Rune75 skrev: 12 aug 2018, 22:12
På en bil kan katalysatoren ta skade om den får uforbrent bensin i seg. Er vist derfor mån ikke skal dytte i gang en bil med katalysator. Har jeg hørt.
Det kan det hende du har rett i. Ser ikke ut til at det har skjedd på Alfa'en. Heldigvis... .
På en GS 1000 G er antakelig ikke dette en aktuell problemstilling.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Takk for råd, informasjon og synspunkter. Forhåpentligvis er det evt uproblematiske mengder drivstoff som kan ha havnet i bensinen, som følge av kjøring på 3 av 4 sylindere. Vi skiftet en tennplugg, og dermed gikk sykkelen mye bedre (og på alle 4) en liten stund. Etter dette kjørte eieren kun 2-3 km innen sykkelen på nytt fusket, fortalte han sent i går kveld.
Ved å kjenne på temperaturen på "svanehalsene" ut fra sylinderne, hadde vi tidligere konstatert at sykkelen tenderte til å gå på kun 3 sylindere. Fra førerposisjon, sittende på sykkelen, er det sylinderen lengst til høyre hvor problemene manifesterer seg.
Mistanken går nå i retning dårlig kontakt i pluggledning, evt feil hos coil.