Og litt ekstra smeller det med choke og høyt turtall ved kald motor. Jeg pleier å gi bitte litt trillefart før jeg tråkker i gir. Innbiller meg at det smeller litt mindre da. Vondt gjør det uansett :-)FredrikE24 skrev: 24 jun 2020, 22:42 La det være. Det er helt vanlig på kald og tjukk olje på en våtclutch. Når olja er kald blir girkassa med rundt selvom du drar inn clutchen. I det du setter den i gir smeller det til.. Noen sykler verre enn andre.
Jeg har tørrclutch, der er det motsatt, må ut med clutchen litt for å få girene til å legge seg riktig når jeg skal inn i første da giret står helt stille når man drar inn clutchen.
Kløtsj KTM 1190 Adv
- niko
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Re: Kløtsj KTM 1190 Adv
Choke? Det hører vel til det forrige århundretniko skrev: 25 jun 2020, 07:53Og litt ekstra smeller det med choke og høyt turtall ved kald motor. Jeg pleier å gi bitte litt trillefart før jeg tråkker i gir. Innbiller meg at det smeller litt mindre da. Vondt gjør det uansett :-)FredrikE24 skrev: 24 jun 2020, 22:42 La det være. Det er helt vanlig på kald og tjukk olje på en våtclutch. Når olja er kald blir girkassa med rundt selvom du drar inn clutchen. I det du setter den i gir smeller det til.. Noen sykler verre enn andre.
Jeg har tørrclutch, der er det motsatt, må ut med clutchen litt for å få girene til å legge seg riktig når jeg skal inn i første da giret står helt stille når man drar inn clutchen.

Lærer noe nytt hver dag!FredrikE24 skrev: 24 jun 2020, 22:42 La det være. Det er helt vanlig på kald og tjukk olje på en våtclutch. Når olja er kald blir girkassa med rundt selvom du drar inn clutchen. I det du setter den i gir smeller det til.. Noen sykler verre enn andre.
- Geiroe
- Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Selv om det er sensorer som styrer choken på innsprut, så er det fremdeles de samme reglene som gjelder.Nomade skrev: 25 jun 2020, 09:55Choke? Det hører vel til det forrige århundretniko skrev: 25 jun 2020, 07:53Og litt ekstra smeller det med choke og høyt turtall ved kald motor. Jeg pleier å gi bitte litt trillefart før jeg tråkker i gir. Innbiller meg at det smeller litt mindre da. Vondt gjør det uansett :-)FredrikE24 skrev: 24 jun 2020, 22:42 La det være. Det er helt vanlig på kald og tjukk olje på en våtclutch. Når olja er kald blir girkassa med rundt selvom du drar inn clutchen. I det du setter den i gir smeller det til.. Noen sykler verre enn andre.
Jeg har tørrclutch, der er det motsatt, må ut med clutchen litt for å få girene til å legge seg riktig når jeg skal inn i første da giret står helt stille når man drar inn clutchen.![]()
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650
- FredrikE24
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Helt klart. Mitt tips er å starte i gir og reise avgårde så fort det er fyr på motoren.niko skrev: 25 jun 2020, 07:53Og litt ekstra smeller det med choke og høyt turtall ved kald motor. Jeg pleier å gi bitte litt trillefart før jeg tråkker i gir. Innbiller meg at det smeller litt mindre da. Vondt gjør det uansett :-)FredrikE24 skrev: 24 jun 2020, 22:42 La det være. Det er helt vanlig på kald og tjukk olje på en våtclutch. Når olja er kald blir girkassa med rundt selvom du drar inn clutchen. I det du setter den i gir smeller det til.. Noen sykler verre enn andre.
- niko
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Slik blir det når man har levd mesteparten av livet i forrige århundre. :-) "Skratta inte, du kan själv bli gammal" som svenskene sier.Nomade skrev: 25 jun 2020, 09:55Choke? Det hører vel til det forrige århundretniko skrev: 25 jun 2020, 07:53Og litt ekstra smeller det med choke og høyt turtall ved kald motor. Jeg pleier å gi bitte litt trillefart før jeg tråkker i gir. Innbiller meg at det smeller litt mindre da. Vondt gjør det uansett :-)FredrikE24 skrev: 24 jun 2020, 22:42 La det være. Det er helt vanlig på kald og tjukk olje på en våtclutch. Når olja er kald blir girkassa med rundt selvom du drar inn clutchen. I det du setter den i gir smeller det til.. Noen sykler verre enn andre.
Jeg har tørrclutch, der er det motsatt, må ut med clutchen litt for å få girene til å legge seg riktig når jeg skal inn i første da giret står helt stille når man drar inn clutchen.![]()