Jeg tror R NineT har en veldig fin motor i forhold til sykkeltypen. Noe ala den som sitter i GS1200, om ikke det er den samme? Bra med bunndrag etc. Og mørkere (grommere) lyd på lave turtall, med den rette potta. Men noe turtallsmontser er den nok ikke. Men sykkelen i sin helhet kler jo bedre en en slik motor enn en firesylindret mener jeg.space-ace skrev: 24 apr 2020, 21:24Bjerknez skrev: 24 apr 2020, 06:19
Tre gode kandidater du har der. Selv om NineT befinner seg i en litt annen kategori i mine øyne. StreetFighter vet jeg ingenting om og kan hverken huske at jeg har sett en på close hold i virkeligheten eller prøvesittet en. Annet enn min kanskje noe gammeldagse holdning til Ducati vedrørende kvalitet, så synes jeg dette er en knalltøff sykkel.
Bimmern har jeg jo selv og har eid to S1000R de siste fire årene. En knall sykkel som har alt og ingen av syklene har overrasket meg i negativ grad. Kvaliteten virker bra og sykkelen virker litt påkostet.
R NineT er også en sykkel jeg er ganske svak for. Jeg vurderte faktisk å kjøpe en slik i fjor sommer og kanskje er dette min neste sykkel hvis den jeg har skal byttes ut. Hvem vet. Så langt kan jeg ikke se at dette er noe som kommer til å skje med det første og vertfall ikke i år.
Jeg vet ikke hvor du bor, men hvis du har lyst kan du komme hjem til meg og prøvesitte min samt ta den i nærmere oppsyn. Den jeg har er den "nye" modellen som kom i 2017.![]()
Jeg bor i Kristiansund. Lite sykler hos forhandlere å prøvesitte her.
Har nok rett i at nineT er litt annen liga. Om det er på godt eller vondt vet jeg nesten ikke. Men kan kanskje se for mer at jeg vil savne litt turtall og morro. Uten at jeg vet
En S1000R er jo noe helt annet. Men R NineT er en moderne retro sykkel med boxer motor, så er S1000R en noe "nedtunet" utgave av en renbarket RR sykkel (BMW S1000RR). Altså veldig mye her er likt.
Begge syklene mener jeg er veldig flotte på hver sin måte og jeg tror ikke noen av dem vil skuffe deg. Jeg kjørte en R1200RS som vel har den samme boxer motoren? En utrolig artig motor med godt bunndrag. I normale hastigheter er den leken og morsom. Får du i horn i panna og skal dra den ut på E6 eller "flekke forbi" en tesla i god driv, så vil du nok bli litt skuffet. Altså i forhold til en sykkel ala S1000R.
Jeg klarer ikke å holde tilbake når jeg befinner meg på aksellerasjonsfeltet på E6 på vei til jobb. Der kan man ha det gøy noen sekunder uten at førerkortet nødvendigvis ryker.
Så alt til sitt bruk.