk på hver øvelse?

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Hans sin påtvungne 40års krise

Legg inn av Sakkle »

overlay skrev: 20 feb 2019, 20:29 Om jeg ikke husker feil så har man to forsøk på hver øvelse?
Jepp. 2 gjennomføringer på hver øvelse.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

hneve
Innlegg: 73
Registrert: 18 jul 2018, 22:39
Motorsykkelen din: '08 Fatboy
Bosted: Undrumsdal
Kontakt:

Re: Hans sin påtvungne 40års krise

Legg inn av hneve »

Hei hei,, Da er våren kommet med lett blanding av sol og regn, litt på etterskudd her med historien min så her er en liten oppdatering.
Har hatt et par skoletimer med skolesykkelen i kjøregården og på veien, fant fort igjen balansekunsten og lærer mente jeg var klar for oppkjøring, som sagt så gjort, dagen kom og oppvarmingstimen gikk fint unna. Hilste på sensor og skravla ltt, daglig kontroll og fikk spørsmål om gaffel dempere, sjekket disse og fikk ytret konsekvenser av defekter i disse.
så var det kjøregården da, vel, plutselig finner alle tenkelige feil veien ut av meg, bremsetest; glemte visst å få den i 1 gir i det ene forsøket gitt, men fikk skryt av kort bremselengde (merkelig)
I unnamanøveren rørte jeg borti ene kjeglen; merket det selv, men rev den ikke. Dette ble poengtert.
brems i sving så satte jeg visst ned benet før sykkelen sto helt stille.
og sist men ikke minst sikksakken: der hadde jeg visst ustø kurs, selv var jeg ganske fornøyd med den jeg da, hadde blikket opp og mente selv at denne var i boks; tydelig vis ikke.

Summa sumarum så ble vi i kjøregården denne gangen, til lærern min sin store overraskelse... lol NOT

hneve
Innlegg: 73
Registrert: 18 jul 2018, 22:39
Motorsykkelen din: '08 Fatboy
Bosted: Undrumsdal
Kontakt:

Re: Hans sin påtvungne 40års krise

Legg inn av hneve »

Godtfolk, venner, medmotorsyklister!

Dagen i dag har gått inn i sin siste time, og denne karen er utslitt, men ved godt mot.
Dagen begynte med oppvarmingstime som seg hør og bør, vi la inn et lite kvarter med avslapning før møte med sensor,det tror jeg var lurt, puste litt og roe ned hjelper når en skal igjennom sirkusløypa veivesnet krever en skal mestre, og denne gang brilliant jeg (dvs, gjorde lite nok feil til å komme igjennom nåløyet. Ut på tur så unngår vi fint alt som heter busser og små barn som gjemmer seg bak busker, så jeg besto. Kommer tilbake til veivesnet og han sitter der og tapper på nettbrett sitt i flere minutter før han spør om jeg har noe å kommentere, jeg drar først opp et par småting jeg ikke var helt førnøyd med i sirkusløypa men får beskjed om at den er vi ferdige med, drar da opp en situasjon jeg drøyer litt lenge med å kjøre ut i et kryss hvor jeg så en annen skolesykkel med følge også slite med å komme inn, forklarte da at jeg ønsket å gi han plass, det var ingen bak oss som ble hindret og får da skryt av å lese trafikkbildet og ta høyde for skolesykkelen.
Igjen sitter han og tapper på nettbrettet sitt før han lener seg tilbake, ser rett på meg (spenningsmusikk) i litt for mange sekunder før han sier "gratulerer med bestått"

Overlykkelig synker spenningen i kroppen og vi begynner å prate om løst og fast, han får inn et par ting jeg bør fokusere på når jeg nå kjører videre.
Inn på kontoret og et førerkort mindre (midlertidig) og en papirlapp som sier jeg nå har en bokstav til. Blir jeg for første gang å kjøre ulovlig, fra veivesnet og tilbake til skolen.
Det var ingen som fortalte meg at dette papiret kun er gyldig med legitimasjon, og det hadde jeg jo nettopp leverte fra meg, så første stop etter skolen var hjem og finne passet.

Så var det ut på signingsferd, brodern skulle informeres og som sagt så gjort, MC lærerne ville se sykkelen min, og som sagt så,gjort. Så var det å fylle tanken og fortsette ferden, sånn røfflig den veien nesa pekte.

Sent fra min SGP311 via Tapatalk


Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 415
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Bosted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: Hans sin påtvungne 40års krise

Legg inn av Flattop »

Gratulerer!

Måtte du få mange timer og kilometer med et evig glis rundt kjæften!
Bilde

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Hans sin påtvungne 40års krise

Legg inn av Jompa »

Gratulere så mye
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39837
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hans sin påtvungne 40års krise

Legg inn av AJ »

hneve skrev: 17 jun 2019, 23:22 Igjen sitter han og tapper på nettbrettet sitt før han lener seg tilbake, ser rett på meg (spenningsmusikk) i litt for mange sekunder før han sier "gratulerer med bestått"
God beskrivelse av et ekte sannhetens øyeblikk :crazy: !

Ja! Nå er du en av oss, medmotorsyklist hneve :vs :clap:

Gratulerer så mye :D :thumleft !
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Svar