Jeg er 171 og kjører Tracer 900 med begge føttene flatt i bakken. Har standard senkesett pluss at setet står på laveste nivå.Labbetuss skrev: 02 okt 2019, 13:15 Et poeng er ar at sykkelen ikke skal ha for stor salhøyde (vet at de kan senkes) Men bortimot 85 cm i salhøyde, blir for høyt for meg.
Da utgår både Tracer 900 og Xsr 900.
Nytt førerkort. Ny sykkel?
-
- Innlegg: 299
- Registrert: 18 jul 2017, 11:06
- Motorsykkelen din: Triumph Speed 400 (2024)
- Bosted: Oslo
Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?
- Bjerknez
- Innlegg: 24651
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?
Neinei... voksen blir jeg aldri. Jeg er ung til sins i sliten kroppsimpson skrev: 02 okt 2019, 15:57Bjerknez skrev: 02 okt 2019, 14:34 Nå synes jeg vi har vert veldig enige i det siste her inne simpson. Noe må helt klart være riv ruskende galt![]()
![]()
![]()
Kanskje du har blitt voksen?
Eller at du har fått ny hobby og ikke har så ledig tankegang på andre ting lenger?
Nei, vi får vente til vinteren setter inn med mye dødtid.......

- Plastrakett_71
- Innlegg: 151
- Registrert: 24 jul 2018, 20:32
- Motorsykkelen din: BMW f750GS
- Bosted: Nes i Viken
Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?
Skulle visst ikke gått inn på denne tråden.... Sitter nå å sikler på nye og brukte sykler på finn...
Dårlig gjort altså!
Dårlig gjort altså!

Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. - Gandhi
- niko
- Innlegg: 1149
- Registrert: 03 sep 2017, 00:00
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
- Bosted: Oslo
Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?
Ja, ikke snakk. Jeg måtte ned og kikke på denne i dag.Plastrakett_71 skrev: 03 okt 2019, 13:29 Skulle visst ikke gått inn på denne tråden.... Sitter nå å sikler på nye og brukte sykler på finn...
Dårlig gjort altså!![]()
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=159337040
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39856
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?
Javel...niko skrev: 03 okt 2019, 22:04 Ja, ikke snakk. Jeg måtte ned og kikke på denne i dag.
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=159337040

Og da ble det handel? Eller...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- niko
- Innlegg: 1149
- Registrert: 03 sep 2017, 00:00
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
- Bosted: Oslo
Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?
Nei. Syns bare den var skitlekker og måtte ned og se. Har egentlig ingen grunn til å bytte, var nok et utslag av "tofots-sjuke". Tdm'n går bare bedre og bedre, og jeg begynner å bli seriøst glad i den :-). Var ganske fornøyd etter å ha kikka på BMW'n og funnet ut at det er like godt å beholde den jeg har.AJ skrev: 03 okt 2019, 22:07Javel...niko skrev: 03 okt 2019, 22:04 Ja, ikke snakk. Jeg måtte ned og kikke på denne i dag.
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=159337040![]()
Og da ble det handel? Eller...![]()
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39856
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?
Høres veldig fornuftig og bra utniko skrev: 03 okt 2019, 22:18 Tdm'n går bare bedre og bedre, og jeg begynner å bli seriøst glad i den :-). Var ganske fornøyd etter å ha kikka på BMW'n og funnet ut at det er like godt å beholde den jeg har.

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Plastrakett_71
- Innlegg: 151
- Registrert: 24 jul 2018, 20:32
- Motorsykkelen din: BMW f750GS
- Bosted: Nes i Viken
Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?
Den var lekker! Samme pris som jeg ga for GSX’en i fjor.niko skrev: 03 okt 2019, 22:04 Ja, ikke snakk. Jeg måtte ned og kikke på denne i dag.
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=159337040
Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. - Gandhi
Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?
Helt enig med niko og flere andre her.niko skrev: 02 okt 2019, 13:25 Hva med noe sånt? Jeg har ikke kjørt de sjøl, men de får knallkritikker. Fullt utstyrt med alt du trenger og etter sigende omtrent skuddsikker. Og, jeg tror du har sykkel lenge før du bytter. Lav, liten og lett med passe stor motor. Får litt lyst på sjøl, kjenner jeg :-)
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=156114895

Dette er gjennomprøvd, driftssikkert, stort bruksområde, plenty med motor, og har allerede tatt den største nedskrivinga. Midt i smørøyet spørru meg

Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?
Takk for mange gode innspill
All fornuft sier at Hondaen er noe av det lureste kjøpet. Jeg ser den. Men må være ærlig å si at denne sykkelen ikke tiltaler meg noe særlig. Kunne gjerne tenkt meg litt mer særpreg..? Det er sikkert jålebukken i meg som snakker, men jeg vil ha en sykkel som det kiler litt i magen av, hver gang jeg ser den utenfor stuevinduet mitt.
Jeg kommer helt sikkert til å endre preferanser etter å ha kjørt sykkel en stund :-)
Er det noen sykler (merker, typer osv) som jeg skal helt klart unngå med tanke på driftsikkerhet, stort verdifall osv?
All fornuft sier at Hondaen er noe av det lureste kjøpet. Jeg ser den. Men må være ærlig å si at denne sykkelen ikke tiltaler meg noe særlig. Kunne gjerne tenkt meg litt mer særpreg..? Det er sikkert jålebukken i meg som snakker, men jeg vil ha en sykkel som det kiler litt i magen av, hver gang jeg ser den utenfor stuevinduet mitt.
Jeg kommer helt sikkert til å endre preferanser etter å ha kjørt sykkel en stund :-)
Er det noen sykler (merker, typer osv) som jeg skal helt klart unngå med tanke på driftsikkerhet, stort verdifall osv?
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Bosted: Bartebyen
Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?
Disse er tøffeniko skrev: 03 okt 2019, 22:04Ja, ikke snakk. Jeg måtte ned og kikke på denne i dag.Plastrakett_71 skrev: 03 okt 2019, 13:29 Skulle visst ikke gått inn på denne tråden.... Sitter nå å sikler på nye og brukte sykler på finn...
Dårlig gjort altså!![]()
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=159337040


Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?
Altså, hvis man bare skal være fornuftig, så kjøper man ikke mc i utgangspunktetLabbetuss skrev: 04 okt 2019, 08:28 Takk for mange gode innspill
All fornuft sier at Hondaen er noe av det lureste kjøpet. Jeg ser den. Men må være ærlig å si at denne sykkelen ikke tiltaler meg noe særlig. Kunne gjerne tenkt meg litt mer særpreg..? Det er sikkert jålebukken i meg som snakker, men jeg vil ha en sykkel som det kiler litt i magen av, hver gang jeg ser den utenfor stuevinduet mitt.
Jeg kommer helt sikkert til å endre preferanser etter å ha kjørt sykkel en stund :-)
Er det noen sykler (merker, typer osv) som jeg skal helt klart unngå med tanke på driftsikkerhet, stort verdifall osv?

Og det er klart, at det å sitte på en stubbe, eller på trappa hjemme, og se på sykkelen, og like det man ser, det er viktig. Om jeg var deg ville jeg ha valgt en 3-4 mulige alternativer, som tiltaler deg, og så googler du tester og omtaler. Da blir man som regel litt klokere.
Dernest er prøvekjøring avgjørende. Man kan ikke lese seg til hvordan den individuelle kjøreopplevelsen vil være. Og så anbefaler jeg deg å kjøpe en sykkel som helst er et par tre år gammel, sånn at det største prisfallet er unnagjort. I tillegg, på en så ny sykkel, så er et plettfritt servicehefte viktig. Både slik at du vet, samt også verdimessig.
Happy hunting

- haakeik
- Innlegg: 748
- Registrert: 17 mar 2016, 08:11
- Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
- Bosted: Asker området
Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?
Jeg skal innrømme at K1200S er en meget fin sykkel, men 167HKWikingTnT skrev: 04 okt 2019, 09:16Disse er tøffeniko skrev: 03 okt 2019, 22:04Ja, ikke snakk. Jeg måtte ned og kikke på denne i dag.Plastrakett_71 skrev: 03 okt 2019, 13:29 Skulle visst ikke gått inn på denne tråden.... Sitter nå å sikler på nye og brukte sykler på finn...
Dårlig gjort altså!![]()
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=159337040, en av de penere BMW´er synes jeg. Bra med power og komfortabel - løp og kjøp
![]()


Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?
By the way. Dette er det første forumet jeg besøker de siste 20 åra, hvor ikke de to første posterne ber deg om å sprenge budsjettet og "kjøp denne!"
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39856
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?
Dette leser jeg som en positiv opplevelse av MCsiden så langtLabbetuss skrev: 04 okt 2019, 11:13 By the way. Dette er det første forumet jeg besøker de siste 20 åra, hvor ikke de to første posterne ber deg om å sprenge budsjettet og "kjøp denne!"

Bra!
Når det gjelder kjøp av første sykkel deler jeg gjerne også min historie, selv om jeg allerede har gjort det noen ganger tidligere her inne.
Min første tung-MC kjøpte jeg vinteren 1990. En brukt Suzuki GSX 1100 EF, 1985 mod. med montert radio og kasettspiller, av alle ting

Sykkelen for øvrig funket tålelig bra og hadde et råskinn av en motor.
Hadde dette beistet kun sommeren 1991 siden barneflokken vår ble utvidet til fire i september samme år.
Så gikk det mange, mange år hvor drømmen om MC ble holdt levende og realisert i all hemmelighet i september 2006, inntil kona oppdaget hele greia. Og etter det var vi lite på talefot en lengre periode... Men etter at hun snakket med en arbeidskollega og god venninne, antakelig for å få ut frustrasjonen over hva panikkaldergubben på 48 hadde gjort, endret ting seg etter hvert. Venninna hadde selv MC på den tiden og syntes kona skulle se på dette med gubbens nye MC med litt andre briller. Ja, hun kunne endog låne bort kjøreutstyr som viste seg å passe akkurat.
Sykkelen jeg hadde kjøpt var en Yamaha TDM 900. Hadde kun sittet på den, ingen prøvekjøring. Så jeg husker fortsatt veldig godt den første turen da jeg hentet den hos forlengst nedlagte Jeco Motor ved Karihaugen, med skrekkblandet fryd da jeg skulle rett ut i rundkjøringssystemene i de trafikkerte veiene utenfor butikken.
Men det gikk bra og hjemturen var som å kjøre på en sky. En mangeårig drøm var realisert!
Kona var fortsatt ikke helt overbevist, men med lånt utstyr ville hun i hvert prøve en tur, bare for å få bekreftet at dette med MC ikke var noe for henne.
Så hun satte seg på med toppboks i ryggen som ekstra trygghet. Men jeg bare ventet på at hun skulle kakke en finget på hjelmen min og samtidig hyle at jeg måtte stoppe.
Det skjedde altså ikke. Det som derimot skjedde var at hun sa at dette "var jo artig" da hun dro av seg hjelmen da jeg stoppet på Lygnakroa, et par mil hjemmefra.
Siden er det blitt mange turer, den lengste med Moto Guzzi Stelvio'en jeg hadde for noen år siden. Da var vi på tur et godt stykke ned i Italia, sør for Milano.
TDM'en hadde jeg fram til 2010 sesongen og kjørte tett opp mot 60000 km med den da jeg byttet den inn i en demokjørt Truimph Tiger 1050 SE, som vi også dro på lange turer med her i landet og i Sverige, lengste tur til Lofoten.
Siden er det blitt to KTM 1290 Super Adventure, som jeg tilsammen har kjørt nesten 90000 km med så langt og med lengste tur med den første ned til Mandello del Lario i Italia. En flott langtursykkel!
Samme med 2018 modellen jeg har nå med Kystriksveitur og flere andre minnerike turer, spesielt i år.
Veldig fornøyd med begge KTM'ene, selv om den jeg har nå har vært en smule kranglete.
Men tilbake til hvorfor valget falt på TDM 900 i sin tid.
Mye handlet om økonomi. Men også størrelse på sykkelen slik at den kunne brukes på langtur med passasjer og bagasje. At det måtte være litt størrelse på motoren for kjøre mest mulig uanstrengt på tur var også et viktig kriterium.
Samme med pålitelighet og driftsikkerhet. Og der innfridde TDM'en så det holdt. En sykkel helt uten problemer.
Og det var helt klart en av de viktigste grunnene til at jeg beholdt den såpass lenge som jeg gjorde.
Kona og jeg hadde mange flotte turer med denne fine sykkelen, som egnet seg veldig godt som tursykkel for to.
Synd de sluttet å lage denne for 10 år siden, et det vel, om jeg ikke husker feil.
Brukbar innbyttepris førte til at jeg endte opp med en Triumph Tiger etter TDM'en. Senere Moto Guzzi siden jeg alltid har vært fascinert av Guzzi, men syntes de var litt for gammeldagse inntil Stelvio'en kom.
Så er resten historie, som kan oppsummeres med et ord, nemlig kubikksyke...

Men for å oppsummere, slik jeg ser det:
Velg sykkel med både hjerte, hjerne og lommebok.
For meg funket denne komboen bortimot perfekt med TDM'en.
Selv om denne modellen ikke lenger kan kjøpes som ny hender det at det kommer pene eksemplarer til salgs på Finn.no.
Lykke til med godt sykkelvalg.
Og velkommen til oss her på MCsiden

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- niko
- Innlegg: 1149
- Registrert: 03 sep 2017, 00:00
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
- Bosted: Oslo
Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?
Mange som mener Hondaen er stygg. Jeg skjønner ikke det, smak og behag og alt det der. Men er ellers helt enig med deg, du må finne en sykkel du liker. En du snur deg og ser på en ekstra gang når du parkerer. Sjøl har jeg ikke mye erfaring ennå, har eid en Honda CB 500 og eier nå en Yamaha TDM 850. Har vært veldig fornøyd med begge sjøl om Hondaen fort blei for liten. TDM'en passer meg utmerket. Billig, og veldig pen - syns jeg. Lett å begripe sånn rent teknisk.. Enkel, men trang, å gjøre småreparasjoner på, selv for en som ikke er veldig kyndig. Ikke noe display der røde feilmeldinger kan dukke opp. Den har tre stiller, går godt, går dårlig, går ikke. I år har den gått som ei klokke, ikke ett feilslag (hadde litt trøbbel rett etter at jeg kjøpte den, ting var en smule ujustert her og der). I dag hadde jeg tenkt meg på tur, dro av gårde i ti-tida men det var ikke noe moro. Surt og kaldt. Lav motsol og vått på veien. Dro hjem og bestemte at sesongen er over. Sykkelen fikk en vask, kjederens, full tank og ny olje. Til våren får den nye dekk. Enkelt og greit. Mye moro og lite stress.Labbetuss skrev: 04 okt 2019, 08:28 Takk for mange gode innspill
All fornuft sier at Hondaen er noe av det lureste kjøpet. Jeg ser den. Men må være ærlig å si at denne sykkelen ikke tiltaler meg noe særlig. Kunne gjerne tenkt meg litt mer særpreg..? Det er sikkert jålebukken i meg som snakker, men jeg vil ha en sykkel som det kiler litt i magen av, hver gang jeg ser den utenfor stuevinduet mitt.
Jeg kommer helt sikkert til å endre preferanser etter å ha kjørt sykkel en stund :-)
Er det noen sykler (merker, typer osv) som jeg skal helt klart unngå med tanke på driftsikkerhet, stort verdifall osv?
Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?
Igjen, takk for velkomsten.
I går var jeg en tur til to forhandlere: Ducati og Yamaha.
Prøvesatt m-07\tracer 700\xsr700 og xsr 900, samt Ducati Scrambler.
xsr 900 utgår. Den ble for høy. Mt-07 utgår også, da den er uegnet for passasjer (i allefall blir innsalget vanskelig, etter som det er selveste finansministeren og statsministeren som skal sitte på)
Likte xsr 700. Men den var også litt i høyeste laget. Vet den kan senkes, men skal jeg ha denne, ønker jeg å bytte til kofortsete, og den bygger opp noen cm, så da er jeg på samme sted som utgangspunktet. Klarte hverken å padle meg frem eller tilbake på denne, så da må jeg av sykkelen, for den minste justering av plassering
Den jeg likte best, var Ducatien. Liten og nett. God sittestilling og bena trygt neppå (langt fra flatt)
Skal bruke vinteren godt på å se litt mere. Ønsker bla og se litt på Bonneville.
Hvis jeg skal være skikkelig ufornuftig. Hva med denne:
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=150457286 :-)
I går var jeg en tur til to forhandlere: Ducati og Yamaha.
Prøvesatt m-07\tracer 700\xsr700 og xsr 900, samt Ducati Scrambler.
xsr 900 utgår. Den ble for høy. Mt-07 utgår også, da den er uegnet for passasjer (i allefall blir innsalget vanskelig, etter som det er selveste finansministeren og statsministeren som skal sitte på)
Likte xsr 700. Men den var også litt i høyeste laget. Vet den kan senkes, men skal jeg ha denne, ønker jeg å bytte til kofortsete, og den bygger opp noen cm, så da er jeg på samme sted som utgangspunktet. Klarte hverken å padle meg frem eller tilbake på denne, så da må jeg av sykkelen, for den minste justering av plassering
Den jeg likte best, var Ducatien. Liten og nett. God sittestilling og bena trygt neppå (langt fra flatt)
Skal bruke vinteren godt på å se litt mere. Ønsker bla og se litt på Bonneville.
Hvis jeg skal være skikkelig ufornuftig. Hva med denne:
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=150457286 :-)
- Bjerknez
- Innlegg: 24651
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?
Hva mener du med at du ikke kunne "padle frem og tilbake"? Mener du å flytte deg frem og tilbake på setet? XSR modellene har jo såpass rett opp og ned sittestilling at man enkelt kan reise seg opp og flytte seg dit man vil. Har kjørt XSR flere ganger og kan ikke si jeg beit meg merke i at den var umulig og forflytte seg på?
Scrambleren står oppgitt med 86cm. salhøyde og veier 209 kilo...? Rakk du ned med begge beina på denne?
Scrambleren står oppgitt med 86cm. salhøyde og veier 209 kilo...? Rakk du ned med begge beina på denne?
- Geiroe
- Innlegg: 861
- Registrert: 29 jul 2013, 21:12
- Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
- Bosted: Sandefjord
Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?
Hvis du skal ha medpassasjer, og gjerne vesker og toppboks også, anbefaler jeg deg å finne en sykkel du når ned med begge føttene, slik at du kan holde godt fast i sykkelen ved av og påstigning. Passasjerer heises ikke av og på med kran.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39856
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?
Han mener nok ganske sikkert muligheten til å flytte på og bevege sykkelen ved behov ved å bruke beina. Altså må han ha det han opplever som trygt fotfeste i bakken for å holde sykkelen i balanse og samtidig kunne flytte på den ved å "padle" med beina i stedet for å gå og trille den.Bjerknez skrev: 08 okt 2019, 13:53 Hva mener du med at du ikke kunne "padle frem og tilbake"? Mener du å flytte deg frem og tilbake på setet?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24651
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?
Ja, mulig. Men Scrambleren står jo oppgitt med 86cm. salhøyde...AJ skrev: 08 okt 2019, 14:09Han mener nok ganske sikkert muligheten til å flytte på og bevege sykkelen ved behov ved å bruke beina. Altså må han ha det han opplever som trygt fotfeste i bakken for å holde sykkelen i balanse og samtidig kunne flytte på den ved å "padle" med beina i stedet for å gå og trille den.Bjerknez skrev: 08 okt 2019, 13:53 Hva mener du med at du ikke kunne "padle frem og tilbake"? Mener du å flytte deg frem og tilbake på setet?
Så sant ikke demperne er helt "svamp" da og sekker sammen såpass når man setter seg på den at man rekker ned?
I så tillfelle ville jeg muligens vert skeptisk på disse...

Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?
Mener å kunne flytte sykkelen mens jeg sitter på den ja. Når jeg såvidt nå nede i med tærne, er det vanskelig å flytte den både frem og tilbake
Scrambler står oppført med 31.1 inch, som er tilnærmet lik 79 cm
xsr er oppført med 32,7, tilnærmet lik 83, og xsr700 en halv cm lavere.
De få cm har mye å si for meg i allefall
Scrambler står oppført med 31.1 inch, som er tilnærmet lik 79 cm
xsr er oppført med 32,7, tilnærmet lik 83, og xsr700 en halv cm lavere.
De få cm har mye å si for meg i allefall
- Bjerknez
- Innlegg: 24651
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?
Jeg ser nå at det er flere typer av Scrambler og sikkert derfor jeg så en setehøyde på 86cm. Jeg så en nå med setehøyde 81cm. Sikkert denne du prøvesatt.
Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?
Men bredden og utformingen av salen utgjør veldig mye, ikke bare høyden.Labbetuss skrev: 08 okt 2019, 14:36 Mener å kunne flytte sykkelen mens jeg sitter på den ja. Når jeg såvidt nå nede i med tærne, er det vanskelig å flytte den både frem og tilbake
Scrambler står oppført med 31.1 inch, som er tilnærmet lik 79 cm
xsr er oppført med 32,7, tilnærmet lik 83, og xsr700 en halv cm lavere.
De få cm har mye å si for meg i allefall
Så en høy sittehøyde med smal sal gjør at du kan ha bedre bakkekontakt enn en med lavere høyde, men bredere sal.

- Bjerknez
- Innlegg: 24651
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Nytt førerkort. Ny sykkel?
Man rekkern'te ned til bakken med føttene når man sitter i spagaten på en tjukkas nei 
