oivindg skrev: ↑03 apr 2020, 22:22
Er vel for spesielt interesserte. Kommer vel til å koste en del også, særlig med alt ekstrautstyret som man kan kjøpe.
Prisen blir fra 369 400,-
Å der ble den brått uinterresant. Til den prisen velger jeg en Triumph Rocket III når som helst
AJ skrev:Er ikke denne motoren luftkjølt, tro?
Så det som vises på bildet er antakelig en oljekjøler og ikke bare "pynteplast", går jeg ut fra ...
Pleier å omtales som luft/oljekjølt.
.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Rumenske Drivemag Riders har fått sett nærmere på R18. Et smykke av en motorsykkel med en rå motor, men neppe noe mc for mitt bruk. Skulle jeg derimot havne på chopper/custom-kjøret ville nok dette vært førstevalget
Mye fint på sykkelen. Motoren er ganske unik, synes jeg, og jeg liker de runde linjene som tar opp designet fra de klassiske BMW-motorene.
Men hvem skal kjøpe denne sykkelen? En cruiser til 400.000 når du har fått på litt utstyr? Hvor mange er på utkikk etter en retrosykkel i dette prisleiet? Vil folk selge Harleyen sin og kjøpe en R18 i stedet? Hvis kundene er folk som vil bruke sykkelen som start på et customprosjekt så er vel markedet ganske begrenset?
Ror nok dette blir et veldig snevert marked...spesielt i det prisleiet...
Dette er på mange måter en "hipstersykkel" men de vil nok ikke svi av så mye kr for et slikt konsept....
pekle skrev: ↑06 apr 2020, 12:03
"hipsterne" er vel uansett dekket av R9T og søsknene til en mye rimeligere penge.
... og Moto Guzzi'ene V7 og V9...
I tillegg til disse retro Triumph modellene.
Ja, kanskje også Kawasaki W800, som har kommet på markedet igjen.
Og til slutt, de nye Royal Enfield 650 modellene.
Nok å velge i for hipsterne til en langt lavere pris enn denne monstrøse 1800 kubikks Bimmerboxeren... .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Folk som kommer til å kjøpe disse er BMW-entusiaster, med gjerne flere BMWer i garasjen. Om jeg hadde vært i markedet for en cruiser så hadde det blitt denne. Ingen tvil. Hva koster en Indian? Hva koster en Harley Davidson? Det er konkurrentene. Ikke noe annet fra Europa slik jeg ser det.
Selv synes jeg BMW ikke kunne gjort det stort bedre når det kommer til å bringe tilbake det som startet hele BMW Motorrad etter første verdenskrig.
Jeg har vært BMW-entusiast siden jeg var 4 år ca. Så valget er enkelt. Men farget av det, så synes jeg uansett ikke det er urimelig.
92 HK på denne 1800 kubikkeren.
Moto Guzzis 1400 cruisere har til sammenligning 96.
Hvilken jeg ville stukket avgårde med? Det er det vel neppe noen tvil om...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Hvis jeg skulle ha en sykkel for å svinge til sentrum med, hadde det heller blitt en god gammel Honda CB750 Four. Eller en CB500 Four som jeg hadde i "gamle dager".
Var innom og studerte denne her om dagen, og det er en mektig maskin.
I mine øyne er dette av det absolutt flotteste man kan få kjøpt seg originalt i disse dager.
Jeg trodde før jeg prøvesatt den at jeg skulle slite med plassering av beina mtp. sylinderne som stikker ut, men satt veldig godt på den og kunne ha unnagjort mange mil sittende slik. Tung som fy var den dog.....
Med den prislappen konkurrerer den vel mest med HD, men tviler på en typisk HD kjøper heller velger denne. Mest pga. alt det med image og historie, som BMW`en ikke har i samme grad som HD. Det som teller til BMW`ens fordel er at den har kvalitets komponenter over hele linja og det oser high-end av hele sykkelen.
Håper vi får se noen av disse i gatene til våren....
Jeg ser at flere medier spekulerer i om dette er et slags "siste sprell" fra BMW i forbindelse med boxer motoren, og at den må fases ut pga. utslippskrav. Den som lever, osv.......
Jeg fikk invitasjon til AMS for lanseringseventet jeg også. Men valgte anderledes.
Ikke at jeg ikke hadde lyst altså, men sambo hadde lagt andre planer for meg..
Jeg synes det er kjempetøft at produsenter gjør slike ting. De lager noe stort og dyrt, slipper det på markedet i full forvissning om at det ikke blir noe suksess for så mange. De tar kostnaden og bygger den, får typegodkjenningen gjennom og klar for skilt og vei. Men om regnestykket går i pluss vet de er usikkert.
Men nettopp dette skaper publisitet og PR. Yamaha har også gjort en del slike stunt. Den siste var Niken. Jeg vet ikke noe om regnestykket, men det har gitt masse PR selv om ikke mange er solgt.