Du er inne på noe der, det var mest piggtypen jeg tenkte på. Dekket forbores, piggen skrus inn og limes kanskje, overhenget kan justeres litt men det bildet jeg la inn hadde kanskje litt mye overheng

Du er inne på noe der, det var mest piggtypen jeg tenkte på. Dekket forbores, piggen skrus inn og limes kanskje, overhenget kan justeres litt men det bildet jeg la inn hadde kanskje litt mye overheng
Min erfaring med 50cc Aprilia og 12"-hjul: meget dårlig på snøsporet veg tross piggdekk. Små hjul blir som klinkekuler, som vandrer sidevegs. Er det slett vinterveg så går det greit. Og på glatt vinterasfalt: greit også. Men hjulspor i den snølagte vegbanen gir sleng gang på gang.Sakkle skrev: 14 okt 2019, 21:30 Hvordan funker scooter på vinteren? Greit? Eksempelvis en Honda Zoomer eller noe i den duren...
Såå... på noenlunde trafikkert vei i hovedstaden, stort sett greit med andre ord. Stort sett... Men bedre med større hjul. Makes sense...Lauri skrev: 15 okt 2019, 17:46Min erfaring med 50cc Aprilia og 12"-hjul: meget dårlig på snøsporet veg tross piggdekk. Små hjul blir som klinkekuler, som vandrer sidevegs. Er det slett vinterveg så går det greit. Og på glatt vinterasfalt: greit også. Men hjulspor i den snølagte vegbanen gir sleng gang på gang.Sakkle skrev: 14 okt 2019, 21:30 Hvordan funker scooter på vinteren? Greit? Eksempelvis en Honda Zoomer eller noe i den duren...
Ja - i by, på trafikkert vei går det bra. Heidenau har gode vinterdekk til scooter. Og er du litt handy med to dekkspaker så bytter du selv dekkene. Du kan lage deg en "dekkavpresser" for å få løsnet dekket fra felgkanten.Sakkle skrev: 15 okt 2019, 18:27Såå... på noenlunde trafikkert vei i hovedstaden, stort sett greit med andre ord. Stort sett... Men bedre med større hjul. Makes sense...Lauri skrev: 15 okt 2019, 17:46Min erfaring med 50cc Aprilia og 12"-hjul: meget dårlig på snøsporet veg tross piggdekk. Små hjul blir som klinkekuler, som vandrer sidevegs. Er det slett vinterveg så går det greit. Og på glatt vinterasfalt: greit også. Men hjulspor i den snølagte vegbanen gir sleng gang på gang.Sakkle skrev: 14 okt 2019, 21:30 Hvordan funker scooter på vinteren? Greit? Eksempelvis en Honda Zoomer eller noe i den duren...
Ok... tror jeg slår fra meg tanken om scooter da...FredrikE24 skrev: 15 okt 2019, 20:35 Snø og hjulspor etter biler er helt forferdelig med små hjul. Var en morgen jeg tok bilen, og ble glad for det når veien var ubrøyta fra Tusenfryd og innover til Oslo. De gangene jeg har tryna har det vært slikt føre. Heldigvis i lav fart.