Det er jo strengt tatt motsatt. Kløtsjplatene står under press og er trykket sammen ved tomgang og kjøring. Når du trykker inn kløtsjhendel så fjerner du fjærpresset på platene og de blir "løse" i forhold til hverandre.HeHy skrev: 13 des 2020, 23:51Hei, lyden kommer litt an på hvilken sykkel du har, men kommer som regel av at clutchen er løse plater som rasler litt når sykkelen går. Når du trykker inn clutchhendelen så strammer du inn disse platene som gjør at så godt som all lyd forsvinner.Lotus2015 skrev:Hei alle sammen. Jeg er ny på furumet, og har lest og lært masse av det som skrives. Spørsmålet jeg har er sikker fortalt opp til flere ganger, men derfor tillater jeg meg selv og spør om hvofor risling og rasling blir borte når kløtsjhendelen klemmes inn ?
Har du en Ducati med tørrclutch så vil den rasle mye mer generelt enn en våtclutch.
Jeg har ingen forklaring på spørsmålet om lyden som forsvinner.
Her er en forklaring, for Duc tørrkløtsj:
http://autofarm.blogspot.com/2013/01/th ... s.html?m=1